/spanien/barcelona/forum/21156.aspx/spanien/barcelona/forum/21156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Taherinho
2008-04-23 14:05
Angående artikeln

Grym artikel! Låt oss alla hoppas på en lycklig slut. Man kunde ju hoppas att den stiliga prinsen skulle vara en viss Dinho, men men...vi lever i verkligheten och inte i sagornas värld. Men även i denna värld har vi Messi...

Visca Barca!!!
Barcelona Messidinho_10
2008-04-23 14:00
Fyfan vad man längtar till att få se mitt kära Barca i en CL-semifinal mot Man U ikväll det slår allt.
Mitt tips 3-1 Messi gör hattrick och blir den största av dom alla!!!

Visca Barca
Barcelona Dizzy
2008-04-23 13:57
Grabbar vad tycker ni om min bild:D
Mäktig är den!

Visca Barca!
Barcelona barca__elve
2008-04-23 13:55
Kan någon hjälpa mig med ett arbete jag vet att jag har frågat här innan och någon sa att jag skulle till närmaste bibliotek och låna en bok om katalonien men kan inte hitta vad den har för betydelse till själva klubben det ända jag hittar är kataloniens historia, och skulle fråga nu om n´ågon kan hjälpa mig hitta vad katalonien har för betydelse till FC Barcelobna eller Vad FC Barcelona har för betydelse till Katalonien...

Tacksam för all hjälp..
Real Madrid Jonasino
2008-04-23 13:46
Hoppas ni vinner ikväll och visar fotbollsengland att dom inte är övermänskliga.
Mirko
2008-04-23 13:13
Mitt tips blir iallafall 2-2 idag, tyvärr. Har en känsla av att det kommer bli mycket mål åt båda hållen.

Barcelona Killuminati
2008-04-23 13:02
TJa cules, det var längesen jag skrev härinne datorn har krånglat. Ikväll hoppas jag vi börjar spela bra men jag vill helst ha mer effektivt och sätta våra chanser till skillnad i matchen mot Espanyol. Men tyvärr på 2 matcher så tror jag att utd blir för starka. Men hoppet finns fortfarande kvar enda tills 180 min är över.
Mirko
2008-04-23 12:36
Jag tror den här duellen har chansen till att bli den bästa semifinalen i Champions League's historia.

Barcelona Dizzy
2008-04-23 12:25
Bra för oss dåligt för United!
Barcelona Q
2008-04-23 12:25
Det kommer bli årets svåraste match helt klart!United är i stor form och har haft alla spelare friska under årets gång. Medans barca har haft många nyckel spelare skadade och formen har vart si så där.. När messi var på topp skadade han sig och vi börja tappa poäng. Tänk om Ronaldo hade vart skadad i 1månad hur skulle de se ut för united då? Kan redan säga nu att Ronaldo kommer lägga sig va grinig bortsett från de är han super. Vi måste hålla koll på han, zambrotta kommer få det jobbigt och hoppas mister startar me sylvinho
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-23 12:14
Ämne: Tjena alla barcafans....
Jag garanterar att Marquez spelar o inte Thuram... Marquez kom in mot Espanyol också precis som jag hade förutsett...Deco kommer inte att starta, han kommer in i andra...

Tänk er om Barca lyckas vinna med 2-0 oj oj oj...VISCA EL BARCA
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-23 12:14
R_10_ME

Hur vet du att han kommer spela med Thuram?
Det kommer nog bli Marquez - Milito, eftersom Marquez blev inbytt mot Puyol i helgen och spelade bredvid Milito då.
Barcelona R_10_ME
2008-04-23 12:10
Tjena alla barcafans längtar till det blir kväll. jag är på jobbet men kan inte koncenterera mig på nåt annat än matchen ikväll...

Det som oroar mig mest är att Puyol e borta och att rijkard tänker låta thuram spela den positionen. Hoppas bara att han inte gör samma misstag som förra årets elclasico annars så tycker jag att vi kommer att vinna för att vi är bra på att hålla boll inom laget och messi e tillbaka så allt talar för barca men viktigaste av allt att inte låta united göra första mål..

Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-23 12:07
Jag tror på 2-1 idag, men det skulle inte förvåna mig om det blev 3-1, Eto'o sätter två bollar och Bojan slår in 3-1 i 88:de minuten.

Men jag hoppas på 1-0 eller 2-0, bara vi vinner och inte släpper in någon boll.
Getafe Rooooonaldinho
2008-04-23 12:03
Ämne: Idag käkar vi upp Un....
Manchester United spelar absolut inte tråkigt, tvärtom, ett av de mest underhållande algen i världen, tillsammans med Barca förstås :)
Mirko
2008-04-23 11:51
Om Barca ska vinna med 3-0,3-1 eller något sånt. Det tror jag beror mest på Utd.

Spelar dom som dom gjort den här säsongen så känns inte 3-0 realistiskt, för jag tror inte dom släppt in mer än 2 mål i en match mot storlag i sin liga, eller mot något annat lag överhuvudtaget den här säsongen.

Gör dom en dålig match, samtidigt som Barca gör en bra. Då är det möjligt.

Fast jag tvekar inte på att barca kan vinna matchen, men med 3-0 - njae. Kanske 2-1. Men i fotboll kan allt hända.

Med hjärtat: 2-0
Hjärnan: säger väldigt många olika resultat. Men jag tror defenetivt att Utd kommer göra minst 1 mål. Dom är för bra för att inte utnyttja vårat rätt dåliga försvar just nu. 2-2.

PS, lite Roma varning om inte Barca visar effektivitet idag på hemmaplan.
Barcelona FCB_armin
2008-04-23 11:08
TEEEEENIM UN NOM EL SAP TOTHOM! BARÇA! BARÇA! BAAAAAAARÇA!!
Henry*14*
2008-04-23 10:47
Jag håller med:) Hoppas på en vinst!
Barcelona Dizzy
2008-04-23 10:26
Idag kör vi över United! Kom igen Barca!!
Barcelona Marcos
2008-04-23 09:49
Idag käkar vi upp United och ger alla kritiker, bettingföretag och medgångsfans på käften. 3-0 blir det; Henry, Messi, Henry. Årets viktigaste och egentligen näst sista match. Det gäller att visa vart spanien och katalonien står på kartan. Skulle inte orka se en final med två äckligt tråkiga engelska forbollslag. Sparka spring, sparka försvar.... 1-0,0-0, 0-1. Världens tråkigaste liga ska inte få vinna Champions League. A por ellos!
Barcelona Tompa
2008-04-23 09:28
Jugador:
Det är väl snarare så att införraporten ser realistiskt på det hela. Barca har en usel form och har även uselt facit mot topplag i ligan och C.L efter C.L segern 2006.

Självklart måste vi tro på en seger men allt talar för att det blir väldigt svårt att slå ut United. Inget ont om Celtic och Schalke men inget av dessa lag är i närheten av Uniteds kaliber och vi vet alla vilka promblem Barca hade med Schalke. Realistiskt slutresultat i kväll 1-1, hjärtat säger seger med 2-0.

Villarreal roropiero_79
2008-04-23 09:16
Lycka till ikväll grabbar.Hoppas ni vinner och spelar ut Man.U.. Har en känsla att ni kommer spela ut dem på ett typiskt Barca sätt.Och vinner med hela underbara 4-1.

Årets match för er del och den kommer ni ta vara på. Forza!
Barcelona Jugador
2008-04-23 01:52
Stör mig verkligen på att vissa Culés har så överdrivet negativa tankar inför matchen imorgon, särskillt han som skrev Inför-rapporten. Vi tar detta, Tippar 3-0.

Visca Barca!
Mallorca Ruud van Nistelrooy #?
2008-04-23 01:47
Bralle//
Sluta störa Barca-fansen! De spelar annorlunda i CL och försvaret höjer sig avsevärt i en sådan här match.

Är riktigt nervös. Många har gjort United till för stora favoriter. Den här semifinalen känns som en potentiell final. Är säker på att det lag som vinner den här bataljen tar hem finalen, as well.

Lycka till imorgon! Hoppas på en riktigt underhållande match :)
Barcelona Dizzy
2008-04-23 00:54
Är riktig riktig nervös inför imorn! Ber till Gud att vi vinner imorn med 2-0 eller 3-0. Allt kan hända i fotbollen.
Barcelona Rambla
2008-04-23 00:41
Han tar med all säkerhet Zambrottas plats. Ja om nu intresset fortfarande finns hos Barça. Med vår sportdirektör Txiki vet man aldrig. Han verkar ändra sig nästan varje vecka. Det har ryktats tidigare att ett avtal mellan Lahm och Barça redan är klart men det är i sådana fall bara muntligt och sådana rykten kan man aldrig lita på fullt ut. Vi får se vad som händer.
Sevilla Algo mas?
2008-04-23 00:13
Så, vems plats tar Philip Lahm ev till sommaren?

Enligt tysk media så lämnar Lahm Bayern snart och Barca påstås ligga bäst till. Han kan spela både höger som vänsterback och t.ö.m ta en mittfältsposition vid behov.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-22 23:37
Jag tror inte vi kommer spela dåligt mot Man Utd imorgon. det här är spelarnas enda chans att rädda säsongen inför fansen. Alla vet hur viktig den här matchen är och alla kommer kämpa för att vinna den.

Det är såna här matcher spelarna väntar på hela säsongen, jag tror inte dom kommer vika ner sig imorn.

Vi får hoppas att abidal bara inte gör någon Riise i slutet, så ska det nog gå vägen. Hemmaplan blir det vinst! men på bortaplan är det betydligt svårare.

Det enda som är säkert är att vi är underdogsen nu.
Barcelona BlueRed
2008-04-22 23:35
Var det bara jag som tyckte synd om drogba den här matchen ? aldrig sett en mer ensam anfallare, och dummare lag får man leta efter. boll efter boll gick till han, och han är helt själv mot 4 man..
Barcelona Gaucho_10
2008-04-22 23:27
Alla sitter och skriver att messi ska avgöra och frälsa oss, tror ni verkligen att messi kommer att glänsa imorgon om resten av laget spelar pissdåligt, för att han ska glänsa så måste resten av laget funka någorlunda, messi kan inte göra ett piss om laget faller, men jag VET att barca kommer att lyckas
Annons: