/spanien/barcelona/forum/21230.aspx/spanien/barcelona/forum/21230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid CFC- God
9/21/2008 17:04
Eftersom att du vägrar acceptera att det här forumet handlar om FC Barcelona, är vi tvingade att spärra dig./ Red
Barcelona Hetfield
9/21/2008 17:02
Tänker de visa Betis-Sevilla matchen eller? De visar ju golf just nu...
Barcelona Smogen
9/21/2008 16:46
sitter och kollar på Chelski - Man U och tänker på hur otroligt skönt det är med domare som inte blåser så fort som någon slänger sig.
Då börjar kommentatorerna klaga på hur mycket domaren blåst frisparkar under matchen. hehe...lite skillnad på la liga och premier leuge, och det är synd.
Blir ett så otroligt mycket roligare och bättre spel utan alla dessa avblåsningar. Tror det är delvis därför England är på väg att dra ifrån övriga Europa, dom får ett mycket högre tempo i sina matcher.

och där gjorde Kalou 1-1 på nick. Kanske vore något för Barca ändå, vi behöver ju någon offensiv som kan vinna luftdueller...
Barcelona barcadinho
9/21/2008 16:03
Redaktionen gör ett bra jobb. De gör så gott de kan och hinner och gör det frivilligt. Det är inte nån tävling mot andra om antal inlägg.
Det finns ju väldigt många artiklar och nyheter att läsa på andra webbsidor. Så information fattas knappt nu för tiden.

Om matchen - Gijon började med noll poäng men de spelade bra mot Sevilla borta förra helgen. Okända spelare men många är tekniska, starka och snabba (mer eller mindre).
Men jag tror inte att det kommer att bli en snabb offensiv matchbild från deras sida. Det är svårt att spela så mot barca, eftersom vi håller bollen 60-70 procent av tiden och vårt spel går ofta på många passningar som byggs nerifrån hela vägen uppåt. Motståndarna "tvingas" nästan att spela på kontringar.
Gijons anfallsparet såg pigga och farliga ut mot sevilla så vi ska akta oss (särskillt våra backar Abidal, Puyol och Pique som är lite långsamma).

Ni som vill se gamla matcher. Det går också om man skaffar sig viasat 2 och 3. De visar barca- Tv på tisdagar och torsdagar och det är väldigt ofta matcher från äldre perioder. I torsdags såg jag matchen mot United i Camp Nou med Rivaldo, Figo, Luis Enrique ,Giovanni och resten. men det är förstås billigare på nätet.

Riiio/
Jeffren spelar med b-laget atletic och han är dessutom skadad just nu.
Barcelona Criff
9/21/2008 15:53
Inte för att jag vill ha tillbaks han som skrev här för någon dag sedan, men var det inte dagens match som skulle avgöra om Chelsea skulle vinna serien?
Jag tycker där står 0 - 1 till Manchester United. :)
Barcelona Evička
9/21/2008 15:18
Kul att många gillar redaktionsarbetet. Rambla har alldeles rätt i att många artiklar inte är detsamma som att redaktionen gör ett bra jobb. Vem som släpper en fis i omklädningsrummet kommer vi nog inte att rapportera om i fortsättningen heller.

Spelarbetyg är ofta uppe till diskussion. I redaktionen är vi helt överens om att vi inte vill skriva såna. Dels därför att forumet har en tendens att gå överstyr och bli fullt av kastad pajdeg. Dels därför att OM vi skulle göra det, skulle det kräva att man såg matchen flera gånger för att kunna göra en OK bedömning av varje individ. Det har vi helt enkelt inte tid med.

Det finns flera lösningar på problemet. Antingen kan den som vill gå in på exempelvis sport.es och kolla in deras spelarbetyg. De har 1x1 del Barça efter varje match, och även om man inte förstår spanska kan man läsa siffrorna.

De som är intresserade av hur andra tänker kan ju skriva sina betyg här i forumet och diskutera med andra. Jag tror faktiskt att det skulle kunna bli bättre diskussioner så. Om någon i red skriver det blir det lätt en lång räcka med idiotförklaringar av den personen istället för en diskussion om spelarinsatserna, och det är ju egentligen det som är det intressanta.
Barcelona DaniAlves
9/21/2008 15:07
Riiio!!

Guardiola valde att lämna kvar Jeffren i B-laget det här året.

För övrigt så kan ni se matchen mellan chelsea-man u på min länk. (behövs inga program eller så)
Barcelona Riiio!!
9/21/2008 15:04
Vem är bättre av Pedro och Jeffren? Förstår inte varför Jeffren ej är med i truppen ikväll. Är han skadad eller har jag missat något?? Han va ju hur grymm som helst mot Boca!
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
9/21/2008 14:38
Oleguer och Pavon är i en klass för sig!
Barcelona OkkaPokka1
9/21/2008 14:37
Jag håller med Criff. Vi har haft för mycket pajkastning på sistonde och de räcker nog. Så inga spelarbetyg tack.
Barcelona Ciao-V
9/21/2008 14:36
Tittade på Feyenoord - Ajax. Matchen slutade 2-2.
Oleguer fick väldigt mycket beröm av kommentatorn. Han var solid och säker i försvaret. Feyenoord fick straff till dömd i sista fem minuterna av matchen.
Barcelona Barca o Mort!
9/21/2008 14:29
Criff

Sådana diskussioner behöver man ju inte läsa.
Tycker att det är intressant med spelarbetyg.

Vill se hur andra tänker och så.
Barcelona Criff
9/21/2008 14:26
Förstår mig inte på er som vill ha spelarbetyg i matchrapporterna. Det enda det leder till är en massa pajkastning och gnällande om att den som skrivit artikeln har fel.
Isåfall skulle det vara bättre att ta spelarbetygen ifrån de stora spanska tidningarna och sätta dem i slutet.
Men samma sak där, det kommer bara leda till kommentarer som, "Xavi var bäst ju! Silken idiot, såg han samma match?" "Messi var hur grym som helst ju! Han fintade av 5 spelare och så får han bara en 7a".
Jag avstår gärna från sådana diskussioner då det är ganska meningslöst.
Barcelona Barca_4_lajjf
9/21/2008 14:08
va nice de hade vart o Se C Ronaldo i barca träjan :P lixom man såg hur spänd han var när han klev på camp nou .P
Barcelona Barca o Mort!
9/21/2008 13:39
Hleb är ännu borta 3 veckor om jag minns rätt :)

Barcelona _FCB_
9/21/2008 13:36
Aj då, det va inte så bra och Helb är skada eller är han tillbaka?

Jag gillar Henry, han har fått mycket kritik pga hans måltorka men han är en spelare med stort hjärta som kämpar och springer i 90min (när han får 90min). Han har alltid 2-3 bevakare och det öppnar för Lejonen och kung Messi. =)
Jag ser verkligen framemot kvällens match eftersom Sporting spelar offensiv fotboll i skillnad med andra bottenlag.
Barcelona Barca o Mort!
9/21/2008 13:29
_FCB_

Nej han är ännu förkyld tror jag.
Barcelona _FCB_
9/21/2008 13:23
Är Henry inte med i truppen el?
Barcelona westinhoblaugrana
9/21/2008 13:07
Tror Barca kommer sätta ett högt tempo från start, man vill verkligen ha in ett mål innan pausvilan. Vem tar Henrys plats nu? Jag tippar på Iniesta, Keita tar Iniestas plats och Yaya är defensiv.
Barcelona alltid barca
9/21/2008 13:04
BARCA BARCA BARCA BARCA BARCA! idag lossnar de !
Barcelona Smogen
9/21/2008 12:58
hmmm...återstår väl att se om Sporting spelar offensivt mot Barca, dom kör nog kontringar som vanligt. Men tror det lossnar lite för både Etoó och Messi idag, varsitt mål blir det...hoppas jag.

I övrigt, tycker redaktionen gör ett riktigt bra jobb, och som jag sagt innan, kul att man har ögonen på Barca Atletic. Men jag håller med om att det skulle vara trevligt om man i matchrapporter skrev lite om olika spelares individuella insatser, men förstår om det inte hinns med...
Barcelona De Goda
9/21/2008 12:49
Äntligen ska vi få möta ett lag ikväll som vill spela offensiv fotboll. Ska bli väldigt underhållande. Länge leve det vackra spelet !!!! Sporting, välkommen tillbaka till högsta ligan! Hoppas att ni blir kvar.
Barcelona Smogen
9/21/2008 12:43

"Det bär mig emot att spärra barn, men du får vila ett tag och mogna lite. / Red"

...lol :D
Barcelona _FCB_
9/21/2008 12:32
Jag har tippat 1-3 i kvällens match. Hoppas verkligen att vi tar 3 pinnar oavsett hur många mål det blir.
Barcelona Ciao-V
9/21/2008 12:31
"All form av provokation från Real Madridsupportrar undanbedes"
Provation leder till spärr!
Barcelona little_master
9/21/2008 12:26
Okej vi e skit. Nöjd nu så nu kan du dra härifrån.
Barcelona Dizzy
9/21/2008 12:26
Barca o Mort!

Ok det låter bra. Hoppas han får spela idag. Men de blir säkert Puyol och Marquez.

Visca Barca!
Real Madrid Pimi
9/21/2008 12:23
Det bär mig emot att spärra barn, men du får vila ett tag och mogna lite. / Red
Barcelona Barca o Mort!
9/21/2008 12:22
Dizzy

Har för mig att han kan spela både mittback och ytterback :P
Barcelona Barca o Mort!
9/21/2008 12:20
Ämne: är det nån som vet v....
Ja här kan man köpa, finns flera olika färger. Andra fina barca saker kan man också köpa där :)

Kan någon spärrä den där tönten som tror att han är kul. Han kan ju inte ens stava till skala.
Annons: