/spanien/barcelona/forum/21203.aspx/spanien/barcelona/forum/21203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol
2008-04-13 01:09
adiiL: Jag antar att du bara hade tobak i pipan du rökte innan du skrev din kommentar?
Barcelona Rambla
2008-04-13 01:08
Suñol & Holländaren:

Jag tror bestämt att vi hade fått plats med både Modric och van der Vaart. Då räknar jag givetvis att några mittfältare försvinner till nästa säsong, Deco, Edmilson, Guddy tex.
adiiL
2008-04-13 01:07
Rijkaard har knarkat bort sitt fotbollssinne. Hur i helvete kan han ta ut Gudjohnsen? Är han hög under matcherna? INSÅG han inte konsekvenserna i det bytet? Jävla Pundare. Har han knarkat så mycket så att han inte minns hur det har gått varje gång vi ska försöka hålla en ledning med bara 1 måls marginal? Vårat försvar är offensiven för i helvete, inte Edmilson.

Men kom ihåg, om rättvisan hade segrat hade vi vunnit idag, VUNNIT :D Tänk att en viiinst var så nära, staarkt, tänk positivt :D........ hahaha.
Barcelona Rambla
2008-04-13 01:06
Keffo:

Frågan är om du vet vad du yrar om? Jag citerar dig:

"Det jag har bestämt mig för är att tycka Rijkaard inte är tillräckligt bra som huvudtränare för Barcelona."

Då ställer jag frågan till dig igen. Har Rijkaard vunnit något med Barça som huvudtränare?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-13 01:05
Holländaren

Även om det skulle vara bra värvningar så ser jag inte att det finns någon plats för båda de?
Vem ska lämna, vem ska petas?
Barcelona Holländaren
2008-04-13 01:02
Ämne: Holländaren:

Ett ....
Haha, 3-3-4 var det naturligtvis. Inte ens Adriaanse är modig nog att spela 3-4-4, men det är onekligen ändå spektakulärt och ovanligt med fyra anfallare i dagens fotboll.

När det gäller Sylvinho tycker jag att man ska förlänga även om den portugistalande maffian, som Norrefeldt kanske hade uttryckt det, bör brytas upp en aning.

Rafael van der Vaart är inte särskilt divig och har utvecklats till en verklig kapten i Hamburg. Dessutom är han Barcelona-fan och har en spelstil vi saknar i Barcelona i dag. Modric och van der Vaart vore två härliga värvningar som skulle tillföra två helt nya dimensioner till laget.

Angående Eidur Gudjohnsen så kanske han borde klara mer än 65 minuter men det har han i princip aldrig gjort, varken i Chelsea eller i Barcelona. Till och med i landslaget har han då och då blivit utbytt mot slutet. Han vet inte hur man hushåller med krafterna.
Barcelona Suñol
2008-04-13 01:02
Berra_777: Ärligt det är rätt surt att bo i munkedal och heta Berra också... Bonnläpp
Real Madrid Keffoo
2008-04-13 01:01
Rambla

Haha, nu bevisade du ju bara att du inte hade hängt med från början, inte ens en gnutta har du hängt med.
Berra_777
2008-04-13 01:00
Surt för er...
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-13 01:00
Någon som har koll på Miguel Veloso i Sporting?
Han är väl en stor talang?
Någon som kanske kan berätta lite om honom.
Barcelona Suñol
2008-04-13 00:57
Holländaren: Modric vs Van der Vaart favoriserar jag den förstnämde då Rafaels divalater inte riktigt är vad jag tycker behövs. Fantastisk fotbollspelare dock. Jag läste någonstans att det var aktuellt att förlänga Sylvinhos kontrakt.
Barcelona Holländaren
Lite intressant är kanske att Neeskens hade den taktiska rollen i Hiddinks VM-semilag Holland 1998 och i det framgångsrika Australien i VM 2006. Kanske mer av en cuptränare? :=)
Barcelona Rambla
Keffoo:

Skojar du med mig? Var Ten Cate huvudtränare då? Svar NEJ, han var på sin höjd vattenbärare.
Barcelona El Culé
2008-04-13 00:56
Rambla:

Han bytar ut Giovani mot Messi och behåller Ezquerro som gör sin första match på hela säsongen.
Giovani - Eto'o - Messi?

Det är inte första gången som Rijkaard börjar deffa (syftar på Guddy bytet) med 25-20 minuter kvar av matchen. När Eidur blev utbytt hade han lirat 65 minuter, något som en spelare på denna nivån skall klara utan problem.
Real Madrid Keffoo
Rambla

Men skojar du med mig eller? dubbeln tog ni när Henk var med i bilden.
Barcelona Rambla
Holländaren:

Ett 3-4-4 lär du aldrig få se i Barça eller i något annat lag hur mycket du än önskar det. Ja om inte Fifa ändrar på reglerna. :)
Barcelona Suñol
2008-04-13 00:54
Rambla: Det var det jag trodde men jag tror inte ledningen ser honom som ett alternativ till Ronnie. Dom föröker sig nog på något mer spektakulert.
Barcelona Rambla
2008-04-13 00:54
Ämne: Vilka sitter förrest....
Stämmer bra.
Barcelona Rambla
2008-04-13 00:53
El Culé:

Jag störde mig först på när han tog ut Guddy mot Edmilson. Sen när jag läste Holläandarens analys på det bytet att Guddy antagligen var mycket trött så verkar bytet trots att logiskt. Att sen Edmilson är fjärran från tidigare säsongers form är en annan sak. Det är mycket skador i truppen, många spelare har småskavanker och behöver rehab. Rijkaard hade nog inte så mycket val trots allt.
Barcelona Holländaren
2008-04-13 00:53
Vilka sitter förresten på utgående kontrakt? Sylvinho, Edmilson och Ezquerro eller?
Barcelona Criff
2008-04-13 00:51
Tror det handlar mer om att Neeskens inte klarar av att axla Ten Cates gamla roll.
Där behövs ett byte på den assisterande.
Barcelona Holländaren
Angående värvningar i sommar: Vänsterback, mittback, högerback, Modric, van der Vaart, klart, möjligen ny backup på dmc och högeranfall också om inte Crosas kan fylla den tidigare platsen.
Barcelona Suñol
När Maxi värvades så var det ju tal om Iaquinta nu i efterhand så hade det nog varit en bättre värvning. Nu fick ju aldrig maxi några chanser(det känndes som att det inte var Rijkaards värvning alls) men det blev ju bara en bra match i azulgrana.
Barcelona RONALDINHOO!!!!
Captain Fantastic!//
En stolt fan ska aldrid kritisera en spelare från laget trots att han gör väärldens tabbe. Man ska stötta spelarna i med- o motgång!!

VISCA EL BARCA!!
Barcelona Rambla
Suñol:

Modric kan spela på alla mitfältspositionerna om du tänker på ett spelsystem som 4-2-3-1.
Barcelona El Culé
Rambla:

Jag håller med dig. Men var god att se till nuet.
Vad anser du om dagens byten till exempel?
Barcelona Rambla
2008-04-13 00:50
Ämne: Rambla

Det är väl....
Trots det så lyckades han med konstycket att vinna ligan två säsonger i rad. Dessutom både liga och CL under SAMMA SÄSONG! Nämn en tränare till som gjort det med liga och CL? Det finns bara en till.

Med andra ord, vi kan konstatera att Rijkaard är/var tillräckligt bra som huvudtränare för Barcelona.
Barcelona Holländaren
2008-04-13 00:49
Den PERFEKTA partnern till Frank Rijkaard vore Co Adriaanse som fick sparken från FC Porto på grund av att han hade för hårda disciplinära regler, trots att de just vunnit dubbeln. Adriaanse praktiserar också Barcelonas typiska fotboll (han hade stor del i Ajax framgångar på 90-talet och bygge laget med Ibrahimovic i spetsen också) med trianglar, dock är han en vän av att variera mer efter spelarmaterialet. I Porto körde han 3-4-4 med offensiva ytterbackar... något sådant vore en dröm att se i Barca.
Barcelona Suñol
2008-04-13 00:49
Rambla: Jag följde Kroatsiens Em kvall och Modric är min favorit som ersättare till Deco om han går men han kanske kan spela på kanterna i anfallet också? Jag har bara sett honom på mittfältet.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-04-13 00:48
RONALDINHOO!!!!/

Vad spelar det för roll? Din läsförståelse är fortafande lika stor och bred som en fiskmås. Att du sedan uppträder som ett svin och inte visar någon respekt för andra som skriver gör det hela ännu mer tragiskt.
Annons: