/spanien/barcelona/forum/21160.aspx/spanien/barcelona/forum/21160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2008-04-29 18:20
Ämne: Spelar Henry från st....
Det är svårt att säga, men med tanke på att Iniesta vilade och Henry spelade hela matchen mot Depor skulle jag tippa på att den förra får chansen från start. Vad som talar för Henry är att Iniestas naturliga position är på mittfältet och att han brukar vara väldigt bra när han byts in under matchen, men som sagt, det troliga är att Titi bänkas.
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-29 18:16
jag själv försöker o inte ha så höga förväntningar eftersom jag inte vill bli besviken som så många gånger förr under den här säsongen.
Men vi har en god chans o nå finalen, vi måste bara ha effektiviteten och turen med oss ikväll.

VISCA BARCA!
Leksand Upplandsmas
2008-04-29 18:13
Spelar Henry från start ? Vore kul om han kunde sänka United.
Puyiii
2008-04-29 18:10
Se länken! Hoppas vi får uppleva detta snart !

VISCA BARCA!
Barcelona L.Messi19
2008-04-29 18:04
Dizzy

Tvärtom åker barca ut så är vodkaflaskan framme :D
Barcelona tarrak
2008-04-29 18:03
Jag vill tacka Emadinho för att han är en av de få madridistas som kan se nyktert på sin klubb. Framför allt för att han inte tvekar med att erkänna att en fascistisk diktator gjort klubben till vad den är. Stort!
Barcelona Dizzy
2008-04-29 18:01
Jag är riktig nervös just nu! Kan knappt äta nåt. Går Barca vidare idag är Vodka flaskan framme:D

Visca Barca!!
Leksand Upplandsmas
2008-04-29 17:58
Kom igen nu Barca, håller alla tummar jag har för att ni slår ut packet United ikväll.
Barcelona Palle Kuling....
2008-04-29 17:53
Shit... snart börjar det! Snart spelas en riktig höjdarmatch, men tyvärr så är det ju Barcas viktigaste match på säsongen och, jag kan nog inte hålla mig lugn och njuta av matchen.

Btw- Vad har hänt med Reals forum? Innan var det ju oftast vi som hade flest inlägg.
Real Madrid Shi
2008-04-29 17:50
Grabbar var inte oroliga, idag når ni finalen, det står i stjärnorna att ni ska göra en skitsäsong i ligan sen vinna CL och vi ligan för att sedan se oss tjafsa under sommaren om vem som varit bäst.

Jag ser helt ärligt inget annat alternativ än att ni når finalen, lycka till!
Barcelona Dizzy
2008-04-29 17:49
Tror ni Henry kommer starta idag? Jag själv hoppas på det. Han behövs.
Barcelona Sersari
2008-04-29 17:45
Emadinho

Det är sånt vänner är till för;-)
Real Madrid Emadinho
2008-04-29 17:41
// Taherinho

Jag väll först och främst tacka FC Barcelona för att vi fick “vinna” ligatiteln, för den skänkte ni till Madrid och det var milt sagt generöst. Samma sak för föregående säsong då vi fick titeln bortskänkt av er av samma anledning som pågående år. Jag skulle också vilja tacka Franco för alla ligatitlar under hans år vid styret (utan Franco ingen Madrid). Jag är också tacksam för de fem första Champions League titlar som Madrid vann under 50-60-talet. Om det hade varit fler än 5 lag så hade vi självklart inte vunnit dessa “titlar”. Samma sak gäller Champions League titeln 98, 2000 och 2002, för hade Juventus, Valencia och Leverkusen inte tyckt synd om stakars amatörerna från Madrid så hade dessa titlar aldrig stå i Santiago Bernabeu. De år som Real vinner La Copa så är det LFP som tycker att det är dags titeln går dit den hör hemma, Francos lilla älsklings lag. Jag vill dock inte glömma nämna all tur vi har haft på vägen, för utan generositet från er sida, förtrycket från diktatorn som öppnade vägen för oss så hade Real aldrig varit Real.

Tack igen för all hjälp.
Barcelona Sersari
2008-04-29 17:40
Förra veckan lyckades vi spela en bra match mot Man U, spelarna var riktigt motiverade och visade upp ett bra passningsspel, dessvärre utan resultat. Men, idag kommer det finnas ytor för våran Eto'o att löpa på, idag kommer Messi få större dribblingsytor och Henry bättre passningar. Idag ska vi försöka nå finlen i Moskva!

Força Barça!
Barcelona SaM__-
2008-04-29 17:37
Nu börjar nerva ta plats!:)... drömmen vore första målet =)
Barcelona L.Messi19
2008-04-29 17:32
Nästan 3 timmar kvar till avspark nu. Någon som har en sömntablett att ge mig före mina nerver har dödat mig?:P
Valencia J.T....Hope Is...
2008-04-29 17:25
Lycka Till Ikväll!
Ni behöver det!
Barcelona tarrak
2008-04-29 17:23
Vilken fruktansvärd dag det här har varit! Det har nog inte gått fem minuter utan att man tittat på klockan för att räkna timmarna fram till avspark. Det här laget har verkligen gjort allt för att göra en besviken, men ett avancemang idag och mycket är förlåtet. De två senaste åren har Barcelona vikt ner sig i nära på varje stormatch, låt det bli ändring på det idag!

TOTS UNITS FEM FORÇA!
Barcelona barcadinho
2008-04-29 17:18
Ni får ursäkta mig att jag lägger mig i i detta.
Jag ser att ni har olika åsikter och klart att jag respekterar det.
Jag skulle absolut inte hålla för marängerna om det var de istället för oss.
Jag vill alltid att marängerna ska förlora, även om det är p98 som spelar.

Jag har hoppet kvar idag. Man U har också haft en dålig april månad med ganska sådär resultat:
Middelsbrough - Man U: 2-2
Ma U - Arsenal: 2-1
Blackburn - Man: 1-1 (united kvitterar i 87´)
Chelsea - Man U 2-1.

5 poäng av 12 möjliga.

Inte precis imponerade och vi kan lägga till en sådär insats mot barca också.

Men jag är förstås jäkla nervös. Jag ber till Jessus, Mohhammed, Budha, Avraham och också Santa-Maria och alla helgoner att vi ska till finalen.
Jag bryr mig inte ett dugg hur. Om det inte blir fint spel, eller allt avgörs på en straff. Bara att vi ska åka till Moskva. Snälla alla stora krafter - bara att vi är i finalé.
Hela förmiddagen hade jag en tanke i huvud där Xavi passar till höger till Messi och Messi vidare till straffområdet och där gör Iniesta mål. Det enda målet. Hela tiden den här bilden i huvudet. Jag vet att det är drömmar och fantasier, men nån gång hoppas man att man har rätt.

Jag köpte 2 kilo färska saltade solrosfrö - det hjälper mot nerver.
1- 1 och vi är vidare.

Barcelona Taherinho
2008-04-29 17:03
Zinedine bla bla bla...

Jag tror du förstår nog inte riktigt.

1. Gubben, vem är det här som egentligen bryr sig om vad du tycker?

2. Barcelona har endast en spanjor i laget (Iniesta) men de har många Katalaner istället (Xavi, Puyol, Valdes...)

3. Disskusionen om vad som är bäst, La Liga vs Cha L är lång. Jag gillar personligen mer La Liga i längden MEN, ett klubb som Madrid som stoltserar varje dag med sina 9 eller 10 eller vad fan det är titlar ska inte säga att CHL är tur i år...haha Skämmigt!

4. Dessutom vann Madrid CHL under 50-talet där det fanns si sådär fem lag förutom de själva. Starkt jobbat! Vi möter Man U som utklassade Roma i år och förra året. Ni förlorade två matcher mot Roma...

5. Haha

Visca Barca
Barcelona FCB_armin
2008-04-29 17:03
Liverpoolista

Tack för stödet. Vi lär behöva all lycka och tur som vi kan!
VISCA BARÇA Y VISCA CATALUNYA !!
Real Madrid Liverpoolista
2008-04-29 16:58
Fan vad ni kommer äta upp totalt Manchester United, så var det förra året också; Då dem vann alla enkla lag i PL och lätta lag i CL, tills dem fick AC Milan och fick storstryk som vanligt mot italienarna, minns då 2005 och 2007; Storstryken dem fick. Har för mig dem har aldrig nånsin på 12 försök i historien aldrig slagit ut Milan, pinsamt är det av Man U, totalt ägda.

Men nog om det, det jag vill komma fram till är att deras ynka 2 CL titlar (1934? och 1999) eller deras 16 ligatitlar skrämmer ingen, det är allmänt mediokert och dåligt av ett "storlag" att vinna så lite, förra året var dem hypade exakt som i år, så därför tror jag ni vinner, ni spelade ut dem totalt i Camp Nou och lär göra det igen, nät Man U ställs mot storlag klarar dem inte av pressen och det där lilla "när det gäller". Dem har inte ett bra kollektiv, utan bara namn. Man ser nu hur dem bajsade på sig efter stryken Chelsea gav dem, dem lär förlora ligatiteln och CL titeln.

Aja lycka till och jag tror ni vinner 1-2.
Jag ÄLSKAR REAL MADRID och LIVERPOOL men kan ändå hylla er mästa mästarna i CL och i La Liga, är CL titel kommer väga så mycket mer än våran ligatitel så jag hoppas ni inte vinner CL, men hoppas ni vinner Man U i alla fall.

Lycka till.
Barcelona FCB_armin
2008-04-29 16:55
Zinedine-The beauty of the religion

Förstår egentligen inte varför du tar din tid och sitter här och skriver. Vi är i semifinal i CL, vi valde att satsa på detta. Och det gav utdelning. Ni valde Roma att sänka er totalt på Santiago Bernabeú, det är bara så i CL. Det handlar om tur och form. Tur hade ni inte och formen, tja, att ni åkte ut säger en del.
Barcelona Rambla
2008-04-29 16:30
Zinedine bla bla:

Ja, vi ligger verkligen sömnlösa när en fiskmås till madridista som du inte ville se Barça vinna.

Vet du vad, vi behöver inte ens vinna, 1-1 duger så fint så.
Barcelona FCB_armin
2008-04-29 16:29
LELELELELELELELELELELELELELELELE FUUUUUUUTBOL CLUB BARCELOOOOOOONA !!!
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-29 16:20
LionelMessi: Jorsh - Ja Som Campions

Riktigt härlig match ikväll. Tror på en 0-1 seger. Messi tunnlar Ronaldo i en soloraid o sätter bollen. Den preliminära startelvan ser dessutom riktigt bra ut.
Barcelona LionelMessi
2008-04-29 15:46
Vad snackar du om Zinedine? Alla ser de 5 pokalerna som vinnare , i alla fall alla spanjorer nästan tom madrid . Eller är du avundsjuk för att Barca är mer än en klubb ?
iMes Que Un Club!
Real Madrid Zinedine-The beauty of the religion
2008-04-29 15:40
Tror inte många madridista ser hellre er som segrare än något engelskt lag. Vad spelar det för roll om det blir två engelska lag i finalen? Behöver inte betyda att england är bäst, CL handlar mycket om tur och tillfällighter. Det handlar inte om vilket land som ska vinna utan vilken klubb som vinner, Hur många engelsmänn finns det i manchester? hur många finns det i chelsea och pool? hur många spanjorer finns det hos er? Så skippa landssnacket, det handlar om vilken klubb som vinner och jag vill verkligen inte att ni ska göra det.
Barcelona LionelMessi
2008-04-29 15:28
Grabbar snälla svara vad heter låten på min länktips?
Barcelona Ravo
2008-04-29 15:19
Ämne: neo
du kna inte var....
Vad vet du om det? Han kanske vill att Barca ska vinna CL för att inte ett engelsk lag ska vinna CL, det är bättre för Spaninen om Barcelona vinner CL och det kan vara orsaken till att han vill att vi ska vinna hela CL. Tro mig det är många madristas i världen som hellre ser oss som segrare än ett engelsk lag. Tro inte att Barca och Real är som Israel och Palestina.
Annons: