/spanien/barcelona/forum/21199.aspx/spanien/barcelona/forum/21199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca__elve
2008-04-18 14:37
vet någon en sida där det kanske står om katalonens betydelse i spanien och barcelonas ni kanske försåtr vad jag menar, tacksam för hjälp:D
Barcelona De Assis
2008-04-18 14:37
kanske nånting för oss? "Länktips"
blir väl kanske inte så troligt men annars?
är det en perfekt värvning till sommaren?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-04-18 14:30
Ronnies bror har inte gått ut i pressen och sagt detta. Inga kontrakt är skrivna. Däremot har Berlusconi sagt diverse saker och fler saker tyder på att han lämnar för Milan. Det sägs att Barca har gett Milan tillåtelse att föra diskussioner med Ronnie&Co. Små saker som om att Barca inte nämner Ronaldinho nämnvärt på sin hemsida, Ronaldinho går inte ut och dementerar eller visar stöd för sitt lag. Det tyder på en övergång.

Det hela känns jävligt surt alltså. Under fler år har han påstått sig vilja avsluta karriären i Barca osv. Sånt skall man visserligen alltid ta med en nypa salt. Dessutom tycker jag klubben sköt allt ganska osmidigt med Ronnie. Visst, han må ha tappat lite motivition och liknande men tror inte Barcelona-staben ändå riktigt satt upp tuffare träningsprogram för någon. Själva gruppträningarna verkar mest vara massa lek i Barca, får jag intrycket av iaf. Då det funnits perioder för Ronnie när han fått köra träning på egen hand, i första han fysik, så har han kommit igång lite för några matcher men för att sen tappa allt han jobbat till sig, såsom fysik, motivation och form. Då undrar man ifall spelarna/ronnie går ifrån egen fysträning till massa träning med gruppen som endast innefattar lek och skojj, och på det sättet går ner sig?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-18 14:23
Rafa Marquez

De har inte ens någon källa på de ryktena, ta det med en nypa salt.

Jag ser hellre Modric eller Silva i Barcelona än Van der Vaart.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-18 14:20
Messidinho_10

Enligt mig så borde du inte ha så stora förhoppningar, jag tror inte att hans bror går ut i pressen och ljuger om att han har skrivit på ett kontrakt med Milan.
Och styrelsen eller Ronaldinho har inte gått ut i pressen och dementerat ryktena, jag tror det är sant och att han kommer lämna till Milan.
Barcelona Rafa Marquez
2008-04-18 14:19
Van der Vaart?
Barcelona Messidinho_10
2008-04-18 14:17
Kimmpa_fcb

Okej tack. Då ser det lovande ut att spelarna vill att Ronaldinho ska stanna kvar. För det kommer han nog att göra nu när Messi oxå har gått ut och sagt stanna Ronaldinho. Jag tror vi får se han spela igen om max 2 veckor.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-18 13:41
Dizzy

Ser väldigt bra ut.
Hoppas Deco är taggad :)
Fast hela truppen kanske störs sig av Ronaldinho ryktena
Barcelona Dizzy
2008-04-18 13:31
Valdés Pinto.

Zambrotta, Puyol, Milito, Márquez, Sylvinho, Abidal

Xavi, Touré, Iniesta, Deco, Gudjohnsen

Messi, Eto'o, Bojan, Henry, Giovani

Laget till imorn. Det positiva är att Deco är med och Marquez.
Barcelona Smogen
2008-04-18 12:58
Såg bara att någon skrev att området Barceloneta i Barcelona är skabbigt. håller inte med, det var det innan Barcelona hade Os men innan tävlingarna röstade man upp hela området. Bodde där ett tag under 2003 och tycker området är svinbra. 50 meter till fantastisk strand, uteserveringar och fin småbåtshamn och 15 minuter att gå in till centrala delarna. Hur bra som helst
Sen ska man naturligtviss passa sig för rånare om man är där på kvällen/natten, men så är det ju i alla delar av Barcelona...
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-18 12:57
Messidinho_10

Han säger att han inte kan se Barca utan Ronaldinho, och utan Ronnies hjälp så skulle han aldrig vara där han är nu.
Eller typ att Ronnie har hjälpt honom mycket till vart han är nu.
Om jag uppfattat det rätt.
Barcelona Messidinho_10
2008-04-18 12:33
Nån som förstår vad Messi säger om Ronaldinho?
Barcelona Myrran
2008-04-18 11:55
barca_elve

Klicka på årtalen i bilden och du får upp mängder av information om Barcelonas historia. Din lärare kan inte klaga på din källa heller för den delen. Engelska wikipedia har även mycket information om Barcas historia.
Barcelona barca__elve
2008-04-18 11:30
Det är så att jag gör ett historia arbete och ska skriva om barca, men undrar om någon har någon sida eller något där det står vilken betydelse katalonien och barcelona har för spanien ni kanske förstår vad jag menar..
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-18 08:52
Diego vill inte lämna Bremen, och Bremen vill inte sälja honom.
Barcelona tribente_magico
2008-04-17 23:53
jo diego skulle nog bli riktigt dyr, men klart en ersättare till deco tycker ja, många som inte tycker det men står fast vid det, så mycke har ja sett honom spela, han eller modric, båda kanske blir för mycket, modric skulle iförsig va betydligt billigare, och kan bli minst lika bra. men Benzema tror ja inte på i barca. ja tror faktiskt han skulle floppa, hällre iniesta flyttas upp på vänstern och modric/diego tar hans plats.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-17 23:33
La Masia

Har kollat nu dem 2 ställen du sa och jag föredrar Born, men kan inte spanska och det står inget på Engelska, så tänkte ifall du kan adda mig så kanske du kan hjälpa mig lite mer.

Eller så kan du skicka ett PM.

b__veton@hotmail.com
Barcelona barcadinho
2008-04-17 23:16
tribente_magico/

Jag håller med dig om Alves. Killen är ung och kommer vilja visa hela världen hur duktig han är. Han har sagt länge nu att han vill utveckla sig vidare. Det kommer inte fattas en vilja hos honom. Han är också en kämpe och en vinnarskalle.
Sen kan det hända att det inte kommer funka, men så är det med alla värvningar. Man kan aldrig vara hel säker.
Men Diego då - vad kommer han kosta?
Bremmens president sa något ungefär så här för några månader sen- "ni behöver hota mig med en pistol för att jag ska släppa honom från klubben".
Ok, inte pistol kankse, men hur mycket ?
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-17 23:13
La Masia

Man får tacka för dina upplysningar, ska ta och sätta mig ner och se vad man ska ta nu. tackar igen =)
Barcelona barcadinho
2008-04-17 23:02
Förlåt att jag spotar massa med inlägg nu.
Jag vet att Tribal är en ganska löjlig webbsida, men ändå.
Cruyff driver lite med Man U om deras spelstil med långa bollar. Han säger att de spelar engelskt typiskt fotboll.
Jag håller inte riktigt med honom. The reds kan variera spelet och spela också passningsspel.
Vill Cruyff ha lite psykologiskt krig innan matchen? Jag skulle föredra och ta det lungt och prata och visa på planen istället.
Barcelona tribente_magico
2008-04-17 22:56
hur kan vissa här säga att ni vill ha kvar zambrotta i barcas startelva?, alves är bättre på allt, "en mot en" både göra sin gubbe, och försvara, bättre tempo i allt han gör, och hur kan man ens diskutera hans vilja?, om han säger att han skulle älska och om man aldrig har spelat i en stor klubb nån gång så tror ja inte ja det skulle finnas brist på vilja direkt, han är bättre än zambrotta både frammåt och bakåt.

spelare in: dani alves, diego, modric, kanske lahm

spelare ut: ronaldinho om han inte kommer i form, henry, deco ,zambrotta
Barcelona Gudabenådad
2008-04-17 22:56
Jag har inte sett tillräckligt av Benzema för att riktigt veta hur bra han är. Men all uppståndelse kring honom kan ju inte vara tagna ur luften. Vi kanske borde vänta med att spekulera värvningar till efter EM. Troligtvis kommer hur många namn som helst att förknippas med vår klubb.

Själv håller jag ögonen på Luka Modric och Benzema.

Ge Henry ett år till. Visst, han har blivit väldigt tung. Men att sälja honom skulle inte bara vara slöseri med pengar utan också verkligen bevisa att det var en floppvärvningen.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-17 22:43
Jag hoppas att vi inte köper Benzema, han kommer floppa.
Men däremot så skulle Modric och Silva vara drömvärningar, men jag tror inte att Valencia skulle släppa Silva.
Barcelona barcadinho
2008-04-17 22:36
Henry har sagt flera gånger att det känns jobbigt för honom att bo lång ifrån dottern Tea.
Det kan vara en bra anledning för honom och flytta närmare henne.
Barcelona barcadinho
2008-04-17 22:33
Nej, jag kollade det.
Kalou är högerfotad men trivs och spela till vänster.
Barcelona barcadinho
2008-04-17 22:28
Jag har läst mycket här och på andra platser om att barca vill köpa Benzema. Men det är ett litet problem här - barca har inte tillräckligt med pengar! Det kommer att kosta helvete mycket -jag uppskattar mellan 60-80 milj euro.
Kommer ni ihåg vad leyons president sa när han fick höra om att Man U är intresserade. "Ja, om jag får C Ronalndo och lite extra pengar".
Benzema är en spelare som alla stora klubbar vill ha idåg. Och då kostar det.
Vi glömmer inte att barca behöver flera värningar så det går inte och kasta halva budgeten på en enda spelare.
Det blir lättare, billigare och t.o.m bättre att få Silva.
Sen har jag läst att Chelsea också planerar en stor städning till sommaren. Vi kan försöka på Salomon Kalou kanske som är en snabb och teknisk och kan spela på vänsterkanten (jag kommer inte ihåg om han är en vänsterfotad).
Chelsea har många duktiga mittfältare a la Deco stil. Vi kanske kan få nån.
Barcelona Criff
2008-04-17 22:27
Vad säger er att Henry ens vill gå till någon annan klubb?
Barcelona Jay-z
2008-04-17 21:49
FCB-messi //

Förstår inte vad klubben väntar på. Henry har inte direkt vart bra den här säsongen. Man märker att han inte har något kvar utav det han hade i Arsenal. Viljan snabbheten tekniken kylan allt är borta t.o.m mål shesterna har blivit sämmre, då är det illa. Och han kommer bli mycket billigare om vi inte säljer han nu eftersom han inte blir yngre. Fan Arsenal dumpa Henry vid rätt tillfälle

Newcastel Man City, Tottenham även Chelsea och Fenerbahce. Skulle bjuda mer än vad han är värd eftersom det tror att hans formkurva går uppåt. Men jag tror den går neråt.
Barcelona La Masia
2008-04-17 21:31
FC-Barcelona

Ett tips är att inte bo nära stranden. Området (Barceloneta) är ganska skabbigt så personligen tycker jag mycket bättre om Barrió Gotico eller Born. Born speciellt är trevligt med mycket barer och annat skoj. Det är alltså områden i stadskärnan jag pratar om och därifrån är det inte alls långt till stranden. Tar cirka 15 min till fots från Born/Gamla stan. Om det verkar jobbigt går det tunnelbana som tar dig till stranden på några minuter.

Vad gäller resan till Camp Nou så är det tunnelbana du ska ta. Köp ett 10 kort, kostar 6.90, så kan du nyttja tunnelbanan 10 ggr. Det går två linjer som tar dig till Camp Nou, blåa och gröna. Gröna kan du kliva på på La Rambla mitt i centrum. Det är superlätt att hitta, speciellt matchdagar.

Just området runt stadion är som tidigare nämnt ganska tråkigt, klart bättre att bo i centrum.

Hoppas det var till någon nytta.
Barcelona FCB-messi
2008-04-17 21:25
Jay-z
håller med dig om att man ska sälja henry och sedan köpa in benzema. Jag tycker inte man ska ge henry en ny chans även om han bra fått en sesong. Jag är trött på alla dessa storstjänor in med hungriga spelare istället, Benzema och modric är bra exempel.
Annons: