/spanien/barcelona/forum/21244.aspx/spanien/barcelona/forum/21244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-04-12 18:59
kluivert_nr9, Är du verkligen 26 år? Om så är fallet måste du verkligen lära dig att läsa. För av alla dem sakerna du skrev att jag skrivit, stämmer inte en enda utav dem.

Att någon annan har skadat honom i klubben? Vad fan pratar vi om? Ett 5 årigt barn eller ett 28 årigt fotbollsproffs.

Du skyller hellre på klubben än han själv.

Klubbens fel att Ronaldinho har blivit så pass otränad som han är idag!? Tillåt mig att skratta.

Diskussionen är över.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 18:55
Om vi ska sälja honom för 20-30 mil, så är det lika bra att vi behåller honom, 50 +, SÄLJ honom då!
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-12 18:55
Ni som vill att Dinho ska lämna ni kommer ångra er,tiden kommer bevisa det.RONALDINHO=GUD
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 18:51
Criff: Men det var ju ganska tydligt att enligt dig så har Dinho varit fejkskadad hela säsongen och det är hans fel att allt är som det är. Att det absolut inte kan vara någon annan i klubben som har skadat honom på något sätt...
Han är 28 år och helt över som lirare och känner inget alls för Barca. Därför borde vi skita i honom och ge honom för 20 milj euro till Milan....

jäss!
Barcelona Criff
2008-04-12 18:45
kluivert_nr9, var skrev jag att jag visste hela situationen?
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 18:43
Criff:

Ja, men det är väl bra att du är den första som vet om hela historien om Dinho och läget i klubben.

Kan du inte lägga upp en krönika så alla får veta? Jag har väntat en evighet nu...
Barcelona Criff
2008-04-12 18:37
kluivert_nr9, vad hjälper det? Ska man ha en mindre spelare i laget bara för man ska tjäna pengar?
Tror du man kan sitta på röven och dra in 2 Miljoner i veckan?
Spelar ingen roll hur mycket du drar in till klubben, visar du inte hjärta så bye bye.

RonaldinhoKungen, det handlar inte ens om det, utan ni Dinho fantaster bara slänger ut er en massa dumma kommentarer utan att ha tänkt igenom något överhuvudtaget av det ni skriver.

"Dinho är bäst! Han ska stanna föralltid! Styrelsen är tröga om dem släpper honom! Han har gjort allt för klubben!"

Kom igen vakna, det var ett tag sen han verkligen visade sig ens en gnutta sugen på att förbättra sig och med det som hänt de senaste veckorna är det uppenbart att något har gjort ledningen upprörda/besvikna.

Jag tror inte ens ryktet är sant att Milan har kommit överens med någon, men det är fan skrämmande att se så många naiva skrivare som bara skriver en massa goja.

Inga mer utbrott idag! Idag är dagen vi ska få tillbaks vårt spel och självförtroende och det är idag vår lille Messi gör comeback!

VAMONOS!!!
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-12 18:36
Angående Ronaldinho: Skulle inte ett alternativ kunna vara att behålla honom men sänka hans lön rejält? För så som han spelar nu förtjänar han verkligen inte den lönen.

Criff: Bara för att man försvarar Ronaldinho när något Barca-fan kallar honom värdelös etc, betyder det inte att man inte bryr sig om klubben bara för att kanske lämnar i sommar. Man kan inte dra alla över en kam.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hoppas på en stabil 0-2 vinst, även om vi har det svårt på bortaplan. Messi tillbaka! :)

Visca Barca
Barcelona barcadinho
2008-04-12 18:35
Några ord om helgens matcherna:
Barca - se till att ta tre poäng idag från en formsvag och en bottenlag Recreativo.
Almeria kommer kanske få några poäng från Villarreal imorgon (de är ganska starka hemma).
Jag blir nöjd om vi ligger tvåan efter helgen.
Räkna inte med poäng tapp för marängerna.
En väldigt lätt match för de.

Sen fattar jag inte vad ni snackar om:
R10 var det som hade mest betydelse för ligatitlarna. Solklart. Är det nån som tvivlar på det?
Lika solklart är det att det fanns flera andra viktiga i hela succén. Det är fotboll det handlar om och inte tennis eller golf.
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 18:33
Criff:

Du ska nog se att hans lön betalar sig själv 2 gånger om av endast sålda tröjor och annan reklam.

Alla ska ha cred, mycket sant. Men Dinho i Barca gör laget till en extra overklig magisk nivå, som INGET annat lag någonsin har haft innan... vad jag har sett iaf.
Barcelona Criff
2008-04-12 18:31
Jag kan lätt säga att Deco har varit den viktigaste delen och värvningen för just spelet på planen.
Ronaldinho har gjort ekonomin till det den är idag samtidigt som han har gjort klubben en utav de mest attraktivaste i världen och därigenom kan vi mer eller mindre värva vilken spelare i världen vi vill.

Men det funkar ändå inte att betala en massa pengar till en spelare som inte spelar och som skapar en jävla massa turbulens som får hela laget att fokusera på annat än fotboll.

EDIT: stavfel.
Barcelona De Assis
2008-04-12 18:29
ni alla som oroar er över Ronaldinho kan sluta oroa sig, det är bara en tidning som skriver sånt här trams, o de gazzeta, de för pengar o inget annat, ronaldinho har säkert inte ens fått höra nyheterna han själv om att han e på väg te milan ,
stackars killen som får allt skit på sig näre finns andra i laget som inte heller presterar som dom ska ,
vi har henry,eto´o,zambrotta,ibland abidal, och så vidare, vrf får dom inte skit?
självklart så måste allt komma på ronaldinho.
sån trams aså ..
Ronaldinho ska bara spela i Blaugrana o ingen Milan, dom sitter o skriver i sitt forum o är så himla glada, men dom fattar själva inte att de ba gazzeta som skriver om sånt här ?,
jag har inte ens hittat Marca och den KATALANSKA tidningen Sport skriva om just att han e "klar" för milan,
helt sjukt aso ..
R10 ska stanna i barca o inte nåt flytt te milan ska han inte göra.
om vi nu säger att dom här ryktena e sant, att ronaldinho VERKLIGEN är klar för milan.
då hur i fridens namn ska jag nånsin lita på Laporta o Txiki som går ut varje vecka o säger att han har ett kontrakt att följa o att han stannar här tills de tar slut.
har dom ljugit för oss hela tiden?
har vi varit så dumma att gå på det?
frågan är egentligen;
är Laporta o Txiki dom vi egentligen tror dom är?
KOM IGEN NU RONALDINHO, SITT INTE O GÖR INGENTING, GÅ UT O SÄG IFALL DU INTE SKA NÅNSTANS, VRF PLÅGARU OSS ALLA?!
fortsättningen följer i den här såpan ..
Barcelona Shidenn
2008-04-12 18:27
Ämne: Shidenn, du tror int....
alla de spelare och tränare du nämner har gjort sin del, men endå var det dinho som pushade allt. När dinho kom kompleterade man laget med en ledande stjärna. Men jag håller med dig, man får nt glömma att ge cred till de andra.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 18:26
Criff

Dagens guldinlägg
Barcelona Criff
2008-04-12 18:24
Shidenn, du tror inte Deco, Eto, Larsson, Henk Ten Cate, Rijkaard... osv bidrog med sin del?
Kom igen lägg av, ett lag byggdes runt om Ronaldinho så han skulle funka så bra som han gjorde.
Nu har han inte sett sugen ut på väldigt längre, ska man ändå punga ut 3 spelares löner till honom då?
För fan vakna, hade dem pengarna kommit ur er egen ficka kan jag ge mig fan på att ni alla Dinho fans härinne hade stått utanför Camp Nou och skrikit samma skit som de flesta supportrar gör idag.
Var inte så naiva!
Barcelona Shidenn
2008-04-12 18:20
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag motargumenterade inte dig,

Jag är dinhofan, men jag måste säga emot när du påstår att han är världens bästa spelare genom tiderna. Han har chansen att bli det helt klart, men än är han inte det.
Barcelona R.D.A.M
2008-04-12 18:17
Ämne: Allt mer tyder på at....
Tompa

Visst, han har inte presterat den senaste tiden, men varför är det ingen som säger ngt om när andra stjärnor i Barca inte presterar. För några dagar sedan fanns en artikel om vilka fotbollsspelare som tjänade mest och enligt den ligger Henry på femte plats, vilket låter helt sjukt då han är sämst på plan match efter match. Och ja, alla Henry-fans, jag vet att han springer upp och ner på kanten, men räcker det om han tappar bollen så fort han får den??

Och Eto'o, säger samma sak om honom, visst han försöker, men försöka ska väl ändå inte räcka när man spelar i Barcelona!

Blir irriterad över att det bara är Ronaldinho som får skit och detta började ju långt innan festryktena dök upp.

Tur är iallafall att vi har Messi i laget som i stort sett alltid presterar.
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 18:16
Ämne: Ämne: kluiver....
jag skrev ju nyss att han enligt mig är världens bästa spelare genom tiderna... det borde la räcka så? är inte den en revolution?! Det är betydligt mer än några finter iaf...
Barcelona Shidenn
2008-04-12 18:12
Ämne: kluivert_nr9, ehm? B....
Så du menar att det enda Kung Ronaldinho har bidragit med är ett par finter och lite extra kreavitet. Det dinho bidragit med är att han genom sitt spel har fått ut oss ur den mörka tiden barca genomlevde, den tiden då man fick kriga för en CL plats. Dinho är i mina ögon en revolution i barca, sen att han inte presterar nu är en annan grej. Ingen får i alla fall glömma vad han har gjort.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-12 18:10
Ämne: Hej, kan någon ge m....
Där har du en sida med bakgrunder.
Barcelona barcadinho
2008-04-12 18:08
Ämne: Är det någon som vet....
Startelvan kommer fram ofta drygt en timme innan matchstarten. Regeln säger att domaren måste få startelvan minst en timme innan starten.

Jag tror inte att Messi startar, utan kommer in senare.
Barcelona Evička
2008-04-12 18:06
Lille vän...lite komisk kommentar faktiskt,men men.

Men läs vad det står i artiklarna och inte bara rubrikerna! Nyheten finns på de flesta stora sportsajter, SAMTLIGA hänvisar till att enligt Gazzetto dello Sport, vilket är en italiensk tidning, har Roberto de Assis sagt att hans bror är överens med Milan. Hela grejen (än så länge) kommer från en enda ITALIENSK tidning.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-04-12 18:01
Ämne: Är det någon som vet....Hallå? hahaa hur kan du ställa sån fråga? bara Frank vet det haha den officiella startelvan kommer ut typ 40min innan matchen.
Barcelona Tompa
2008-04-12 18:01
Allt mer tyder på att Ronaldinho lämnar Barca. Hade det varit för två år sedan hade jag varit helt emot en försäljning. Men nu är läget annorlunda. Det var länge sedan nu Dinho verkligen presterade drömfotboll och senaste halvåret har formkurvan pekat allt brantare neråt.

Alla Dinhofans här inne! För en klubb som har ambition på att vara världens bästa är framgång en dagsvara och då är det ohållbart att envisas att ha kvar en spelare som inte presterar och där det finns noll tecken på att en vändning är på gång och indicierna på att han egentligen vill bort är hur många som helst. Visst, jag hade kunnat tänka mig att behålla Dinho men det under förutsättning att han varit beredd på en rejäl lönesänkning. Att fortsätta betala närmare 2 milj spänn i veckan till en spelare som bara är en skugga av det fenomen han en gång var är vansinne.

"Fansen" som har buat ut Ronaldinho har definitivt gått för långt men kritik ska han ha. Bara den mest trångsynte Dinhosupportern kan idag blåneka till att det inte finns någon sanning i allt som skrivits om hans oseriösa leverne senaste året (därmed inte sagt allt ALLT
är sant heller.

Det finns en mycket ljus framtid för Barca utan Ronaldinho, bara ledningen gör sitt. Stjärnor kommer och går men klubben består!
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-04-12 17:56
Är det någon som vet om Messi kommer att starta matchen ikväll?

Tacksamm för svar
Sancho (AC Milan)
2008-04-12 17:55
Evièka

", Vad italiensk press säger tar jag med en gansla stor nypa salt."

Lille vän... du behöver inte läsa det italienskt press säger. Det är Ronaldinhos bror som säger allt detta och inte den italienska pressen. :)
Barcelona barcadinho
2008-04-12 17:54
Barcelona barcadinho
2008-04-12 17:54
Några här skriver att brosan till R10 (Roberto) tänker suga pengar från Milan.
Enligt Gazzetta så ska R10 få 8 miljoner euro.
Det är vad han tjänar just nu i barca.
Så man kan inte säga enligt de här uppgfiterna att R10 kommer och tjäna mer i Milan.

Jag vill gärna vänta och se efter valet i Italien nu till veckan.
Det finns en chans att Berlussconi som äger Milan och som är den största kandidaten för statsministern posten vill bara ha stora rubriker nu för att bli mer populär.
Å andra sidan luktar det inte riktigt som vanligt kring alla tykten och R10 situation i barca.
Vi väntar och se.
Det är annars mycket mindre spansk fotboll på tv:n den här veckan pga de två toppmatcher i Italien. Barcas match sänd lite i eftersändning (20 min senare) efter Juve-Milan.
Ingen marängmatch imorgon om jag har sett rätt. De visar Inter-Fiorentina.
Jag hoppas verkligen att Milan slutar femma, så att vi slipper se gamla gubbar (+ ynglingen Pato och vem vet kanske R10) i CL nästa år.
Det är den enda som intresserar mig just nu i Italien.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-04-12 17:51
Hej, kan någon ge mig några bra sidor där det finns Barcelona wallpapers?
Barcelona tarrak
2008-04-12 17:39
Smogen

Nu är det knappast ekonomiska anledningar som ligger bakom försäljningen av Ronaldinho, men lita på att klubben försöker få ut så mycket som möjligt. Att priset lär stanna vid 20-30 miljoner är väl ännu en fingervisning (som om vi behöver fler efter Eto'o, Edmilson, Sala Martin och Costas kommentarer) på att hans problem är djupare än en formsvacka.
Annons: