/spanien/barcelona/forum/21158.aspx/spanien/barcelona/forum/21158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dragspelspojken
2008-04-26 21:59
Ni behöver absolut ingen utrensnig, bara en ny coach, en centertank och ev. en ersättare till Deco.
ROnaldinho behöver ingen ersättare, ni har redan en massa snabba supertekniker.

Jag kan inte låta bli att hoppas att ni säljer Ronaldinho till oss för Adriano + pengar. Två festprissar som jag tror skulle må bra av miljö och tränarombyte.

EDIT: Jag är Interfan
Barcelona Smogen
2008-04-26 21:58
Jag har alltid trott på Barcelona, på dess vackra spel, på stoltheten av att bära barca tröjan, men så under 2008 har jag kännt att den tron börjat svikta.
Spelat har sett segare och segare ut, det enda som funnits är ett litet hopp om att man någon gång ska hitta ett fint och bra spel igen. En glädje att spela fotboll.
Långsamt har dock det hoppet försvunnit mer och mer, men så i onsdags hände något. Spelet visade sig finnas där ändå, det verkade som att dåligt självförtroende och totalt ointresse varit anledningen till det usla spelet. Jag fick hopp igen. Man kämpade, man rörde sig, man passade, det enda som fattades var ett mål.
MEN, sen kom en match på Riazor mot Deportivo och återigen känns allting nattsvart.
Visst, vi kan hoppas på CL och att Messi gör ett konststycke och vinner matchen åt oss, och visst skulle det vara en stor tröst. Men hjälper det i längden? Var finns det fina spelet? Var finns intresset? Var finns stoltheten att bära en Barca tröja? Varför vill ingen kämpa i ligan.
Snart har vi förlorat vår CL plats.
Snart får vi spela UEFA cupen.

Jag vet att tankarna är på tisdag, jag vet att man vilar Ca 8 spelare, jag vet att Deportivo är ligans formstarkaste lag.
Jag skiter i det. Det här är bara för uselt.
Pinsamt, Röttet, Kasst, kalla det vad ni vill.

Nästa år spelar vi nog i UEFA cupen....då hoppas jag verkligen att vår tränare heter Maurinho och att vi ställer upp med en anfallsformation som förkortas REM.
Barcelona Rambla
2008-04-26 21:58
Ämne: Rambla

Nej, kansk....
Eto'o och Henry lär knappast försvinna. Deco kan faktiskt också stanna, han sa senast idag att han vill stanna kontraktet ut. Om Barça åker ut CL på tisdag, vilket knappast är någon högoddsare, så lär vi ganska så omgående få veta vem som tränar laget nästa säsong. Det är mycket surr om att trots allt blir Mourinho, och då tror jag att Deco stannar. Att Zambrotta och Ronaldinho försvinner är nog troligt. Så även Marquez som kan hamna i Atlético Madrid. Jag är övertygad om att Barça kommer att vara ett helt annat lag nästa säsong.
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-04-26 21:57
Grabbar in i länktipset! Det e en barca forum som jag o min kompis har skapat. Spara den o gå in då o då för rykten o övergångar o sånt;)
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-26 21:57
Mmh ja tippa visst rätt...
Barcelona The Reporter
2008-04-26 21:55
jag visste att barca skulle förlora, men nu måste barca vara revanch sugna på tisdag!
Lukas.RP
2008-04-26 21:53
Ofantligt dåligt, hoppas laget levererar på tisdag, annars är våran säsong helt åt fanders.

På återhörande.
Barcelona NoGo^^
2008-04-26 21:53
Riktigt dålig inställnig, men hade det på känn!
Barcelona kluivert9
2008-04-26 21:52
hoppas att vi får se en annan BARCA då
Real Madrid Akram
Rambla

Nej, kanske inte så många men vi har varit och är fortfarande i en generationsväxling, vi har många unga spelare i laget och ni kommer också komma till en punkt då generationsväxlingen är ett måste. Kanske inte den kommande säsongen men det kommer.

Men som spelet sett ut emellanåt sen förra säsongen så borde ni kanske fundera på en utrensning redan nu.

Och med utrensning menar jag faktiskt inte att köpa en busslast med människor men ni har ett par före detta nyckelspelare som ni kan ersätta. Och säljer ni tidigare nyckelspelare så ser jag det som en utrensning då ni måste hitta nya spelare som kan axla liknande roller.

Deco, Ronaldinho, Zambrotta, Etoó, Henry bort? Det är tre av fyra i fantastiska fyran som kan försvinna till nästa säsong.
Simple as that
Ämne: förresten när e EL C....
Klicka på "Spelschema" i menyn så ser du.
Real Madrid Elias_Barca
2008-04-26 21:51
7 maj
Lukas.RP
2008-04-26 21:51
Vad tror Henry, att det är brottning?
Barcelona kluivert9
2008-04-26 21:49
förresten när e EL CLASICO matchen?
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-26 21:47
Ja, utrsensning bör ske. Men kanske inte så stor utrensning, känns mer som om det saknas en tränare som kan motivera spelarna. Barca har spelat bäst i Cl och det tror jag mest beror på att det är då spelarna är motiverade.
Barcelona Rambla
2008-04-26 21:46
Akram:

Utrensning? Nä, några 9 nya värvningar som i Madrid senast lär det knappast bli tal om. En ny tränare, ny fystränarstab så kanske spelarna kan bli lite bättre tränade till nästa säsong.
Barcelona Rambla
2008-04-26 21:44
Fortsätt så här så är vi snart nere på femte plats. Vinner Racing så är de 5 poäng efter oss när denna omgång spelats färdigt. Dags och börja känna lite oro. Spelet blir ju bara sämre hela tiden.
Real Madrid Akram
2008-04-26 21:44
Fritt fall i Barcelona. Förstår att den här matchen inte är så viktig med tanke på returmötet som ni har i CL. Men ni bör väl åtminstonde säkra tredjeplatsen innan ni fullständigt skiter i ligan?

Och spelarna som kommer in och får spela istället för de i förstaelvan ser lika sega ut som alla andra. Lite extra motivation, lite vilja hade inte skadat.

Utrensning i Barcelona?

Bojan.for.president
2008-04-26 21:43
Då är ligan helt färdig iallafall. slipper dom tänka på det.
Lukas.RP
2008-04-26 21:42
Nästkommande El Clásico blir nog det mest avslagna mötet på länge. Lite revanch kan vi få men.

Riktigt uselt spel idag btw, inte för att jag har ögonen på denna match.
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-26 21:41
hahaha, de här e så dåligt att det är kul. Hoppas bara inte det här sänker moralen för barca spelarna för mycket. Säsongens viktigaste match på tisdag
Barcelona Blå i exilen
2008-04-26 21:40
Så här spelar ett lag som tappat självförtroendet.
Barcelona Moe-_-
2008-04-26 21:40
Jag kan inte säga att det var oväntat
Barcelona Jugador
2008-04-26 21:38
Pinto står som ett kylskåp och kan inte röra sig en meter till vänster för att ta bollen, medans försvaret står och viftar med händerna för offside istället för att försvara, riktigt dåligt!
Real Madrid Dobber
2008-04-26 21:37
Jag tycker han borde lämna. Han har gjort sitt i klubben som några spelare med.

Men han får ta för mycket skit. OK vissa byten han startelvor han gör är riktitg konstiga.

Hoppas iaf ni nätar mot Man u. Vore så underbart att de får pisk!

Dock får ni inte vinna champ! bara spela final.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-26 21:36
nu vet vi varöfr pinto är vår RESERV målvakt
Barcelona Gaucho_10
2008-04-26 21:36
Hur...alltså hur???!!!!
Barcelona A.Gaudi
2008-04-26 21:35
Jag menar inte den här matchen utan säsongen i allmänhet. även om vi skulle vända det här till 2-1 är det något fel på dagens barca.

tvåa eller trea är inget jag bryr mig om. jag vill aspirera om guldet nästa säsong, jag vill se matcher varenda helg som gör mig glad och inte bara fler stjärnor utan att spelet förändras.
Barcelona El cule -19
2008-04-26 21:32
Lugnt, vad spelardennamatch foir någon roll? förutom 3e platseen
Barcelona A.Gaudi
2008-04-26 21:31
tycker inte alls det är sinnessjukt. Spelet i laget fungerar uppenabrligen inte längre. och det huvudansvarige för spelet på planen är tränaren. Om vi vinner CL är jag beredd att ge honom en ny chans. men om vi inte vinner CL, även om vi når final, så ska han ut.

Det har sett ut så här i 1.5 år! det är inte så att han har lyckats vända någon trend precis. hur länge tycker du/ni man ska vänta innan man sparkar en tränare? ska vi ge honom 4 år till?
Annons: