/spanien/barcelona/forum/21195.aspx/spanien/barcelona/forum/21195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-15 18:02
Håller med dig. Och jag var nog lite spydig också.
Barcelona Suñol
2008-04-15 17:54
OkkaPokka1: Det svåra med att skämta eller vara ironisk i det här forumet är att många tycker saker som är helt orealistiska så det är svårt och se skillnad. Så jag bemöter folk som om dom skulle mena allvar i det dom säger då det känns som en bättre utgångspunkt än tvärtom. Men visst jag hade ingen vidare fingertoppskänsla för ditt inlägg.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-15 17:34
Finns det någon som vet hur det står till med iniesta? kommer han missa Man U matchen?
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-15 17:28
Suñol

De hela var menat som ett skämt. Men de förstog du nog inte...
Barcelona Suñol
2008-04-15 17:24
OkkaPokka1: Det resonemanget köper jag inte riktigt, sedan är det väldigt stor skillnad på Getafe och Barca.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-15 17:08
Suñol

Jag är medveten om de men du förstår ändå hur jag menar.

Men ju mindre erfarenhet desto större succé ;) Kolla på Getafe!
Almeria Benestad CSC
2008-04-15 17:00
Jag hoppas och tror att ni går hela vägen i CL...
Men vad ska ni göra sen??? I sommar???
Här kommer en inbjudan från världsberömda Celticbaren i Tomelilla. I sommar blir det landslaget för hela slanten. Vi kör två bussar ner till EM för Sveriges två första matcher. Vi kör från Tomelilla söndag 8/6 och kommer åter hem 16/6. Vi har centrala hotell i både Salzburg och Innsbruck!!! Bussresa, hotell, frukost endast 4900 kr.
Vi skulle gärna ha med lite Barca i bussen...!!! Ni kan ju hjälpa oss mot Spanien... Och tolka när vi segerfestar med spanska fansen (vem som nu segerfestar eller bara festar...???) Om någon är intresserad så kontakta mig så skickar jag utförligt reseprogram som en pdf. (kippel@celticbaren.se eller 070 302 98 75). Först till kvarn...
/ Kippel
Barcelona Karlssoooon
2008-04-15 16:44
Ämne: Barcelona B är hans ....
Jag förstår hur du menar. Men jag tycker inte att man kan välja bort honom med motiveringen att om det går dåligt i början så kan det vara förödande för hans karriär. För det kommer det att kunna vara oavsett hur gammal han är när han tar över.
Sedan är det hela spekulationer, det skulle ju rent av kunna vara så att publiken får ökat tålamod eftersom tränaren kommer från klubben.

För övrigt tror jag att en av hans största styrkor är att han är ung en tränare som tar över en storklubb. Det krävs någon som kan komma in med nya färska idéer och ibland vända upp och ned på det gamla.
Barcelona Sürer
2008-04-15 16:43
Q

att många barca spelare har dålig lön utan att klaga jämfört med andra spelare tycker jag är positiv. Vi hade två spelare bland topp 10, henry,ronnie, visst kan hålla med om att messi och iniesta borde haft mest i laget men så länge de inte klagar så är de bra. Varför slänga iväg fantasi löner som tex sheva och owen får utan att egentligen uträtta ett piss.

angående guardiola och att han ska ta över, oerhört intressant. han verkar ha total kontroll vad som bör förändras i barca. en tränare med riktigt barca hjärta vore inte dumt.
Barcelona Suñol
2008-04-15 16:38
OkkaPokka1: Holländska landslaget är snäppet högre än Barca B vill jag säga...
Barcelona Suñol
2008-04-15 16:38
det bästa vore om pep blev andretränare tycker jag. Men av dom som nämnts så är både Blanc och Laudrup inte speciellt erfarna heller. Mourinho är väl det största tränar namnet som har nämnts.
Det börjar kännas som det inte skulle vara helt otroligt att Rijkaard faktiskt stannar kontraktet ut.
Barcelona [FC-BARCA]
2008-04-15 16:33
Campern på nou:

håller helt och hållet med... tummen uppe!

som spelare är han värd mycket mer,, även om han inte gör mål som förut, dribbla 5 backar och göra mål varje match så borde folk inse hans roll i spelet. Han bidrar med mål även om han inte gör de själv. Man kna inte kräva ut från en spelare lika mycket hela jäfla tiden..

Alla bra spelare har en forms kurva... om det nu gick åt helvete för ronaldinhos del en säsong betyder jo inte att hela världen gick upp o ner..!! aja men .. hoppas han hittar form så barca blir tvungen o köpa honom för dubbelt om nu de sälje rhonom ^^ :D
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-15 16:29
Pep må vara oerfaren som tränare till större klubblag, Men visst var våran nuvarande mister också oerfaren när han gjorde sin ankomst?

Och de finns nog inga andra ord än succé och att de blev en tårta med jordgubbar på :)

Så något liknande scenario må hända.
Barcelona Rambla
2008-04-15 16:15
Barcelona B är hans första träningsuppdrag så nog saknar han erfarenhet. Hans taktiska kunnande betvivlar jag inte för en sekund då han var en av världens mest taktiska och smartaste spelare när han var som bäst.

Går det illa i början och med tanke på det tålamod som publiken på Camp Nou visar upp, eller brist på är kanske rättare ord, så vore det förödande hans karriär som tränare om han fick sparken tidigt. Nåja, vi får se vad som händer.
Barcelona Karlssoooon
2008-04-15 16:10
Ämne: Pep Guardiolas tanka....ja för tidigt eller inte...
jag vet inte jag... jag tycker att det känns som helt rätt tillfälle för en tränare som pep att ta över. Om man ser till hans tränarkarriär är han helt klart en färsking. Men han lär inte ha varit taktiskt apatisk under sin spelarkarriär heller. Jag tror och hoppas att han skulle göra ett fantasiskt jobb som huvudtränare.
Barcelona Rambla
2008-04-15 15:58
Pep Guardiolas tankar lite kortfattat som Txiki har fått och tagit med sig vidare till ledning.

1. Lagkänsla. Saknas i dagsläget. Spelarna ska spendera mer tid tillsammans, inte bara den tid de tränar tillsammans en gång per dag. Det kommer att bli två träningspass varje dag, morgon och kväll. Spelarna kommer att ha gemensam frukost och kvällsmat.

2. Förändringar när det gäller läkarstab och fystränare. Pep anser att spelarna är för dåligt tränade.

3. Sportdirektören (Txiki) ska endast sälja/köpa spelare efter godkännande av tränaren (Pep).

4. Det blir fortsatt offensiv fotboll. Fast mer taktiska förändringar, då vi inte ska vara låsta vid att enbart spela 4-3-3. Vi har tekniska spelare i massor, men vi saknar spelare med snabbhet och styrka.

Vad tycker ni? Peronligen tycker jag det låter positivt och bra, men känns det inte som självklara saker som i stort sett varje ny tränare hade infört? Jag älskar tanken att Pep en dag, tillsammans med Lucho, blir Barças huvudtränare men är lite orolig över att det kanske är lite för tidigt för Pep.
Barcelona Rambla
2008-04-15 15:46
Alla de punker som Pep tar upp har faktiskt även vi på forumet varit inne på flera gånger. Alltså krävs det inga genier precis för att se vad som är ruttet i klubben de två senaste säsongerna. Frågan jag skulle vilja ställa, borde inte Txiki, Rijkaard och Neeskens ha sett samma sak?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-15 15:41
Guardiola verkar verkligen veta våra problem, men frågan är om han är tillräckligt erfaren för jobbet?
Det är mycket större press att träna ett formsvagt och kritiskt Barcelona än att träna Barcelona B.
Barcelona Karlssoooon
2008-04-15 15:25
Ämne: Suñol

Kan man få ....
detta kan vara ett verktyg.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-15 14:53
Suñol

Kan man få sidan översatt till Engelska?
varför kan inte Guardiola vara assisterande trännare? sen nästa säsong när rejkard sticker så kan han ta över
Barcelona Karlssoooon
2008-04-15 14:47
Kan bara instämma i att det onekligen verkar intressant med en herr Guardiola vid spakarna nästa säsong. Och det jag har läst i länken så verkar det som att han har tänkt till.
Barcelona Suñol
2008-04-15 14:38
Dizzy: Garay verkar inte bli av då han anses för dyr och inte har övertygat tillräckligt...
Barcelona Dizzy
2008-04-15 14:35
Bra nyheter! Deco är tillbaka.
Barcelona Dizzy
2008-04-15 14:29
Barcas ny förvärv. Garay Alves och en målvakt?
Barcelona Barca Barca
2008-04-15 14:21
Suñol// En värvning av Cesc är nästan omöjlig, speciellt när Txiki går ut o säger att vi inte tänker lägga några pengar på spelare som lämnat oss under tidigare år. Nu börjar jag faktis med tiden tveka på Txiki och hans värvningspolicy, när man värvade Yaya så såg han äckligt rapp och pigg ut i benen. I barca ser han mer ut som en latmask, blytunga fötter känns det som.

David Silva, som det nämns om i El mundo, bör däremot vara en ganska enkel värvning, då Valencia inte kommer att spela CL nästa säsong. Som du just nämnde så var det länge sen vi värvade en spanjor.
Barcelona Criff
2008-04-15 14:18
Sunol, fan va grymt. Allting som vi har snackat om här inne de senaste månaderna har Guardiola suttit och tänkt på och nu sagt till ledningen.
Jag hoppas verkligen att han tar över nästa år!
Barcelona Suñol
2008-04-15 14:09
Rambla: Ja det känns så. Annars var Peps tankar om hur man ska bygga laget väldigt intressant och bra(se länk).
David Silva är en intressant spelare för Barca hur den än blir tycker jag då han definitivt är en av spaniens mest talangfulla spelare. Samt att det var länge sedan vi köpte in en spanjor som gått raka vägen in i startelvan.

Det pratas om att en tredjedel av truppen ska bort och ersättas i sommar. Det kommer bli mycket spännande att följa den utvecklingen. Det verkar också som att man kommer försöka sig på en värvning av Cesc och om man tycker att Silva värvningen känns som en svår affär att genomföra så känns Cesc nästin till omöjligt.
Barcelona Q
2008-04-15 13:55
Ämne: Q, det är så du vet ....
Nehe de menar du inte? Själv klart att de flesta spelare gör det! Men det jag försökte säga var att Lejonet är värd lika mkt i lön som dessa spelare inte mer!
Barcelona Criff
2008-04-15 13:45
Q, det är så du vet att en spelare spelar för klubben och inte för pengarna han får.
Barcelona Q
2008-04-15 13:20
Länk till listan
Annons: