/spanien/barcelona/forum/2123.aspx/spanien/barcelona/forum/2123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-09-20 20:06
@neymar JR:

Njae, håller inte riktigt med eftersom jag ser Roberto som en ersättare till Alves, inte den nya högerbacken. Och frågan är väl om Messi kommer vara så mycket på kanten idag. Hur som är Alves bättre offensivt. Det kommer nya chanser snart igen för Roberto.
Barcelonismo
2015-09-20 20:03
Många på Les Rambles gnällde som fan när Roberto började vikariera som högerback. Och med tanke på hur lyckat det var, så bör vissa vara tysta och låta Munir visa vad han går för som mittfältare innan man kritiserar/hyllar Luchos beslut. #InLuchoWeTrust
Barcelona neymar JR
Camerooninas Du vet mycket väl att han behöver så mycket speltid som möjligt med Messi för att utveckla det. Men det som oroar mig mest är signalerna som sänds klart och tydligt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
Camerooninas Du vet mycket väl att han behöver så mycket speltid som möjligt med Messi för att utveckla det. Men det som oroar mig mest är signalerna som sänds klart och tydligt
2015-09-20 20:01
@neymar JR:

Vi behöver Alves offensiv och förmåga att kombinera med lagkamraterna, det är den dimensionen Sergi Roberto saknar i sitt spel.
Barcelona neymar JR
2015-09-20 19:56
Däremot gillar jag inte att Roberto bänkas direkt när Alves är tillbaka. Visst om det är tänkt att han ska vilas inför celta annars är jag besviken Vad sänder det för signaler till talangerna? En egen från la masia har presterat i 3-4 matcher men skickas trots det till bänken direkt
Barcelona neymar JR
2015-09-20 19:54
Jag bara verkligen hoppas på att Messi ska spela på mittfältet, som en riktig 10:à det är den optimala rollen för honom bortsett att målskyttet kommer lida
Barcelona Vampíro
2015-09-20 19:50
Lär bli mer av ett 4-2-3-1.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-09-20 19:41
Munir så fort jag ser han i startelvan så mår ja dåligt , blir lång jobbig kväll att vänta !!!
Barcelona shalit
2015-09-20 19:40
@Andresito:

Tror tror väl inte på fullaste allvar att Munir kommer spela på mittfältet?
Barcelona DM1982
2015-09-20 19:38
Kommer nog bli en jobbig match, Lucho luftar friskt. Hoppas att de som får chansen verkligen tar den.
Barcelona Z_Z
2015-09-20 19:31
@the cameroonians:

Hur ska man kunna klaga när kungen Gumbau sitter där hehe.
Barcelona Andresito
2015-09-20 19:30
Tänk om Munir, likt Sergi Roberto på högerbacken, visar sig vara ett grymt alternativ på det centrala mittfältet.

Hade varit behövligt för Barca, och främst för Munir som efter hypen och misslyckandet förra året skulle få en större roll i truppen och en ny chans att nå upp till sin potential.
Barcelona A good coach is everything!
2015-09-20 19:29
Munir Hahahahahahahaha
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-20 19:28
Rapporterna var fel :)

Verkar som Lucho gör exakt som jag hoppades, flytta ner Messi på mittfältet och köra med Munir och Sandro. De behöver och förtjänar sina chanser lika mycket som talangerna på mittfältet och backlinjen. Munir får mycket skit här av någon anledning men han är ung och lovande. Försök själva träna med Barcas A-lag som 19 åring så får vi se helt enkelt...

2015-09-20 19:27
Haha, idag kan ingen klaga på att vi har en dålig bänk i alla fall :P
2015-09-20 19:25
Munir som mittfältare, spelade några matcher där för B-laget i slutet av förra säsongen.

Kan tänka mig att Messi kommer gå ner en hel del på mittfältet och "byta" plats med Munir, däremot får ynglingen jobba hemåt i defensiven.
Barcelona Andresito
2015-09-20 19:25
TerStegen - Alves Mascherano Bartra Adriano - Rakitic Busquets Munir - Messi Sandro Neymar

Intressant och oväntad elva. Hoppas på ordentlig hunger från Bartra, Adriano, Munir och Sandro idag.
Barcelona Junta Dimision
2015-09-20 19:24
Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Mascherano Bartra Adriano - Rakitic Busquets Munir - Messi Sandro Neymar #fcblive

Wow, vilken elva! Positivt överraskad måste jag säga då jag förväntade mig att Sergi Roberto skulle starta i mittfältet. Kanske blir det ett slags 4-2-3-1 system med Neymar och Munir på kanterna, Sandro som striker och Messi som 10a?
Barcelona Z_Z
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Det stämde dock inte. Mathieu och Roberto är på bänken.
Barcelona S.Eto'o
Ter stegen Alves Mascherano Bartra Adriano Busi Rakitic Messi Munir Sandro Neymar Enligt Barcelonas instagram
Barcelona S.Eto'o
2015-09-20 19:22
Eller verkar som att en av de spelar i mittfältet och Neymar kommer in
Barcelona S.Eto'o
2015-09-20 19:21
Sandro munir och Messi i anfallet
Barcelona Deulofeu
2015-09-20 19:21
Munir verkar vara Rafinhas ersättre...

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-20 19:12
Hade varit tråkigt ifall rapporterna stämmer om 11:an ikväll. Adriano, Bartra, Mathieu, Alves, Mascherano och Roberto alla på plan. Förstår tanken om rotation men på hemmaplan kan man rotera sig lite mer offensivt. Vi behöver komma igång med målskyttet.
2015-09-20 19:10
@Rambla~:

Haha, kom igen.

Du kan ju inte kräva att domarna ska kunna klockan när de (som i förra matchen) blåser avspark när alla inte är på rätt sida mittlinjen... :P
Barcelonismo
2015-09-20 19:07
@LeoMessi:
Självklart skulle Costa kunna bli utvisad för sina tilltag mot Koscielny. Men samtidigt så försökte fransmannen också överdriva situationen när han ramlade mycket lätt på grund av en uppbröstning. Paulista i sin tur gav sig in i situationen med provokationer och tjuvnyp för att få Costa utvisad. Men det talas väldigt tyst om... Finns två sidor i en och samma mynt.
Barcelona Rambla~
2015-09-20 19:05
Vad är tanken med 8 min övertid i deras match? Är det ett nytt grepp från domarna där motståndarna får så mycket tid de behöver för att kvittera om Barca leder med uddamålet på slutet?

Inget förvånar ju längre. Aja, får lägga ner och vara hispig, ser ju snart konspirationer i allting annars. :P
2015-09-20 18:54
Tro det eller ej men Barca B lyckads ta en bortaseger mot Olot efter att Maxi Rolon prickat in matchens enda mål med kvarten kvar.

Gerards experiment med 4-4-2 (tror dock att de övergick till 4-3-3 precis innan målet) gav vissa effekter på försvarsspelet men det är bara halva sanningen. Målvakten Ortolá stod nämligen för ett halvdussin fina räddningar.

Förhoppningsvis är detta starten på en framgångsrik höst och vinter, om inte annat så måste det ha ingett lite självförtroende hos spelarna - och tränaren.
Barcelonismo
2015-09-20 18:38
@neymar JR:

De som aldrig misslyckas är sådana som aldrig försöker.

Annons: