/spanien/barcelona/forum/21197.aspx/spanien/barcelona/forum/21197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Der Afro
2008-04-15 13:13
Edman verkar ha koll. Se länktipset.
Barcelona Rambla
2008-04-15 13:09
Suñol:

Det känns som de spekulationerna utgår från att Rijkaard ska fortsätta vara tränare nästa säsong och köra vidare med sitt 4-3-3 med en fri roll till vänster så som Ronnie hade. En ersättare till Ronaldinho så som han spelade 04/05 och 05/06 känns nästan omöjlig att hitta.
Barcelona Camparn på nou
2008-04-15 13:09
[FC-BARCA]

Du har varken någon bra koll på hur Messi är för spelartyp eller för vad man ska förvänta sig av en Profesionell fotbollsspelare.

Messi i sin gudabegåvade talang har också ett mycket bra spelsinne vilket vi som har följt honom nära under hans säsonger i Barca har fått bevis på många gånger.
Vad som skiljer honom från Ronaldinho är att han ligger längre fram i banan för att man ska kunna utnyttja hans fantastiska spetskvalitéer en mot en. Han är mer en "anfallare" än Ronaldinho.
Men om du tittar tillbaka på matchen mot Levante i höstas så fick du där lite prov på Messis spelsinne där han fritställde Henry flertalet gånger.
Dock så är Ronaldinho i sin spelstil, i form en bättre framspelare. Han är en klar nr 10 som ligger längre bak i banan och hellre spelar fram en själv gör mål.

Självklar ska en profesionell fotbollspelare som tjänar multum ha krav på sig och de är inte särskilt många. Du ska ta hand om din kropp. Hålla den i topptrimm och respektera lagets träningar.
Hans kropp och talang är det han tar med sig ut på planen och om han har misskött den ger han sig inte förutsättningarna till att göra ett bra jobb. En spelare som inte klarar av att sköta det på den här nivån har inget på Camp Nou att göra.

Ronaldinho verkar aldrig ha varit en särskilt disciplinerad människa utan någon som lever på sin entusiasm när han spelar och tränar.
Under sina första år i Barca tränade han hårt, vad som anstår en spelare på hans nivå och se vart det tog honom.
Nu har hans osunda leverne och brist på disciplin tagit honom någon annanstans.

Han hade alla chanser att bli en av världens bästa spelare genom tiderna men nu håller han på att sumpa just det.

Jag önskar honom lycka till i Milan hoppas han hittar formen igen och tar sig tillbaka sin plats som en av världens bästa spelare.
Han har varit en ren glädje att följa i Barca under sina tre första år i klubben det han han uträttade är inget annat än fantastiskt.
Barcelona Barca!.!.!
2008-04-15 13:00
Suñol

Silva är helt klart ett hett alternativ.
Barcelona Barca!.!.!
2008-04-15 12:59
Länktips:
Barcelona Suñol
2008-04-15 12:57
Det snackas om ersättare till Ronnie och när man luskar runt på Dario sport och elmundo deportivo nämns tre spelare: David Silva, Andres Guardado och Diego Capel. Av dom så tycker jag att Silva vore ett helt fantastiskt alternativ.
Barcelona tribente_magico
2008-04-15 12:49
tycker att nästan alla real madrids krönikor framstår som om spelarna i laget skulle va riktiga gudar eller hjältar, nästan som om det skulle va den starkaste religion som finns. kan tycka det är något överdrivet. men men det är min åsikt.
Barcelona [FC-BARCA]
2008-04-15 12:05
barcas. eller rättare sagt alla stora klubbars regler känns mer som om de fängslar alla spelare.... trots allt är de människor och vill leva lite livet förutom en massa jäfla fotboll :S, ok inte rätt av ronaldinho att festa innan varje träning men paus borde de få iaf...
Barcelona Legenden11
2008-04-15 11:35
Criff

du har en poäng och jag respekterar den

Shi

du har din åsikt och jag har min, pallar inte diskutera i 3h om han var ärlig eller ljög. sånt gjorde jag angående raul och det tog lång tid utan resultat
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-15 10:31
[FC-BARCA]

Jag tror inte att Barcelona vill hjälpa en person som tar sitt ute liv före sitt lag, som är på krogen dagen innan träning, som kommer bakfull till träningarna.

Han fick på sig den här säsongen att skärpa sig, han gjorde inte det, nu måste han dra.
Barcelona Criff
2008-04-15 10:07
Legenden11, Alla spelare brukar ta 1 år för att anpassa sig, jag vet inte vilka spelare du syftar på.
Men Agueros första år var en total flopp, titta nu detta året.
Gudjohnsen första år var en flopp, titta nu liknar han Iniesta & Xavi.

Henry spelar som vänsterytter också, han spelar inte på sin naturliga position. Han har problem med sin dotter som han knappt träffar. Ändå ska han anpassa sig snabbare än normalt? Kom igen nu. Han är en människa.

Kolla på Marquez när hans fru lämnade honom förra året, han spelade helt uselt. Då har han spelat i Barcelona sen långt innan och på sin naturliga position.
Barcelona [FC-BARCA]
2008-04-15 10:05
att sälja ronaldinho är den största misstag genom historien barca kan göra,, tycker de cp trännare borde hjälpa honom att komma i form istället..

förvånar mig som fan!!!! :@ tack vara honom fick vi champions league title 05/06 och den triss
Barcelona [FC-BARCA]
2008-04-15 10:03
men Ronaldinho hade en annan dimension i sitt spel än vad Messi har, den genomskärande passen igenom ett försvar som en het kniv genom smör (ett mat-uttryck allt för ofta använt), den knäppa grejen ingen annan skulle tänka på, de fantastiska klacksparkarna som kunde förvåna ett helt försvar och bara få de att häpna av förundran, är bara några av de grejer Ronaldinho hade och som Messi inte har.

OBS: bästa avsnitt i artikel! Ronaldinho förtjänner det oavsett hur dålig säsong han har haft eller har.. Han har varit mid idol, är och kommer vara för alltid. Ronaldinho = a walking legend. dont forget it! ;;;;;)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-15 09:58
Edit
Barcelona Kim
2008-04-15 08:23
Varför skulle Calderón bluffa om en sån sak? La primera división har gått som tåget den här säsongen. Pendeltåget mellan Södertälje och Gnesta alltså. Allt detta medan Premier League just nu ångar på som X2000 på nylagd höghastighetsräls.

För att Spanien ska öka attraktionskraften krävs att titlar börjar vinnas i Europa, och en vinst för Barcelona i Champions League kommer i slutändan även att gagna Real Madrid, så jag ser inte varför han skulle komma med ett sådant uttalande om det inte stämmer.
Barcelona Kallé
2008-04-15 07:53
Han vill inte att Barca ska vinna, finns inte en chans.
Real Madrid Shi
2008-04-15 04:47
"undrar bara kände calderon sig tvungen att ljuga, måste han steka på lite och leka neutral eller vänlig mot barca."

Eller så kanske han vill att Barca skall vinna eftersom det är positivt för Spanien? Tror inte han har något behov av att ljuga eller att försöka manipulera Barca, det är inte ens samma turnering.
Barcelona Legenden11
2008-04-15 04:29
jag vill tro dig calderon men jag kan inte
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-15 02:42
Shi

Det förvånar mig mycket, men jag tror ändå inte att han vill att vi ska vinna.
Barcelona Legenden11
2008-04-15 02:07
Criff

du låter lite upprörd av min åsikt och jag menar inte henry sämre än drogba, men att komma in i ett system och anpassa sig tillräckligt. det borde inte ta en hel säsong, jag vill inte gå för långt och påstå med andra ord sälja bort henry.

ingen av oss spelar med barcas startelva förutom henry själv, jag tycker det har gått för mycket när det gäller anpassa sig. så ser jag det på den nivån men det har gått för långsamt när det gäller hans situation i barca, jag e säker på att henry i sin bästa stund bättre än raul, nistelrooy, kanoute, fabiano, villa, torres osv.

nu snackar vi angående henry utan resten av laget, glöm inte heller han har fått mycket kritik. men på sidan om man ser han gör sitt bästa match efter match, han gör en hel del som lagspelare för barca.

jag hade förväntat mig att henry kommer in i spelreceptet tidigare i säsongen, för hans spelstil e inte långt borta från anpasning. det hade behövats för att komma upp i form, i andra handen ingen kan påstå att henry har misslyckats i barca.
Real Madrid Shi
2008-04-15 01:43
Vad tycker ni om den inte alltid smidige Calderons uttalanden?

Se länk
Barcelona Criff
2008-04-15 01:31
"på nått sätt det känns säkrare att ha drogba på plan än henry, för mig så e det."

Vad fan pratar du om asså? Drogba säkrare på plan, ja för han spelar i Barcelona!?

Jag tror säkert du satt hemma och myste med tanken när Henry värvningen blev klar och det kändes "säkert".

Nu i efterhand var det inte alls så klockrent.

Varför tror du Drogba skulle komma in och dominera? Han behöver nog också anpassa sig.

Låt oss där lägga till att Henry är många klasser bättre anfallare än Drogba egentligen.
Barcelona Legenden11
2008-04-15 00:47
Kimmpa_fcb

jag menar inte nästan garanterat etoo, messi blir skadade, eller att vi måste värva drogba. bojan, santos e jävligt duktiga och utvecklas match efter match, samma gäller crosas säkert.

jag tror crosas blir en grym mittfältare men det tar lite tid, kanske han blir det om två säsonger. men jag försöker tala om komplett startelva, vi kan låta bojan. santos samt crosas starta enklare matcher. när vi möter ungefär mitten lag, även gradvis svårare lag.

de kan också ersätta startelvan vid skada, avstägning eller om rijkard vill prov variera lite. det vore synd om en av de blir borta under tung match, i de tunga matcher vi bör ha rätt material och rätt gubbar.

glöm inte real håller på leka mästare varje år medan de klarar inte av 8dels finalen i cl, vem vet om drogba har plats i barca eller inte. men vi vann två liga titlar + cl tack vare erfarna stjärnor inte tack vare unga stjärnor, messi kom in så småningom i bilden som ungstjärna.

de som stod bakom barcas titlar var erfarna inte unga, jag tror det skulle bli svåra att ta såna titlar om man e beroende av santos, bojan eller crosas.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-15 00:22
Legenden11

Varför har du gjort det så säkert att Messi, Eto'o osv är skadade mot Real så vi måste ställa upp med Bojan och G2S?

Som jag sa i inlägget under dig, jag skulle mer än gärna se Drogba i Barcelona, men endast om Henry skulle dra.

Annars ser jag ingen plats för honom.

Och du säger även att säsongen är lång och tänk om Eto'o blir sliten eller små skadad, Bojan är en riktigt bra backup, kolla bara hur han har spelat de senaste matcherna.
Han duger mer än väl.

Du säger även att du hellre ser Drogba i startelvan än Henry, jag håller med om det och jag tror många gör det, men tror du verkligen att Rijkaard skulle bänka Henry?
Inte så trovärdigt.
Barcelona Legenden11
2008-04-15 00:18
Kimmpa_fcb, Gonzalez_Barca, FC-Barcelona

vi behöver faktiskt anfallare som göl mål mot stora o små lag, vi kan inte vinna exempelvis el classico med bojan eller santos. de måste mogna mer, kan tänka mig efter nästa säsong mognar de tillräckligt.

påstår inte att bojan o santos e för dåliga för stora matcher men det krävs stor mål görare mot stora lag, ser hellre drogba med etoo och messi än henry i startlevan.

bara exempel från min sida, vad jag tror att om vi har två målvassa o messi som leker. då har vi bättre trippel anfall än vad vi har haft i de senaste två säsonger.

säger inte henry e dålig för att göra mål, men jag tror det räcker med messi. sen vad du o jag tycker spelar inte så stor roll, för rijkard bestämmer över det hela.

angående varför jag nämnde cristiano, för att någon härinne skrev att cristiano sa. det e en dröm för mig att spela på camp no, killen kanske har barca som en tanke i huvudet. vem vet och jag har inte påståt han kommer säkert hamna hos oss, men kan tänka mig att han står bland de på barcas favoritlista.

även drogba kan vara ett alternativ på barcas lista, du vet vi behöver ersätta anfallet lite gran. det räcker inte att starta med bojan eller santos nästa säsong mot real eller i semifinal mot chelsea borta plan.

det e inte ett måste att ha drogba men tänk om etoo blir sliten eller små skadad, det finns en risk som kan dyka upp. vi snackar om lång intensiv säsong.

angående deco bara så du vet jag har decos barca tröja, det e den enda o ingen annan spelare. menar inte deco e för dålig, eller rijkard vill inte ha honom. men det skrämmer att deco borta länge, rijkard tror på deco, xavi, iniesta, men en liten fråga.

kan det inte hända att deco tappar lite pga sån skada? man e borta ett tag, sen krävs det tid för att komma igång. rijkard blir säkert lugn även med xavi o iniesta på plan.

på nått sätt det känns säkrare att ha drogba på plan än henry, för mig så e det. jag säger inte henry dålig för start elvan, kom ihåg vi har tre anfallare och en lååång slitande säsong som väntar på oss.

har inte sett crosas mycket, men han inponerar genom att bli utlånad hos lyon. han e säkert skön talang, men jag har en fråga till er.
skulle ni hellre se crosas, santos, bojan starta mot real borta plan, eller en knivvass anfallare som drogba?

crosas kan starta i lyon, där konkurransen och kraven inte lika hög som i barca. kan tänka mig han behöver mer speltid för att utvecklas. och vad vet vi om lyon blir mer intreserade av killen och köper honom.

först måste vi ha complett startelva sen på andra hand utvecklar vi unga stjärnor som bojan, santos, pedrito samt crosas osv.
tänk om crosas får starta några matcher hos oss?
oavsett viktiga eller inte,
men kan någon garantera att han blir ungefär lika bra som messi?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-15 00:17
Kim

Vem ska vi bänka? Eto'o? Vår målsprutare? Nej tack.
Henry? Gärna men det kommer aldrig hända.
Bojan? Om Drogba skulle komma så skulle han få lika mycket speltid som Ezquerro.

Men jag skulle mer än gärna se Drogba i Barcelona, _OM_ Henry skulle sticka.
Barcelona Kim
2008-04-15 00:15
Grytan ska innhålla olika variationer, hur många tycker om att käka en vanlig middag med köttbullar och makaroner om man ska äta ute på en femstjärnig resturang? Man vill smaka på olika grejer för att gå hem mätt och belåten. Hur spelar vi i finrummet CL som jag klassar som en femstjärnig resturang? Jo, vi spelar inte riktigt med köttbullar och makaroner, men snarare med endast lax. Våra spelare har samma sorts spelstil och olika karaktärer saknas, de må vara av den bästa kvalitéAn (säg....gravad lax?) men för mycket av det kan inte leda till något gott.

Läs detta en gång till!

Grytan ska innhålla olika variationer, hur många tycker om att käka en vanlig middag med köttbullar och makaroner om man ska äta ute på en femstjärnig resturang? Man vill smaka på olika grejer för att gå hem mätt och belåten. Hur spelar vi i finrummet CL som jag klassar som en femstjärnig resturang? Jo, vi spelar inte riktigt med köttbullar och makaroner, men snarare med endast lax. Våra spelare har samma sorts spelstil och olika karaktärer saknas, de må vara av den bästa kvalitéAn (säg....gravad lax?) men för mycket av det kan inte leda till något gott.

Hur kan ni ifrågasätta var Drogba skulle ta plats? När spelet har varit låst, har ni gnällt på att en centertank har saknats, att Barça inte kan ändra sitt spel. När en konkret och övertydlig förklaring kommer genom denna krönika, så fortsätter ni att inte förstå poängen. Skäms!
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-14 23:53
Legenden11

Mark Crosas spelar helst som mittfältare
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-14 23:51
Legenden11

Asså snälla någon vad är deta en ny anfallare? Drogba snälla säg mig vart fan ska han ta plats?,
ETO-BOJAN-HENRY-SANTOS-MESSI-RONALDINHO! det är nästan så att vi kan starta en 11 mana lag med bara anfallare, vi får inte glömma bort Crossas som säkert komer få mer speltid nästa säsong =)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-14 23:37
Legenden11

Har någon ens nämnt Cristiano?

Och Drogba i Barca? Nej tack, vi har redan Eto'o Henry och Bojan där, tycker inte vi behöver en till spjutspets.

Deco lite speltid? Han är en av Rijkaards favoriter, Rijkaard har ju sagt något liknande:
När Deco är på plan så kan jag vara lugn.
Om han inte hade haft skador så skulle han säkert ha mest speltid av honom, Xavi och Iniesta (om han skulle vara i form).
Annons: