/spanien/barcelona/forum/21236.aspx/spanien/barcelona/forum/21236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-12 18:10
Ämne: Hej, kan någon ge m....
Där har du en sida med bakgrunder.
Barcelona barcadinho
2008-04-12 18:08
Ämne: Är det någon som vet....
Startelvan kommer fram ofta drygt en timme innan matchstarten. Regeln säger att domaren måste få startelvan minst en timme innan starten.

Jag tror inte att Messi startar, utan kommer in senare.
Barcelona Evička
2008-04-12 18:06
Lille vän...lite komisk kommentar faktiskt,men men.

Men läs vad det står i artiklarna och inte bara rubrikerna! Nyheten finns på de flesta stora sportsajter, SAMTLIGA hänvisar till att enligt Gazzetto dello Sport, vilket är en italiensk tidning, har Roberto de Assis sagt att hans bror är överens med Milan. Hela grejen (än så länge) kommer från en enda ITALIENSK tidning.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-04-12 18:01
Ämne: Är det någon som vet....Hallå? hahaa hur kan du ställa sån fråga? bara Frank vet det haha den officiella startelvan kommer ut typ 40min innan matchen.
Barcelona Tompa
2008-04-12 18:01
Allt mer tyder på att Ronaldinho lämnar Barca. Hade det varit för två år sedan hade jag varit helt emot en försäljning. Men nu är läget annorlunda. Det var länge sedan nu Dinho verkligen presterade drömfotboll och senaste halvåret har formkurvan pekat allt brantare neråt.

Alla Dinhofans här inne! För en klubb som har ambition på att vara världens bästa är framgång en dagsvara och då är det ohållbart att envisas att ha kvar en spelare som inte presterar och där det finns noll tecken på att en vändning är på gång och indicierna på att han egentligen vill bort är hur många som helst. Visst, jag hade kunnat tänka mig att behålla Dinho men det under förutsättning att han varit beredd på en rejäl lönesänkning. Att fortsätta betala närmare 2 milj spänn i veckan till en spelare som bara är en skugga av det fenomen han en gång var är vansinne.

"Fansen" som har buat ut Ronaldinho har definitivt gått för långt men kritik ska han ha. Bara den mest trångsynte Dinhosupportern kan idag blåneka till att det inte finns någon sanning i allt som skrivits om hans oseriösa leverne senaste året (därmed inte sagt allt ALLT
är sant heller.

Det finns en mycket ljus framtid för Barca utan Ronaldinho, bara ledningen gör sitt. Stjärnor kommer och går men klubben består!
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-04-12 17:56
Är det någon som vet om Messi kommer att starta matchen ikväll?

Tacksamm för svar
Sancho (AC Milan)
2008-04-12 17:55
Evièka

", Vad italiensk press säger tar jag med en gansla stor nypa salt."

Lille vän... du behöver inte läsa det italienskt press säger. Det är Ronaldinhos bror som säger allt detta och inte den italienska pressen. :)
Barcelona barcadinho
2008-04-12 17:54
Barcelona barcadinho
2008-04-12 17:54
Några här skriver att brosan till R10 (Roberto) tänker suga pengar från Milan.
Enligt Gazzetta så ska R10 få 8 miljoner euro.
Det är vad han tjänar just nu i barca.
Så man kan inte säga enligt de här uppgfiterna att R10 kommer och tjäna mer i Milan.

Jag vill gärna vänta och se efter valet i Italien nu till veckan.
Det finns en chans att Berlussconi som äger Milan och som är den största kandidaten för statsministern posten vill bara ha stora rubriker nu för att bli mer populär.
Å andra sidan luktar det inte riktigt som vanligt kring alla tykten och R10 situation i barca.
Vi väntar och se.
Det är annars mycket mindre spansk fotboll på tv:n den här veckan pga de två toppmatcher i Italien. Barcas match sänd lite i eftersändning (20 min senare) efter Juve-Milan.
Ingen marängmatch imorgon om jag har sett rätt. De visar Inter-Fiorentina.
Jag hoppas verkligen att Milan slutar femma, så att vi slipper se gamla gubbar (+ ynglingen Pato och vem vet kanske R10) i CL nästa år.
Det är den enda som intresserar mig just nu i Italien.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-04-12 17:51
Hej, kan någon ge mig några bra sidor där det finns Barcelona wallpapers?
Barcelona tarrak
2008-04-12 17:39
Smogen

Nu är det knappast ekonomiska anledningar som ligger bakom försäljningen av Ronaldinho, men lita på att klubben försöker få ut så mycket som möjligt. Att priset lär stanna vid 20-30 miljoner är väl ännu en fingervisning (som om vi behöver fler efter Eto'o, Edmilson, Sala Martin och Costas kommentarer) på att hans problem är djupare än en formsvacka.
Barcelona Criff
2008-04-12 17:35
Smogen, Inte spelade fint säsongerna innan Dinho kom? Jag tror du ska ta en titt i länktipset, och med tanke på att Overmars är på plan och han anlände till Barcelona 2000 så hade vi nog spelet ändå va.
Sen att vi var mindre framgångsrika är en annan sak.
Men det fina spelet kommer bestå.
Barcelona Smogen
2008-04-12 17:30
Criff....
nej, Barcelona spelade inte fint innan ronaldinho kom. visst, på 90-talet gjorde man det, och flera gånger innan det också. Men säsongerna innan Ronaldinho kom gjorde man inte det. Sen att han inte var ensam om att få Barcelona att spela bra igen är ju en annan sak.
Barcelona PILMÀ
2008-04-12 17:28
Först kritiserar vi sönder honom så att han nästan gömmer sig hemma under bordet och det är vi som tvingade honom att gömma sig, och säga att han är skadad vi vet att han inte vill möta folk som boar honom presic när de ser honom ja F** DET ÄR VI fansen som har gjort allt som han inte kan tolerera längre.
Att utboa honom presic efter varje match som vi förlorar eller eller få med oss oavgjort är något som inte Ronnie kan motta längre.
Det går bara inte, tänk dig på det ur ett perspektivt liv.
Och när vi hör att Dinho förmodligen lämnar oss så börjar alla att säga att han svek oss och si så.
Vi måste ha DINHO som en av i laget båda på gott och ont annars annars blir det ingen Ronnie i Barça tröja längre.

VISCA EL BARCA Y *****RONNIE****** LEGEND
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 17:27
Ämne: kluivert_nr9, ehm? B....
Jag diskuterar inte om Barca spelade fint innan Dinho kom (jag vet att dom gjorde det). Men man måste inse vad han gjorde för klubben när han kom och vad han har gjort för fotbollsvärlden.
Han är enligt mig världens bästa lirare genom tiderna...
Barcelona Smogen
eh....varför vi pratar ronaldinho och inte dagens match?
Gissa!
Ronaldinho är den största spelaren som spelat i Barcelona under tvåtusentalet. Om han lämnar är det den mest tragiska händelse sedan Figo visade sig vara ett ärke svin.
Visst, han har inte varit på topp de senaste två åren, utav flera anledningar. MEN, jag är helt övertygad om att han kommer igen, vare sig han spelar i Barcelona eller i Milan. Dessutom behövs han i Barcelona. Den som betvivlar det kan ju bara titta på denna säsongens usla spel.
Jag har sagt det flera gånger innan, det finns INGEN spelare i världen som är så bra på att få sina medspelare bättre. Han hittar passningar som ingen annan gör. Det skapar otroligt med utrymme för t.ex. Eto'o och Nessi.

Dessutom, om han säljs för 20-30 miljoner som det snackas om är det ju ett skämt. Vad fan, det är pinsamt lite pengar, även för en formsvag ronnie. Milan kommer tjäna mer pengar på att sälja kalsonger med ronaldinhos namn på, och det bara första året.
Barcelona Criff
Ska bli kul och se om/när Dinho drar, hur många aktiva skrivare det kommer vara kvar här :)
Kan bli rätt skönt att bli av med vissa fantaster som endast hänger här för Dinho.
Så kan man få lite normala konversationer kanske.
Barcelona andreasbarca
2008-04-12 17:23
De Assis

Men du fattar väll själv att Dinho antagligen spelar i CL hellre än uefacupen? Såvida inte din tränare kan överatala honom...
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 17:22
Ämne: Alltså ärligt, kan n....
Vem som bryr sig!? Tjaa.... typ alla!? Om du inte bryr dig det minsta om det så bryr du inte dig om vacker fotboll över huvudtaget, det som barca står för på plan. Han tog Barca till en helt annan dimension... han har gjort så sjukt mycket för barca så det går inte ens att beskriva. När jag tänker på Dinho ser jag bara blåttrött. Att det skulle bli rödsvart är helt osannt... helt hemskt.

Jag vill höra vad det är isf som fått honom att lämna klubben. Jag vill höra hela sanningen bakom denna sjuka säsong!
Barcelona Criff
2008-04-12 17:16
kluivert_nr9, ehm? Barcelona spelade fint innan Dinho kom också. Sen att han patenterade några finter och bidrog med annan kreativitet är en annan grej. Men det underbara passningsspelet har funnits där långt innan Dinho kom.
Fråga Xavi :)
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-12 17:15
Gaucho_10:

Kanske dags för dig och byta nick här på forumet? Håller med om att vi borde fokusera mer på matchen, men det är pinsamt att höra ett Barca-fan prata om El Mago på det sättet. Ha i alla fall respekt för honom.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-12 17:04
Alltså ärligt, kan ni sluta prata om ronaldinho, vem bryr sig om han ska till milan, vi har mer än bra spelare i laget just nu, Messi, Eto'o, Henry, 2 santos, Bojan , som kan ta över, vi behöver inte den dära "nike" ronnie
Barcelona kluivert_nr9
2008-04-12 16:57
Ämne: Det verkar vara mer ....
Ja, är det så konstigt!? Att Dinho ska lämna Barca för laget som uppfann Catennacio... det är fan tragiskt!
All vacker fotboll som man förknippar Dinho med kommer vara helt förstört den dagen han lämnar för Milan (om han lämnar).
Barcelona PILMÀ
2008-04-12 16:47
Det verkar vara mer prat om Dinho än dagens match.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-12 16:40
Gonzales_Barca

Vilken film?
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-12 16:32
Fan kommer missa dagens match då jag ska på bio. skitbra timing. Iaf får hopppas jag hinner se slutet av matchen.

Vamos Blaugrana agenme contento!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-12 16:25
Evicka

Ronaldinhos bror har gått ut och sagt att det är klart mellan Milan och Ronaldinho, ljuger gör han nog inte va?

Och det har jag aldrig sett innan, att han har sagt att det är klart mellan de.
Barcelona T#11
2008-04-12 16:24
hur många ggr har REM spelat tillsammans den här säsongen?
Barcelona Evička
2008-04-12 16:19
Ämne: Evicka

Bara rykte....
Och det har de aldrig sagt innan? VI följer det hela och rapporterar när det finns tillräcklig substans i ryktena, Vad italiensk press säger tar jag med en gansla stor nypa salt.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-12 16:09
Evicka

Bara rykten i flera år? Kanske sant ja men aldrig har det varit så här mycket.
Nu har Milan och Agenten sagt att de är intresserade och att det är klart mellan Milan och Ronaldinho.
Förrut har det bara stått att Milan är intresserade men inget mer.

Han kommer gå, 100% säker på det.
Annons: