/spanien/barcelona/forum/21162.aspx/spanien/barcelona/forum/21162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_armin
2008-04-23 22:45
Bralle

Bara läs vad Ghazza och Kallé skrev och var tyst.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-23 22:45
Kallé

Nej C.Ronaldo låg på gräset för att han var hungrig och det enda som fanns och äta var Gräs =)
Barcelona Xavi_(R.I.P. Puerta)
2008-04-23 22:44
Är det dags att sparka den fullständigt värdelösa holländaren vid sidlinjen nu?!
Han plockar ut matchens lirare efter 60 minuter trots att Messi själv inte vill. Istället sätter han in Bojan som United har lika mycket respekt för som jag har för gaynaldos filmningar. Henry (som genom åren satt skräck i samtliga United-spelare och supportrar med sina nio mål mot just dem) fick komma in med en kvart kvar och engelsmännen darrade direkt och Thierry drar iväg ett skott som höll på att ta med både Van der Saar och bollen i mål. Förklara någon??
Med Henry och Messi i 90 minuter hade vi vunnit matchen och finalen hade varit 75% klar.
Men nejdå, nu ska man behöva få se århundradets mest tråkiga final mellan Chelski och Man Scum.
Kul, riktigt kul!
En sak är jag ialf säker på. Det blir den första och enda CL-final någonsin som jag inte kommer ägna en sekund till..
Grattis Grant och grattis Ferguson, ni har vunnit.
Förlorare = fotbollen, rättvisan och Frank Rijkaard.
Espanyol Bralle
Ravo//

Vi hade bortaplan, detta var en taktik från våran sida. Går ni framåt som ni gjorde nu i denna match på olrd trafford så är ni körda.
Barcelona Anders
Jag tyckte att Xavi lyfte sig nämvärt i andra halvlek, drev på spelet och förbättrad rörlighet utan boll. Det påminde lite om den gamle goda Xavi som han förr i tiden. Jag tror vi kommer få se ett ehlt annat spel från honom framöver.
Barcelona Ghazza
2008-04-23 22:43
En intressant sak slog mig.

Eto'o kunde mycket väl ha fått straff när Ferdinand var nära att kapa honom, om nu lejonet slängt sig. Men nej, han står upp. Jämför då med Cristiano Ronaldo som försöker få frispark i varje situation och som sedan bölar som en stor bebis.

Més que un Jugador!
Barcelona Rambla
Bralle:

Byt blöja, du är bara pinsam. Ni fick en straff, en klar sådan. Sedan försökte Ronaldosopan filma till sig straffar 2-3 gånger så sluta lipandet.
Barcelona Kallé
Bralle

"Spelar ingen roll?" Nähä.. Du ville väl diskutera spelar som ligger ner. Så jag tog upp spelaren som gjorde det mest i hela matchen. Domaren gjorde en ok insats och du är nog kär i Ronaldo och älskar när han ligger och krälar och bölar till domaren, gud och sir alex.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
"bralle"
Trots att Messi spelade mindre så van han matchen mot cristina ronalda
Barcelona Rambla
2008-04-23 22:42
Jag är precis som alla andra besviken på bytet av Messi. Men vad fan vet vi hur det ligger till med hans läkta hamstringsskada? Vill vi att han sliter upp muskeln ännu en gång?
Barcelona Ronaldiinho
Bralle

skojjar du? såg vi samma match..?
att evra käkade upp messi? du måste ha kollat på fel match och att ingen slänger sig som iniesta vad gjorder cristiano ronaldo dåe?
Barcelona tribente_magico
Holländaren// skulle absolut inte vart vansinne eftersom spelaren själv sa att han ville spela 90 min, och det tror det är spelaren själv som känner bäst om han klarar det, så helt vansinnigt o byta ut messi, och som du såg blev han riktigt besviken. fel att byta ut spelaren om han själv känner att han klarar och vill spela!
Espanyol Bralle
Kallé//

Spelar ingen roll, domaren gillade tydligen barca. så fort ni ramlade fick ni frispark, så fort någon rev ner ronaldo, tevez, park med fler så lät han spelet gå vidare. hoppas inte det är något barca fan till domare nästa match.
Barcelona Ravo
hahaha Bralle... Valladolid spelar mer offensiv än vad ni gjorde. Man kan inte vinna en match genom att spela 9 man som backar o en som defensiv mittfältare.

Edit
Va? Så du menar att Ronaldo spelade fair play?
Real Madrid Elias_Barca
2008-04-23 22:41
Ämne: Någon som såg vem He....
scholes
Barcelona A.Gaudi
2008-04-23 22:40
han är av Ajax blod. det ligger i hans gener att ge unga spelare chansen och för stort ansvar.

jag hade helst sett henry in redan i 50e minuten. han behövdes verkligen på planen..

men det ska bli intressant att se nästa match. jag har inga större förhoppningar på avancemang men det kommer bli intressant. det är kanske 65-35 favör till man utd, enligt mig.
Barcelona Rambla
Bralle:

Har du gjort i brallan igen?. Messi lurade upp Evra på läktaren flera gånger. Iniesta kastar sig inte mer än vad Cristina gör så täpp igen.
Barcelona Gaucho_10
Där såg vi prov på Bralles enorma fotbollskunskaper :"Jag har aldrig sett någon kasta sig så mycket som iniesta eller vad han heter"
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-04-23 22:39
Gaucho_10

Jag sajer bara sanningen? ska jag ljuga?
Barcelona Kallé
2008-04-23 22:39
Bralle,
C.Ronaldo var väl ändå den största fjollan på planen. Titta bara på andra halvlek. Låg han ner och försökte spela fotboll?
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-23 22:38
Förstår inte rijkaard tar ut matchens bäsa spelare och tar int n 17 åring som gjorde ansolut ingetting(inte för han är dålig). tar in Henry när det är 20 mintuer kvar han MÅSTE bort
Barcelona Gaucho_10
LoveFcb4-Ever

Kan du sluta vara så negativ, tror du verkligen att man U kommer att köra så defensivt på hemmaplan, de kommer att släppa ytor, tänk hur bra vi körde när de hade 9 man på deras planhalva, tänk dig när de ska börja anfalla, då kommer det att finnas chanser för messi, eto'o mm att göra mål
Barcelona A.Gaudi
Ehm.. klart det är dåligt.. på hemmaplan ska vi vinna det här. sedan är det ingen katastrof, då 0-0 är betydligt bättre än oavgjort och man utd mål.

tycker att Etoo och deco var de kanske sämsta på planen. Etoo var aldrig speciellt vass och han har fortfarande inte sin killer-instinct han hade för 2 år sedan.
Dojjan
Någon som såg vem Henry bytte tröja med?
Real Madrid Keffoo
2008-04-23 22:37
Men herregud, kommer det som en chock att Rijkaard gör dumma byten?
Barcelona Ghazza
Detta var absolut ett steg i rätt riktning. Synd bara att det är just målskyttet som är dåligt. MEN, 0-0 är ett helt okej resultat hemma. På old Trafford kommer absolut Man U gå framåt, vilket kommer ge mer ytor åt oss. Plus att Man U troligen kommer att vara fokuserade på Chelsea nu i veckan vilket kan störa.

En sak bara, kan någon förklara bytet av Messi för mig? Har svårt att resonera just nu.

Edit: Tack Holländaren. Bytet är säkerligen bra på lite längre sikt.
Barcelona Kallé
Men hallå? Är ni hjärndöda? Fattar ni inte att det är besämmt att han ska bli utbytt för att dom inte vill överbelasta och pajja hans lår igen. Sen ville Messi kanske ge det 5-10 minuter till.
Espanyol Bralle
evra käkade upp både messi och bojan, ferdinand käkade upp eto och jag har aldrig sett någon som kastar sig så mycket som iniesta eller vad han heter. sen kan man inte vinna en match på att spela runt bollen och inte göra något av den, ni ska få se på old trafford nästa vecka vad effektivitet är. :)
Barcelona Holländaren
2008-04-23 22:36
Det är inte så svårt att förstå syftet med bytet av Leo Messi. Att låta en spelare spela 90 minuter efter att ha startat för första gången sedan en allvarlig muskelskada vore... vansinne.
Barcelona Karlssoooon
2008-04-23 22:36
Jag är faktiskt rätt nöjd med resultatet.
I returen kommer united av vara tvugna att satsa mer framåt och på så vis öppna sig mer. Och det är då Barcelona är som bäst. Tror verkligen på detta.
Annons: