/spanien/barcelona/forum/21190.aspx/spanien/barcelona/forum/21190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jay-z
2008-04-17 21:13
Säger det nu och har sakt det tidigare vi behöver ingen kant springare. Och vi behövde inte det tidigare heller när Zambrotta kom. Fan vad Belleti har utvecklas i Chelsea. Måste säga Zambo duger bra grejen är att han måste få mer passningar och få va med i spelet då lovar jag att han rycker upp sig.

På tala om Alves han är för egocentrisk vi har nog med såna spelare. Benzema verkar hungrig och har utalat sig flera gånger om att han gillar klubben. Medans Alves inte bryr sig om villken klubb han går till bara det är en stor klubb. Han verkar dock gilla Madrid. Modric är en spelare som ger allt på plan och gillar även han Barca.

Min slutsats: Modric In, Benzema In, Alves kan stanna kvar.

Sen undrar jag varför man behåller Henry och säljer Dhinho. Fan sälj Henry till en mitten klubb i England för grova pengar medans ni kan.

Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-17 19:33
Criff

När jag var nere så fick jag en tunnelbana karta av Hotell personalen och de beskrev vägen och hur man skulle ta sig till Camp Nou.
Vi hittade direkt.
Barcelona Criff
2008-04-17 19:27
Om man inte ska till Camp Nou på match dag är det bara att ta en taxi, har för mig de går på max 20 - 30 euro beroende på var man åker ifrån.

Dem jävla tunnebana kartorna är rena grekiskan, försökte hitta camp nou på den i 5 minuter sen vände jag mig om och skrek taxi haha.
Barcelona FCB-messi
2008-04-17 19:23
se länktips!
bojan gillar att göra mål mot espanyol
Barcelona A.Gaudi
2008-04-17 19:06
hah kanske lät lite fel. men det är roligt med så mkt fans samlat. alla sjunger och viftar på flaggor, lite religöst kort sagt.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-17 19:01
A.Gaudi

Jag ser inte det roliga i att tränga sig med svettiga spanjorer, haha. :)
Barcelona A.Gaudi
2008-04-17 18:59
Ursäkta men varför vill du bo nära Camp nou?

det är väldigt maffigt att vara inne i den men utifrån är camp nou inte så vacker. sikta på att bo nära stranden istället, vilket nog är ganska enkelt fixat. Camp nou ligger en ganska bra bit ifrån stranden och centrum men det är enkelt att ta sig dit med tunnelbanan.

Sedan är det ganska roligt att åka tunnelbanan inför och efter match då den kan vara smockad med barca fans. Efter Joan Gamper i somras var det helt galet. 50 000 barca fans skulle in på samma tåg och en blåröd våg tryckte sig in. har aldrig varit så trängd i hela mitt liv och svetten rann inne i tågvagnen :)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-17 18:40
LennyRomario

Enkelbiljett eller paketresa?

Om du kollar på mitt länktips så finns det biljetter.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-17 18:35
Fan vad synd det är om han =(

Kolla 0:45.
Barcelona LennyRomario
2008-04-17 18:32
BILJETTER Barca - Man united. Finns det någon chans i helvetet att man lyckas skaka fram det? Blev plötsligt oerhört sugen på att spontant dra iväg nästa vecka. Några bra tips på hur man ska bära sig åt, om det nu ens är möjligt?

EDIT: Hitta följande på barcas hemsida:
All members and the general public: from the day before the match, on Tuesday April 22 from 10.00 am and until kick off, tickets can be purchased by all members and the general public.

Men då har ju medlemmar haft ett par dagar på sig att handla sina, så är väl frågan om man kan få tag i en biljett den vägen.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-17 18:18
Kimmpa_fcb

Okej men, ett bra och billigt hottel nära stranden iallfall, så får man väll ta taxi eller hyra en bil till Arenan, hade uppskattat ifall man fick lite hjälp,
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-17 17:48
Tror inte det finns något hotel som ligger både nära Camp Nou och nära en strand.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-17 17:43
Tänker åka ner till Barcelona nu på somaren, och tänkte höra ifall någon har någon bra tips om vart man kan boka hottel som ligger nära stranden + Camp Noue, eller boka flyg+hottel samtidigt nära Arenan och stranden.

Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-04-17 17:37
barca har inte vunnit tre matcher i rad. det ser inte så bra ut inför espaniol matchen.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-04-17 17:29
messi kommer aldrig i sitt liv lämna barca.
Barcelona Gaucho!
2008-04-17 16:06
Skulle vela se Giovani i vänsterytter rollen i några matcher, låt honom växa in i positionen. Första gången jag såg honom i U17-VM 2005 så spelade han en liknande roll i landslaget och gjorde det riktigt bra. Han blev för övrigt utsedd till turneringens näst bästa spelare efter Anderson i Man United. Så att ifrågasätta Giovanis talang är bara korkat! Vi får inte glömma att Giovani även var vår bästa målskytt under försäsongen, om jag inte minns helt fel?
Barcelona Mr Bateman
2008-04-17 15:53
Jag tycker att både Benzema o Alves e tunga spelare, men inga som Barca behöver just nu.
Vad vi behöver e spelare som brinner för LAGET o inte sig själva. Spelare som sätter lagets framgångar förre sina egna. Alves o Benzema verkar va fett excentriska människor som skulle överge Barca eller sluta ge 120% om laget inte levererar, för de tänker på sig själva först o främst.
Vad vi behöver e ingen super teknisk o offensiv back, utan en ung Puyol som SLAKTAR, som hellre dör än att förlora en närkamp och som FRAMFÖRALLT spelar bättre när vi ligger under eller är under press. Dagens barca är riktigt bra, tänk er bara vad vi har, det som krävs är en som tänder till alla dessa fantastiska spelare vi har och kan ta tillvara om den talang och kompetens som finns i laget. En som vågar köra med 4-4-2 när det behövs o kanske 4-2-4 när det behövs.
Vi behöver inga fler egoistiska jävlar som tänker på sig själva enbart o festar dygnet runt o skiter i träningarna ( sorry, jag älskar ronnie, men han har pajat för sig sj. och jag älskar barca mer än honom).

Så hellre Silva (än benzema), som verkar va en lung o bra lagspelare, o nån tuff jävel som mittback/ högerback.

De spelare vi fick i år kommer att blomma ut ordentligt nästa år, då kommer de känna sig mer hemma. Yaya o abidal va grymma i början av säsongen men har som resten av laget sjunkit.

Peace......visca el barca
Barcelona Taherinho
2008-04-17 15:42
Meley

Barca B hemmamatcher i alla fall är helt gratis att titta på. Portarna på Miniestadi står alltid öppna på söndagarna när de spelar...
Barcelona Meley
2008-04-17 15:02
Någon som vet om det kostar att kolla Barcelona B match? Isånna fall hur mycket? :)
Barcelona Barça-fan
2008-04-17 14:05
Ämne: Barca-fan

Så du t....
Kimmpa_fcb.
Kanske eventuellt att Henry får stanna men då krävs det en rejäl skärpning. Allt som oftast denna säsong har han inte hittat sin position då han fått spela centralt. Han går ner för mycket i banan och hämtar boll istället för att vänta och springa på djupet. Då bollen kommer in i straffområdet finns han inte där, till skillnad från Eto'o.

Benzema kan användas inte bara på vänsterkanten utan även centralt, samtidigt som han är målfarlig, stark och snabb. Ett bra köp i mina ögon.

I Lahm och Alves hittar vi två kämpande och snabba ytterbackar som vi de två senaste säsongerna saknat.

Modric ser jag som kanske den bästa värvningen, pga. hans tekniska förmåga samt hans speed. Hans unga ålder bidrar säkert med lite av den hunger jag tycker vi saknar i dagens trupp.
Barcelona Salcini
2008-04-17 13:47
Ämne: Dessa vill jag se in....
Jag håller med om de spelare som skall ut förutom Henry då, tycker man skall ge han ett år till. Skall man värva in en anfallare skulle det vara Elmander. En kille som löper kopiöst mycket och öppnar upp ytor, kan vara killen vi söker efter Larsson.

Däremot är jag skeptisk till dina värvningar. Både Benzema och Alves har redan visat att de kan börja bråka om de inte får som de vill. Det är denna typ av spelare vi verkligen inte behöver nu för tiden. Benzema ser jag dessutom som någon vänsterytter och han klagar ju när hans nuvarande tränare sätter honom där. Så nej till Benzema, vi har redan Eto'o och Bojan som centrala. Istället för Deco skulle jag väldigt gärna vilja se en svensk spelare, nämligen Kim Källström. En stark spelare med god teknik och med riktigt bra passningsspel. Han är dessutom tvåvägsspelare. En till positiv sak med honom är att han håller fötterna på jorden och alltid jobbar. Man skulle därför inte få några problem med hans liv utanför planen. Som back-up till Källström kan man använda Marc Crosas. Iniesta ser jag gärna på Ronaldinhos nuvarande plats, han bidrar med mycket rörelse där ute. Således behöver vi förstärka upp bakom Yaya Touré. Jag kommer först å tänka på Alou Diarra i Bordeaux. Kanske möjligen alldeles för lik Yaya i sin spelstil. Så annars får det bli en Marquez typ, hjälp mig gärna här.

En värvning av Lahm ställer jag mig positiv till, en ganska anonym spelare som gör sitt jobb både i offensiven som defensiven.

Som ny tränare hade ju drömmen varit Guus Hiddink men tror inte att han vill ta hand om ett lag som Barca. Han söker sig nog mer efter landslagen och större utmaningar. Därför tycker jag Pep och Luis Enrique, som det har snackats om i media, vore ett hett radarpar. Ingen stjärnstatus på någon av dom som spelare men likväl var de jäckligt bra spelare som var tekniskt skickliga men som också jobbade otroligt mycket
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-17 13:44
Goda nyheter.. Iniesta, Henry & Marquez var med på träningen idag. men körde lite separat från gruppen. (länk)
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-17 13:42
Avram Grant drömmer mycket.. Messi och kaka ?
Messi är den sista personen som lämnar barca.
Barcelona Messidinho_10
2008-04-17 13:39
BertilBagare;

HAha du kan inte tro på det. Jag säger så här MESSI kommer aldrig o lämna FC Barcelona.
Barcelona Barca-I Hjärtat
2008-04-17 13:22
Det man gillar med Reijkard är att han har kärlek för kluben exempel
Han tränar med laget och gör alla övningar med laget, vilket Sir Alex, Schuster eller någon annan tränare det är det som är så skönt med honom.
Han går fram till spelarna delar ut kramar och skämtar med dom.

Jag säger inte så för att skydda honom utan för att säga det sköna med El Mistér
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-17 13:18
Barca-fan

Så du tycker att vi ska ha 5 anfallare bara?
Tror du verkligen att det räcker när vi kör med 3st från start?

Och Henry säljas efter ett år? Knappast.

Tänk lite innan.
Barcelona Barça-fan
2008-04-17 12:47
Dessa vill jag se in och ut från barca inför nästa säsong...
IN:
Benzema
Alves
Modric
Lahm

UT:
Henry
Ronaldinho
Edmilson
Ezquerro
Deco
Zambrotta
Barcelona Dizzy
2008-04-17 12:43
Jag tror faktiskt att Barca kommer köpa Dani Alves. Vi behöver han hur mycket som helst. Världens bästa högerback.
Barcelona kevina
2008-04-17 10:46
Alves Alves.. jag längtar... vill ej ha Benzema.. ack!
Barcelona A.Gaudi
2008-04-17 10:11
Ämne: http://sport.es/defa....
Laudrup har ändå gjort det fantastiskt. årets spanska lag är Getafe enligt mig. var grymt bra i uefacupen och final i CdR. hade dom bara lyckats undvika Bayern hade dom nog kunnat nåt finalen i Uefa cupen. nu hade dom bara sånt extremt oflyt när bayern hade den värsta vändningen sedan Man Utd, mot just bayern, i Champions league finalen 99(?).
Annons: