/spanien/barcelona/forum/21184.aspx/spanien/barcelona/forum/21184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-04-20 13:36
Jag har sett gårdagens match alldeles för många gånger denna säsongen. Jag blir så trött.

Alltid samma spel och samma ineffektivitet, ändå spelar vi på EXAKT samma vis i nästa match. Antingen blir det lika eller så förlorar vi mot ett lag som spelar boll bättre än oss eller så gör vi en kvitering i slutminuten.

Det är så tråkigt att titta på, fick bita mig i läppen igår för att hålla mig vaken.

Vet inte om jag tar semester ett år från fotbollen om Rijkaard får sitta kvar och fortsätta med denna helt fantasilösa coachning.

Han lever verkligen på att storstjärnorna ska göra sina egna grejer annars faller han platt varje gång.
Eto måste dribbla av 4 backar och Messi måste dra 3 backar och sen göra en sjuk passning som ställer hela försvaret om det ska bli en målchans.

Det är att vara en taktiskt dålig coach helt enkelt.

Vi måste fan kunna spela matcher där laget spelar som ett lag och rullar ut en motståndare utan att de tongivande spelarna måste prestera samba fotboll och göra Maradona räder.

Usch säger jag bara.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-20 13:31
Vi har 3 spelar som riskerar att missa andra mötet om de tar på sig gult kort nu på onsdag.
Milito, Messi & Toure.

själv blir jag riktigt galen om alla 3 tar gult kort. men sedan så tycker jag att minst någon av dom borde ta gult eftersom tänk ifall vi säger att Messi inte tar på sig gult kort nu i de första mötet och sen så får han gult kort i den andra matchen då missar han finalen! om vi nu tar oss dit.

och Messis dröm är att få spela där, han talade ut under veckan och sa att han vill spela finalen, för han var skadad i finalen mot arsenal i paris.

så det gäller att hålla 2 matcher utan gult för dessa 3 spelare.
Real Madrid Akram
2008-04-20 13:26
Tycker ni andra också som "FCB :)" här under skriver. Att ni gjort en kanonsäsong om ni vinner Champions League?

Ni har ett oerhört komplett lag men ni får inte ut det man kan förvänta sig av en toppklubb, det är inget ni behöver höra från mig, de flesta vet nog det ändå.

För mig spelar det ingen roll vilket lag som vinner CL då Real Madrid inte spelar kvar i den just den här säsongen. Men ska man se till värdiga vinnare så finns det enligt mig bara ett lag som förtjänar att vinna CL den här säsongen och det är era motståndare.

Barcelona Caio
2008-04-20 12:38
FCB :)//
Strunta i Real Madrid. Tänk inte på dem innan matchen den 7 maj.
Vi har två ligamatcher innan dess. Vi får se vad som händer.

Det som gäller fram över är att försöka vinna resterande matcherna innan den 7 maj. Det är angeläget att Barcelona inte tappar andra platsen i ligan.

CL har vi chans att ta hem. Vi är i semifinal. Motivationen är annorlunda här och man får hoppas att spelarna skärper sig ordentligt. Det har de gjort förut.
Det är dock en turnéring som är svår att vinna. Det vet alla lag. Man ska ha det där ”lilla extra flytet” med sig för att gå hela vägen och ta hem bucklan. Inte alltså omöjligt. Små misstag och små marginaler avgör CL.

Det ska bli intressant att se på matchen på onsdag. Två bra lag möts. Man United är i bra form. Barcelona har haft knackigt under säsongen. Ingen av lagen har förlorat i CL än.
Nu är det dags för ett av lagen att få se sin första förlust. Utslagningen!
Barcelona PILMÀ
2008-04-20 12:13
Spelare som riskerar att missa returmöten mellan Barça vs Manchester om de får gul kort i första matchen är=

Barça= Yáya Messi Milito
Manchester= Evra och Nani

Så det gäller att man måste vara försiktigt.
Barcelona FCB :)
2008-04-20 12:09
Ligan är troligtvis körd. Jag kan inte se något annat än att Real rycker idag. Jag kan inte heller tänka mig att vi skulle vända detta, med den usla effektivitetn vi har..

Men, vi är kvar i CHAMPIONS LEAGUE, det är inte Real.
Vi satsar på att vinna den, och lyckas vi, så är det ju en kanonsäsong vi gjort!
Barcelona Giovanni17
2008-04-20 10:05
nä ronaldo är inte skadad

Barcelona Legenden11
2008-04-20 06:37
e det säkert att cristiano e borta 3 veckor skadad?
kan det var någon annan i man u?
Barcelona Suñol
2008-04-20 02:35
Såg precis matchen: Efter tio minuter så ville jag stänga av och skita i Man U matchen på onsdag men sen tog dig sig lite i alla fall. Messi visade han kommer att bli och räkna med! Men jag blir så trött på skitlag som Espanyol som har en så jävla trist attityd! Bollarna vill inte gå in och så har det varit ett bra tag nu om den trenden håller i sig vill man ju knappt se matchen på onsdag.
Jag vill ha både Henry och Guddy på plan på onsdag. Men rijkaard slänger väl in Deco som i el clasico ;)
Real Madrid delotromundo
2008-04-20 01:38
Madridista [Cicinho#11]

Byt namn och tröja, madridista är du inte och cicinho spelar i Roma.Det finns ingen i Madrid som står bakom dina idiotiska inlägg, förstår du inte att du skämmer ut dig!?

Alla culés

Med tanke på hur konstig säsongen har varit så vågar jag inte glädjas över det oavgjorda resultatet, ni ska komma ihåg att Madrid inte direkt har spelat bra på bortaplan och att Santander är ett av ligans största överraskningar(i positiv bemärkelse) iår. Det finns en stor chans att ni har tagit in en poäng när söndag övergår till måndag.
Lycka till mot Man U!
Barcelona gio santos
2008-04-20 01:36
Madridista [Cicinho#11]//

Rolig snubbe seså gå o lägg dig nu, det är sent.
Barcelona Abbe_
2008-04-20 01:24
Madridista [Cicinho#11]

Jag tror att de 15 inloggade sitter och skrattar åt dina löjliga inlägg. 20 år, tvekar på om det stämmer :-).

Vinna mot smålagen? Titta på era resultat också, inte direkt vinster i alla matcher mot "smålagen" :-).
Real Madrid Shi
2008-04-20 01:23
Ämne: Ämne: Som någ....
Tror faktiskt det var SPORT om jag skall vara ärlig, men är inte 100% säker.
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-04-20 01:20
Ämne: Som någon spansk tid....
haha madrid baserad tidning eller?
Real Madrid Shi
2008-04-20 01:16
Som någon spansk tidning frågade har om dagen i en omröstning, hur skulle ni föredra och förlora ge upp liga guldet, genom att salutera Real Madrid i El Clasico om ett par veckor eller efter att varit tvungna och förlora El Clasico och därmed ge titeln till Real?
Real Madrid Madridista [Cicinho#11]
2008-04-20 01:16
Gå och drick din välling och sov sedan! Småbarn tänker inte bra så här dags på dygnet, vilket märks på dina inlägg!
2008-04-20 01:13
Ämne: Abbe_

haha varfö....
Madridista [Cicinho#11]

oj, blev du man u fans helt plösligt? kolla på länktips, håll käften och dra härifrån!

SAMUEL ETO'O!
Barcelona Abbe_
2008-04-20 01:04
Madridista [Cicinho#11]

Det är ju relativt svårt att få se mycket liga guld i någon stad. Riktigt roligt att vara dryg nu när Real Madrid är på uppgång efter alla dessa år i "träsket". Men du kanske inte kände till Madrid på den tiden?

Vad har du att säga om Real Madrids succé år i Champions League då? Antagligen inget du vill diskutera, så vi slutar här.
Barcelona Abbe_
2008-04-20 00:58
Madridista [Cicinho#11]

20 år? Hmm...

Hur som helst så lär vi inte se mycket mer av dig här inne :-).
2008-04-20 00:55
Barcas framtid är iniesta, dos santos, marc crosas, Gai assulin, Krkic, Messias! det är sånna spelare ska spela i dagens barca, bort med alla galactios! man ska föra in hungriga och unga spelare i laget som tar de liv och död i 38 matcher i ligan! "ronaldinho, henry, deco, zambrotta" all heder åt eto'o 15 matcher 14 mål e sjukt bra facit men om man inte sätter sina chanser så får man ge nån annan chansen! Ronaldinho har gjort sitt för barca! 2 liga titlar, 1 CL, 2 världens bästa spelare. han har gjort lekstuga på sin vänster kant, han har fönedrat spelare efter spelare men nu e de slut på ronaldinho eran! killen är riktigt mätt! han tjänar mest i världen efter beckham, men ändå gör han ingenting för laget. ena dagen skadad andra dagen tjafs med Rijkard! Om man inte sköter sitt jobb så får man sparken. Självklart kommer man inte glömma det han har gjort för klubben Fc Barcelona, men man kan inte leva på sånt som har hänt för 2 år sedan? Man måste blicka framåt, låt killen gå, låt killen få en ny tändning.
Barcelona tarrak
2008-04-20 00:26
Nyss hemkommen efter ännu en sömnig kväll på Camp Nou. Det kändes nästan uppfriskande jämfört med den sedvanliga apatin, när näsdukarna och busvisslingarna gick igång i slutet. Sylvinho, Yaya och Eto'o skall ha all heder av dagens insats, men annars är det rätt mediokert. De flesta Barca-spelarna är beredda att göra sitt eget jobb, men få är beredda att täcka upp för någon annan. Erövrar man bollen långt upp i planen så är det en ensam Samu som tar löpning och fem som tittar på. Giovani var bedrövlig och verkar inte vara mogen A-laget. Bojan blandade och gav, vilket inte är konstigt vid hans ålder, men Samus våldsamma och ihärdiga gestikulerande konfunderade mig. Slutligen mådte jag säga att Gudjohnsen blev orättvist behandlad av publiken. Första halvtimmen tillhörde han planens bästa och även om han sög resten av halvleken förtjänade han inte det kompakta hat som vändes mot honom.
Barcelona andreasbarca
2008-04-19 23:57
barcadinho

Spanska ligan håller så pass hög klass att alla verkligen slår alla. Finns inte många, om någon liga, som verkligen är så jämn. Visst, vi har Barca och Real i topp, men en uppsjö lag ligger hela tiden hack i häl.
Barcelona barcadinho
2008-04-19 23:37
0-4 för Sivilla och i Ramon Sanchez!
Den här säsongen är den konstigaste jag har sett på jätte länge. Och det fortsätter bara.
Jag fattar nada. Vad är det som har hänt med alla klubbar?
Och de som kommer att vinna fran all röra i år är marängerna.
Barcelona barcadinho
2008-04-19 23:17
Jag var också förvånad över alla byten idag och jag vet inte hur rijkaard tänkte. Jag trodde alltid att man låter nyckel spelara att vila inför en viktigare match och låter skadade nyckel spelare som har kommit tillbaka att få känna boll.
Messi istället for DS -det enda anledningen jag kan tänka på är att DS spelar med sprutor. Annars skulle man låta lejonet vila eller Bojan som var sliten och spelade dåligt just idåg.

Iniesta istället för Guddy - varför inte låta Xavi eller ännu viktigare Yaya som spelar jämt med ont i ryggen vila.

Marquez istället för Puyol - men Puyol är avstängd nu på onsdag. Yaya kunde åtminstone vila då när Marquez ska in. Puyol ut var det sista jag tänkte på faktiskt.

Och varför inte låta Deco spela lite?

Anfallet på onsdag blir säkert
Henry - Etoó- Messi
Barcelona barcadinho
2008-04-19 23:14
Ämne: Barcadinho
det är R....
Gonzalez/

Så klart.
Det är försent för mig och hålla på och tänka.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-19 23:03
Barcadinho
det är Racing Santander som Real möter, och som jagar fjärde platsen.
Barcelona barcadinho
2008-04-19 22:57
Jag var faktiskt lite förvånad från espanyols defensiva inställning. Jag trodde de skulle försöka kämpa och nå sjätte platsen och få plats i uefacupen. De märkte kanske att de inte kan riktigt och hoppades på nån kontring..
Ligan är slut för oss men jag tror iaf att recreativo vinner imorgon. De tänker kämpa och överaska alla med en fjärdeplats och en CL plats. Nu har de tom chans att köra om Atletico.
Barcelona Tompa
2008-04-19 22:56
Vi får se fram mot C.L semin mot Manchester United nu. Ligan har ändå i praktiken känts körd ett bra tag nu. Vi får hoppas på det bästa men ska Barca lyckas slå ut United MÅSTE vi bli mycket effektivare framåt och det har i ärlighetens namn varit en bristvara i över ett års tid nu.
Villarreal roropiero_79
2008-04-19 22:55
Som sagt är inte ute efter att håna eller något sånt.Jag har alltid gillat Barca främst det gamla gardet med Zubizareta o grabbarna. Hoppas ni slår Man u och vinner hela Cl.

Ha det!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-19 22:54
ja, och det är för just oss han spelar mittfältare. Visst?
Annons: