/spanien/barcelona/forum/21208.aspx/spanien/barcelona/forum/21208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-15 16:29
Pep må vara oerfaren som tränare till större klubblag, Men visst var våran nuvarande mister också oerfaren när han gjorde sin ankomst?

Och de finns nog inga andra ord än succé och att de blev en tårta med jordgubbar på :)

Så något liknande scenario må hända.
Barcelona Rambla
2008-04-15 16:15
Barcelona B är hans första träningsuppdrag så nog saknar han erfarenhet. Hans taktiska kunnande betvivlar jag inte för en sekund då han var en av världens mest taktiska och smartaste spelare när han var som bäst.

Går det illa i början och med tanke på det tålamod som publiken på Camp Nou visar upp, eller brist på är kanske rättare ord, så vore det förödande hans karriär som tränare om han fick sparken tidigt. Nåja, vi får se vad som händer.
Barcelona Karlssoooon
2008-04-15 16:10
Ämne: Pep Guardiolas tanka....ja för tidigt eller inte...
jag vet inte jag... jag tycker att det känns som helt rätt tillfälle för en tränare som pep att ta över. Om man ser till hans tränarkarriär är han helt klart en färsking. Men han lär inte ha varit taktiskt apatisk under sin spelarkarriär heller. Jag tror och hoppas att han skulle göra ett fantasiskt jobb som huvudtränare.
Barcelona Rambla
2008-04-15 15:58
Pep Guardiolas tankar lite kortfattat som Txiki har fått och tagit med sig vidare till ledning.

1. Lagkänsla. Saknas i dagsläget. Spelarna ska spendera mer tid tillsammans, inte bara den tid de tränar tillsammans en gång per dag. Det kommer att bli två träningspass varje dag, morgon och kväll. Spelarna kommer att ha gemensam frukost och kvällsmat.

2. Förändringar när det gäller läkarstab och fystränare. Pep anser att spelarna är för dåligt tränade.

3. Sportdirektören (Txiki) ska endast sälja/köpa spelare efter godkännande av tränaren (Pep).

4. Det blir fortsatt offensiv fotboll. Fast mer taktiska förändringar, då vi inte ska vara låsta vid att enbart spela 4-3-3. Vi har tekniska spelare i massor, men vi saknar spelare med snabbhet och styrka.

Vad tycker ni? Peronligen tycker jag det låter positivt och bra, men känns det inte som självklara saker som i stort sett varje ny tränare hade infört? Jag älskar tanken att Pep en dag, tillsammans med Lucho, blir Barças huvudtränare men är lite orolig över att det kanske är lite för tidigt för Pep.
Barcelona Rambla
2008-04-15 15:46
Alla de punker som Pep tar upp har faktiskt även vi på forumet varit inne på flera gånger. Alltså krävs det inga genier precis för att se vad som är ruttet i klubben de två senaste säsongerna. Frågan jag skulle vilja ställa, borde inte Txiki, Rijkaard och Neeskens ha sett samma sak?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-15 15:41
Guardiola verkar verkligen veta våra problem, men frågan är om han är tillräckligt erfaren för jobbet?
Det är mycket större press att träna ett formsvagt och kritiskt Barcelona än att träna Barcelona B.
Barcelona Karlssoooon
2008-04-15 15:25
Ämne: Suñol

Kan man få ....
detta kan vara ett verktyg.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-15 14:53
Suñol

Kan man få sidan översatt till Engelska?
varför kan inte Guardiola vara assisterande trännare? sen nästa säsong när rejkard sticker så kan han ta över
Barcelona Karlssoooon
2008-04-15 14:47
Kan bara instämma i att det onekligen verkar intressant med en herr Guardiola vid spakarna nästa säsong. Och det jag har läst i länken så verkar det som att han har tänkt till.
Barcelona Suñol
2008-04-15 14:38
Dizzy: Garay verkar inte bli av då han anses för dyr och inte har övertygat tillräckligt...
Barcelona Dizzy
2008-04-15 14:35
Bra nyheter! Deco är tillbaka.
Barcelona Dizzy
2008-04-15 14:29
Barcas ny förvärv. Garay Alves och en målvakt?
Barcelona Barca Barca
2008-04-15 14:21
Suñol// En värvning av Cesc är nästan omöjlig, speciellt när Txiki går ut o säger att vi inte tänker lägga några pengar på spelare som lämnat oss under tidigare år. Nu börjar jag faktis med tiden tveka på Txiki och hans värvningspolicy, när man värvade Yaya så såg han äckligt rapp och pigg ut i benen. I barca ser han mer ut som en latmask, blytunga fötter känns det som.

David Silva, som det nämns om i El mundo, bör däremot vara en ganska enkel värvning, då Valencia inte kommer att spela CL nästa säsong. Som du just nämnde så var det länge sen vi värvade en spanjor.
Barcelona Criff
2008-04-15 14:18
Sunol, fan va grymt. Allting som vi har snackat om här inne de senaste månaderna har Guardiola suttit och tänkt på och nu sagt till ledningen.
Jag hoppas verkligen att han tar över nästa år!
Barcelona Suñol
2008-04-15 14:09
Rambla: Ja det känns så. Annars var Peps tankar om hur man ska bygga laget väldigt intressant och bra(se länk).
David Silva är en intressant spelare för Barca hur den än blir tycker jag då han definitivt är en av spaniens mest talangfulla spelare. Samt att det var länge sedan vi köpte in en spanjor som gått raka vägen in i startelvan.

Det pratas om att en tredjedel av truppen ska bort och ersättas i sommar. Det kommer bli mycket spännande att följa den utvecklingen. Det verkar också som att man kommer försöka sig på en värvning av Cesc och om man tycker att Silva värvningen känns som en svår affär att genomföra så känns Cesc nästin till omöjligt.
Barcelona Q
2008-04-15 13:55
Ämne: Q, det är så du vet ....
Nehe de menar du inte? Själv klart att de flesta spelare gör det! Men det jag försökte säga var att Lejonet är värd lika mkt i lön som dessa spelare inte mer!
Barcelona Criff
2008-04-15 13:45
Q, det är så du vet att en spelare spelar för klubben och inte för pengarna han får.
Barcelona Q
2008-04-15 13:20
Länk till listan
Barcelona tribente_magico
2008-04-15 13:19
japp, det är omöjligt och hitta, den som skulle va närmast det skulle isåfall va cristiano ronaldo, men honom är det omöjligt och få. benzema m.f är inte i närheten av vad ronaldinho var då.
Barcelona Q
2008-04-15 13:18
Det är sjukt att spelare som owen,sheva,´Darent bent, Raul, Ruud, tevez, Toni, Adriano, Giggs osv får bättre i lön än vad Lejonet får!!!! Han är lika bra OM INTE BÄTTRE än alla dessa spelare enligt mig ifal. Och spelare som Cambel, canna, Ferdinand får bättre lön en Puyol.

Top 10 bästa betalda spelarna Har Barca 2 spelare med Ronaldinho som ligger 2:a och Henry som delar plats 8 med C Ronaldo, Gerard.

Chelse har 4 spelar med i top 10. Terry, Lampard Balack,Sheva.

Kaka toppar listan och Liverpools Torres ligger på 5 plats.

Vart är messi med på listan han borde va med top 40 helt sjukt. Och Xavi iniesta också.
Barcelona Der Afro
2008-04-15 13:13
Edman verkar ha koll. Se länktipset.
Barcelona Rambla
2008-04-15 13:09
Suñol:

Det känns som de spekulationerna utgår från att Rijkaard ska fortsätta vara tränare nästa säsong och köra vidare med sitt 4-3-3 med en fri roll till vänster så som Ronnie hade. En ersättare till Ronaldinho så som han spelade 04/05 och 05/06 känns nästan omöjlig att hitta.
Barcelona Camparn på nou
2008-04-15 13:09
[FC-BARCA]

Du har varken någon bra koll på hur Messi är för spelartyp eller för vad man ska förvänta sig av en Profesionell fotbollsspelare.

Messi i sin gudabegåvade talang har också ett mycket bra spelsinne vilket vi som har följt honom nära under hans säsonger i Barca har fått bevis på många gånger.
Vad som skiljer honom från Ronaldinho är att han ligger längre fram i banan för att man ska kunna utnyttja hans fantastiska spetskvalitéer en mot en. Han är mer en "anfallare" än Ronaldinho.
Men om du tittar tillbaka på matchen mot Levante i höstas så fick du där lite prov på Messis spelsinne där han fritställde Henry flertalet gånger.
Dock så är Ronaldinho i sin spelstil, i form en bättre framspelare. Han är en klar nr 10 som ligger längre bak i banan och hellre spelar fram en själv gör mål.

Självklar ska en profesionell fotbollspelare som tjänar multum ha krav på sig och de är inte särskilt många. Du ska ta hand om din kropp. Hålla den i topptrimm och respektera lagets träningar.
Hans kropp och talang är det han tar med sig ut på planen och om han har misskött den ger han sig inte förutsättningarna till att göra ett bra jobb. En spelare som inte klarar av att sköta det på den här nivån har inget på Camp Nou att göra.

Ronaldinho verkar aldrig ha varit en särskilt disciplinerad människa utan någon som lever på sin entusiasm när han spelar och tränar.
Under sina första år i Barca tränade han hårt, vad som anstår en spelare på hans nivå och se vart det tog honom.
Nu har hans osunda leverne och brist på disciplin tagit honom någon annanstans.

Han hade alla chanser att bli en av världens bästa spelare genom tiderna men nu håller han på att sumpa just det.

Jag önskar honom lycka till i Milan hoppas han hittar formen igen och tar sig tillbaka sin plats som en av världens bästa spelare.
Han har varit en ren glädje att följa i Barca under sina tre första år i klubben det han han uträttade är inget annat än fantastiskt.
Barcelona Barca!.!.!
2008-04-15 13:00
Suñol

Silva är helt klart ett hett alternativ.
Barcelona Barca!.!.!
2008-04-15 12:59
Länktips:
Barcelona Suñol
2008-04-15 12:57
Det snackas om ersättare till Ronnie och när man luskar runt på Dario sport och elmundo deportivo nämns tre spelare: David Silva, Andres Guardado och Diego Capel. Av dom så tycker jag att Silva vore ett helt fantastiskt alternativ.
Barcelona tribente_magico
2008-04-15 12:49
tycker att nästan alla real madrids krönikor framstår som om spelarna i laget skulle va riktiga gudar eller hjältar, nästan som om det skulle va den starkaste religion som finns. kan tycka det är något överdrivet. men men det är min åsikt.
Barcelona [FC-BARCA]
2008-04-15 12:05
barcas. eller rättare sagt alla stora klubbars regler känns mer som om de fängslar alla spelare.... trots allt är de människor och vill leva lite livet förutom en massa jäfla fotboll :S, ok inte rätt av ronaldinho att festa innan varje träning men paus borde de få iaf...
Barcelona Legenden11
2008-04-15 11:35
Criff

du har en poäng och jag respekterar den

Shi

du har din åsikt och jag har min, pallar inte diskutera i 3h om han var ärlig eller ljög. sånt gjorde jag angående raul och det tog lång tid utan resultat
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-15 10:31
[FC-BARCA]

Jag tror inte att Barcelona vill hjälpa en person som tar sitt ute liv före sitt lag, som är på krogen dagen innan träning, som kommer bakfull till träningarna.

Han fick på sig den här säsongen att skärpa sig, han gjorde inte det, nu måste han dra.
Annons: