/spanien/barcelona/forum/21169.aspx/spanien/barcelona/forum/21169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kataloniens stolhet
2008-04-23 23:26
Ämne: En fråga. Är man ett....
Nu såg jag matchen på OnDemand på nätet med norska kommentatorer, men det verkar som om du beskriver den vanliga Premier League-sjukan hos svenska kommentatorer. Gissar på att det var Stuart Baxter som drog till med den kommentaren?

Och hur underbart var det inte att se Zambrotta göra en bra match i blaugrana, kanske den första sen han köptes?
Real Madrid Akram
2008-04-23 23:26
Nej, det var ren och skär tur. Hade Barcelona haft en någorlunda bättre formkurva, något bättre självförtroende så hade matchen varit över efter en kvart. Så överlägset var Barcelona ikväll.

Tragiskt nog för fotbollen må jag säga.

USCH. Nej, nu går jag till mitt eget forum. Jag är inte glad. av samtliga lag i semifinalen är ett formsvagt Barcelona det bästa. CL handlar inte längre om Europas bästa lag. Det handlar tydligen om taktiska triumfer.

Jag gillade Chelseas taktiska triumf igår. Klockrent att Riise satte den i eget nät. Grant måste ha filat på just såna matchsituationer innan.

Precis som Chelseas mål var ren och skär tur var Man Us nolla i baken lika mycket tur.
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:25
Ämne: Akram,
Det var ju e....
Jag påstår motsatsen. Nu lyckades de hålla undan utan att släppa in ett mål. Mycket beronde på dåliga avslut, fel timing av Barcelona många gånger och en hel del otur. Knappast en taktisk triumf.
Barcelona Ghazza
2008-04-23 23:24
Akram,

Det är väl därför vi har en förkärlek till La Liga.
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:24
Akram:

Vet du vad. Jag är övertygad om att Ferguson inte hade tänkt sig att spela så tillbakadraget innan matchen. Tror du att han hade startat med Tevez då? Knappast. Utan i hans matchplan så ingick ett mycket större bollinnehav för United, det var vad han hade hoppats på. Han räknade inte med att bli så tillbakapresseade som de faktiskt blev.
Barcelona Jay-z
2008-04-23 23:23
Rambla //

Du glömde också att säga att Barcelonas försvar suger just nu. Fan det har ingen understöd, exempel när carrick kom fri alla stog och kolla på.
von Schneider
2008-04-23 23:21
Akram,
Det var ju en taktisk triumf av Man Utd? ...
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:21
Okej, vi kan vara riktigt besvikna på ineffektiviteten idag. Samtidigt ska vi ha en sak i åtanke. United är väl det lag som har släppt in minst mål i PL (har för mig de endast släppt in 15 mål?). Då ska vi komma ihåg en väldigt viktig sak. Då anfaller de nästan i 90 min när de spelar i PL och trots det BARA släppt in 15 mål. Vad kan man dra för slutsats av det då? Jo, att de har ett jävla bra försvarspel. Rätta mig om jag har fel? Då kommer vi till själva poängen. Hur lätt är det för Barcelona eller vilket annat lag som helst på planeten att göra mål på United när de har 9 man i försvaret i stort hela matchen.

Så här i efterhand är jag djävligt nöjd med att vi inte släppte in något mål själva. Hade vi gjort det så hade det känns ganska kört inför returen. Nu lever matchen fortfarande.
Real Madrid Akram
2008-04-23 23:20
En fråga. Är man ett taktiskt geni om man ställer upp med elva man i försvaret och ber dom sparka undan bollen varenda gång den kommer nära straffområdet? Blir man prisad av media om man på det sättet lyckas uppnå bra resultat mot storlag på bortaplan?

Det är skandal. Att sen höra experterna i studion var ju som gräd...skiten på moset. Taktisk triumf av Man Utd. Åh, vad förbannad jag blir. Och jag som inte ens gillar Barcelona. Världen är konstig.
Barcelona r.Hyder
2008-04-23 23:20
Lite betyg efter matchen.

Tycker faktiskt att vi har ett ypperligt utgångsläge nu. Gör vi ett mål måste dem göra två. Nollan bakåt ska vi ta med oss.

Säg mig när vi fick se sådant stabilt försvarsspel? Zambrotta och Abidal var ju riktigt bra! Milito och Rafa skötte sig också. Men nyckeln till det stabila försvaret ligger på mitten. Deco, Xavi och Yaya tar sina löpningar hemmåt och Touré agerade en riktig städgumma ikväll. Inte bara det han var outstanding offensivt också, vilken match av ivorianen! Spelare som Rooney, Tevez, Ronaldo och Scholes fick aldrig de ytorna eller chanserna som alla trodde dem skulle få. Grymt att se att det var deras spelare som inte kunde spela runt bollen och ordna upp ett bra spel. All cred åt våra spelare.

Synd att vi inte gör mål bara. Eto'o kom aldrig loss på allvar och hade det jobbigt mot mittförsvaret men krigar på som vanligt. Tycker att Deco var helt ok faktiskt, bidrar med lite anorlunda spel än vad Xavi/Iniesta gör. Kommer han i bättre matchform till nästa semifinal så ser det rikgit bra ut.

Messí, Messí, Messí behöver inte säga mer.

Henry var ju pigg när han kom in. Bara jag som tycker att han ska få ta fler frisparkar? Känns faktiskt inte ens farligt när Xavi tar dem. Tyvärr.

Bra spel, synd med noll mål, men känner på mig att vi tar det här! Visca el Barça!
Barcelona Kataloniens stolhet
2008-04-23 23:19
Fy fasen vilket underbart spel Barca visade idag! Full kontroll över i princip alla situationer. Och vilken fair play av Eto'o som spelar vidare efter (när jag granskat reprisen) galen kapning av Ferdinand.

Man U spelade mycket bra(alltså tråkigt) försvarsspel. Var Ronaldo dock ens på plan?
Real Madrid Akram
2008-04-23 23:16
Holländaren

Nej, förstår hur du menar. Offensiv fotboll är också taktisk men nu menar jag ur Man Us synvinkel på deras spel ikväll. Taktisk ur ett defensivt perspektiv.

Barcelona Ravo
2008-04-23 23:16
Bra sammanfattat Akram :)
Barcelona Holländaren
2008-04-23 23:15
"Att spela taktiskt innebär väl ändå att ligga smart i positioner och utnyttja de chanser man får, att utnyttja motståndarens svagheter och försöka nå ett bra resultat."

Inte nödvändigtvis.
Barcelona Ravo
2008-04-23 23:15
Ämne: Ravo//

medgångsfa....
"Om du håller på ett lag för att dom ska komma trea i sin egen liga och åka ut ur cl pga ineffektivitet så tycker jag synd om dig" DÄr får jag dina medgångsfans vibbar. Om du håller på ett lag för att komma trea i sin egen liga... kan hålla på vinnar laget om du vill(i dina drömmar)
Real Madrid Akram
2008-04-23 23:13
No_name

Att spela taktiskt innebär väl ändå att ligga smart i positioner och utnyttja de chanser man får, att utnyttja motståndarens svagheter och försöka nå ett bra resultat.

Man Utd spelade helt enkelt grisfotboll, man fick bollen och tjongade iväg i hopp om att det skulle hända något. Man hade inget organiserat spel, det är inte taktik. Att ni höll nollen beror endast på att Barcelona inte hade turen med sig. Ni gjorde inte ens en bra taktisk match.

Sen så blev man nästan utlovad en härlig fotbollskamp av samtliga Man U spelare plus tränarstaff innan match, de skulle minsann bjuda upp till kamp.

Jag är bara besviken på Man Utd, förväntade mig mer. Om du läst något av det jag skrivit innan så vet du att jag helst ser Man U som slutsegrare av CL den här säsongen just för att de spelat så bra säsongen igenom. Den senaste matchen fick mig dock att svänga lite. Kan Getafe, Almeria och andra spanska "smålag" bjuda upp till kamp så kan man väl fan förvänta sig det av Man Utd också?

Eller Getafe kanske är bättre än Man Utd? Jag vet inte riktigt, har du någon förklaring till det?
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-04-23 23:13
Hur fan kan folk säga att Chelsea och Liverpool spelar defensivt? Den mest defensiva fotbollen jag någonsin sett sen Grekland i EM 04 spelades av Manchester United ikväll. Fy faaan vad jag avskyr det! Sen den där så kallade världens bäste spelare Cristiano Ronaldo, vad fan klarar han av?, mer än att gnälla och filma förstås? Tycker verkligen Messi bevisade att han är betydligt bättre än den fjanten! Inte första gången Ronaldo viker ner sig o stora matcher...

Tycker för övrigt att Henry såg rysligt pigg ut idag. Som någon nämnt han vill verkligen VINNA över United. Startelvan för honom på Old Trafford tycker jag!

Vi ska vidare!
Barcelona Holländaren
2008-04-23 23:12
Xavis passningar i dag: 116 av 123 till rätt adress. Sjuka siffror.
Barcelona Dizzy
2008-04-23 23:11
United vilket handbolls försvar. Barca försökte o försökte men det gick inte komma genom handbolls matchen av United. Riktigt tråkigt av United.
Barcelona kevina
gå lägg er.. vi tar dem på OT.. det är jag säker på.Om dem inte ställa upp backlinjen med 10man. alltså
Mirko
Ämne: Messi vann över Rona....
Så du sitter och kollar på vem som vinner mellan 2 spelare?. 2 spelare som hade helt olika roller, och Messis var mycket lättare.

Tänk på laget istället för en spelare.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-23 23:10
kubala

När vann vi över Arsenal med 3-1? :)
Barcelona Ghazza
Deco gör inte sin bästa match, den saken är klar. Men han vinner otroligt mycket frisparkar, det ska inte glömmas bort.
Barcelona Braxingen
Är det inte bra roligt hur alla kommer hit och skall hävda sig när deras lag blivit bombarderade och det enda som gjort att de klarat sig är vår ineffektivitet?

Ni behöver inte förklara er. Vi är vana att det är så här på Camp Nou. Däremot är det pinsamt att ni, till skillnad från de andra som blir utspelade, ens öppnar era munnar. Det är verkligen patetiskt.

Förresten, är det någon som kan lösa ekvationen: "United spelade taktiskt skickligt, men Barcelona var ineffektivt" Årets skämt!
Espanyol Bralle
2008-04-23 23:09
Ravo//

medgångsfans vibbar? I så fall är jag ett ganska långvarande medgångsfan för jag har hållit på united sedan mitten på 90 talet. Började hålla på dom för att cantona var där. :)
Barcelona kubala
Ämne: Ravo//

Om du håll....
Vi har stor respekt för United och allt kan hända i returen, men senast vi spelade på Anfield så vann vi, senast vi spelade mot Chelsea i London så vann vi också och senast vi mötte Arsenal så slog vi dem med 1-3. Vi har spelat två gånger mot er på Old Trafford, resultat: 3-3 och 2-2, alltså ni har ALDRIG slagit oss i CL, så var inte så säkert på någon utgång ;)
Barcelona Der Afro
Hur någon kan tycka Deco gör en bra match är ju helt obegripligt. Nämn två bra saker han gjorde?

Jag är besviken på United. Trodde inte dom kunde sjunka så lågt.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
Det enda jag har att säga är att vi är världens bästa klubb vi är för bra, Man utd ? hahahaha
Barcelona Kallé
2008-04-23 23:08
Dizzy,
För att han nyss kom tillbaka från en skada. Så enkelt är svaret.
Barcelona Dizzy
2008-04-23 23:08
Nån som vet varför Rijkard bytte ut Messi? Blev riktigt arg där.
Annons: