/spanien/barcelona/forum/21220.aspx/spanien/barcelona/forum/21220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Mahamadou Diarra
9/13/2008 22:40
Haha Sevilla vänder..
Barcelona Messi#10
9/13/2008 22:40
måste alla skriva uppställning efter matchen eller.

det är pep som är tränare och det vi skriver här kommer han inte få se så skriv om nått annat istället.

angående matchen så var barca riktigt bra andra halvlek.

vi får hoppas att real förlorar imorn och valencia och villareal.

kolla på sevilla ser ni hahah 3-2
Barcelona Messii_10
9/13/2008 22:39
BlueRed//

Haha du har rätt! Men kan ej sluta har så många:D Aja får lägga av nu! Men tror du Numancia vinner imorgon mot Real?
Barcelona BlueRed.
9/13/2008 22:34
Ämne: Vad sägs om:

----....Messii_10

Mig spelar det ingen roll om du fortsätter hela kvällen och lägger ut massa sträck och namn överallt. Men ett tips är att du läser reglerna och hoppas på att forums adminen fortfarande är på bra humör.

Till din startelva; Jag ser verkligen fram emot att se Caceres på plan, dock så vill jag bara se honom i backlinjen bredvid Puyol.
----Messi----
9/13/2008 22:34
Messi_10

Toure behövs på plan.
Barcelona Messii_10
9/13/2008 22:31
Admin ta bort detta inlägg!
Real Madrid Higuain_FutureR9
9/13/2008 22:29
HAHAHAHA HERREGUD KOLLAR NÅGON SEVILLA VS SPORTING? SJUKA TUR MÅL ALLA GÖR HAHAHAHAHAHA
Barcelona Tompa
9/13/2008 22:26
Sen vad gäller Racing Santanders sätt att spela fotboll mot oss. Jag gillar inte defensiv fotboll men hade jag varit Santanders tränare hade jag lagt upp samma taktik. Barca är så mycket större och bättre (såväl ekonomiskt som spelare för spelare) att det är orimligt och vänta sig (och än mindre kräva) att de ska spela på något annat sätt om man vill ta poäng.

För de som eventuellt klagar på våra motståndares taktik. Det är mycket bättre att vi koncenterar oss på Barcas egna tillkortakommande när vi möter den här typen av försvar. Så länge man bara letar bortförklaringar till det dåliga spelet får vi aldrig någon fart på laget.

Barcelona Tomba11
9/13/2008 22:26
La Liga är otrolig, nästan alla lag kan slå eller åtminstone ta poäng mot topplagen. Det är inget att bli förvånad över, det krävs rätt förberedelser och rätt inställning för att vinna matcherna. Hoppas Numancia kan fortsätta överraska fotbollsvärlden även imorgon.
Barcelona LeoMessi10
9/13/2008 22:24
2-1
Barcelona A.Gaudi
9/13/2008 22:24
Jag gillade Pedro i första halvlek idag. han kändes som en bra avbytare för messi. när messi gillar att gå innåt i banan höll pedro bredden och höll sig där ute och gjorde bra inlägg.

synd bara att den enda offensiva spelaren som realistiskt sett kan göra mål på huvudet är Keita. Etoo börjar serveras REJÄLT för att sätta dit den med skallen.

Varför skratta åt att Sevilla förlorar? vi har ju vart lika usla två matcher själva. och det med en trupp som är lika dyr som 5 av sevillas(överdriver väl nu men ni greppar).
Barcelona LeoMessi10
9/13/2008 22:23
2-0 till sporting mot sevilla ahahahaha
Barcelona _FCB_
Damn 0-2 till Sporting!
Barcelona BlueRed.
4-1-2-1-2 kanske? Där Messi får en fri roll, då han oftast kommer vara på höger kanten.
Det här innebär att det inte blir så mycket av yttermittfältare förutom Messi, då jag ser att inlägg till Henry / Eto'o inte kommer bli så farliga.
Istället blir det snabba kontringar där messi kan användas som dribbler eller väggspelare.

Alves - Puyi - Marquez - Abidal
Touré
Xavi - Keita/Hleb/Iniesta
----- Messi ----
Eto'o - Henry

Kanske värt ett försök? 4-3-3 verkar ju inte gå så bra så :P.
Barcelona LeoMessi10
9/13/2008 22:21
1-0 till sporting mot sevilla aha
Barcelona FCB :)
9/13/2008 22:20
Bäst idag var Xavi(magisk med boll), Pedro och Dani Alves var bra stundtals.
Abidal och Piqué hade en OK första halvek, men de båda gjorde riktigt usla insatser i andra. Abidal speciellt, sista 20 var han ruskigt dålig, kommer fel, sparkar snett, tacklar helt galet. Nej , Sylvinho känns giftigare faktsikt. Piqué är säker, ända tills han ska börja driva upp bollen, som någon slags playmaker. Han är ganska seg med boll och satte sig i problem.
Barcelona Messi(AH)
9/13/2008 22:20
Messii_10 det var precis vad jag var ute efter. Att veta vilka spelare du vet osv.
Barcelona Messii_10
9/13/2008 22:19
FC-Barcelona//

Kan alla nu!
Barcelona Messii_10
9/13/2008 22:18
LeoMessi10//

Jag la in henry för att han sa själv att han trivs mer i uppställningen 4-4-2 så jag tycker man borde testa han o se om det stämmer:D
Barcelona FC-Barcelona
9/13/2008 22:18
Messii_10

Få be om ursäkt du var visst lite mindre änn vad jag trodde, det inte lätt att kunna såna grejer men du lär dig genom tiden,
Komigen nu, nu tar vi Sporting :D
Barcelona LeoMessi10
9/13/2008 22:16
Messii_10//
tkr faktiskt att henry har varit dålig det är därför jag gjorde denna startelvan annars så hade jag gjort det som du tyckte :D men keita visste jag inte vad jag skulle göra med haha
Barcelona Tompa
Nu ska man naturligtvis inte ge upp allt efter bara 2 matcher men det man fått se hitills av Barca imponerar sannerligen inte. Racing Santander på Camp Nou ska vi slå 10 gånger av 10 och det är direkt uselt att Barca bara mäktat med att göra ett enda mål (som dessutom kom på straff...) på 2 matcher.

Till stora delar är spelet bara en fortsättning jämfört med föregående säsonger. Stort bollinnehav men förvivlat svårt att omsätta spelövertaget i mål. Ska man hitta något positivt, förutom att det är 36 matcher kvar i ligan är ändå att jag tycker man fyller på med fler man i motståndarens straffområde.
Barcelona Messii_10
FC-Barcelona//

Har ingen bra koll på sånt, tyvärr! Ska försöka bättra mig!;)
Barcelona Barça-fan
Kanske kan man prova på förljande uppställning:
..........Valdes.............
Alves..Puyol..Pique..Sylvinho
..........Yaya...............
Messi.....Xavi/Keita.....Iniesta/Hleb
......Eto'o..Henry/Bojan.....

Här känns det som att vi får en bra balans i laget samtidigt som spelartyperna skulle kunna komma till sin rätt. Xavi som en spelmotor på mitten med Xavi och Hleb/Iniesta som yttrar. Yaya som balansspelare och med två forwards för mer tyngd därframme.
Barcelona Messii_10
9/13/2008 22:15
LeoMessi10//

Den e bra men ta ut hleb o lägg messi där o lägg henry som forward med Eto'o.
Barcelona FC-Barcelona
9/13/2008 22:15
Messii_10

Låt mig skratta hahah, inget illa menat men vad fan som barca fan borde du väll ha mer koll på vilka spelare som är deffensiva och offensiva,
och nej Xavi är offensiv men kan spela den rollen lite men inget vidare iallfall,
Barcelona FCB :)
9/13/2008 22:14
Messii_10

Ser bättre ut. Frågan är om Pep tänker likadant. Tror tyvärr inte det.
Barcelona LeoMessi10
-----------Valdes--------------------
Alves---Puyol--Casceres---Abidal--------
------------Toure---------------------
Hleb----------------Iniesta---------
-----------Xavi---------------------
--------Messi---Eto´o----------------
Barcelona Bernie
Någon som vet vart man hämtar ut sina biljetter när man köper via hemsidan, fcbarcelona.com?

Tacksam för svar :) Svara gärna via PM!
Barcelona BlueRed.
Ämne: Men óm vi byter ut h....
Messii_10

Om du ska köra 4-4-2 så är väll ändå Touré och Keita dem som ska spela i den defensiva rollen på mittfältet.
Annons: