/spanien/barcelona/forum/2117.aspx/spanien/barcelona/forum/2117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2015-08-14 22:07
Så jävla tragiskt att se sergi roberto istället för thiago alcantara, som skulle ta hans plats egentligen!
Barcelona Tiki-Taka
2015-08-14 22:06
Sergi Roberto med två grova felpass redan, killen suger jju pung! Vad fan ser dem i honom!?
Barcelona enkos
2015-08-14 22:05
Hade detta varit ett möte bars hade jag varit riktigt orolig.. Som tur är finns retur..
Barcelona ElRaval
2015-08-14 22:04
@Vampíro:
Kanske fått direktiv av Lucho att spela på ett visst sätt. Det är tydligt att det är andra som ska hålla i taktpinnen och bestämma när saker och ting ska hända. Säga vad man vill om Roberto, men hålla bollen inom laget kan han. Lugna ner spelet och låta övriga spelare byta positioner. Det kanske är det lilla som är hans jobb? Med det sagt så borde vi dock ha ett bättre alternativ på mittfältet. Någon som kan avgöra matcher.
Barcelona Siempre Barça
2015-08-14 22:02
stream tack,har inte eurosport 2.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-08-14 21:59
Nån som håller koll på hur många passningar Roberto vågar slå framåt?
Barcelona enkos
2015-08-14 21:58
Vad jag avskyr denna domare som alltid dömer mot Barca och varnar våra spelare för minsta lilla
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-14 21:57
@Z_Z:

Det är Tack vare Matheiu och Bartra vi ser den här startelvan. Nej! rättare sagt så är det tack vare att Barca slutade spela efter 4-1 målet som vi ser den här startelvan.

Jag vill inte att Viktiga kuggar ska skadas. Rakitic, Busi, Suarez, och Iniesta. Den stora frågan är hur länge kommer Messi spela? Jag är rädd att han blir skadad. Är rätt säker på att Suarez kommer att bytas ut för att vilas för retur matchen.

Det är dags för Bartra och Vermaellen visa vad de går för.

En fråga, när är retur matchen?
Barcelona Blaugrana91
2015-08-14 21:56
Gillar inte elvan, men visst måste väl roteras. Nöjer mig med ett kryss.
Barcelona Arda-Turan
2015-08-14 21:54
Jag blir faktiskt nöjd med kryss idag med bartra Roberto i samma elva
Barcelona enkos
2015-08-14 21:52
@enkos:

6-4 slutar matchen efter att "andra halvleks lag" gjort 4 raka mål
Barcelona Nesto
2015-08-14 21:48
Lite för mycket rotation för min smak.

Roberto-Mascherano-Rafinha på mittfältet? Jag ser bara kaos framför mig.
Ingen av dom kan kontrollera mittfältet ens.. Rakitic eller Iniesta måste spela bredvid någon av dom för att det ska funka någorlunda.

Ska bli intressant och se Bartra från start med Vermaelen.
Barcelona ElRaval
2015-08-14 21:37
@Vampíro:

Har Bartra blivit en ny hackkyckling? Jag är mer fundersam till Vermaelen. Även om jag vet att han är/var en bra spelare så fick hans uppspel och spel med bollen nog ingen att bli glad under försäsongen. Dessutom litar jag inte på Adriano längre. Synd att vi inte har en bättre backup där..
Barcelona Vampíro
2015-08-14 21:25
Oh god Bartra och Roberto i samma elva...
Barcelona Erik Satie
2015-08-14 21:24
Är inte alltför hoppfull. Kryss räcker gott och väl.
Barcelona oocbgb
2015-08-14 21:24
[QUOTE=Messi es el fenómeno número uno]Hur ser förutsättningarna inför matchen. Vart sänds matchen (vilken kanal)? Är det någon som sitter på någon bra stream som kan tänka sig dela med sig? [/QUOTE] Eurosport 2, sändningen börjar 22.20 r dock..
Barcelona enkos
2015-08-14 21:23
Roma - Sevilla står 6-0 efter 63 min
Barcelona Liunil Masse
2015-08-14 21:20
In Lucho we trust! Roterandet gav oss trippeln. Han vet vad han gör. Snälla Roberto spela inte som en sopa idag. Han måste våga göra grejer med bollen, spelar alltid enkelt. Fett irriterande.
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-08-14 21:14
Hur ser förutsättningarna inför matchen. Vart sänds matchen (vilken kanal)? Är det någon som sitter på någon bra stream som kan tänka sig dela med sig?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-14 21:08
Två mittbackar man inte riktigt vet vad man har som dessutom sällan, om ens någon gång, spelat tillsammans. Masken och Roberto på mitten leder till att Rafinha men framförallt Messi kommer få dra det kreativa lasset i stort sett på egen hand. Blir intressant att se om Lucho ännu en gång väljer att ligga lite lägre på bortaplan för att sedan snabbt ställa om vid bollerövring. Om det är någon match man ska satsa på en sådan taktik är det idag, Bartra och speciellt Vermaelen lär få det lättare att försvara i en lägre backlinjen och mittfältet håller inte riktigt för att rulla ut Athletic utan att straffas. Hoppas att Messi kan droppa ned en aning och sköta uppspel samt stå för längre passningar på djupet. Jag är helt klart nöjd med kryss idag. Kan väl redan nu varna för att det mycket väl kan bli förlust och att man inte då ska tro att det är ett tecken på en titellös och eländig säsong. Ta det lugnt och kom ihåg att säsongen precis börjat och att vi idag i stort sett spelar med B-laget.
Flavía
2015-08-14 21:01
Herregud, Bartra...... -.-
Barcelona Barcelona4
2015-08-14 21:00
Gör vi mål idag lär det bli messis förtjänst för kan inte se ett bra anfall spel med det mittfältet,

Sevilla kör väl med deras B-lag kan verkligen inte se roma ledda 4-0 mot deras bästa lag
Barcelona enkos
2015-08-14 21:00
Trodde att Bravo skulle stå i mål
Barcelona the cameroonians
2015-08-14 20:59
Gillar kvällens startelva, i alla fall från anfallet och framåt... Tveklöst så att tisdagens match satt sina spår samtidigt som Lucho vill ge många speltid tidigt på säsongen.
Barcelona Erik Satie
2015-08-14 20:58
Riktigt vågad elva av Lucho. Jag tycker det är bra. Det är ju bäst av två möten...bra att spelarna får lite vila.
Barcelona Z_Z
2015-08-14 20:57
Minst sagt intressant startelva. Vermaelen och Bartra blir en intressant mittbacksduo. Barça XI: Ter Stegen - Alves - Vermaelen - Bartra - Adriano - Roberto - Mascherano - Rafinha - Pedro - Suarez - Messi
Barcelona enkos
2015-08-14 20:54
Alonso igen, en enkel boll till Robben ska det bara men gubben skickar den rakt upp i publiken. Rena komedin
Barcelona enkos
2015-08-14 20:49
Roma - Sevilla 4-0 i halvtid
Barcelona enkos
2015-08-14 20:41
Alonso alltså, killen kan inte ha ett rätt med sina passningar.. varje lång bollförsök hamnar i publiken.. Förstår inte Pep vad ville han med i laget
Barcelona Culé since 97
2015-08-14 20:38
Aston Villa visar upp Adama som får möta fansens juvel på Villa Park. Hoppas han lyckas och återvänder hem igen :) Visca!
Annons: