/spanien/barcelona/forum/2125.aspx/spanien/barcelona/forum/2125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2015-08-12 05:07
Barcelona Amo.38
2015-08-12 05:07
Barcelona Amo.38
2015-08-12 05:06
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-12 03:00
Pedro: "Sports director says I said I want out? He shouldn't say that, I barely talked with him. I talked with the president and others."

Börjar redan hata den här nya sportchefen. Jag tror inte att Pedro hittar på.

Kan de vara ett sätt att få in cash till kassan medan det finns intresse för Pedro. Ja, klart Pedro vill ha mer minuter. Men kom igen Pedro. Ska du till Van Gal av alla tränare. Är det någon som är Loco så är det fan i mig Van Gal.

Barcelona Liunil Masse
2015-08-12 02:05
Vad är det med Luchos Barca och tappa ledningar? mot Sevilla nu, mot Sevilla för några månader sen, mot Bayern borta (kunde straffat sig där också). Ledningar i viktiga matcher som vi bara tappar. Så fort vi känner oss trygga faller vi ihop, fattar inte.
2015-08-12 01:51
Kollade precis färdigt på första halvleken mot Sevilla.

Jag förstår verkligen inte hur Barca kunde tappa hela spelet och nästan förlora den här titeln i andra halvleken. I första halvleken dominerade Barca från minut 1-45. Ursäkten alla drog var att vi slappnade av och vi blev straffade. Det hände i ligan i våras mot just Sevilla. Orkar inte kolla på andra halvleken plus förlängningen.

Ett plus var att Iniesta såg riktig fräsch ut sen försäsongen startade. Hoppas han försätter på samma sätt. Förstår inte varför han bytes ut.
Barcelona Meymar
2015-08-12 01:25
Lite tankar efter dagens match: En stund efter slutsignalen infann sig den riktiga glädjen över att vi vunnit ytterligare en titel sig hos mig. Anledningen till att det tog en stund var väl egentligen att jag satt och var väldigt irriterad på Barcas försvarsspel och att vi tappade 4-1 till 4-4 mot Sevilla i en final... Det låter kanske bortskämt att klaga på det när man vinner en titel och hade det varit en CL-final hade jag inte brytt mig om någonting mer än att vinna men nu står vi inför en ny säsong och om försvarsspelet ser ut såhär när liga, CL och Copa drar igång så ligger vi risigt till det. Förhoppningsvis var det bara brist på koncentration från våra spelare för att dom kanske trodde att matchen var avgjord redan och förhoppningsvis kan dom i så fall lära från denna matchen inför ännu viktigare finaler i framtiden! En annan fundering jag hade vid Sevillas 1-0-mål var att jag tycker att Ter Stegen ofta bara står och tittar när han släpper in mål, utan att ens försöka ta bollen... Det är en sak att målvakter någon gång då och då helt enkelt inte hinner reagera men när det är så ofta tycker att det ger ett lite osäkert intryck. På en frispark, som idag, tycker jag faktiskt att man nästan kan kräva att en målvakt i alla fall ska hinna reagera och kasta sig, sen att han kanske inte hade kunnat ta bollen ändå är en annan sak. Tidigare har jag hållit med många på forumet om att jag velat se Ter Stegen som förstamålvakt men jag börjar faktiskt svänga lite nu, han är jättelovande men just nu tycker jag att Bravo är snäppet vassare. I övrigt en rolig final med mycket mål och fantastisk fotboll av Barca i första halvlek! Härligt att se att Messis fina form från förra säsongen fortfarande sitter i! Vilken fantastisk spelare!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2015-08-12 01:15
Snälla vad har ni sett av denne Abdenour? Tror knappast att han är världsklass. Kan inte va bättre än Matiheu och Vermaelen
Barcelona 11-9-10
2015-08-12 01:04
Inte bättre men jämnare, ter stegen behöver erfarenhet och ska fortsattas ges förtroende
Barcelona Liunil Masse
2015-08-12 01:03
Marc-André ter Stegen has conceded 20 goals with Barça (22 games), one more than Claudio Bravo (19 in 37).

Bravo är bättre.
2015-08-12 00:36
Yes, yes!

Matchen är redan upp..
2015-08-12 00:29
@Soda Popinski:

Här finns det highlights.. Vad T.Stegen vid frisparken. Han kramar ju stolpen.
Väntar tills de lägger upp här med.
De brukar vara rätt snabba med att lägga upp matchen.
Jag väntar fortfarande
Barcelona Liunil Masse
2015-08-12 00:29
Rätt solklart att vi behöver en mittback av klass. Piqué kan inte vara den enda mittbacken vi har som är världsklass. Abdennour är välkommen. Sen om Pedro lämnar är Nolito ett solklart val.
Barcelona Soda Popinski
2015-08-12 00:18
Highlights någon?
Barcelona enkos
2015-08-12 00:15
Alves är meste defensiv spekare vinnare av titlar har 28 titlar, 4 fler än Maldini lch Pique
Barcelona enkos
2015-08-12 00:13
9 mål är alla tiders rekord i super cuperna
Sist Barca och Sevilla spelat en natch med fler än 8 mål hände för 70 år sedan
2015-08-12 00:11
Behöll kvar spelare som Douglas och Munir sälj Adama. F*** logic as it finest moment. Det är bara så tragiskt. Nu vill jag att Adama visar och lyckas i Pl. Jag hoppas och önskar att alla får se hur dumma Barca är. Bara längtar. Jag är fan ledsen. Det är säkert många av er som tänkt på detta. Om Adama var katalan, spanjor eller om hade europeiskt utseende.................................. Ja, Jag erkänner att ha tänkt det rätt många gånger när läget är som det är. Helvete's helvete, vilken match! ( ska kolla på den nu) Det var ju tur jag var på jobbet o missa den här matchen annars skulle hoppa ut från fönstret från tredje våningen. Så fort Messi gjorde 2.a målet fick jag flashback från möten med Sevilla sist i ligan när de gjorde 2-2. Den matchen vann de nästan tack vare samma jävla nonchalanta inställning från Lucho och spelarna. Hoppas Lucho lär sig att inte sänka tempot i kommande matchen/erna och aldrig ta segern i förskott. Pinsamt av Lucho! Jag skrev ett par gånger här inne om Bartra inte tar sin chans den här säsongen låt han dra också och köp Aymen Abdennour. Den eviga talangen. Om Bartra hette Song och var från Cameron skull han hamna i ingen mans land. Ja, jag sa det. Shitt! Vad man är glad för Pedro. Vare sig han stannar eller går så vill man att han lyckas så länge han inte hamnar i Chelsea, Psg och ni vet var. Älskar dig Pedro. P.s Såg lite snabbt målen från matchen. Vad rökte Matthiue på ikväll?
Barcelona enkos
2015-08-12 00:10
Alves är nu lika stor som Maldini, båda med 9 st europeiska titlar
Barcelona enkos
2015-08-12 00:09
Intressant att Messi har på sina 586 matcher för första gången gjort två frisparsksmål i samma match
Barcelona enkos
2015-08-12 00:07
Messi har nu 26 titlar flest av alla Argentinare, ett fler än Di Stefano
Barcelona enkos
2015-08-12 00:06
Messi har nu gjort mål i 30 olika länder
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-12 00:06
@enkos:

Rätt dugliga individer.

Where is Mourinho?!
Barcelona enkos
2015-08-12 00:04
LE är femte i historien som har vunnit supercupen som spelare och tränare. De andra är Krojf, Anceloti, Guardiola och Simeone
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-12 00:04
@enkos:

Real på samma nivå som Al-Ahli?

#Banter
Barcelona enkos
2015-08-12 00:02
Ikväll slog Barca nytt rekord.. har vunnit flest internationella titlar 21 st och har lämnat Real Milan och Al-Ahli bakom sig
Barcelona enkos
2015-08-12 00:00
Under 2000 talet, alltså av 15 år har spanska lag vunnit supercupen 9 gånger.. Snacka om dominans
Barcelona enkos
2015-08-11 23:59
Messi och Iniesta vann ikväll sitt 25 titel och är nu lika med Xavi ..alla 25 var
Arda Turanismo
2015-08-11 23:54
@Ali G:

Vad som gör det hela än mer imponerande, var att Pedrito var avbytare i bägge matcherna dessutom.

Tack så jävla mycket och enormt lycka till i din fortsatta karriär!! :)
Barcelona Davids3
2015-08-11 23:53
Hade Lucho haft kulor hade han bytt ut Roberto istället för Masherano.
Arda Turanismo
2015-08-11 23:52
@enkos:

Du tänker möjligtvis på Januzaj. Men ja, knappast första gången som Bartra har gjort sådant.
Annons: