/spanien/barcelona/forum/21171.aspx/spanien/barcelona/forum/21171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-04-21 14:25
Vi Borde starta så här:
Zambrotta-Marques-Milito-Abidal

Puyol är avstängd för dom som inte vet.
Hur tycker ni att Hela laget ska se ut?
Barcelona Barcelona #7
2008-04-21 14:22
Barcaa - Mas Que Un Club

Haha
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-21 14:19
Oleguer är tillbaka från skada, om han är med mot man u så kommer det nog bli öppen gata på hans kant,
Barcelona fcs
2008-04-21 14:05
Ämne: fcs:
Visst är det b....
Tompa...

jag förstår vad du menar, men jag ville påminna om dem svåra tider som vi hade under Gaspar tiden, med massa överbätalda mediokra spelare men samtidigt kunde vi inte behålla dem bästa för att vi kunde inte konkurera med Real eller Inter.

Rijkaard ska bort, Crujiff ska blandas mindre och vi borde ge mer frihet till ny trenare
Barcelona Suñol
2008-04-21 12:45
Javi Martinez skulle jag gärna se i Barca nästa år men det lär ju inte bli något.
Barcelona [FC-BARCA]
2008-04-21 12:38
spänning ökar.. pulsen stiger och man vänter på den mest längtad matchen.. låt oss hoppas på det bästa...mirakel resultat!!!!!!
Real Madrid Paco Buyo
2008-04-21 11:56
Om han för ärlig för sitt eget bästa vet jag inte, men han är ju definitivt för ärlig för klubbens bästa. Det är ju timingen som är så underlig. Tre matcher från en av de två tunga titlarna för säsongen.

Innehållet ser jag inte som särskilt kontroversiellt, klart att han är besviken. Klart att han vill vinna.
Barcelona Rambla
2008-04-21 09:49
Det känns inte som en högoddsare att en maräng ska komma in hit och klargöra det för oss. :)

Samu är bara ärlig, ibland för ärlig för sitt eget bästa. Det jag tror han mest syftar på är att om denna slappa inställning och dekadens fortsätter i klubben även under nästa säsong så ser han ingen annan utväg än att söka sig nya utmaningar. Har man vunnit ligan två säsonger i rad och samtidigt Champions League, så har man fått smak på det och vill ha nya utmaningar.
Barcelona Criff
2008-04-21 09:48
Det var ett jävla gnällande på Eto.

Det är inte Etos fel att laget spelat som krattor, det är ledningens. Varför ska han stanna kvar och försöka göra ett jobb som de ansvariga uppenbarligen inte gör?

Märk noga att han också säger om det inte blir bra tills nästa år, med andra ord att om det inte blir förändringar i sommar och under nästa säsong så drar han.

Då har ledningen något att bita i, ska Rijkaard få stanna eller vad? Ska Dinho säljas?

Jag tycker han gör rätt, för så som det är nu funkar fan inte i längden.
Real Madrid Paco Buyo
2008-04-21 09:27
Tuffa uttalanden av Eto'o igår.
Att hota med att lämna klubben om inga titlar vinns nästa säsong, tre dagar innan en semifinal i Champions League känns ganska ogenomtänkt.
Barcelona Tompa
2008-04-21 09:27
fcs:
Visst är det bra, ja även nödvändigt att ha en bra ekonomi. Men om vi har de tre bäst betalda spelarna i världen. So what, ett lag som Barca ska i första hand sikta på att vinna titlar och inte ha mest pengar på banken. Kan man kombinera de två sakerna är det givetvis utmärkt men bevisligen gör vi inte det nu. Ligan är totalkörd (och har i praktiken varit det ganska länge) och hur vi ska slå ut Man United med det här spelet. Ja, det begriper inte jag.

Under Gasparteran var både laget och ekonomin körd i botten. Det sistnämnda är det definitivt inte nu. Men rent sportsligt menar jag bestämt att spelet f.t är lika nerkört som någonsin under Gasparteran. När man jämför måste man ha i åtanke att på papperet förfogar vi nu över ett mycket bättre lag än under Gasparteran.

Sen angående jippoturnereerna. Jag är övertygad om att det är där vi hittar den grundläggande orsaken till alla skadeproblem, spelarna har en för dålig grundträning. Blir det nya turnéer i sommar vågar jag slå vad om att det blir samma visa nästa säsong. Vi behöver verkligen en RIKTIG försäsong istället för att spela en massa jippomatcher vars enda syfte är att dra in stålar. Och begriper inte Laporta det, ja då sågar jag honom totalt. Vi kommer inte vinna någonting om den cirkusen får fortsätta om vi så drar in 1 miljard euro per år.

Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 01:46
Shi. Det är det jag har försökt förklara, men som du inte har förståt.

Jag orkar inte mer.

Bona nit!
Real Madrid Shi
2008-04-21 01:43
Ämne: Shi: Lägg ner nu! De....Det var det jag ville få fram, man bli ihågkommen för sina prestationer på plan sedan kan man bli ihågkommen från sina egna fans för prestationer som en spelare gjort för laget.

Bottomline, Etoo älskar Barca det kan man vara säker på men ingen kan kräva att han skall vara trogen Barca hela livet. Då majoriteten av fotbollsspelarna sätter sig själv och personliga framgångar framför laget och det får man acceptera.
Barcelona Suñol
2008-04-21 01:31
Shi: Lägg ner nu! Det är klart att Ronaldo som gjort mest mål i VM kommer finnas i folks minnen men framför allt för att han spelade i brasilien(sitt hemland hade han ju känsla för) inte för att han åt kakor i real madrid...
Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 01:31
Gud, jag börjar bli trött på dig. Vad är det du inte förstår?

Jag pratar inte olika fans runt om i världen. Jag pratar om lagets fans. Jag trodde jag var ganska tydlig i mitt förra inlägg. Tydligen inte.

Svara på den här frågan: Vem av Ronaldo och Raúl kommer att bli mest ihåg kommen av Madridfans och varför?
Real Madrid Shi
2008-04-21 01:29
Ja jag tycker du borde ta dig en funderare istället för om det är någon som är trög så är det du.

Vem kommer att bli mest ihågkommen Raúl eller Ronaldo om 10 år? Ronaldo ja när det gäller fans från alla möjliga lag, Raúl när det gäller Madrid fans, och där har du ditt svar man behöver inte vara någon lojal spelare som gör allt för laget för att bli ihåg kommen, förstår du eller ska jag förklara med bebisspråk?
Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 01:24
Förhelvete! Vad är det för fel på dig? En supporter. Barcelona, Roma, Manchester United, Milan, Santander, IFK Göteborg, Assyriska, Real Ma... Tvättäkta supportrar, var det ja. Elfsborg, Djurgården.

Sen att jag tog Barcelona som exempel är för att det är mitt lag.

Alltså: Med det här inlägget menar jag. Supportrar minns hjältar, spelare som bär tröjan med stolthet mer än någon trixande partypingla från brasilien.

OBS: Inte bara Barcelonafans.
Real Madrid Shi
2008-04-21 01:20
Ämne: Shi. _Jag pratar ur ....
En supporter säger inte vad du menar jag antog att du menade fotbollssupporters men du menade tydligen barca supporters, jag tror fortfarande det är större och ha stor respekt från hela fotbollsvärlden än till största del av cules bara.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 01:15
Shi. _Jag pratar ur en supporters synvinkel_ Det hade underlättat om du läser mina inlägg och försöker förstå det jag vill komma fram till innan du tolkar det på sitt sätt.

Det är så ett forum funkar.
Real Madrid Shi
2008-04-21 01:14
Ämne: Shi. // Jag pratar u....Jag snackar om fotbollsfans som kommer minnas Ronaldo 10 gånger mer än Guardiola, för världen kretsar intekring culés och deras minnen.

Nej det är inte försent för mig, och var det, det bästa du kunde komma med, patetiskt.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 01:12
Shi. // Jag pratar ur en supporters synvinkel. En tvättäkta supporter minns Guardiola mer än Ronaldo.

Ronaldo hade kunnat blivit en legend, men han kommer tyvärr aldrig att bli det.

Förstår du eller är det för sent för dig?
Real Madrid Shi
2008-04-21 01:08
Ride the big one

Misstförstå mig inte jag påstår inte att Etoo inte har hjärta för de har han, men det betyder inte att han inte ska göra ett bra jobb medans han är där.

Gudabenådad

Dina argument faller platt. Guardiola minns man för hans insatser som spelare, Saviola minns man inte för han har inte gjort nått att minnas.

Och här kommer motargumentet Ronaldo kommer att minnas mkt mer än Guardiola och den killen har inget klubbhjärta, så ditt argument håller inte.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 01:05
Ride_The_Big_One(6)

När Drogba satte 2-2 mot oss på Camp Nou och Eto'o skriker "Puta!" slänger iväg sitt headset - Det är kärlek.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 01:02
Ja, men man blir en del av historian på det sätt du håller dig till klubben. Om 10 år kommer ingen komma ihåg Saviola. Om 10 år kommer folk komma ihåg Guardiola.

Beror på vad man gör för klubben, hur man förhåller sig till laget. Det är nog större att tillhöra historia än att ha ett par extra miljoner på bankkontot.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-21 01:02
Shi

Jag håller med att många spelare ser det som en arbetsplats, och har inte samma känslor som spelare som spelat för klubben hela sitt liv.

Eto må inte vara en barca produkt men agerar som han vore det.

När han är skadad är han på varje match och hejjar på laget som ett litet barn, trots dålig form springer han ändå arslet av sig om det inte är kärlek till klubben så vet jag inte vad.

Orkar inte rabbla mer pågrund av att kl är rätt sent, så du för ursäkta om jag inte redovisar ett bättre bevis på att eto har ett barca hjärta. Du får helt enkelt kolla igenom klippen när han sitter och hejjar på eller kommenterar i kommentator båsen, och sedan gör din egen uppfattning.

Godnatt på er alla fotbolls älskare.
Real Madrid Shi
2008-04-21 01:00
Ämne: Shi. Det är skillnad....
Det är exakt så en majoritet av fans tänker, men det är lite som att lura sig själv, djup inne när man benar ur det hela är det samma sak och historia och fans finns i ALLA klubbar.
Barcelona fcs
2008-04-21 00:58
Alla som kritiserar Laporta för sommar turneer och som säger att han tänker bara på pengar skall inte glömma att vi är den enda klubben med tre spelare bland dem tio bäst betalda i världen.

De ska inte glömma att under Gaspar tiden vi var klubben som sålde sina bästa spelare till Inter, Real osv. Då var vi bara en underleverantor för dem största klubbar, idag VI ÄR den största. Glöm inte det när ni gnäller på Laporta.

Hans enda fel är förtroende för Rijkaard (men egentligen bakom det står Barcas guru Cruyff)

Spelet fungerar inte, med det är inte Laportas fel.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 00:58
Shi. Det är skillnad att steka hamburgare på Mcdonalds och spela för en fotbollsklubb. Man spelar för historia, för fans. Och jag tror spelare förstår det. Det finns bara vissa som är giriga och vissa som har klubbkänsla.

Jag tvivlar inte en sekund på Eto'o klubbkänsla.
Real Madrid Shi
2008-04-21 00:56
Fans kan inte förvänta sig att alla spelare ska va lojala och älska klubben som Puyol, Raúl eller Totti, en stor majoritet ser klubbar som en arbetsplats som man arbetar på, om ni jobbar på McDonalds har ni knappast något emot att flytta till Burger King för bättre förhållanden, såsom bättre arbetstider och högre lön.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-21 00:54
Snälla, att uppgifterna kommer från Marca gör det inte bara mer komiskt utan också mer osannolikt.

Att Eto'o inte skulle älska klubben är felaktigt. Han älskar klubben och skulle springa tills han dör för färgerna. Det märker på hans kroppsätt under matcherna och hur han uttalar sig i media. Inte minst heller med den populära ramsan: "Madrid, cabron. Saluda al Campeon"
Annons: