/spanien/barcelona/forum/21238.aspx/spanien/barcelona/forum/21238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiago
2008-04-12 14:28
Föressten vad är det med deco då? Är han skadad eller är det samma sak med han som Ronnie?
Barcelona REM10
2008-04-12 14:27
förlåt mej .. ja tänkte inte .. hoppas jag inte förstörde era konversationer och de med de som gällde min far .. ursäkta mig.
Viva La Messi !
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 14:25
REM10

Beklagar Kompis = (
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 14:24
Visst , det är inte särskilt troligt att vi köper C.Ronaldo men han har själv sagt att han vill spela för oss, så varför inte?

Han kommer att kosta en hel del, skulle gissa på att han är värd runt 1 miljard nu, men om vi har den ekonomiska muskeln, så är han värd de pengarna, han är fortfarande ung
Barcelona Barcelona #7
2008-04-12 14:24
REM10

Det som kom ivägen är Juventus-Milan
Barcelona Barcelona #7
2008-04-12 14:23
Beklagar sorgen =(
Barcelona REM10
2008-04-12 14:22
som ni nog vet så börjar matchen 22:20 istället för 22:00, nånting annat kommer in i deras tv4sports schema.
min far dog idag och tror inte att kmr att kunna se messis comeback ..
lycka till mina bröder, o Blaugrana.
Visca El Barca !
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-12 14:20
Gaucho_10

Barcelona kommer aldirg få lika mycket pengar för ronaldinho så att de kan köpa C.ronaldo som du säger.

okej om det var 2 år sedan då chelsea la budet 1,5 miljarder på ronaldinho. men nu är det 2008 vi kommer få runt 200-300 miljoner för Dinho och med dom pengarna kan vi troligtvis köpa Alves.
Barcelona Tiago
2008-04-12 14:20
Rambla

Det beror ju på om Ronnie kan komma till gammalt gott slag så ingen tvekan att han är viktig.
Men som det är nu så är han mindre viktig, det som är viktigare är att Messi kan spela en hel säsong utan att få några större skadebekymmer och att Henry och Eto´o kan komma igång om dom gör det så bättre och ta pengarna för Ronnie och köpa en ny högerback.
Sen har ju alla sett att vi har 2 grymma backup till anfallarna Iaf Bojan har sett otroligt het ut senaste tiden.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-12 14:19
Ämne: R.D.A.M
ja men det ....
2 senaste åren? okej det här året jag förstår det har varit kalablik.

Men förra året var ronaldinho den MEST KRITISERADE fotbollsspelaren i världen och i alla fall höll han barca på sina axlar när både Eto'o och Messi var skadade i 3 månader.

Han gjorde till och med 21 liga mål!
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 14:19
Ronaldinho är just nu som en blindtarm, hade ett syfte en gång i tiden, ingen vet längre vad den är längre

Nej , ser hellre D.Alves i barca tröjan än ronaldinho, oavsett hur viktiga grejer ronaldinho har gjort för oss
Barcelona Rambla
2008-04-12 14:15
R.D.A.M:

Jag vet inte om du syftade på mitt inlägg eller inte, men för att vara ännu tydligare. Jag skrev att Galliani och Ronaldinhos bror, alltså Roberto, verkar vara lika pantade. Jaf har inte skrivit något om att Ronaldinho är pantad. Det är klubbledningen som tycker att Ronaldinho uppträtt oprofessionellt under två säsonger nu. Om de anser det så har de en del argument för det.

Personligen har jag aldrig ifrågasatt vad Ronaldinho tidigare gjort för klubben. Jag är mycket väl medveten om hur oerhört viktig han varit för framgångarna. Frågan är bara, hur viktig är han idag?
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 14:15
R.D.A.M

Har du sett hur mycket henry löper och springer varje match, han hjälper t.o.m backarna ibland, om ronaldinho hade visat 10 % av henrys löpvilja så hade vi inte snackat om att sälja ronaldinho

Det har bara gått 1 år, ge henry en chans, ni kommer att få se den riktiga henry nästa år,då han får ta mer ansvar efter att ronaldinho har försvunnit, då ska ni få se på titi
Barcelona Tiago
2008-04-12 14:13
R.D.A.M
ja men det är lite skillnad HENRY jobbar för laget ja vet inte vem Ronaldinho jobbar för dom 2 senaste åren?
Barcelona R.D.A.M
2008-04-12 14:11
En sak jag undrar över är att det är få som klagar på Henry som varit extremt dålig sen han kom till klubben. När han spelat ett par matcher skrev jag på forumet att jag inte tyckte att han övertygade alls. Då fick jag spydiga kommentarer från de som själva tror att de lite bättre vetande än de flesta andra här på forumet att jag hade totalt fel, att han hade varit skadad och behövde tid att komma tillbaka. Då ställer jag mig frågan till samma personer, hur lång tid ska det ta, behöver han 1, 2 eller kanske 3 år på sig att komma i form efter en skada??

Så dåligt som Henry spelar match efter match, så dålig har Ronaldinho (som fått så mycket kritik) aldrig varit!
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 14:08
Kära barcavänner, ni vet lika mycket som jag, att även om det svider att se att ronaldinho ska byta klubb, så är det bäst så för ALLA, både för ronaldinho och klubben

Barca behöver nya spelare, och för de pengarna vi får av ronaldinho affären så kan vi köpa i stort sett vem som helst

En dröm vore ju om man köpte C.Ronaldo (inte troligt) , men om det är någon som kan täppa till luckan efter ronaldinho så är det han
Barcelona Edwin2
2008-04-12 14:07
T#11//
Du verkar vara en Ronaldinho supporter. Inte en FC Barcelona supporter. Om han går till annan klubb vilket han troligen kommer att göra, får du gärna följa med också tillsmmans med andra medgångssupportrar.
Eller?
Barcelona R.D.A.M
2008-04-12 14:06
Fy fan vad irriterad man blir av att läsa många av de kommentarer som skrivs här. Vadå Ronaldinho pantad?? Pengakåta bror, han är luft för ngn, lukta Rivaldo...

Hur kan man ge såna kommentarer till den spelaren som bidragit mest till klubbens framgångar de senaste åren. Extrem lågt och pinsamt.

För mig är den en sorg att han lämnar Barca, men jag hoppas att han får en nytändning i Milan för att bevisa för världen (och framförallt de Barca-fans som buat ut honom) vem som är bäst!

Istället för att skriva alla dessa idiotiska kommentarer, tänk ett steg längre och se vad han har gjort för klubben.
Barcelona petersays
2008-04-12 14:06
" om ronni drar hoppas jag på att deco etoo henry rijkaard och hela ledningen drar oxå. "

Exakt hur tänkte du då? Att du ska byta klubb att hålla på?
Barcelona Tiago
2008-04-12 14:05
Ämne: Ämne: Ämne....
Asså okej har inte kunnat hänga med senaste månderna på grund av jobb.
Men om det är så så kanske det är tid att han lämnar men man borde försöka punga ut lite mer pengar från milan.
Jag tror Ronaldinhos bror har en del med allt detta och göra han verkar vara en riktigt ful fisk som bara tänker på få ut så många miljoner som möjligt.
Sen kanske man borde byta ut rejkard om han inte vinner cl dags för lite nytt blod verkar som han tappat greppet i barcelona.
Barcelona petersays
2008-04-12 14:05
Men jag vet samtidigt inte hur jag helst ser anfallet idag.

Messi kommer inte spela 90, den saken är klar. Etoo är väl heller inte helt frisk.

Dos Santos - Guddy - Etoo/Messi (65/25)

Beroende på hur Guddy sköter sig kanske man gör ett byte och flyttar ned honom på mitten.
Jag ser gärna Sylvinho som vänsterback och så tror jag att Edmilson kommer ta plats på mittfältet.
Lukas.RP
2008-04-12 14:02
Någon som har någon gnutta av aning om Messi kommer att starta ikväll? Om så blir fallet lär han bytas ut tidigt i andra.

Dock skulle jag föredra att sätta in honom tidigt i andra istället, när försvarare blivit lite trötta. Då kan vår Messias göra mest nytta. ;-)
Barcelona T#11
2008-04-12 14:02
om ronni drar hoppas jag på att deco etoo henry rijkaard och hela ledningen drar oxå.
Barcelona petersays
2008-04-12 14:01
Självklart ska inte Messi spela i mitten. Det var ett skämt för att poängtera att jag tycker Rijkaards uppställning av anfallsspelarna oftast är helt sjukt usel.
Barcelona Rambla
2008-04-12 14:00
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag känner inte Laporta och vicepresidenterna som sitter i styrelsen så jag vet inte den exakta anledningen utan kan bara gissa. Kanske för att Ronaldinho sen CL-finalen i Paris inte uppträtt som en professionell fotbollspelare? Han har inte velat träna för fullt som resten av truppen. Det verkar vara viktigare att parta runt på nattklubbar istället. Att åka iväg på en massa PR-uppdrag som hans agent håller i osv. Det där är väl lite av anledningarna och ryktena skulle jag gissa på.
Barcelona Edwin2
2008-04-12 14:00
Om det här skulle stämma får klubben kanske få in ca 40-45 mille euro.
"Milan will pay Barcelona between €20-30million, with Ronaldinho buying up the rest of his Barcelona contract".

De pengarna kan klubben köpas in nya förmågor som kan ta vid.
Det kanske blir bra för alla parter.
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-12 13:59
så synd att Ronalinho lämnar på de här sättet isåfall :/ kunde inte ledningen ge Ronaldinho en sista chans så att han kan visa vad han går för nästa säsong? =)
Barcelona Tiago
2008-04-12 13:52
Ämne: Ämne: Här ser....
Nej ronaldinhos bror är hans agent.
jo det har han men vad har dom för anledning till och göra sig av med en av våran största?
Barcelona Rambla
2008-04-12 13:50
Ämne: Här ser ni bland ann....
Är Galliani Ronaldinhos agent eller vad menar du?

Skämt och sido, lika barn leka bäst. Galliani och Ronaldinhos bror passar tillsammans. Lika pantade båda två.

Som sagt, Laporta och ledningen vill bli av med Ronaldinho och inte tvärt om. Om det är bra eller dåligt får framtiden avgöra. Klubben får igen sina pengar och lite till. Tänk vad de har tjänat in den tiden han varit klubben. När han kom var klubben på ruinens brant, idag är klubben hur stabil som helst ekonomiskt. För pengarna vi får lär nog Daniel Alves köpas in.
Barcelona Tiago
2008-04-12 13:45
Här ser ni bland annat hans äckligt pengakåta bror som även är Ronaldinhos agent med milans Galliani.
Annons: