/spanien/barcelona/forum/21209.aspx/spanien/barcelona/forum/21209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-04-16 20:20
FC-Barcelona//

Förstår din frustration. Kände detsamma när min favo spelare Rivaldo lämnade. Men sen kom Ronaldinho! Och även han kommer bli ersatt. Dock aldrig av någon som är som honom som spelar som honom. Men som kommer få samma betydelse som honom. Fast på sitt eget sett.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-16 20:14
Att bara köpa in en spelar på Dinhos position och hoppas att han spelar som Dinho, vi kan väll säga så här om 20 år så kanske komer de en spelare som RONALDINHO men då får vi vänta 20 år typ, för det finns absolut ingen spelare i världen som dinho. Vi kan ta och blanda Pele, Maradona, Romario och Rivaldo till en HELL spelare, men änndå får vi ingen Ronaldinho ifall så svårt komer det att vara att ta Dinho´s plats och hoppas att han inte drar till Milan, men resten av truppen som är nämda komer inte gråta blod ifall dem sticker men gråta lite komer man göra!
Barcelona Albiin
2008-04-16 20:13
Någon som vet stream till finalen ikväll?
2008-04-16 20:06
Cristocea//

Rivaldo och Ronaldinho höll långt utöver 2 säsonger. Det är prestationen på plan man är ute efter. Inte va dom gör utanför planen. Säg senast någon argentinare nådde ut till sin fulla potencial? Batistuta är den senaste jag kommer på om jag ska vara ärlig. Dom har ett allt för klent psycke har det gång på gång visat sig. Inte minst i deras landslag som ständigt underpresterar. Deras kollaps mot brasiliens b betonade lag i sydamerikanska mästerskapen med fullt toppat lag säger väll det mästa angåeende skillnaden i vinnarmentalitet dessa länderna imellan. Aimar,Riquelme,Saviola heter bara några av Maradona wannabe flopparna . Jag är olikt dig intresserad av ett fysiskt klent dvärglag bara med argentinare och spanjorer. Barcelona har alltid likt Real haft polycin att alltid ha dom bästa spelarna i laget. Brassar va är och kommer nog alltid att producera dom bästa spelarna. Så jag är helt oförståeendes till vrf du inte vill se dom i barcelona. Det Ronaldinho,Romrio,Ronaldo och Rivaldo har gjort för barca är magiskt. Och kommer för alltid sitta kvar. Oavsett hur kort tid dom spelade här. Det är magi som nästan uteslutande bara brassar kan bjuda på. Inte en chans att barca ska låta andra klubbar njuta av det!

Visca Barca!
Barcelona Myrran
2008-04-16 19:57
Håller med Cristocea gällande att brassar är överhypade. Hur många super talanger kommer det inte ut från Brasilien varje år? Det har redan börjat snackas om den ny Pato. Pato som inte ens har spelat en halv säsong i Europa. Brassar får mycket stjärnstatus bara för att de är brassar. Se på Mutu i Fiorentina. Skulle han vara brasse istället för rumän skulle han vara en större stjärna och spela i någon större klubb än vad han gör nu.
Barcelona Shidenn
2008-04-16 19:56
Cristocea//
för min del är det gudomligt om en brasse underhåller mig och gör att min klubb vinner i två år. Sen begär jag inte mer. Ronaldinho är den du syftar på och ja, han kommer alltid att vara i mitt hjärta. Bara han inte går till madrid, då fyller han mig med hat.
Barcelona Cristocea
2008-04-16 19:47
Brassar är överhypade till max. Max två säsonger spelar sen skriver de på ett kontrakt med Nike och flyttar till en annan klubb som snabbt som möjligt. Sluta med dessa brassar, deras liv är bara fest och samba. Finns inget seriös hos brasilianska fotbollspelare. Kaká är den ända brassen som är med fötterna på jorden.
Barcelona Shidenn
2008-04-16 19:45
Det är sjukt hur det flitigt disskuteras en ny ersättare för Ronaldinho när han inte ens har uttalat sig om en flytt, snälla låt killen ta ett andetag förfan. Och har ni glömt matche mot manchester. Det är nog det som i normala forum borde disskuteras. En semifinal väntar och ni pratar om en superbrasse.
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-04-16 19:43
asså tror ni verkligen någon kan komma bara så där och täcka upp ronaldinhos plats? de ronaldinho gjorde på plan, va sjukt. helt jävla omänskligt! att gå miste om ronaldinho är som att förlora en kroppsdel så är de bara..
2008-04-16 19:36
Cristocea//

Det va nog fan bland det löjligaste jag har hört. Va skulle barca vara utan spelare som Romario,Ronaldo,Rivaldo och Ronaldinho? Dom senaste 15 åren har vi mer eller mindre byggt alla våra framgångar på axlarna hos en superbrasse. Argentinare har för dåligt psycke. rumäner är för sliskiga och diviga. Ronaldinho eran är slut. Nu är det dags att hitta nästa superbrasse säger jag. Renato Augusto i flamengo (länken)är spelaren vi borde sattsa på då vi gick miste om Pato. Han har ett fantastiskt tillslag på bollen ala Rivaldo fast med högerfoten. Och ett driv inte så olikt Kaka.
Barcelona Moe-_-
2008-04-16 19:34
Jimenez till Barca hade varir en bra affär
Espanyol Sebbz
2008-04-16 19:24
då bär det av till barca för min del ! skall kika in på Barca - Espanyol... fler som skall dit? :)
Barcelona Killuminati
2008-04-16 19:01
Vilket mål av Totti titta tv4sport.
Barcelona Killuminati
2008-04-16 19:01
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-16 18:59
Hur stor poäng skillnad har det varit som mest mellan 1:an och 2:an genom tiderna i Primeran. Skulle vara intressant att veta. Också med tanke på läget i ligan just nu.

Och då menar jag såklart slutet av säsongen.
Barcelona Cristocea
2008-04-16 18:48
Barcelona har haft nästan alla ex-legender. Chivu är en riktig idiot, världens största idiot. Han kunde ha blivit den nye Popescu i Barca.
Barcelona Killuminati
2008-04-16 18:48
Romarió var en härlig fotbollsspelare kommer ihåg i vm 94 då han och bebeto dominerade. Två små killar som lekte ut motståndarna. Romarió är en riktigt legend...

Han och Stoichkov var ju ostoppbara. :D
Barcelona r.Hyder
2008-04-16 18:43
Barcelona Rambla
2008-04-16 18:29
Suñol:

Två säsonger. 30 mål på 33 matcher första säsongen. Andra säsongen spelade han bara 13 matcher och gjorde 4 mål. Det var efter Vm i USA så jag kan tänka mig att han var rätt så otränad efter VM-guldet. :)

Jag glömmer aldrig hans debut på Camp Nou, hat-trick mot Real Sociedad.
Barcelona Suñol
2008-04-16 18:26
Rambla: tyvärr så var han väl bara i Barca i en säsong? 35-38 mål blev det i alla fall om jag inte minns fel. Snytingen han delar ut är ju helt ofattbart drygt ;)
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 18:21
Asså tänk vilka stor spelare som har spelat i Barcelona :O :O :O :O :O
Barcelona Rambla
2008-04-16 17:57
Jag vill att Popescu ska göra comeback i Barça. Även Romario, trots att han igår meddelade att han nu lägger av som spelare. Viken gudomlig avslutare han var. :)

Adeu Romario!
Barcelona Rey Etoo9#
2008-04-16 17:56
Om det är brasilansk superstjärna som har fötterna på jorden måste det endå vara kaka. Hans relation med gud och jesus är bara föredömligt. Men trots all stjärnstatus har han lyckats behålla sina fötter på jorden vilket media märker av de är ju också en av anledningarna till att median inte försöker trycka ner honom, ett slags respekt som de flesta brasilanare saknar. Nu säger jag inte heller att alla brasilanska fotboll spelare är likadana men de flesta som har hög stjärn status.
Barcelona FCB-messi
2008-04-16 17:42
Chelsea kan buda hur mycket de vill men de kommer
aldrig att få Messi.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-16 17:16
Jorquera tillbaks..
Barcelona Cristocea
2008-04-16 17:07
Katalaner, Spanjorer och Argentinare skall det vara i Barca. Orkar inte heller med Brassar. Möjligtvis nån holländare också för att respektera traditionen. Sen en rumänsk mittback, alá Popescu.
Barcelona Suñol
2008-04-16 16:53
Robinho till Barca? Nej tack han är en av mina absoluta hatspelare som går och grinar och klagar hela tiden. Och brasilianska strulpellar har jag fått nog av. förut var holländska strulpellar nu brassar. Jag tror på att ha ett fundament av katalaner och spanjorer och sedan inte ta in hela främlingslegioner av samma nationalitet då det lätt blir grupperingar. David Silva Ja tack! Det är min drömvärvning och varför inte passa på och ta in Albiol också ;)
Barcelona Captain Fantastic!
2008-04-16 16:39
Ämne: Sen kan man ju ställ....
Jag har knappast filosoferat över frågan allt för mycket, men jag skulle tro att de har samma anledning som alla rappare man ser på MTV nu för tiden, de måste bara ha en halvnaken kvinna bredvid sig med en bunt 100 dollar sedlar i handen.

Jag tror att en del utav det utgörs av att dessa människor en gång aldrig hade mycket pengar, och att de nu, när de väl har det, agerar som när ett barn som inte käkat på ett par dagar skulle göra om han befann sig i en choklad-affär.

Detta i sammanband med att de är brasilianare som är typ Gud's utvalda party-people, skapar en blandning bara önskandes musik och dans.

Anledningen till att Sevilla-brassarna inte gör så är enkel. Del Nido är en galning och skulle mycket väl kunna göra någoting kriminellt om de skämde ut laget han älskar, Sevilla, på det sättet :D
Barcelona Rambla
2008-04-16 16:28
Sen kan man ju ställa sig frågan. Vad sker med alla framgånsrika brassar i la Primera? Om det nu stämmer med Robinho och att han missköter sig. Varför uppträder alla för eller senare så oprofessionellt? Ronaldinho, Motta, Ronaldo, Deco och nu även Robinho. Hur resonerar de egentligen? Ja, jag vet det finns undantag så som Sylvinho, Dani Alves, Renato, Adriano och Luis Fabiano.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 16:21
Captain Fantastic!

Haha ingen dum ide
Annons: