/spanien/barcelona/forum/21245.aspx/spanien/barcelona/forum/21245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
adiiL
2008-04-10 15:47
A.Gaudi

Gruppspelet är lika viktigt som slutspelet, allt är lika viktigt. Aja, Man U, Barca och LIVERPOOL har varit bäst.. nöjd?
Du har möjligtvis inte statistiken jag talade om då?
endatjejen
2008-04-10 15:44
Ämne: Rätt kul att de fles....
"Rätt kul att de flesta i Man U forumet redan snackar om vem dem ska möta i finalen"'

Brett leeende....och Du förstår inte varför?? Nu får la Du ta och kamma Dig lite va??....:P

Barcelona Més que un club / Messi
2008-04-10 15:42
Grabbar tänk posetivt vi har hålit nollan i 7/10 matcher i chamions league och är hittils obesegrade i årets upplaga.
VISCA EL BARCA!
Barcelona Abbe_
2008-04-10 15:41
Ämne: Abbe_

Kom inte o....
Du missuppfattade mitt tidigare inlägg helt enkelt. Läs om läs rätt, jag menade inte att Rambla ville skapa irritation här inne.

Hur som helst, löjlig diskussion och jag stör mig på att du tror att du kan tala inför alla här inne. Lägg ner nu!
Barcelona A.Gaudi
2008-04-10 15:41
gruppspelet är inte lika viktigt. det är bara ett förspel. det är i slutspelet som allt börjar.
Barcelona [Ronaldinho#10]
2008-04-10 15:38
Jag saknar Ronaldinho upp till 1000. Jag tror att de är så att han har personliga problem som förr när han var liten, när farsan hade dött :(.

Jag hoppas hans nya säsong 08/09 är som bäst för honom. Det skulle vara extremt roligt att få se honom som bäst. Jag skulle självklart vilja se honom spela mot Manch.Utd, men han är inte tillgänglig. Jag har alltid velat se honom spela mot Manch.Utd för att visa då vem som är igentligen bäst mellan C.Ronaldo elr Ronaldinho som bäst. Alla vi här är medvetna om att Ronaldinho är en betydlig större spelare än C.Ronaldo som bäst.

Idag så läste jag i en sida där det stod att Ronaldinho har allvarliga personliga problem. Jag är så rädd för att det inte händer som de hände med brassen Adriano.

Adriano talade ut i en brasiliansk kanal där han sa att han förstår Ronaldinho problem hur han har det, all kritik mot honom osv. Adriano sa också en sak som jag aldrig kommer glömma, : Ronaldinho är alltid världens bästa fotbollspelare i mina ögon, jag tycker och hoppas att barca fansen ger honom en enorm stöd.
endatjejen
2008-04-10 15:30
Ämne: Nu åker vi, ut ur CL....
mmm håller med..=) Tänk positivt nu. Det blir nog inga 7-1 iaf!! skratt..Vi slår er totalt med 4-1 =)
adiiL
2008-04-10 15:30
A.Gaudi

Gå tillbaks till gruppspelen också. Där var Liverpool urdåliga men inte vi, släppte inte in ett enda mål har jag för mig, kanske 1 eller 2. Och vi mötte faktiskt Franska, Tyska och Skottska mästarna. :)
Barcelona Andreas-3
2008-04-10 15:28
Ämne: Jag har en fråga.
k....
Deco kommer att vara tillbaka mot united men jag tvekar på att han får spela, Messi kommer antagligen spela några minuter mot recreativo eller mot espanyol.
Barcelona Andreas-3
2008-04-10 15:26
Kommer Milito spela mot Man Utd? Varför spelade han inte mot Schalke?
Barcelona A.Gaudi
2008-04-10 15:20
Ehm... Adiil.

Barca är knappast laget som presterat bäst i CL hitills tillsammans med Man Utd. Liverpool är laget som vunnit de svåraste mötena och tagit sig vidare. vi och chelsea har haft en väldig tur och mött celtic, Schalke. och då har vi inte imponerat heller, förutom borta-matchen mot Celtic.

Jag hoppas VERKLIGEN att laget börjar rycka upp sig redan nu i helgen. vi behöver bli klasser bättre om vi ska klara av Man Utd. vilket jag dock tror att vi gör.
Barcelona Visca_Barca
2008-04-10 15:07
Jag har en fråga.
kommer Deco missa ManU matchen?
och när kommer Messi tillbaka vilken match?
adiiL
2008-04-10 15:06
Skulle vara kul att jämföra Man U och Barca litegranna, de två lagen som presterat bäst i CL hittills. Någon som vet vem som gjort mest mål, och släppt in minst av oss två? Syftar på CL..
adiiL
2008-04-10 14:56
kimmpa_fcb

Jo, har faktiskt sett varenda match hittills. Spelar inte så stor roll för mig vem av Henry och Eto som börjar. Men jag skulle inte ha något emot att Henry startar, och han ska inte placeras någon annanstans än i mitten. Varför inte börja med Henry och sedan byta in "det hungriga lejonet" i andra halvlek mot någon av anfallarna? Jag underskattar inte Henry bara för att han har haft det svårt i ligan hittils, som du gör. Det blir annorlunda i CL mot Man U. Jag vet vad hans fötter besitter för kvaliteer och det kan bli avgörande i CL. Fan vad jag längtar till matchen, jag räds inte Man U. Roma spelade inte fotboll igår heller, de fick nog hemska minnen i huvudet så fort de steg in på Old Trafford vilket påverkade deras spel. Man U hade det inte lika lätt mot Lyon i åttondelen som vi hade det mot dem i gruppspelet. Snälla, de föll pladask mot Milan direkt efter 7-1 mot Roma förra året. JAG VILL HA MAN U PÅ CAMP NOU NU! Det är dags att rädda säsongen.
Real Madrid Messidinho
2008-04-10 14:24
Ämne: ibbos:

Det finns ....
hahhhhahahhaha såå ja:D nu börjar de låta lite bättre. Skämt åsido okej läget är väl inte de bästa,puyol avstängd.ronnie,deco skadade, messi kommer göra sin första match efter skadan men du får de o låta som om vi redan har förlorat matchen fan. Stör mig på sån inställning
Barcelona Dizzy
2008-04-10 14:13
Vad tycker ni om det hära? Ajax vill låna Oleguer haha. Dom får låna grabben hur mycket dom vill:)
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-10 14:07
vi är bara inte ur form utan saknar de viktigaste spelarna mot United oxo!! fyfan
Puyol, Ronnie, Deco borta och Messi precis tillbaka från skadan... Vår spel går ut på kreativitet från just Ronnie,Deco och Messi och utan de tappar vi vårt spel. Reijkard har en tuff uppgift framför sig o nu får vi se om han verkligen har några taktiska kunskaper... för om vi försöker spela "Barcas spel" som inte fungerar med de spelare vi har tillgängliga, så kmr vi torska grovt.

Sedan så tycker jag att Henry borde bänkas för dos santos.. för seriöst Henry har inte varit till någon nytta alls, han har dessutom spelat mycket bättre när han har fått hoppa in. Vad tycker ni om Henry?
Barcelona Gaucho_10
2008-04-10 13:58
Alltså seriöst, hur gamla är ni, kom igen , var lite mogna

Ska vi sitta och hoppa på varandra, är säker på att om andra läser vad barca fansen skriver så skulle de höja ögonbrynen, skärp er fan och
snacka om laget istället föratt kritisera varandra

Rambla

Lev som du lär, om någon stör så scrolla vidare bara istället föratt skriva ett inlägg föratt svara på nån idiot , och sen så fortsätter tjafset

Barcelona BlueRed
2008-04-10 13:53
Nu åker vi, ut ur CL. Vi har inte en chans så som dem spelar. Sån tur vi har haft kommer vi inte ha mot Man.u
Barcelona Rambla
2008-04-10 13:53
ibbos:

Det finns en stor skillnad mellan dig och mig. Jag sitter inte retar upp mig på vad andra culés skriver om andra personer här inne och känner mig tvungen att kommentera det i flera inlägg så som du nu har gjort. Passar det inte eller faller det dig inte i smaken, ett tips, ignorera inlägget och scrolla vidare bara. Svårare är det faktiskt inte.

Jag ser inte alls mig själv som någon 'allvetande' som du påstår. Det är ditt ordval, inte mitt. Aha, där har vi kärnpunkten. Du sitter och stör dig på någon du anser sig ha "fått för mycket luft" här inne? Vet du vad, du får gärna ta över den rollen om du vill. Ta in hur mycket luft du vill. Och ja, jag skriver precis vad jag vill utan att be dig om lov. Det får du vänja dig vid vare sig du gillar det eller inte. För övrigt tänker jag inte diskutera det här "meningslösa" med dig längre.

Ps. Det är faktiskt ännu roligare när "p12or" som du själv skriver dåliga saker om mig. Jag stormtrivs då. Ds.

Messidinho:

Ja halleluja. Allt är så positivt. Ronaldinho är sååå grym. Messi är messias och ska rädda oss i alla lägen. Förlåt, jag ska aldrig mer vara negativ och bara se allt positivt. Jag tror ta mig tusan att jag tom ska byta namn till "JagÄlskarRonaldinho - Barça äger", eller något liknande.
Barcelona Suñol
2008-04-10 13:48
ibbos : Du verkar helt humorlös, va fan orka bry sig som du gör! Lägg ner skitsnacket tack.
Barcelona LennyRomario
2008-04-10 13:35
Tycker det tyder på förstånd att det svävar omkring så mycket negativa tankar här inne. Då har man antagligen byggt sitt resonemang på fakta snarare än förhoppningar.
Spinbad
2008-04-10 13:07
Hur kan man inte vara negativ efter den här säsongen och förra? De som inte tvivlar på laget just nu måste gå på tung medicinering. De förtjänar all kritik de fått, utan tvekan.

Tyvärr tror jag vi åker ut rätt hårt mot Manchester United, att slå ut Man Utd skulle vara något av en bragd som det känns just nu.
Barcelona Criff
2008-04-10 13:07
Jag kan komma på en bra sak med Puyis avstängning, det bästa mittlåset detta året har utan tvekan varit MArquez - Milito, och nu kommer dem väl få köra hemma mot Man U.
Det kan bli bra!
Barcelona ibbos
2008-04-10 12:58
Abbe_

Kom inte o lek skyddsängel, snälla! Okej om han är din vän och så, men han kan ta sitt egna ansvar.
Jag klagar på det jag och flera anser är helt meningslöst att skriva, och om det där skulle tolkas som ett skämt (som han själv påstår) så vad var det roliga i det hela? Du skriver "Inlägget Rambla svarade på var försök på att skapa irritation här inne." Och varför skulle han skapa irritation här inne? Som jag ser det så är det bara negativt, eller?

Rambla

Visst han tog det säkert som ett 'skämt'. Men somsagt, vart var det roliga i det hela. Jag leker ingenting, men i och med att folk uppskattar det mesta du skriver och folk ser dig som 'allvetande' om laget etc, så har du enligt mig fått ganska mycket luft, och det får mig att tycka att du leker ganska mycket, och tro att du kan skriva vad du vill.

För visst är det kul när p12or skriver bra om dig Rambla? :)

VISCA BARCA
Real Madrid Messidinho
2008-04-10 12:53
Ämne: Ämne: Ämne....
Det är väl dig folk ser upp till här(inte alla finns undandtag ibbos t.e.x) Du är bland dom mesta kunnigaste o insatta på forumet. De enga ja begär att du kan vara liiiite mer positiv. För de mesta man hör från dig nuförtiden e massa gnäll. Iofs befogat gnäll,men ändå
Barcelona Smogen
2008-04-10 12:08
Kan komma på två saker som talar för Barcelona.
Det första är att Barcelona kan koncentrera sig på CL och skita i ligan. Manchester slåss fortfarande en stenhård kamp om premierleuge segern.
Det andra är Messi, hinner han komma tillbaka i tid till CL (vilket jag visserligen inte tror) så har han inte gjort annat än att ladda inför en semifinal i två månader. Det är förmodligen det enda den pojken gott och tänkt på. Det kan betyde en hel del...

Vad talar emot då? hemmamatchen före bortamatchen? Espanyol tre dagar innan, skador, Puyol avstängd, form, tränare, tempo, spel, stämning, självförtroende ......tja...allting annat helt enkelt.

för övrigt kommer jag ALDRIG förlåta ledning och tränarstab om man säljer Ronaldinho i sommar. Ger blotta fan i vad anledningarna är.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-10 11:54
Nu behöver Barça vinna mot recreativa och espanyol ,det hade varit stor hjälp innan Ch.L matchen.Hursomhelst jag tror att BARÇA gå vidare till Moskva.FORÇA BARÇA!
Barcelona Valdés
2008-04-10 11:37
Gårdagens citat av Bo Petterson; man är bortskämd med att se Barcelona spela en sprakande anfallsfotboll, men nu var det ett par år sedan spelet var elektriskt.

I 45 minuter satt jag och skämdes. Laget verkade helt sakna vilja att prestera resultat i en kvartsfinal i CL. Hur kan det ha blivit så dåligt? Tränare och ledning har ett jättejobb framför sig. Men troligtvis kommer man att göra precis som förra året – skita i att ta eget ansvar och istället skylla allt på enskilda spelare (Eto´o förra året och i år Ronaldinho och Deco).

I semifinal ställs vi mot det lag som just nu spelar Europas mest underhållande fotboll. Man kan väl säga att jag ser fram emot dessa möten med lite skräckblandad förtjusning.

Och precis som alldeles för många gånger tidigare sätter jag framförallt mina förhoppningar till – Messi, som precis kommer tillbaka ifrån en långtidsskada.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-04-10 11:23
Ämne: Ämne: Ämne....
Ledargestalt? Knappast. Bara för att Rambla och några få andra tänker igenom vad dom skriver och dessutom gör det med lite kunskap är man väl knappast någon ledargestalt. Se det bara som positivt att någon yttrar sig med lite förakt och kunskap. Rambla ser väl precis som jag inte någon anledning att bygga upp för höga förväntningar på årets Barca eftersom man inte bör göra det heller. Va lite realistiskt istället. Antingen åker vi ut med flaggan i topp eller så tror jag att vi går vidare med nöd och näppe. Hur bra vi än spelar så kommer ManU knappast släppa till så vi vinner med stor marginal.
Annons: