/spanien/barcelona/forum/21176.aspx/spanien/barcelona/forum/21176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcamartin
2008-07-06 23:52
Med 95% av rösterna räknade så är det 60,68% som röstat ja.
Barcelona Hoshiar
2008-07-06 23:50
Laporta ligger väll under nu om man ska säga så?
Barcelona Kim
2008-07-06 23:48
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja, eller mer korrekt minst två tredjedelar, så 66,7%
Real Madrid |RealMadrid C.F|
Valdés

Men det e exakt det som hände med real madrid också under dom två åren ni vann, vi åkte till asien på jippo turneer. Då kan jag också säga att vi "GAV" er vinsterna.
Det funkar inte säga så.
Vi hade 3-4-5 av dom bästa fotbollsspelarna i världen men ni vann ändå två år i rad.
För att vi va i samma situation ni e i nu!
Barcelona Evička
Stämmer. Men eftersom nästan 93% är räknat och siffran ligger på drugt 60% så lär han kunna sitta kvar om han vill.
Barcelona Hoshiar
Kommer laporta att ersättas av någon anna om han inte får mest röster elr?
Barcelona Ghazza
2008-07-06 23:47
Det är sant som du säger Kim. Det är därför sådana omröstningar är så farliga.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-06 23:47
Ämne: Ämne: bara li....
Evička
Tack så hemskt mycket!
om jag har förstått rätt så måste minst 66% av medlemmarna rösta ja för att Laporta ska avsättas?
Barcelona Kim
2008-07-06 23:45
Att drygt 60% är för motionen är knappast uppseendeväckande. Vid såna här misstroendevotum, så brukar det vara så att de som är mest aktiva att rösta faktiskt är de som tycker om att protestera. Soffliggarna i detta val är generellt sett de som är nöjda med nuvarande styrelsens jobb. Skulle vi ha fått ett valdeltagande på närmare 100% så hade garanterat resultatet talat betydligt mer till Laportas fördel.
Barcelona BlueRed
2008-07-06 23:45
Ämne: Ämne: Hur mån....
Tack :).
Barcelona Evička
2008-07-06 23:42
Ämne: Hur många % har röst....Valet är avslutat för ett par timmar sedan. Man har räknat nästan 93% av rösterna just nu. 60,63% är för motionen.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-06 23:41
Ett nyval skulle ske 2010 i vanliga fall ja. Men nu med lite andra omständigheter kan de hända att Laporta själv väljer att avgå självmant efter denna omröstning. Hoppas inte.

Och Lalat jag kan be dej att dra åt helvete när jag vill och när jag än känner för det, Utan att posta massa argument.
Villarreal Lalat
2008-07-06 23:39
OkkaPokka1//

Ingen mening med personangrepp, hur jag än verkar i mina inlägg så håller jag mig så långt ifrån sånt som möjligt, något du också borde göra.

Om nu Rambla har några extremt bra argument till varför Laporta måste bort nu (och varför man inte kunnat göra detta tidigare) så kan han väl säga det istället för massa tomma inlägg som indirekt ber mig att fuck off?
Barcelona BlueRed
2008-07-06 23:39
Hur många % har röstat Ja nu ? Ursäkta att jag inte kan kolla själv men Barcas hemsida är lite seg och jag sitter inte hemma, så har inte den snabbaste bredbands linan.
Barcelona Valdés
2008-07-06 23:38
Laget har tvingats till jippoturnéer istället för uppbyggnadsträning. Ligasäsongen 06/07 åkte laget tom till Saudiarabien för en uppvisningsmatch under pågående säsong (då var vi i serieledning med bara ett fåtal omgångar kvar) vilket ett flertal spelare ”vågade” uttala sig kritiskt om. Efter den här uppvisningsmatchen såg hela laget ut att helt tappa luften och vi förlorade då också ligaledningen/segern till Real Madrid. Ledningen har även kommit med diverse kritiska uttalanden i media om vissa enskilda spelare (istället för att ha skött det snyggt internt ) vilket har sänkt motivation och lagmoral och därigenom med all säkerhet påverkat utgången av dessa senaste två ligasäsonger.

Real Madrid har inte vunnit oförtjänt, men med en mer proffessionell Barcelonaledning hade resultaten kunnat se annorlunda ut.

Ovanstående är stora misstag som Laportas regim fortsätter att upprepa.

Holländaren; jag skall ge dig ett tips som du bör ta på allvar för att det skall vara det minsta meningsfullt att läsa ett enda ord som du skriver - börja läsa!!

Ser fram emot att själv få läsa vem Laporta skall skylla det här resultatet på.... för att vara självkritisk och ta eget ansvar har aldrig varit någon av hans starkaste sidor.
Barcelona Evička
2008-07-06 23:38
Ämne: bara lite förklaring....
Läs inledningen till "Laportas förtroendeomröstning" där finns allt förklarat.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-06 23:35
bara lite förklaring please?
Om det som krävs att Laporta & Co ska få stanna inte sker idag betyder det att de kommer att avgå omedelbart? och blir det i så fall nytt presidentval nu i sommar alltså eller väntas det tills 2010?
nån som kan förklara?
Tack i förhand!

VISCA EL BARÇA Y LAPORTA & CO
Barcelona Gabriel
2008-07-06 23:33
Rafael es un GRANDE!
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-06 23:33
Lalat//

Alla som har en gnutta förnuft fattar att du är en loser också eller långt måste vi gå?
Villarreal Lalat
2008-07-06 23:25
Rambla//

Oj, den gamla vanliga. "Jag känner faktiskt folk som är jättenära med klubben". Eftersom du nu har så fantastiska källor tycker jag du gott kan rabbla upp vad som är så oerhört viktigt att Laporta måste bort nu genast?

Den som har en gnutta sunt förnuft förstod att det var halvt ironiskt, det där med Tyskland.
Barcelona Rambla
2008-07-06 23:23
Ämne: Rambla//

Ok, vad ....
Ja, jag har snackat med Laporta. Hur kunde du gissa det? Herregud, jag känner folk som bor nere i Barcelona och de är rätt så hängivna socis och har varit det sen födseln. Det är knappast något jag tänker gå in på här och speciellt inte med dig.

Vilken intelligent jämförelse du gjorde där med Nazi-tyskland. Brilliant.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-06 23:22
Om Laporta åker nu kommer en hel drös med svordommar radas upp från min sida. Är inte på de bästa humöret idag och detta gör inte saken bättre direkt,

Rösta nej för motionen.

Och Lalat vem bryr sig om vilket skit du skriver? Ta och sätt dej in din gula ubåt och sjunk ner på havsbottnen igen din clown.
Real Madrid |RealMadrid C.F|
2008-07-06 23:20
Allt kommer väl stoppas upp när det gäller värvningar och allt som vart planerat.
Om han blir avsatt.
Menar Laporta o com har ju börjat bygga på något nytt, och om dom avsetts nu och det kommer in andra så har dom sina egna planer och funderingar som kanske "förstör" det som har precis på börjats?
Villarreal Lalat
2008-07-06 23:20
Rambla//

Ok, vad bygger din fakta på? Media? Jag tror inte du har flugit ner till Barcelona och snackat med herr Laporta själv, direkt.

Tyskland var (är) också en demokrati som lät Hitler ta makten. Och jag tycker att det är ganska tydligt att Rosell och Giralt, männen som tydligen fick till omröstningen, är intresserade av att bli presidenter.
Barcelona Holländaren
2008-07-06 23:18
Det ter sig i alla fall alldeles uppenbart att du läst boken, Valdés. Själv försöker jag undvika uppenbart propagandistiska skriverier, speciellt då involverade parter själva ligger bakom.
Barcelona Hoshiar
2008-07-06 23:18
Är det bara jag som tycker att Gai liknar Rafael Nadal?
Barcelona Tiago
2008-07-06 23:15
Jag hoppas nu om det blir så att laporta får sitta kvar att han stannar även om det är så många som är emot han, och bevisa att han ska vara kvar i klubben.
Barcelona Rambla
2008-07-06 23:14
Lalat:

Du har inte en blekaste om vad min fakta bygger på. Det är en sak att anta något mot att verkligen veta.

Det handlar inte om att någon vill ha makten. Barcelona är en medlemsägd förening, inte bara en fotbollsklubb, med demokratiska stadgar och förordningar. Finns det missnöje mot den sittande ledningen så har de all rätt att föra fram sin sak. Det var så Laporta och hans ledning själva gjorde en gång.
Barcelona Evička
2008-07-06 23:11
Ja, det vet jag. De har frågat folk om annat när de har varit och röstat. En fråga de har ställt är om man tror att det är möjligt att få tillbaka Ronaldinho i gammal fin form till Barça. 66% av de tillfrågade tror inte det.
Barcelona Rambla
2008-07-06 23:10
|RealMadrid C.F|:

Jag kan inte ge dig ett bra svar på om det är bra eller inte. Ser man till kommande värvningar så är det så klart inte bra, men det handlar om så mycket mer än så. Att så många av klubbens medlemmar är missnöjda med hur klubben sköts måste ju betyda något?
Annons: