/spanien/barcelona/forum/21242.aspx/spanien/barcelona/forum/21242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-04-11 23:16
Det som jag egenligen ville skriva innan jag började läsa alla senaste inlägg och artiklar är matchen mot Man U.
Jag kan inte tänka på något annat sen onsdags kväll när semin blev klar. Jag tänker på den här matchen hela tiden och jag kan inte ladda mig känslomässigt till matchen mot recreativo. Jag brukar annars alltid tänka närmaste match, men det går inte nu. Alla mina tankar är till 23/apr.
Jag tror att många culés känner så.
Jag hoppas verkligen att spelarna inte gör det. Det är viktigt för oss att åtminstone försöka sluta tvåan och slippa kval till CL-gruppsspel.
Men jag undrar om inte en del av spelarna har sina tankar som jag.
Barcelona Edwin2
2008-04-11 23:16
barcadinho//
Försök att ta rykten med nypa salt. Inget annat.
Barcelona barcadinho
2008-04-11 23:13
Vi struntar i det nu.
Massa med rykten och artiklar i tidningar som gör oss tokiga. Barca har många kanon bra spelare som alla vill köpa, även om de inte är i bra form.
Kan inte Berlussconi och Co lämna oss i fred ibland.
Barcelona Edwin2
2008-04-11 23:06
barcadinho//

Mycket om Ronaldinho har det varit. Och det lär nog fortsätta ett bra tag till.
Han verkar vara attraktiv. Media vill naturligtvis känna pengar på att skriva om honom och andra klubbar vill ha honom för att vinna titlar. Inte konstig egentligen med tanke på de kvalitéer som han besitter som fotbollspelare.
Han har också mycket kvar att ge. Frågan är bara om han ska göra det i FC Barcelona eller i någon annan klubb. Killen är ju bara 28 år. Den som lever får se alltså.

Jag tror att Ronaldinho behöver skärpa sig i vilken klubb han än spelar i. Vi, FC Barcelona supportrar får ta allt som skrivs om honom med en nypa salt. Sedan får vi se hur saker och ting faller sig i sommar. Han kanske säljs. Han kanske stannar och skärper sig i nästa såsong.

Nu ska jag försöka att inte gnälla mer. Men måste ändå säga, när du nämner det, att jag har svårt att se att Eto’o ska lämna FC Barcelona. Han verkar trivas bra i klubben och klubben verkar vara nöjda med honom. Killen har bara spelat 13 matcher i ligan i denna säsong. Han har gjort 12 mål. Han är därmed ligans vassaste anfallare. Jag tror att han kommer att komma igång igen. Vi lär se honom på helgen när Messi är tillbaka. Eto’o, Messi och Ronaldinho har varit ett vinnande anfall. De känner varandra bättre. Hoppas nu på anfallet Bojan, Eto’o och Messi. Bojan har varit otroligt bra i sin kant nu på senast matchen. Han växer i sin roll varje dag med den förtroende som han har fått av Rijkaard. Det ser lovande ut för honom.
Henry får hoppa in tillsammans med Giovanni.

Sluta med snacket om att sälja Eto'o. Ska Messi också säljas. Jag blir... trött.
Barcelona barcadinho
2008-04-11 23:00
Ja, vill och vill. Jag och många andra vill inte sälja honom men det finns några punkter kanske:

1) Fenerbahce snackar om väldigt stora summor.
2) Det snackas fortfarande om att lejonet och R10 går inte ihop längre - rykte eller sant vet man inte.
3)Henry och Etóo står på samma position och vi märker att ingen trivs på kanten.
4) Etóo har varit skadad i stort sett ett helt år på de två sista säsongerna. Kan man leta på hans pysik nu eller att han kommer och bli en farlig lejon igen.

Men, vi behöver inte bråka om det. Det är igen bara rykte och ingen som vet. Jag tror inte Laporta eller Txiki har bestämt nåt heller. De lyssnar på alla erbjudanden så länge.
Barcelona M79
2008-04-11 22:53
Detta är väl ingen skräll direkt

Känns som Barca redan lagt upp sitt spel utan honom...
Barcelona Gaucho_10
2008-04-11 22:47
Sälja eto'o?

Är du helt galen, klart att han stannar, förstår inte varför man skulle vilja sälja honom, titta bara på honom , ger 100 % i varje match, och han har gjort många mål med tanke på att har varit borta så mycket, så knappast att man säljer eto'o
Barcelona barcadinho
2008-04-11 22:37
Ronaldinho tar alla rubriker idag igen, för hundradegånger.Det visar bara hur stor spelare han betraktas av väldigt många. Vi får väl se hur det blir med honom eller Deco eller lejonet (nya rykte om Fenerbahce).
En sak är jag iaf ganska säker på - det blir en stor städning den här sommaren, oavsett om vi vinner något. Man kan inte fortsätta på samma sätt ett år till - massa med turbolenser och rubriker och dåliga nyheter hit och dit.
Ingen balans i truppen och ingen lugn och ro kring klubben.
Vi kommer nog bli av med en del "medel" spelare som t ex Guddi, Edmillson, Zambrotta, Thouram, men jag tror att det blir en städning också i det "översta rummet". Jag är hel säker på att Deco försvinner och kanshe R10 eller Etóo
Framtidens anfall lär bli Bojan, Messi och Dos Santos, vilket betyder att man försöker behålla Dos S, trots alla tidigare rykte om flytt.
Vi måste köpa en högklassig mittfältare (jag har tjattat om det länge). Det ser för svagt i mittfältet. Jag tror inte att det finns någon i B-laget som håller måttet.
Men jag är lite orolig för att Laporta kommer att bli passiv och inte gör stora ändringar och lämna alla stora beslut till nästa presidenten. Det finns en risk för det.
Barcelona Meley
2008-04-11 22:07
Med alla skador just nu så skulle det vara roligt att se Marquez, Yaya och Xavi på mittfältet, då vi vet att Yaya är en riktigt bra tvåvägsspelare. Men vet inte om han klarar det med tanke på att han inte är 100 än.
Barcelona Legenden11
2008-04-11 21:58
reul madrid

jag menar inget konstigt, menar att Jay-z sa bra saker som ni inte kan säga emot. jag vill inte diskutera mer, till och med mina frågar dina polare vägrade svara på.

ni bara försvarar raul medan jag har bara påståt med fakta att raul inte längre kan prestera bra för landslaget.

men nu har jag lärt en ny grej om alla realfans, både här i diskusions forumet samt utanför i verkligheten. det här menar jag verkligen, hel del ni säger utan stöd av fotbollslogi. jag svär på allt allt, men nu e det över
Barcelona Mot Nya Tider
2008-04-11 21:55
Det här med Ronaldinho får man vänta och se, intresset från Milan går ju knappt att undvika, men det skrivs alltid något nytt i media. Igår så fick man höra att agenten Roberto tagit kontakt med Milan, idag förnekar han det och säger att Ronaldinho är glad där han är idag. Personligen så säger jag ett JA till att Ronaldinho säljs, hade haft andra åsikter ifall han nu höll samma klass och sting som under de tidigare säsongerna. Bra spelare kommer och går, Barça är alltid Barça. Jag hade inte heller haft något emot att ändra tränare, men jag tror att vi kommer få veta hur allt kommer gå till efter säsongens slut.
Barcelona Ghazza
2008-04-11 21:46
Samtidigt är det ju så att priset lär sänkas rejält när andra klubbar ser att tålamodet hos Barcelona tryter. Jag menar, det talades ju om miljardbelopp från bland annat Milan. Nu är det väl tveksamt om de ens betalar hälften.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-11 21:45
Hur är det när en spelare är skadat,får han fullt betalt eller?
Barcelona Rambla
2008-04-11 21:25
Alla ni som tror att det är Ronaldinho som vill lämna tänk om. Han vill vara kvar. Det är klubben som vill göra sig av med honom. Man har helt enkelt tröttnat på alla turer kring honom.

Detta är första gången man har gått med på att sätta sig ner vid förhandlingsbordet och diskutera en försäljning, tidigare har man konstant nekat och inte ens lyssnat på några bud. När det har gått så långt att klubben vill göra sig av med honom till varje pris efter att tidigare totalt vägrat, måste det ju innebära att det är riktigt illa ställt med honom.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-11 20:53
kluivert_nr9

Han missar resten av säsongen.
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-11 20:49
Jaja, vi får hoppas att ni har rätt om Dinho att han verkligen är skadad och att han kommer stanna minst kontraktet ut.

Någon som vet när han kommer vara med i laget igen? Tränar han inget alls med laget just nu?
Barcelona Barcelona #7
2008-04-11 20:42
Jag tror inte heller att Ronaldinho har jätteproblem utan att han är skadad för att han fått dåligt fysträning eller något sånt!!!

Håller med er båda
Barcelona Barcelona #7
2008-04-11 20:41
Gonzales_Barca //

Tack för svaret på min fråga =)
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-11 20:37
Kallé
Jag tror inte heller det. Det är bara det att media suger upp varenda kommentar från camp nou som svampar. Såfort de hör något ont om laget måste de böja det på värsta sett och göra det så dramatiskt som möjligt bara för att sälja tidningar. På sistonde har Ronaldinho oturligt varit det stora offret. Att han är petat osv. tror jag inte ett skit på. Visst han kanske festar några kvällar men kom igen. Det är inte lumpen de är på. Vad ska han göra med sina 300 miljoner han tjänar om året om han inte har någon fritid. Men sedan att komma till träningarna "full" och så är kanske inte så acceptabelt. Men han är ändå världens bästa spelare när han spelar på topp. Och jag tror att Rijkaard inte är så dum att peta honom nu när ligan är i en sådan kritiskt läge. Så jag tror som dig att han helt enkelt har haft dålig fysträning som resten av truppen och blivit skadad bara.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-11 20:32
om han fortsätter att producera mål nu under slutspurten av la liga och i CL så tror jag självklart att Aragones kommer överväga att ringa in Bojan till EM. så chanserna är nog 40% men kan höjas drastiskt beroende hur mycket speltid han får och hur bra han gör i matcherna.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-11 20:28
Jag fråga om ni tror att han har någon chans inte om han kommer vara med
Barcelona Kallé
2008-04-11 20:26
Finns det någon mer än jag här inne som tror att det inte finns något JÄTTEPROBLEM med Ronaldinho? Att han va skadad helt enkelt, kom i bra form och va typ tillbaka och sedan blev skadad igen?

Visca Barca, Visca Ronaldinho!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-11 20:22
Barcelona #7

Hur ska vi veta hur stor chans Bojan har?
Jag tror inte att någon av oss har kontakt med Aragones.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-11 20:11
Ok, Tror ni Bojan har någon chans? Om han har chans hur stor? Säg i %
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-11 20:00
Barcelona #7

23 spelare!
3 målvakter plus 20 utespelare brukar dom flesta lagen ha.

(tror jag iallafall, rätta mig om jag har fel)
Barcelona Barcelona #7
2008-04-11 19:44
Barcelona Barcelona #7
2008-04-11 19:44
Fråga Angående EM:

Hur många spelare får en trupp innehålla?
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-11 19:25
Lugna ner er Dinho fantaster (Jag är en av dom) han ska ingenstans. Tills 2010 kommer ni bara att se han i blå-rött och i landslaget.

Och de grundar jag på att jag litar på Ronaldinhos ord :)
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-11 19:15
Dinho i Milans tröja.... isf kommer jag inte kunna sova på flera veckor. Det här får bara inte vara sant. Han måste stanna!!
Barcelona Barcelona #7
2008-04-11 19:14
Fråga Angående EM:

Hur många spelare får en trupp innehålla?
Annons: