/spanien/barcelona/forum/21201.aspx/spanien/barcelona/forum/21201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-16 17:16
Jorquera tillbaks..
Barcelona Cristocea
2008-04-16 17:07
Katalaner, Spanjorer och Argentinare skall det vara i Barca. Orkar inte heller med Brassar. Möjligtvis nån holländare också för att respektera traditionen. Sen en rumänsk mittback, alá Popescu.
Barcelona Suñol
2008-04-16 16:53
Robinho till Barca? Nej tack han är en av mina absoluta hatspelare som går och grinar och klagar hela tiden. Och brasilianska strulpellar har jag fått nog av. förut var holländska strulpellar nu brassar. Jag tror på att ha ett fundament av katalaner och spanjorer och sedan inte ta in hela främlingslegioner av samma nationalitet då det lätt blir grupperingar. David Silva Ja tack! Det är min drömvärvning och varför inte passa på och ta in Albiol också ;)
Barcelona Captain Fantastic!
2008-04-16 16:39
Ämne: Sen kan man ju ställ....
Jag har knappast filosoferat över frågan allt för mycket, men jag skulle tro att de har samma anledning som alla rappare man ser på MTV nu för tiden, de måste bara ha en halvnaken kvinna bredvid sig med en bunt 100 dollar sedlar i handen.

Jag tror att en del utav det utgörs av att dessa människor en gång aldrig hade mycket pengar, och att de nu, när de väl har det, agerar som när ett barn som inte käkat på ett par dagar skulle göra om han befann sig i en choklad-affär.

Detta i sammanband med att de är brasilianare som är typ Gud's utvalda party-people, skapar en blandning bara önskandes musik och dans.

Anledningen till att Sevilla-brassarna inte gör så är enkel. Del Nido är en galning och skulle mycket väl kunna göra någoting kriminellt om de skämde ut laget han älskar, Sevilla, på det sättet :D
Barcelona Rambla
2008-04-16 16:28
Sen kan man ju ställa sig frågan. Vad sker med alla framgånsrika brassar i la Primera? Om det nu stämmer med Robinho och att han missköter sig. Varför uppträder alla för eller senare så oprofessionellt? Ronaldinho, Motta, Ronaldo, Deco och nu även Robinho. Hur resonerar de egentligen? Ja, jag vet det finns undantag så som Sylvinho, Dani Alves, Renato, Adriano och Luis Fabiano.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 16:21
Captain Fantastic!

Haha ingen dum ide
Barcelona Captain Fantastic!
2008-04-16 16:17
Om nu Robinho är till salu som Reals redaktion skriver så tycker jag defenitivt att Laporta borde göra "en Florentino Perez" och försöka värva Robinho. Om det är någon etablerad brasilianare som i dagsläget skulle kunna göra bäst ifån sig på vår vänsterkant i anfallet (efter Ronaldinhos mycket förmodade avsked), så är det definitivt han.

Kruxet är dock priset, att sälja till den värsta konkurrenten lär höja priset rejält...ja, om vi inte gör som Florentino och skriver olagliga kontrakt med spelare bakom ryggen på spelarens klubb. Skulle vara en härlig payback för Figo, och även en bra värvning på den positionen :D
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 16:16
Fan vad barnsliga dom är i Real Madrids forum.
Alla måste vara runt 10 år utan några personer som verkligen erkänner om något är rätt
Barcelona Rambla
2008-04-16 16:09
Criff:

Det har stått i tidningar hur han och hans kända flickvän fått springa ifrån jagande fotografer efter nattklubbsbesök i Madrid under samma veva då han varit skadad och istället borde rehabtränat sin skadade fot. Ok, det kanske bara hände en gång men det är illa nog att figurera i sådana sammanhang.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 16:00
Marques har gryma uppspel och det skulle vara väldigt tråkigt om han lämnade. Om han lämnar så kommer det att Värvas en ny mittback till nästa säsong
Barcelona Criff
2008-04-16 15:56
Rambla, nej du kanske har rätt, men jag tycker inte han varit så kass när han väl lirat. Utan det var mer förra året när hans fru lämnade honom han såg virrig ut på plan.

Men om han hänger en massa i Madrid och grejer kan jag tänka mig flygresorna och annat tär på honom så då kanske det är bäst han lämnar.

Jag hoppas bara dem inte värvar en till krylltott som är precis en kopia av våra andra 2 krylltottar.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 15:54
Vinner inte Valencia ikväll så kommer det i och med missat europaspel bli en rejäl spelarflykt från klubben.
Finns det någon som vi skulle kunna köpa därifrån?
Barcelona Dizzy
2008-04-16 15:20
Valencia kommer få det väldigt tufft idag. Tro mig! Getafe är ett grymt lag. Man får inte underskatta dom det vet vi själva:D

Getafe 2-1 Valencia
Barcelona FCB-messi
2008-04-16 15:17
3-0 till valencia idag

1-0 david villa
2-0 silva
3-0 david villa
Barcelona Rambla
2008-04-16 15:12
Criff:

Jag vill inte heller att en motiverad och bra spelande Rafa ska lämna. Fast om även han uppträder oprofessionellt som rapporter antyder, detta vet självklart bara ledningen, så kan han dra tycker jag. Han kan dra till Atlético så kan han vara nära sin flickvän, han är ju ändå jämt i Madrid.

Hoppas Valencia krossar Getafe i kväll, los Ché behöver verkligen en framgång med tanke på hur deras säsong sett ut. Dessutom så tål jag inte rasistnästet Getafe.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-16 15:10
Getafe på straffar.
Efter fulltid + förlängning står det 1-1.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 15:05
Ok vilka vinner ikväll?

Valencia-Getafe

2-1 Valencia

1-0 David Villa
1-1 Manu Del Moral
2-1 David Silva
Barcelona Criff
2008-04-16 15:04
Sylvinho, Edmilson & Thuram tror jag.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 15:03
Criff

Det var jag =)

Ok, Vilka spelares kontrakt löper ut i sommar?
Barcelona Criff
2008-04-16 15:01
Jag gillar inte att Marquez ska lämna, jag tycker inte han är så kass när han väl får spela, och han tillför en HELT annan dimension som mittback och det är just uppspelen. Puyi och speciellt Milito suger verkligen hårt på det.
Där behövs en skicklig lirare.
Har ingen koll om Garay är en sådan mittback men har för mig han är lång och huvudstark som också kan behövas.

Den som skrev där nere vilka som skulle lämna, lägg till Edmilson som också har ett kontrakt som löper ut i sommar.

Kommer bli en riktigt intressant silly season för oss Cules :)
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-16 15:01
Kimmpa_fcb

My bad, man är vann att se ETO med så många mål så :P de blev som de blev
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-16 14:58
FC-Barcelona

Han har gjort 14mål.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-16 14:56
Tänkte bara dela med lite Glädje med alla CLUÈS
ETO ligger på 5 Plats i skytteligan med sina 15 mål och det är 6 omgångar kvar så gissa på att han blir antligen 2:a eller 1:a :D
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 14:51
Här är lite Fakta om Luka Modric:

Namn:Luka Modric
Född: 9 September 1985 i Zadar
Nationalitet: Kroatisk
Position: Mittfältare
Spelar för Närvarande i: Dinamo Zagreb.
Eftertraktad av: FC Barcelona och Juventus.
Egenskaper: Han är en snabb och teknisk fotbollspelare
Vikt och Längd: 168cm lång och väger inte heller så hemskt mycket

Barcelona Rambla
2008-04-16 14:44
#Messinho# har en stor poäng. Deco var nyckeln till det spel Barça presterade när de var som bäst säsongerna 04/05-05/06. Personligen så har jag svårt att se Deco lyfta sig till den nivån igen, åtminstone i Barça. Diego är en mycket bra spelare, men han är enbart bra offensivt. Det skulle krävas två starka defensiva mittfältare för att Diego skulle trivas på en mittfältsroll i Barça. Då är frågan vad man ska göra med Xavi och Iniesta? Visst, Iniesta skulle kunna användas på en fri roll ute till vänster precis som han nu gör i landslaget. Fast allt handlar om vilket spelsystem som kommer att användas när Rijkaard väl lämnar om han nu gör det. Modric bara längtar efter en förfrågan från Barça och skulle komma utan att tveka. Han är mer av en tvåvägsspelare än Diego, ungefär som Deco.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 14:41
Dizzy

Luka Modric har också sagt att han skulle vilja komma till Barcelona efter säsongen är slut och att han går med på att sitta på bänken + han är en bra fotbollsspelare så vf ska man inte köpa han som Deco's Ersättare =)
Barcelona Dizzy
2008-04-16 14:38
Decos ersättare är Modric:D

Han älskar Barca! Såna spelare vill man ha. Som ger 100
Real Madrid #Messinho#
2008-04-16 14:37
ni behöver en ny Deco om nu han inte får speltid något mer och kanske lämnar i sommar! all ära åt Ronaldinho, Xavi och Eto´O men Deco är nyckeln i erat spel och utan Deco så finns det ingen offensiv-länk som ger Ronaldinho, Eto`O Messi och vad nu alla heter den tid dem behöver! Xavi känner sig trygg med Deco som hela Barcelonas spel! allt börjar ifrån Xavi som med sina 98% passningar hittar upp till Deco som med sin smarthet skapar, oroar, öppnar ger tid till Ronaldinho som då kan leverera! sen att han är ur form och Barcelonas spel sviktar kan jag köpa!

men iaf jag tror på Werder Bremens Diego i Barca så har ni ett på nyttfött lag! sen Messi iform :) iaf mina barca bröder lycka till och ha det så bra hala madrid!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-16 14:36
Nej precis, Tycker Barca borde kunna sammarbeta med någon klubb ute i europa(ex Ajax) dit man kan låna ut sina talanger så dom får en bättre matchmiljö. Steget mellan Barca B till A-laget är kanske lite för stort för dom flesta med undantag för Messi, Bojan m fl.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 14:28
Om det är sant så tycker jag att man ska låna ut han till Ajax men bara han inte får sitta på bänken.
Annons: