/spanien/barcelona/forum/21239.aspx/spanien/barcelona/forum/21239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jay-z
2008-04-10 20:38
Barcelona Jay-z
2008-04-10 20:38
Dizzy //

Shiit det ser inte bra ut om vi börjar hemma faan också. United börjar alltid borta, hoppas Reijkard ändrar taktik och spelar ett rakt snabbt spel.

Hade velat ha 4 4 2 mot Man U dom äter säkert upp oss med 4 3 3.
Barcelona Dizzy
2008-04-10 20:35
Jay-z

Vi börjar hemma. Och kommer vinna dom med 3-1:)
Barcelona Jay-z
2008-04-10 20:28
spelar vi hemma eller borta första mtchen.???
Barcelona calle-barca
2008-04-10 20:13
skönt att messi tränar igen saknar honom verkligen. vi behöver honom snabbt tilbaka .Fast först måste han ju få grönt ljus av läkarna.
Deportivo Denari
2008-04-10 19:29
När kommer matchrapporten från gårdagen?
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-10 19:15
Kan ju bli lite som Barcelona-Valencia i CdR. Los Che slog i underläge och klarade av favoriten i deras enda turnering dom haft nån chans att vinna.

Kan också bli så för oss. För CL är vår chans till en lyckad säsong. Även om CL är på en mycket högre nivå än CdR men de kan bli ett liknande scenario.
Barcelona Tompa
2008-04-10 19:08
Ronaldinho#10:
Barca bäst när det gäller? Nja, efter att vi vann C.L 2006 har det många gånger varit raka motsatsen. Vi har förlorat allt, allt för många viktiga matcher sedan hösten/vintern 2006/2007 för att man ska kunna hävda något sådant vad gäller tiden efter Paris 2006.

Det är inget fel med optimism men vi måste vara lite realistiska. Så som Barca uppträtt senaste året och de mycket klena resultaten mot andra storlag så är det bara och inse att Manchester United är en motståndare i en helt annan kaliber än Celtic och Schalke 04. Inte för att vi ska ge upp i förtid men ska det gå vägen mot M.U jå då måste nivån på lagets spel höjas radikalt - passningsspelet, löpviljan, tempot,anfallsspelet försvarsspelet, ja egentligen allt.Det spel man visade upp igår kommer inte räcka långt mot Alex Fergusons manskap.

Men till sist något positivt även från mig inför semifinalen. Besegrar vi M.U i semifinalen, ja då viner Barca C.L igen!
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-10 19:04
R-E-M 4 Lajf + T14

Ligger nåt i de du säger. Men mål är inte garanterat. Fast o andra sidan så har Henry nätat mot dom skottska toppklubbarna i och med Celtic och Rangers.
Barcelona Jay-z
2008-04-10 18:58
Snälla nån va lite REALISTISKA HATAR Man Usa men dom är mycke bättre just nu.

Inte på pappret men i form i vilja och dom har vart bäst när det gäller. Vi vet ju vad Barca är den här säsongen. Hur många gånger har vi haft chansen att komma ikapp Real?
Fan har tappa räkningen Barcelona är sämst när det gäller den här sässongen och saken blir inte lättare när messi har vart borta.

Men men MIRAKEL har skätt förut.

Man U är kompakt och starkt, Barcelona är mätta gammla och förvirrade.
R-E-M 4 LIFE + T14
2008-04-10 18:55
United mot Barca spännande, jag säger just nu 60-40 fördel man u, men med en hungrig messi tillbaks, o för engångsskull taggat lag i övrigt så ser jag goda möjligheter. Jag tycker inte united är så oslagbara som de framstår i år. En sak till jag vet att Henry inte spelat i närheten av sin kapacitet men han har ännu inte möt sina kära engelska motståndare om jag inte minns fel, Henry mot engelska försvar = MÅL tro mig!!!
Visca Barca.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-10 18:16
Rambla

Jasså, var det så du menade. My Bad :P
Barcelona Rambla
2008-04-10 18:11
Kimmpa_fcb:

Nej, det tror jag knappast. Det jag menade och skrev, var att den förra skadan höll honom borta från spel under 40 dagar. Skadan han ådrog sig i bortamatchen mot Celtic alltså.
Barcelona barcadinho
2008-04-10 18:05
De som räknar bort barca totalt från chansen att vinna har väldigt kort minne.
I sådana turneringar som C.L , VM, EM, där man har kvarten och semin och finalen är det små marginaler som avgör ibland. Det är långt ifrån de som är mest favorita eller de som har spelat det finnaste och vackraste som vinner alltid.
Vissa år är det så som när barca vann 06. Det var ingen som var precis förvånad. Men det händer inte alltid så.
Med handen på hjärtat: vem är det som trodde från början eller i mitten av turneringen att
1) Grekland skulle vinna EM?
2)Italien skulle vinna VM (kommer ni ihåg deras gruppsspel)?
3) Milan i CL 07, liverpool 05,
Porto 04, Bayern 01

Alla de här titlarna som jag tog upp.
Var dessa lag favoriter eller spelade de otroligt bra fotboll?

Inte precis, men de vann.
Allt stämmde för de just i de avgörande kvällarna.

Det är vad jag vill säga. Allt är öppet och jag ger 50-50. T.o.m utan några stjärnor och stora namn kan man vinna som t ex Grekland.
Allt måste stämma just de här få kvällarna och lite tur och t.o.m tur med dommarbeslut.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-10 17:50
Rambla

Så Marquez är borta i 40dagar?

Milito - Thuram i första matchen, ser inte bra ut..
Barcelona Bertaa2
2008-04-10 17:14
Hoshiar

hur vet att deco spelar säkert mot Rectreativo?
Barcelona Rambla
2008-04-10 17:10
Ämne: Så du menar att det ....
Jag menar att ingen utanför klubben ännu vet hur det är med Iniesta och därför är omöjligt att svara på hur det blir med den matchen och alla andra matcher. Vid tester så gör man magnetröntgen och dylikt, först då ser läkarna vad för typ av skador eller inte skador, det handlar om. Först då kan du få en diagnos på rehabtid.

Knäskador är inte att leka med därför tar man säkert heller inga risker.
Barcelona Hoshiar
2008-04-10 17:07
Så du menar att det e inga problem mot Man u ?

Deco kommer säkert vara med mot Rectreativo
Barcelona Rambla
2008-04-10 17:02
Eftersom inga resultat på några tester har blivit offentliga så är det omöjligt att gissa hur länge Iniesta blir borta, ja om han ens blir det. Kanske får han vila sig i helgens match?

Henry fick väl en smäll igår och har smärtor. Säkert inga problem när det blir matchdags. Det samma gäller Xavi. Valdés körde något individuellt anpassat träningspass i gymmet, precis som Abidal. Det är alltid speciella träningsmetoder för vissa spelare dagen efter en match. Mycket handlar nog om att röra på sig och stretcha loss skulle jag tippa på.
Barcelona Hoshiar
2008-04-10 16:58
Hur länge blir Iniesta borta om han nu blir det .

Sen stog det nåt om Hemry Xavi och Valdes.

Vet du eller
Barcelona Rambla
2008-04-10 16:56
Iniesta kände av smärtor i sitt knä under dagens träning. Det verkar vara i menisken han har ont i. Tester ska göras under dagen.

Rafa Marquez alltså, han är inne 5 min på planen och lyckas få två smällar på samma ställe på den fot som svullnat upp och gjort att han tvingats vara borta under 40 dagar. Snacka om oflyt den snubben har denna säsong.
Barcelona Hoshiar
2008-04-10 16:49
Läste nyss nått om Iniesta Alarm Iniesta nångornting

Nån som vet nått?
Barcelona wicket
2008-04-10 16:49
jag har aldrig känt en så oroad och fruktad forum inför mötet mot Man utd. jag mår nästan dåligt av att alla är så osäkra, kom igen barca vinner matchen med 3-0 och jag tror verkligen på det resultatet, fullkomligt.
Barcelona Sürer
2008-04-10 16:31
första gången vi på riktigt är underdogs känns de som mot united. tror de kan passa oss bra att slå i underläge, i och med att igan i princip är körd kan vi vila killarna inför CL matcherna som vi gjorde när vi vann hela turneringen men då ledde vi ligan med 8 ca 10 poäng. Viktigast av allt är att hålla nollan hemma, vinner vi med 1-0 eller något sånt tror jag det kan gå vägen
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-10 16:16
Man U är bra ingen tveka om det.
Men vi vet väll hur bra Bra Barcelona är, vi vet väll vad dem kan göra under en match så som inget lag i världen kan eller har gjort, men som sakt vi är i en lite kris nu,
men det är ingen anledning till att börja skrika och gråta, Barca är Barca som (Taherinho skrev).
Eto börjar löpa lite bättre, bojan blir bara bättre och bättre, yaya såg stabilare ut igår änn på innan, Iniesta är den blek fisken som överaskar alla, Messi!!.. har inget mer att skriva!
Barcelona A.Gaudi
2008-04-10 16:15
nej, slutspelet är betydligt tyngre än gruppsspelet, därmed basta.

Tror barca kommer vara heta i manchester matchen. Hela laget längtar väl efter en sån där riktigt stormatch där dom får motbevisa sina kritiker. Etoo gick ju ut i pressen över sin besvikelse över att ha blivit lottad mot schalke och inget storlag, som man utd eller liverpool. vi komemr vara betydligt bättre mot man utd än vi varit tidigare. det måste vi vara om vi vill gå vidare också. Med lite tur i avsluten och disciplinerad defensiv i bortamatchen har vi goda chanser att gå vidare. jag skulle säga att det är kanske 40/60 fördel för Man Utd, mkt då dom har hemmamatch i returmötet.

Barcelona PatrickKluivert
2008-04-10 16:11
Taherinho, visst du säger att Barcelona ha gått vidare och gjort det väldigt bra, men visst hade vi ganska tur me lottningen eller?

Men det är även som du säger att vi har alla chanser även om Man Utd är i alla tiders form.
Börjar vi rulla boll och framförallt, vi har inga mittfältare som löper i djupled, de måste göra detta om vi ska få hål på lag som UTD

Önskar all lycka till våra krigare! Visca el BARCA!
Barcelona Taherinho
2008-04-10 16:05
Alltså allt snack om att Man U är jättebra och att det blir svårt för Barca och Barca är i kris och bla bla...Många av dessa stämmer, MEN det är Barcelona vi pratar om.

Ska Manchester U vara favortier mot Barcelona? Haha... Vi är inne i en väldigt väldigt svår period, och spelet stämmer inte alls men det verkar som om folk har glömt att Barca har faktiskt dominerat i sina euroacupmatcher totalt!

Var är Real nu, var är Inter, var är Milan och Adeu Arsenal? varför är det bara vi som är inne i en kris...

Man U är i mycket bättre form än Barcelona för tillfället, HELT KLART! Men de ska också komma till Camp Nou och spela först, det är inte Getafe (inget illa menat) eller någon annan liten klubb som de möter, det är Barca! Fotbollskanalen och alla andra får säga vad vill, vi får se hur det går när Barcelona börjar rulla boll igen...

Visca El Barca!
Barcelona FCB#19
2008-04-10 15:54
Lionel Messi hinner bli frisk till matcherna mot United. Det ser ut att vara deras enda chans (och tydligen så ska han vara tillbaka om en vecka-10 dagar

Tagit ur fotbollskanalen.se
Barcelona [Ronaldinho#10]
2008-04-10 15:50
Asså det är så jävla onödigt att snacka i förväg enligt mig. Barcelona - Manch.Utd kan gå hur som helst två stora lag som har massa med styrkor. Manch.Utd fansen kan fan inte redan planera vem de möter i finalen. Jag e 100% säker på att barcelona går vidare. Barcelona är alltid bäst när de gäller. Jag tror att barca vinner Champions league ist för ligan.
Annons: