/spanien/barcelona/forum/21198.aspx/spanien/barcelona/forum/21198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Salcini
2008-04-19 12:52
Criff:

Oavsett vinkling så får jag att låta som att han eller många andra tycker att målvakten är den lättaste positionen. Antingen så tycker han att det är den lättaste eller också så vill han exkludera den då han tror att många kommer att tycka att det är den lättaste positionen.

Alltså, oavsett hur jag vänder på det så låter det som att han tycker målvakten är den lättaste positonen.
(luddigt skrivet, hoppas man förstår)
Mirko
2008-04-19 12:35
Ämne: Vilka tycker ni är t....
Ronaldo
Messi
Joe Cole
Ribery
Robinho

Barcelona Bojan y Messi
2008-04-19 12:31
Vilka tycker ni är top 5 yttrar i världen?
Jag tycker:
Messi
Ronaldo
Ribery
Hleb
David Silva
Ni kan ju skriva er lista med om ni vill :D
Barcelona Criff
2008-04-19 12:09
Salcini, eller så vill han bara exludera målvakten och bara ha reda på utespelarnas svårighetsgrad?

Säga vad man vill om målvakten men det är inte så att han medför själva spelet på plan mycket.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-19 11:50
A.Gaudi

Haha,Skön Kommentar av Eto'o =)
Hoppas Messi visar ALLA personer vad han kan göra ikväll =)
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-19 11:46
Hoppas messi nätar idag :)
Barcelona A.Gaudi
2008-04-19 11:34
sköna etoo! tar ner united på jorden igen, fast det roligaste var hans kommentar angående messi.

"He is the best. He plays like he is on a Playstation," he affirmed.
Barcelona Barca_Fan_87
2008-04-19 11:26
Ämne: Målvakten är den lät....Ett tips till dig är att gå in på aftonbladet och ta dig till zoom sidan och läs om hur mycket en målvakt springer på en match och tänk på att det är allsvenskan. Förästen så tror jag inte att det fins någon lätt position alla är svåra på sitt sätt. T.ex En back måste ju kunna hålla tätt bakåt och kunna samarbata med sina back kollegor medan en anfallare måste kunna göra mål och gör han inte mål då blir han kritiserad och det spelar ingen roll om han spelar fram sina lag kammrater så att dom gör mål, han måste själv göra mål. Så alla positioner är svåra på sitt sätt.
Junior Sthlm
2008-04-19 11:26
Förra året var det e ju ett skönt hemmaderby mot Espanol, med Messis handsmål och allt. Ja förutom att det blev 2-2...
Länktips: sefotboll.se/
Barcelona Salcini
2008-04-19 11:25
Ämne: barcadinho, du ska n....
Namn: barca__elve
"Vilken position i fotboll tycker ni är lättast förutom målvakten då? jag och mina kompisar kan inte komma överens vilken position somär lättast"

Jag vill nog påstå att han skriver att målvakt är den lättaste positionen och även jag håller verkligen inte med.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-19 10:59
Deco kommer in 50-60 för att få lite matchträning, Messi går ut 60-70 för att inte anstränga sig för mycket och Henry/Bojan kommer in 60-70 för att den andra av dom ska vila
Barcelona Barcelona #7
2008-04-19 10:57
Moe-_-

Det är nog bättre om vi startar så här:

Valdes
Puyol Marques Milito Abidal/Sylvinho
Toure
Xavi Iniesta
Messi Eto'o Henry/Bojan

Byten:

Runt:50-60
Deco In
Iniesta Ut

Runt:60-70
Dos Santos in
Messi Ut

Runt:60-70
Bojan/Henry In
Henry/Bojan Ut

Vad tycker ni om Laget??
Det är bättre om Marques och Milito får testa vara tillsammans den här matchen för att det kommer vara dom som kommer spela tillsammans mot Manchester United på Onsdag för att Puyol är avstängd och då har dom chansen nu att få Känna igen varandra =)

Hur tror ni matchen slutar ikväll?
Barcelona Kallé
2008-04-19 10:50
Tror att det blir en rolig match ikväll.
Henry 19'
Eto'o 55'
Messi 80'
Barcelona Moe-_-
2008-04-19 10:35
förlåt jag missade puyol
Barcelona Moe-_-
2008-04-19 10:34
Valdes
Zambrotta Marques milito Abidal
Xavi toure Iniesta

Bojan etoo Henry
Barcelona Moe-_-
2008-04-19 10:32
Det kommer att bli en riktigt bra match det är jag säker på, men jag är inte lika säker på seger ikväll. :(
Barcelona Criff
2008-04-19 10:18
barcadinho, du ska nog läsa igen, ingen har skrivit att det är lätt att vara målvakt.
Barcelona Dizzy
2008-04-19 10:04
Finns ingen position i fotboll som är enkel. Den bästa och enkla är väl att vara åskådare:D
Barcelona barcadinho
2008-04-19 09:19
Jag berättade för min sambo nu om vad några skrev om målvakter (hon är också galen i fotboll).
Då svarade hon - "Är de från rymden?"
Barcelona barcadinho
2008-04-19 09:16
Målvakten är den lättaste positionen???
De löper förstås inte 10 mil per match, men de har annat att sköta och måste ha andra egenskaper än bara och ha kondition och spriga och dribbla.
Målvakten är en av den viktigaste positionen kan man iaf påstå. Varje vecka ser vi matcher där en målvakt antingen gör att laget vinner eller gör att laget förlorar.
Tror ni att Real skulle plocka alla deras poäng i höstas utan Casillas form, eler att Valencia skulle vinna mot real utan Hildedrand kanon dag, eller att man U eller Inter skulle ligga ettan med vilken målvakt som helst?
Lägg av. Sluta tänka och titta bara på de som gör målen. De andra har lika stor roll.

Svår match idag och jag hoppas att det inte blir för fysiskt som det brukar vara i derbyt. Jag är orolig för små/stora skador och massa med blå märken och ont i kroppen. Matchen på onsdag är tusen gånger viktigare.
Barcelona SaM__-
2008-04-19 01:54
Välkommen är han defenitivt!.. Men då får han komma sjävmant!.. aldrig att Barca köper en spelare som man själv har fostrat.
Barcelona the culé
2008-04-19 01:17
Fabregas ska inte tillbaka, han lämnade och är inte välkommen tillbaka.

Barcelona FCB10
2008-04-19 01:07
Alves och Fabregas skulle vara bra. Jag vill att truppen ska ha så många canteranos som möjligt... de är respekt!

Xavi, Iniesta, Messi, Bojan, G2S, Valdes, Puyol... tappar räkningen :)
Barcelona Dizzy
2008-04-19 00:45
Kan inte slut tänka på Dani Alves i Barcelona. Hoppas han kommer! Världens bästa högerback är han. Tror det är faktiskt 90% att han kommer.

Han och Messi på samma kant. *Mums*
Barcelona Criff
2008-04-19 00:38
Okej, då är det svart på vitt alltså. Ronnie lämnar.

Ronaldinho's future was on the agenda once again, but Rijkaard was not going to give anything away. "Events cannot be predicted," he said. "In situations like this there are two sides, the club and the player and the two positions must be respected, despite the fact that I do not think that now is the time to be talking about these things. For the time being we are all together, even Ronnie even though he is injured."

Där säger han mer eller mindre att han kommer lämna. Någon som tycker något annat? :)
Barcelona FCB10
2008-04-19 00:28
[FC-BARCA]

Här! Det står på spanska med man förstår klart o tydligt.
Barcelona [FC-BARCA]
2008-04-19 00:23
nån som vet vem som leder skytteligan i la liga?... länk eller lite information tack :)
Barcelona Salcini
2008-04-19 00:15
Ämne: Vilken position i fo....
Säg aldrig att den lättaste positionen är målvakt. Det är så mycket som du måste vara bra på för att vara det. För att dessutom bli bra så måste du vara riktigt bra på dessa egenskaper. Det första är väl att vilja/våga skita ner sig lite, visst detta vågar alla målvakter men det är också därför många väljer att vara utespelare. Man måste också vara riktigt bra på att läsa spelet, se en passning och vara på den innan anfallaren. Positionsspelet är nästan viktigast, står du helt fel kan detta garantera ett mål, står en mittfältare fel går den förbi honom men då kanske en back täcker upp.

jag skulle vilja säga att det blir lättare ju högre upp du kommer i banan, alltså anfallare är lättaste positionen. De behöver i stort sätt bara springa och skjuta, inga nämnvärda defensiva kvalitéer, du behöver ha ett hyfsat avslut så kommer du långt som anfallare.
Barcelona T#11
2008-04-18 23:14
sm guld hv!!!!!!
Mirko
2008-04-18 22:04
Ämne: Vilken position i fo....Back(mitt,vänster, höger whatever). Tycker inte det är speciellt svårt gemfört med andra positioner.

Men det gäller bara att tänka smart, och vara snabb. Och att inte gå bort sig allt för mycket.
Annons: