/spanien/barcelona/forum/2121.aspx/spanien/barcelona/forum/2121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 23:01
Dm1982 Du har rätt, My bad ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-08-14 23:00
[QUOTE=11-9-10]Jag måste bara fråga, hur många här inne har ens sysslat med fotboll? Med tanke på alla idiotiska kommentarer man får läsa [/QUOTE] Jag tror att alla här är grymma på FIFA, räcker inte det? ; )
Barcelona Rambla~
2015-08-14 22:59
Acrobat Du borde kanske tänka efter lite innan du så självklart hävdar att de måste starta. De kanske inte kan det? För att de tvingades spela 120m i tisdags. Tanken har inte slagit dig?
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 22:58
Jag måste bara fråga, hur många här inne har ens sysslat med fotboll? Med tanke på alla idiotiska kommentarer man får läsa
Barcelona Mikheil
2015-08-14 22:58
Nu väntar jag tills andra halvlek är spelad innan jag tänker kasta skit på Mister.

Men det är nått som stör mig verkligen och det är våra utfyllnadsspelare. Roberto, Rafinha, Bartra och Adriano. Tror inte att dom gjorde något rätt under första halvlek. Förstår varför Messi går in centralt, han får ingen hjälp utav Roberto. Stor klasskillnad på trion Messi - Alves - Rakitic och Messi - Alves - Roberto. Det är inte bara namnen, men det är dessutom rörelsen, förståelsen till varandra, passningar osv. Rakitic är inne på sitt andra år och tar för sig och spelar som han har spelat i flera år.

Våra utfyllnadsspelare är som när vi var yngre och spelade Gothia cup och fick ha med tre spelare över 18år. Dessa tre spelare som var betydligt bättre än oss (dom spelade i A-laget då) såg vi upp till. När dom hade bollen så slutade vi röra på oss för att se va dom kunde göra. Samma känsla får jag när jag tittar Messi när han har boll. Roberto, Rafinha och Adriano tittar bara på.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-14 22:57
Tål inte Hasse backe och hans historier. Bara jag ser hans namn blir jag tokig. Jag förstår inte att ni ens kan lyssna på honom som "expert kommentator".

Ni får skylla er själva :-)..
Barcelona Rambla~
2015-08-14 22:57
ElRaval Ingen rotation = troligtvis fler skador på viktiga spelare. Kortare tid för återhämtning på vissa spelare pga att de spelas nästan kontinuerligt. Kan vi vara överens om det iaf?
Barcelona Yellow cake
2015-08-14 22:56
@ElRaval:

Lite av min känsla med, men har inte kunnat förklara det så bra!
Barcelona Acrobat
2015-08-14 22:55
Rambla: Man ska inleda matchen med ett betydligt bättre mittfält! Rakitic och Busquets SKA starta i en sådan här match! Åtminstone en av dem! Skulle det sedan se bra ut resultatmässigt så kan man rotera! Nu är vi en halvlek ifrån ett ruskigt dåligt resultat i ett dubbelmöte! Är det värt det? Inte en enda bra målchans på 45 minuter...
Barcelona Erik Satie
2015-08-14 22:54
Wilbacher är sjukt bra. Hasse Backe brukar vara helt okej, men idag hade han ju huvudet någon annan stans-
Barcelona the cameroonians
2015-08-14 22:53
Jag tar hellre en förlust med ett par mål i ett första möte av två än att riskera skador på slitna spelare. De har bara haft ett träningspass sedan i tisdags och dubbla resor i kroppen. Messi, Alves och Suarez går lite på halvfart också, jobbigt med 120 minuter då här i början av säsongen. Det som är viktigt när man matchar många reserver är riskminimering, tyvärr klarade inte ter Stegen av detta. Bara att hoppas att det inte sker igen, varken från honom eller någon annan.
Barcelona Yellow cake
@Blaugrana91:

Kommer ihåg för typ tre säsonger sen, (Messi hade innan det vad jag kom ihåg iaf inte lagt så mkt frisparkar iaf gjorde han inte så ofta mål på dom) så började han slå livsfarliga frisparkar, dom strök i krysset hela tiden. Hoppas denna säsong blir liknande, fast under ribbkrysset då
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Rambla~:

Håller med dig där! Det är anledningen jag accepterar den här startelvan.
Får hålla tummarna att vi inte ger bort mer mål Börjar nästan bli en vana. Mot Chelsea (försäsong matchen), 3 mål till Sevilla och nu denna av T.Stegen.

Frågan är vilka kommer att bytas in i andra halvleken?

Hur är det med Ineista? Fick för mig att var osäker med.
Barcelona DM1982
2015-08-14 22:51
[QUOTE=Liunil Masse]Sämsta halvleken jag sett. Gjorde ont att kolla på! [/QUOTE] Jo, det var inget skönlir direkt. Matchbilden är typ så som jag hade trott, sega ben och hyfsat oorganiserade som det blir när många spelare luftas. Matchen mot Sevilla tog hårt på dem, det är bara att kolla på Sevilla dom förlorade hårt mot Roma idag. Det påverkar. Ett mål för Barça i andra halvlek vore bra men det ser inte ut som de kommer göra det. Sedan blir det självklart en annan historia på Camp Nou, Barcelona är starka på hemmaplan.
Barcelona Barc6
@Rambla~:

Hoppas han har koll på sitt nya landslag Finland åtminstone och inte tror han är tränare för Holland också.....
Barcelona 11-9-10
Den andre nissen gillar jag, han kan fotboll och använder huvudet
Barcelona Liunil Masse
2015-08-14 22:50
Blir fan irriterad. Roberto har spelat i Barca sen liten och ändå kan sopan inte passa under press. Mer felpassningar under denna halvleken än vad Iniesta gör på ett halvår. Stick från barca snälla!
Barcelona Rambla~
2015-08-14 22:49
Backe har ju noll koll. Vilken fåntratt. Har han tullat i barskåpet innan sändning? Vi saknar tydligen Mascherano och ter Stegen är holländare.
Barcelona ElRaval
2015-08-14 22:49
Hur kan alla vara så fullständigt säkra hela tiden på att det var Luchos roterande som var anledningen till att vi vann?

Visst att det låter som en trolig aspekt av flera, men samtidig finns det ingen fakta som styrker detta, utan vi kan bara spekulera om vad som "skulle hända om han inte hade roterat".

Roterandet hade lika gärna kunnat kosta oss segern… Hade inte sprickan kommit mellan Messi och Lucho innan Sociedad-matchen hade Enrique lika gärna kunnat få för sig att rotera säsongen ut.

Med det sagt har jag inget emot roterande idag, då jag tycker ligan är viktigare.
Barcelona >The Reporter<
2015-08-14 22:48
Asså Rafinha och Roberto är så överskattade. Och det e så jobbigt att se på när Mascherano har boll. Jag älskar hans uppoffrande spel utan boll, men han ska absolut inte ha bollen. Det går så segt när han letar.
Barcelona Barcadinho.
Jag tycker att vi gör en hyfsad halvlek med tanke på elvan.
Barcelona Neymar N11
Det är bara ha tålamod med Ter Stegen, han behöver tid och fler matcher.
Barcelona Nemesis 10
Det är bara att konstatera att spelare som Bartra, Roberto och Adriano inte håller för fem öre. Dom måste ersättas så fort som möjligt.
Barcelona oocbgb
[QUOTE=Yellow cake]haha, nä iofs.. det gick hem absolut, Lite för mkt gambling för min smak bara..men ska inte klaga, han verkar veta vad han gör [/QUOTE] Kan däremot hålla med om att köra denna matchen med fyra ordinarie, Messi, Suarez, Alves och Jefecito, känns som ett väldigt högt spel. Vi har ju bara Messi och inget mittfält, som det straffar sig.. Får se hur Bilbao orkar andra halvlek och hoppas på tidiga byten från LE. Sen att Bilbao gör en grym halvlek ska vi inte glömma bort..
Barcelona NoGo™
2015-08-14 22:47
Vi kan ju konstatera att Roberto och Rafinha tillsammans verkligen inte håller... Raki och Iniesta måste ju in!
Barcelona 11-9-10
Vi har Roberto, adriano och bartra inne + tisdags matchen i bena. Lugna ner er lite, Bilbao kommer bli trötta och vips 1-2 Den tokpressen tar ut sin rätt Man kan ju nästan tro att Bilbao borta är Walk in the park
Barcelona Yellow cake
@Meessii10:

konstigt..vet inte isf! Jag har Eurosport 2 på och ser matchen där
Barcelona LeoMessi
Matchbilden är exakt som jag förväntade mig så jag är inte så besviken. Vi har en ordinarie i backlinjen. Historiens mest obalanserade mittfält och dessutom inte samspelt alls. Fast ska inte klanka ner på ter stegen, vem i helvete trodde han skulle sätta den därifrån?
Barcelona Rambla~
2015-08-14 22:46
Acrobat Fel upplägg? Har du tagit en titt på vår trupp på sistone? Vilka som är skadade, vilka som inte är registrerade för spel och vilka som spelade tuffa 120m för 3 dagar sedan. Vad finns det för andra alternativ till andra upplägg för Lucho enligt dig?
Barcelona Liunil Masse
2015-08-14 22:46
Ingen hjälper till i offensiven och ingen hjälper till i defensiven, fy fan.
Annons: