/spanien/barcelona/forum/21250.aspx/spanien/barcelona/forum/21250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona T#11
2008-04-12 00:19
Vi behöver ronaldinho och ronaldinho behöver oss!

känns som media har påverkat hela barcelona, inte bara ronni.
Barcelona Legenden11
2008-04-12 00:18
FC-Barcelona

tack för det kompis, om ronaldinho stannar i barca. jag ska åka till camp nou o ge honom världens bästa kram.

som sagt vem vill sluta spela med en spelare som messi
Barcelona Culeeees
2008-04-12 00:16
nån som har koll över vad Rijkaard tänker starta med imorn mot Huelva ?
Viva El Messi.
Barcelona Culeeees
2008-04-12 00:13
haha okej glöm de bara =), du behövde inte svära =)
Lukas.RP
2008-04-12 00:12
Culeeees

Ingenting egentligen, det jag vill ha sagt är att allt blir mycket enklare om folk skriver formellt, och inte chatt-språk.

Kom även på att våran konversation är j*vligt off topic.

Skönt med match imorn, hoppas vi kan få igång spelet ordentligt. Såg lite av vårat fina spel mot Schalke.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-12 00:10
Legenden11

Ta ett djupt andetag, som sakt du och jag och alla här inne har läst nu under 2-4 år att dinho lämnar för MILAN men varje sommar han han stannat kvar, så inget at vara orolig för det är bara en massa skit som median vinner på.
Dinho stannar kontrakten ut och sen hoppas vi att han stannar många år framöver :D, för vem vill sluta spela med en spelare som Messi D:
Barcelona Culeeees
2008-04-12 00:10
Lukas.RP

va försökeru komma fram till?
Barcelona Culeeees
2008-04-12 00:09
Legenden11

lugn, Gaucho ska ingenstans , ta det som Magnus Betner säger, "allt e skit i pressen tills man får veta de riktiga från huvudpersonen"
men en sak förstår jag inte, vrf går inte R10 ut o säger ifall han ska lämna elr inte?
jag älskar ronaldinho o vill inte att han ska lämna, men vrf plågar han oss just nu .. gå ut o säg de som alla väntar på?
Milan Elr Barca?
Lukas.RP
2008-04-12 00:09
Culeeees

Ha ha, det där var det roligaste jag hört. "Har blivit van att snacka som en blatte." Jag menar, nu förstår jag inte om du är svensk och har blivit s.k blattefierad, eller om du är invandrare och råkar behärska det svenska språket si sådär.
Barcelona Culeeees
2008-04-12 00:07
lukas.RP

ahaha aa faktiskt så gjorde jag de men har blivit van vid att snacka som en blatte =)
Barcelona Legenden11
2008-04-12 00:06
fattar inte vad som pågår, varför ska ronaldinho lämna oss för en av världens defensiva lag. de kommer skada honom rjält i italien, de håller redan med kaka. det kommer samma sak som med ronaldo.

kan nån vara snäll o berätta nåt för mig?
för snart exploderar jag som en atombomb
snäll säg nåt`?
Barcelona Culeeees
2008-04-12 00:05
BARÇAAAAAAA!

vet inte ifall nån svara på din fråga såe jag gerej ett svar åtminstone =)

aa man får fullt betalt tills min lämnar klubben, alla får lön trots att man e skadad!
elr?
jag kanske har fattat fel?
Lukas.RP
2008-04-12 00:05
Culeeees

Lär dig stava, det är en nyckel till att det här forumet fungerar.

Sedan tycker jag det bara är löjligt att ge sig på andra fans, spelar ingen roll om man nickar Rambla eller Mess(17 s)i.

Alla är välkommna att skriva på forumet 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet. :-)
Barcelona Culeeees
2008-04-12 00:00
BarcaInTheHeart

skärp dej o väx upp !, vrf geru dej på Rambla för?
aa han e inne mkt men han är en nyckel te de här forumet, så jag ber dej att inte gerej på våra egna Cúles

Rambla

Fortsätt Leverera ;)
Lukas.RP
2008-04-11 23:56
Vad är det med alla, helt seriöst, jag trodde det här var ett forum för hängivna fans? Fans som tror på sitt lag och står upp för det i alla lägen.

Visst, det är inte mycket som går rätt just nu i Barçalägret, men vaf*an, vi är i CL-semifinal, va glad att vi inte spelar Uefa cupen i nuläget. Tycker att vi ska sluta sitta och klaga dag ut och dag in, usch.

Siempre Barça!
Barcelona BarcaInTheHeart
2008-04-11 23:50
Spärrad/ Red
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-11 23:43
Rambla

Men de har sina anledningar. Messis skador, Eto'os långtidsskador, Ronaldinho hysteri, Henrys anpassning.

Javet att de är fegt att skylla på skador men när vi haft en skadefri trupp så har de blivit

3-2 Celtic (b)
5-1 Levante (h)
2-4 Atletico (b)

Och duvet själv att vi spelade bra och som ett lag i dessa matcher (Kanske inte sista 60 minuterna av atl matchen men du förstår min poäng)
Barcelona Rambla
2008-04-11 23:35
Personligen så tror jag att vi kommer att få svårt att ta poäng i de bortamatcher som är kvar av säsongen. Ja det låter kanske negativt men det är så det har sett ut hela den här säsongen.
Barcelona KarlKanin
2008-04-11 23:31
Svårt att sia om startuppställningen numera..
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-11 23:31
Tror verkligen på seger imorgon. Även om inte spelet stämt på sistonde så tror jag att fallet blir så. Och denna seger stavas med fem tunga bokstäver. Segern stavas M-E-S-S-I.

Hans medverkan i truppen bidrar något så enormt mycket. Och för Eto'os så är de också enormt viktigt. För vi har sett Messis smörpassningar till denne Eto'o och dom är unika. Och lika unikt är deras sammarbete.( Ungefär som R10 och Eto'os var förrut 05/06)

Rambla

De har jag nämnt förr att man får lite Rivaldo vibbar av detta.
Barcelona Rambla
2008-04-11 23:27
M79:

Nej, det är ingen skräll längre att Barcelona vill göra sig av med honom. Det är av den anledningen ni nur har chans att värva honom. Det är annars lustigt hur Milan hållt på i minst två år när det gäller Ronaldinho. Bara för några veckor sen så sa Kaka, Galliani och säkert vaktmästarna på San Siro att de inte alls var intresserade av Ronaldinho längre för de trodde att han skulle skapa dålig stämning i truppen. Det vänder snabbt va? Så fort det är problem med en storspelare i någon klubb så kommer Milan fiskande. Precis som de gjorde med Ronaldo i Real Madrid.

Frågan är ju nu om Ronaldinho hittar sig själv igen eller fortsättningsvis kommer att vara lika apatisk och likgiltig även i Milan? Lite Rivaldo-vibbar där.
Barcelona barcadinho
2008-04-11 23:16
Det som jag egenligen ville skriva innan jag började läsa alla senaste inlägg och artiklar är matchen mot Man U.
Jag kan inte tänka på något annat sen onsdags kväll när semin blev klar. Jag tänker på den här matchen hela tiden och jag kan inte ladda mig känslomässigt till matchen mot recreativo. Jag brukar annars alltid tänka närmaste match, men det går inte nu. Alla mina tankar är till 23/apr.
Jag tror att många culés känner så.
Jag hoppas verkligen att spelarna inte gör det. Det är viktigt för oss att åtminstone försöka sluta tvåan och slippa kval till CL-gruppsspel.
Men jag undrar om inte en del av spelarna har sina tankar som jag.
Barcelona Edwin2
2008-04-11 23:16
barcadinho//
Försök att ta rykten med nypa salt. Inget annat.
Barcelona barcadinho
2008-04-11 23:13
Vi struntar i det nu.
Massa med rykten och artiklar i tidningar som gör oss tokiga. Barca har många kanon bra spelare som alla vill köpa, även om de inte är i bra form.
Kan inte Berlussconi och Co lämna oss i fred ibland.
Barcelona Edwin2
2008-04-11 23:06
barcadinho//

Mycket om Ronaldinho har det varit. Och det lär nog fortsätta ett bra tag till.
Han verkar vara attraktiv. Media vill naturligtvis känna pengar på att skriva om honom och andra klubbar vill ha honom för att vinna titlar. Inte konstig egentligen med tanke på de kvalitéer som han besitter som fotbollspelare.
Han har också mycket kvar att ge. Frågan är bara om han ska göra det i FC Barcelona eller i någon annan klubb. Killen är ju bara 28 år. Den som lever får se alltså.

Jag tror att Ronaldinho behöver skärpa sig i vilken klubb han än spelar i. Vi, FC Barcelona supportrar får ta allt som skrivs om honom med en nypa salt. Sedan får vi se hur saker och ting faller sig i sommar. Han kanske säljs. Han kanske stannar och skärper sig i nästa såsong.

Nu ska jag försöka att inte gnälla mer. Men måste ändå säga, när du nämner det, att jag har svårt att se att Eto’o ska lämna FC Barcelona. Han verkar trivas bra i klubben och klubben verkar vara nöjda med honom. Killen har bara spelat 13 matcher i ligan i denna säsong. Han har gjort 12 mål. Han är därmed ligans vassaste anfallare. Jag tror att han kommer att komma igång igen. Vi lär se honom på helgen när Messi är tillbaka. Eto’o, Messi och Ronaldinho har varit ett vinnande anfall. De känner varandra bättre. Hoppas nu på anfallet Bojan, Eto’o och Messi. Bojan har varit otroligt bra i sin kant nu på senast matchen. Han växer i sin roll varje dag med den förtroende som han har fått av Rijkaard. Det ser lovande ut för honom.
Henry får hoppa in tillsammans med Giovanni.

Sluta med snacket om att sälja Eto'o. Ska Messi också säljas. Jag blir... trött.
Barcelona barcadinho
2008-04-11 23:00
Ja, vill och vill. Jag och många andra vill inte sälja honom men det finns några punkter kanske:

1) Fenerbahce snackar om väldigt stora summor.
2) Det snackas fortfarande om att lejonet och R10 går inte ihop längre - rykte eller sant vet man inte.
3)Henry och Etóo står på samma position och vi märker att ingen trivs på kanten.
4) Etóo har varit skadad i stort sett ett helt år på de två sista säsongerna. Kan man leta på hans pysik nu eller att han kommer och bli en farlig lejon igen.

Men, vi behöver inte bråka om det. Det är igen bara rykte och ingen som vet. Jag tror inte Laporta eller Txiki har bestämt nåt heller. De lyssnar på alla erbjudanden så länge.
Barcelona M79
2008-04-11 22:53
Detta är väl ingen skräll direkt

Känns som Barca redan lagt upp sitt spel utan honom...
Barcelona Gaucho_10
2008-04-11 22:47
Sälja eto'o?

Är du helt galen, klart att han stannar, förstår inte varför man skulle vilja sälja honom, titta bara på honom , ger 100 % i varje match, och han har gjort många mål med tanke på att har varit borta så mycket, så knappast att man säljer eto'o
Barcelona barcadinho
2008-04-11 22:37
Ronaldinho tar alla rubriker idag igen, för hundradegånger.Det visar bara hur stor spelare han betraktas av väldigt många. Vi får väl se hur det blir med honom eller Deco eller lejonet (nya rykte om Fenerbahce).
En sak är jag iaf ganska säker på - det blir en stor städning den här sommaren, oavsett om vi vinner något. Man kan inte fortsätta på samma sätt ett år till - massa med turbolenser och rubriker och dåliga nyheter hit och dit.
Ingen balans i truppen och ingen lugn och ro kring klubben.
Vi kommer nog bli av med en del "medel" spelare som t ex Guddi, Edmillson, Zambrotta, Thouram, men jag tror att det blir en städning också i det "översta rummet". Jag är hel säker på att Deco försvinner och kanshe R10 eller Etóo
Framtidens anfall lär bli Bojan, Messi och Dos Santos, vilket betyder att man försöker behålla Dos S, trots alla tidigare rykte om flytt.
Vi måste köpa en högklassig mittfältare (jag har tjattat om det länge). Det ser för svagt i mittfältet. Jag tror inte att det finns någon i B-laget som håller måttet.
Men jag är lite orolig för att Laporta kommer att bli passiv och inte gör stora ändringar och lämna alla stora beslut till nästa presidenten. Det finns en risk för det.
Barcelona Meley
2008-04-11 22:07
Med alla skador just nu så skulle det vara roligt att se Marquez, Yaya och Xavi på mittfältet, då vi vet att Yaya är en riktigt bra tvåvägsspelare. Men vet inte om han klarar det med tanke på att han inte är 100 än.
Annons: