/spanien/barcelona/forum/21180.aspx/spanien/barcelona/forum/21180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-23 12:07
Jag tror på 2-1 idag, men det skulle inte förvåna mig om det blev 3-1, Eto'o sätter två bollar och Bojan slår in 3-1 i 88:de minuten.

Men jag hoppas på 1-0 eller 2-0, bara vi vinner och inte släpper in någon boll.
Getafe Rooooonaldinho
2008-04-23 12:03
Ämne: Idag käkar vi upp Un....
Manchester United spelar absolut inte tråkigt, tvärtom, ett av de mest underhållande algen i världen, tillsammans med Barca förstås :)
Mirko
2008-04-23 11:51
Om Barca ska vinna med 3-0,3-1 eller något sånt. Det tror jag beror mest på Utd.

Spelar dom som dom gjort den här säsongen så känns inte 3-0 realistiskt, för jag tror inte dom släppt in mer än 2 mål i en match mot storlag i sin liga, eller mot något annat lag överhuvudtaget den här säsongen.

Gör dom en dålig match, samtidigt som Barca gör en bra. Då är det möjligt.

Fast jag tvekar inte på att barca kan vinna matchen, men med 3-0 - njae. Kanske 2-1. Men i fotboll kan allt hända.

Med hjärtat: 2-0
Hjärnan: säger väldigt många olika resultat. Men jag tror defenetivt att Utd kommer göra minst 1 mål. Dom är för bra för att inte utnyttja vårat rätt dåliga försvar just nu. 2-2.

PS, lite Roma varning om inte Barca visar effektivitet idag på hemmaplan.
Barcelona FCB_armin
2008-04-23 11:08
TEEEEENIM UN NOM EL SAP TOTHOM! BARÇA! BARÇA! BAAAAAAARÇA!!
Henry*14*
2008-04-23 10:47
Jag håller med:) Hoppas på en vinst!
Barcelona Dizzy
2008-04-23 10:26
Idag kör vi över United! Kom igen Barca!!
Barcelona Marcos
2008-04-23 09:49
Idag käkar vi upp United och ger alla kritiker, bettingföretag och medgångsfans på käften. 3-0 blir det; Henry, Messi, Henry. Årets viktigaste och egentligen näst sista match. Det gäller att visa vart spanien och katalonien står på kartan. Skulle inte orka se en final med två äckligt tråkiga engelska forbollslag. Sparka spring, sparka försvar.... 1-0,0-0, 0-1. Världens tråkigaste liga ska inte få vinna Champions League. A por ellos!
Barcelona Tompa
2008-04-23 09:28
Jugador:
Det är väl snarare så att införraporten ser realistiskt på det hela. Barca har en usel form och har även uselt facit mot topplag i ligan och C.L efter C.L segern 2006.

Självklart måste vi tro på en seger men allt talar för att det blir väldigt svårt att slå ut United. Inget ont om Celtic och Schalke men inget av dessa lag är i närheten av Uniteds kaliber och vi vet alla vilka promblem Barca hade med Schalke. Realistiskt slutresultat i kväll 1-1, hjärtat säger seger med 2-0.

Villarreal roropiero_79
2008-04-23 09:16
Lycka till ikväll grabbar.Hoppas ni vinner och spelar ut Man.U.. Har en känsla att ni kommer spela ut dem på ett typiskt Barca sätt.Och vinner med hela underbara 4-1.

Årets match för er del och den kommer ni ta vara på. Forza!
Barcelona Jugador
2008-04-23 01:52
Stör mig verkligen på att vissa Culés har så överdrivet negativa tankar inför matchen imorgon, särskillt han som skrev Inför-rapporten. Vi tar detta, Tippar 3-0.

Visca Barca!
Mallorca Ruud van Nistelrooy #?
2008-04-23 01:47
Bralle//
Sluta störa Barca-fansen! De spelar annorlunda i CL och försvaret höjer sig avsevärt i en sådan här match.

Är riktigt nervös. Många har gjort United till för stora favoriter. Den här semifinalen känns som en potentiell final. Är säker på att det lag som vinner den här bataljen tar hem finalen, as well.

Lycka till imorgon! Hoppas på en riktigt underhållande match :)
Barcelona Dizzy
2008-04-23 00:54
Är riktig riktig nervös inför imorn! Ber till Gud att vi vinner imorn med 2-0 eller 3-0. Allt kan hända i fotbollen.
Barcelona Rambla
2008-04-23 00:41
Han tar med all säkerhet Zambrottas plats. Ja om nu intresset fortfarande finns hos Barça. Med vår sportdirektör Txiki vet man aldrig. Han verkar ändra sig nästan varje vecka. Det har ryktats tidigare att ett avtal mellan Lahm och Barça redan är klart men det är i sådana fall bara muntligt och sådana rykten kan man aldrig lita på fullt ut. Vi får se vad som händer.
Sevilla Algo mas?
2008-04-23 00:13
Så, vems plats tar Philip Lahm ev till sommaren?

Enligt tysk media så lämnar Lahm Bayern snart och Barca påstås ligga bäst till. Han kan spela både höger som vänsterback och t.ö.m ta en mittfältsposition vid behov.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-22 23:37
Jag tror inte vi kommer spela dåligt mot Man Utd imorgon. det här är spelarnas enda chans att rädda säsongen inför fansen. Alla vet hur viktig den här matchen är och alla kommer kämpa för att vinna den.

Det är såna här matcher spelarna väntar på hela säsongen, jag tror inte dom kommer vika ner sig imorn.

Vi får hoppas att abidal bara inte gör någon Riise i slutet, så ska det nog gå vägen. Hemmaplan blir det vinst! men på bortaplan är det betydligt svårare.

Det enda som är säkert är att vi är underdogsen nu.
Barcelona BlueRed
2008-04-22 23:35
Var det bara jag som tyckte synd om drogba den här matchen ? aldrig sett en mer ensam anfallare, och dummare lag får man leta efter. boll efter boll gick till han, och han är helt själv mot 4 man..
Barcelona Gaucho_10
2008-04-22 23:27
Alla sitter och skriver att messi ska avgöra och frälsa oss, tror ni verkligen att messi kommer att glänsa imorgon om resten av laget spelar pissdåligt, för att han ska glänsa så måste resten av laget funka någorlunda, messi kan inte göra ett piss om laget faller, men jag VET att barca kommer att lyckas
Barcelona Suñol
2008-04-22 23:24
Bralle: vad kommer efter högmod grabben?

Tuff match imorgon men allt kan hända!
Barcelona barcadinho
2008-04-22 23:15
Den här matchen ger mig hopp till imorgon. Vi har sett två topp lag från england, men vilken fotboll. Några stunder var bra, men mest var springa, knuffa, nicka, inlägg utan nån planering eller en tanke bakom vad man gör. Skicka bollen uppe och hoppas på att Drogba fixar mål. Jag har aldrig gillat engelsk fotboll. De försöker vara mer sydstilare och spela mer passningar men det tar stopp nånstans.
Och jag vet att Man U är uppfostrade mer eller mindre på samma stil. Inte undra att de har fått stryck i fjol. Jag har fått igen hoppet idag och jag ger en bra chans till att en dålig form barca kan avancera sig trots allt.
Herregud idag. 22 spelare och inte en enda som vet hur man dribblar en motståndare snyggt. Jag vill se också artister och inte bara hårdarbetare.
Men ok, man vet aldrig i fotboll
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-22 23:13
Tror på en vinst imorgon! Messi visar vägen. 2-0 - Messi x2.

Kolla länktips. Intressant dokument om Ronaldinho.

Visca Barca!
Barcelona Braxingen
2008-04-22 23:12
Det kommer bli riktigt bra det här! Tänk att bevittna FC Barcelona i en Champions League-semifinal under en fiaskostämplad säsong. Världen är allt bra underlig...

EDIT: Någon som har koll på Messi? Är han helt frisk?
Barcelona Koeman_4
2008-04-22 23:11
Ämne: Kom ihåg, det är int...."så säger det en hel del om kvalitet i ligan i år"
Kan ju hända att kvaliten på ligan blivit bättre och att glappet mellan storlagen och lillpluttarna minskat. Självklart s-k-a Barca besegra dom flesta lagen i ligan vilken dag som helst.
Barcelonas spel har vekligen haltat på slutet men motståndarna gör det, med bravur, inte lätt för oss att spela vårat sönderlästa 4-3-3 spel fullt ut.
Givetvis har våra skador påverkat en del men med dom ersättarna vi har ska vi inte behöva tappa så mkt av spelet.

Med tanke på att vi ångat på, åtminstånde dom 3 senaste säsongerna med samma uplägg match ut och match in, undantagen Mr försök till 3-4-3 i ett par matcher förra säsongen. Så är det inte så konstigt att små lagen lär sig spela destruktivt OCH effektivt mot oss, minsta misstag vi gör så kommer nerverna in i bilden, ALLA spelarna i barca vet ju att inget händer från bänken, spelarbytet rakt av hela tiden.

Hmm, gled visst ifrån ämnet lite, men min poäng är att innan vi börjar spela mer varierande kommer det se ut så här oavsett vilka spelare som är skadade eller ej. För vi lär aldrig få 11 spelare på planen med Puyol´s glöd.

O.a.O
Espanyol Bralle
2008-04-22 23:08
Är ni helt blåsta på något sätt eller? jag har aldrig sagt att vi kommer att köra tre anfallare. Formationen jag postade körde vi borta mot roma också. Ronaldo på topp och rooney, nani, giggs eller park på kanterna. Vi kommer bara att köra en anfallare mot er, något annat har jag aldrig sagt.

Sen angående mittfältet, vi får väl se efter dessa två semifinaler vilket mittfällt som är bäst. Bra att ni underskattar världens bästa lag :)
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-04-22 23:08
herregud dissa ligan nu! Onsdag den 23 april 20:45 smäller de! Fc Barcelona - Manchester united, Matchen spelas på europas finaste arena Camp Nou!

Njut av 2 världens offensivaste lag, men de har inte märkts på Barca denna säsong!

Ha en trevlig kväll ;)
Barcelona Roni#10
2008-04-22 23:03
vet någon var man kan se riises självmål??
Barcelona Gaucho_10
2008-04-22 22:56
Kom ihåg, det är inte bara barca som har underpresterat i ligan, när lag som valencia och zaragoza riskerar att åka ut ur la liga, så säger det en hel del om kvalitet i ligan i år, med tanke på att vi har haft våra nyckelspelare borta i större delen av året, så är jag stolt och nöjd, seriöst
Barcelona Koeman_4
2008-04-22 22:55
Ämne: Det här kommer att l....Glöm inte Oleguer :P
Barcelona A.Gaudi
2008-04-22 22:53
nae du. CL kan jag förstå men vår ligasäsong... DET ÄR OMÖJLIGT ATT VARA STOLT.

vi har spelat skamligt för många gånger för att känna någon stolthet i år.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-22 22:52
Det här kommer att låta konstigt, men jag är väldigt stolt över barca, att vi ändå har kommit så långt i CL, och att vi fortfarande är bland top 4 i ligan, MED tanke på att deco,messi, ronaldinho , eto'o,marquez har missat SÅ mycket, och henry har varit ständigt småskadad
Skellefteå Bazmazta
2008-04-22 22:51
Imorgon är vi alla Barcafans! Snälla, stäng käften på alla Unitedidioter, krossa Man Yoo med 3-0!
Annons: