/spanien/barcelona/forum/21167.aspx/spanien/barcelona/forum/21167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gudabenådad
2008-04-24 11:18
Det blev ganska vackert till slut.

Yaya Touré vann allt på mitten, Xavi dirigerade sitt mittfält så som bara han kan. Zambrotta visade varför vi värvade honom. Jag är hur nöjd som helst.

Men som sagt - motivation slår klass, det är därför vi ligger 3:a i ligan.

Nästa vecka är det helt andra förutsättningar, då kommer United att anfalla och det kan nog bli en hejdundrande match.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-04-24 11:16
Förväntade mig betydligt mer av Man Utd. De har varit så hypade denna säsongen, så jag visste inte riktigt hur barca skulle klara sig. :)

Helt okej spelat från er sida ändå. De har trots allt ett maffigt försvar även utan Vidic.

Fega engelskmän, säger jag bara...
Barcelona Braxingen
2008-04-24 10:53
Magnito_perez

Intressant jämförelse som jag själv var inne på också igår när jag såg matchen. Lägg därtill att Milan har så mycket mer rutin än United av sådana matcher. Likaså har Barcelona mer rutin än Arsenal. Sedan finns det mer kompetens i United än vad det finns i Milan, men det överväger sällan matchvinnare och rutin i dessa faser av CL.
Villarreal roropiero_79
2008-04-24 10:49
A.Gaudi

Scholes odribblingsbar? Tyckte matchens läckerhet var när Xavi förnedrade Scholes med en tunnel.

I efterhand så är jag besviken på er tränare.Denna match borde Henry ha utnyttjats på ett mycket bättre sätt än en rutten kvart eller var det var han fick.Henry har sänkt Man.U förr och hans bakgrund borde ha inspirerat honom till max att vilja spela denna match.Sen att Rijkaard byter in Bojan före Henry kan inte vara rätt någonstans och än värre är det när det är på bekostnad av matchens lirare.

Det med att Messi har kommit tillbaka från skada betyder inte så mycket.Messi ville spela,han blev ju helt förtvivlad när han blev utbytt.Säsongen är snart slut vad är det man ska spara på? Låt Messi spela och vila honom i ligan,det anser jag är rätt.

Sen tycker jag det är underligt att Marquez tog den farliga frisparken i första halvlek tror jag den var före både Xavi och Deco.

Aja alla tror Man u är storfavoriter,Jag tror att Barca med sin passningsskicklighet har en mycket stor chans att sätta dit en boll på Man u som förmodligen kommer spela fotboll på sin hemmaplan.Det dem visade upp igår med Tevez o Rooney som stötande mittbackar var det vidrigaste jag har sett.

Är det någon som har en förklaring i varför C.Ronaldo särar på benen som en åsna innan han ska skjuta en frispark? Är det för att han ska ha en bättre balans så att han inte ramlar innan han avlossar sitt skott eller vad fan är det frågan om?
Att stå på det viset framför hundratusen åskådare och miljoner tv-tittare ser fan inte klokt ut!

Fy Fan!

Lycka till!

Barcelona Marcos
2008-04-24 10:24
Jag hade under månader och veckor hört vilken fantastisk och offensiv fotboll Man U spelar. Jag själv påstod alltid att de var ett gäng tråkiga engelsmän, sparka och försvara, försvara och sparka bort. Igår såg hela världen verkligheten, engelsk fotboll är den tråkigaste i världen. Man U spelade sämre än Espanyol och vågade mindre än Chelsea säsongen 2004-2005. "Världens Bästa" fotbollslag, etta i Premier League är i själva verket ett gäng råttor och inte ens når fram till osten. Tack för att jag fick alla mina fördomar om Engelsk fotboll tillfredställda.
Barcelona Veintiséis
2008-04-24 10:21
Tompa

Om nu Zambrotta fortsätter så här de närmsta matcherna vill jag faktiskt att man ger honom en till chans över nästa säsong. Förutsatt att man inte värvar Dani Alves dvs.
Barcelona Zizou_nr1
2008-04-24 10:14
FC-Barcelona

Jag ska försöka låta bli å skriva här, och du får försöka lära dig stava!

MVH
adiiL
2008-04-24 10:13
Ferguson: "We are going to Camp Nou to win". LOL!

När de märkte att vi var överlägsna i passningsspelet vågade dem inte göra annat än att parkera hela laget vid sitt eget straffområde.

För övrigt tycker jag att det var en miss att inte starta med Henry.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-24 10:02
Mmm.. jag har tappat mkt av min respekt för Man Utd. hoppas verkligen det blir vi mot Liverpool i finalen. Dock skulle nog Torres sätta dit ett hattrick mot oss, som den barca-dödare han är :)

men jag skulle säga att det åtminstone är fördel man utd 60-40.

Messi måste komma ihåg i returen att undvika scholes.. den mannen är odribblingsbar!
Barcelona Tompa
2008-04-24 10:02
Synd att inte Zambrotta visat samma klass (åtminstone väldigt sällan) som han gjorde igår. "Zambro" var grym på sin högerkant och efter en suverän Messi och Yaya Barcas bäste spelare.
Barcelona Tompa
2008-04-24 09:59
United är favoriter men visst kan vi fixa det här. Barcas utgångsläge inför returen är betydligt bättre än Liverpools. Spelet igår var ocksådet bästa på länge och om en vecka blir Messi ännu bättre. Hoppas verkligen Rijkaard väljer att starta med Henry på Old Trafford.

FORCA BARCA!
Barcelona Baltasar00
2008-04-24 09:59
Är liverpool och barcafans och bara önskar att det blir de lagen som möts i finalen. Värsta tänkbara vore om united och Chelsea möts.
Länktips: www.betsmart.se
Barcelona Killuminati
2008-04-24 09:55
Hej! Kan någon hjälpa mig med att skriva om vad barcas olika ungdomslag heter alltså dem här Cadet A, juvenile osv. Helst irad efter varandra. En hemsida om de vore också mycket bra. Tack.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-24 09:42
Rijkaard är inte, och kommer aldrig att vara, någon matchtränare.

han verkar vara mer av en fotbollspsykolog, men någon taktiker har han inte visat sig vara. det är väldigt sällan han gör några byten under match som ändrar en matchbild eller så.
Barcelona Sami Hyypiä
2008-04-24 09:41

Räcker med att vinna på Old Toilet och ni är i CL-final - till och med oavgjort räcker för en finaplats!

Det här grejar ni!
Barcelona Captain Fantastic!
2008-04-24 09:31
Glömde länken till mitt föregående inlägg
Barcelona Captain Fantastic!
2008-04-24 09:30
Messi ville själv bli utbytt, han kände av lite underligheter i musklerna och bad Rijkaard om att få byte, Rijkaard tänkte int två gånger och tog ut honom.

Detta mycket bra enligt mig, då även en retur spelas som kommer att ge Messi ännu mer ytor, han kommer således vara än bättre än igår ikväll.

Messi blev vald till matchens bästa spelare igår på uefa.com, framröstad av det europeiska folket, detta trots att han varit borta i 6 veckor :D
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-24 09:26
Zizou_nr1

Jag tycker att du ska hålla vid dig att int skriva här allt för ofta, för liksom vi behöver alla spelare vi kan nu, om vi måst ha inne alla backar för att vina en match då får de bli så samma gäller med mitfälltet och anfallet!
Barcelona Zizou_nr1
2008-04-24 09:02
Det är inte ofta jag brukar skriva här. Men nu är jag väldigt trött på Rajkaard!

Messis byte kändes helt otroligt dumt, hoppas bara att det hade med hans skada å göra, att Rajkaard ville spara honom till returmatchen!

MEN, mitt största problem med Rajkaard är uppställningen! Varför ha så många mittfältare på plan? Visst, vi kan börja matchen med en sådan uppställning, men när det inte ger resultat i 50-60 minuter, då måste man AGERA för helvete!
Jag menar, Deco, Iniesta, Xavi.... EN av dem ska ju fan ut efter 50-60 minuter! Varför ska alla 3 spelar i 80 minuter innan Henrey bytts in? Det är alldeles för sent! Henrey ska bytas in när Barca har den höga pressen i början av andra halvlek!

Det räcker att ha Toure som defensiv mittfältare, och två av xavi-iniesta-deco på plan! Vi såg ju hur ensam Etoo var i anfallet!

Jag säger såhär, Det där var inte ett genialiskt taktik från Fergusen, det där var ett taktik MISS från vår kära tränare, Rajkaard!

Sen kommer Abidal från vänster med sina totalt onödiga inlägg när det inte finns nån in i boxen. Bara en bra träning för Uniteds backlinje!
Barcelona Valdés
2008-04-24 08:58
Hade Eto´o gjort mål på sin straff 3 meter ifrån mål skulle det ha varit en perfekt genomförd match. Jag är väldigt besviken på honom - inte minst efter uttalandena tidigare i veckan. Hur f*n kan man gå och tänka på att lämna klubben, och uttala sig om det i media, bara dagar innan en CL-semifinal? Men han får gärna ta revansch på sig själv på Old Trafford om fem dagar.

Trodde inte att United kunde och ville spela sådan grisfotboll, de uppträdde precis på samma sätt som vad ALLA andra lag gör mot oss på Camp Nou.

Scholes är en mjuk och mysig trädgårdstomte i jämförelse med Yayá…..

Kul att Zambrotta ger sig själv en chans att visa sin riktiga kvalité innan han återvänder till Italien, hemlängtan är troligtvis mindre stark när han vet att han snart är hemma igen.

Ronaldo visade sig återigen vara en lipsill medan Messi stod upp och underhöll.

Hoppas på ett något mindre defensivt Manchester United om en vecka.

Det känns fortfarande som att det här kan sluta precis hur som helst, och FC Barcelona har en hel fotbollssäsong att spela för.
Barcelona Barca-nist
2008-04-24 08:17
Ämne: Ämne: No_name....
har du sett vilka lag MU möter i P L ? skit lag rakt av !
de har max 4 topp lag i P L
Barcelona Barca-nist
2008-04-24 08:14
Ämne: Kataloniens stolhet/....
jag trodde real va ute ur CL !?
Barcelona Kataloniens stolhet
2008-04-24 08:05
Någon som kollat Sportbladet? Där skrivs spaltmeter om Uniteds "taktiska triumf". De skriver som om United nästan dominerade matchen.

Fasen vad man bara vill spy på tabloidernas skitjournalistik ibland...
Barcelona Kallé
2008-04-24 07:25
Det var till och med "Jag TROR han rörde mig."
2008-04-24 00:34
Ämne: Vet inte om nån har ....
"Jag tyckte han (Marquez) rörde mig, så jag förstår inte varför jag inte fick straff"

Haha...sen när är det förbjudet med kroppskontakt i fotboll? Det var ju dessutom en klassisk axel-mot-axelsituation. Den andra situationen var närme straff om något.
Spanien Ichi
2008-04-24 00:31
Rambla: Ifjol hade vi sargad backlinje och AC MILAN hände, vi hade det mot Roma också...och det är likadant nu..i detta skedet. Därav den "vi måste iallfall hålla tätt,vinna tid", för helt ärligt så har ni bättre reserver därbak, åtminstonde centralt.

Med det sagt...blev förvånad själv av den ultra defensiv...

Men förvänta er inte massivt bollinnehav , inte ens på OT, det är sällan MU har det mot CL lag eller Big 4...ni kommer nog hålla 50/50...som Arsenal ungefär...

Kul blir det iallfall.. =)

Cup matcher är somdom är..kolla hela 2000 tills nu.
Valladolid Magnito_perez
2008-04-24 00:29
grejen är väl den att som någon skrev: klart Barca ser farliga ut när dem ställer upp med 5 mittfältare utanför straffområdet som springer i cirklar och passar till varandra men inte en enda boll hittade in. lite arsenalsyndrom över det hela. Det är därför nästa match kommer vara som milan-arsenal. Barca kommer likt arsenal få större ytor och lyckas med det som arsenal misslyckades med på hemmplan när milan backade tillbaka. Men på san siro så var milan tvungna att anfalla och arsenal hade 74-26 i bollinnehav halva andra halvlek. Ser inte hur någon kan tippa mot barca nu. Man gör en bra match bortsett från målen och united gör sin säsongs sämsta match kanske. Men tror fergie satte rooney där eftersom han vet hur det gick mot milan förra året. Nej barca är favoriter i mina ögon. En solklar paralell till arsenal-milan då alla trodde milan hade gett sig guldläge att vinna på hemmaplan. Nix blev det med den saken.
2008-04-24 00:29
Ämne: L.Messi19//

Jajam....Scholes "åt upp" Iniesta? Om Scholes åt upp Iniesta, så så hade Yaya Touré redan hunnit passera Ronaldo, Carrick, Park, och resten av Man U:s mittfält genom matsmältningen innan matchen var slut.

Touré gjorde en lysande match, vann tillbaka varenda boll. Scholes var inte i närheten av Yayas nivå i den här matchen.

Och det ramstarka försvaret som du pratar om var ju samtliga utespelare i dagens match. Trots det rann Eto'o & Co genom flera gånger.
2008-04-24 00:26
Ämne: Kataloniens stolhet/....
Om man ser på det Ronaldo presterade (eller snarare inte presterade) idag mot Barca, så har vi inget att vara rädda för.

Jag uppskattar Ronaldo som spelare, han är helt otrolig när han är som bäst, men han har fortfarande en allt för stor tendens att gnälla när han ramlar. Som i en situation i matchen där han föll något lätt nära Barcas straffområde, och spelet fortsätter efter inkast (kanske var inspark, kommer ej ihåg). Mer än tio sekunder senare zoomar kameran in på Ronaldo, som fortfarande sitter och tjurar och med armarna vädjande till domaren.

Om han håller på sådär i returen, anser jag inte att han är ett större hot än i dagens match.
Espanyol Bralle
2008-04-24 00:26
L.Messi19//

Jajamän och det står jag för än att vårt mittfält är bättre än erat vilket vi såg idag, scholes åt upp iniesta. På old trafford kommer vi att spela offensivt och matchen kommer att bli mer öppen vilket passar oss mer än väl med vårt ramstarka försvar. Er passar det nog inte, helst inte då till och med carrick kan dribbla sig igenom som inte är direkt känd för att vara teknisk...
Annons: