/spanien/barcelona/forum/21155.aspx/spanien/barcelona/forum/21155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kubala
2008-04-23 23:09
Ämne: Ravo//

Om du håll....
Vi har stor respekt för United och allt kan hända i returen, men senast vi spelade på Anfield så vann vi, senast vi spelade mot Chelsea i London så vann vi också och senast vi mötte Arsenal så slog vi dem med 1-3. Vi har spelat två gånger mot er på Old Trafford, resultat: 3-3 och 2-2, alltså ni har ALDRIG slagit oss i CL, så var inte så säkert på någon utgång ;)
Barcelona Der Afro
Hur någon kan tycka Deco gör en bra match är ju helt obegripligt. Nämn två bra saker han gjorde?

Jag är besviken på United. Trodde inte dom kunde sjunka så lågt.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
Det enda jag har att säga är att vi är världens bästa klubb vi är för bra, Man utd ? hahahaha
Barcelona Kallé
2008-04-23 23:08
Dizzy,
För att han nyss kom tillbaka från en skada. Så enkelt är svaret.
Barcelona Dizzy
Nån som vet varför Rijkard bytte ut Messi? Blev riktigt arg där.
Valencia nms_
Jag tycker matchen var rätt symbolisk för er säsong så här långt (ni får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar) men ni har ofta haft otroligt mkt boll men inte skapat speciellt mkt. Vi spelade givetvis tråkfotboll idag men under den här säsongen har vi tillsammans med arsenal spelat den bästa fotbollen och det tror jag att de flesta kan hålla med om.

Jag kan inte förstå varför vissa här tror att vi ska gå ut och spela anfallsfotboll på Camp Nou. Vi gjorde precis vad vi skulle medan ni misslyckades med det ni skulle göra, dvs mål. Tror ändå att det blir en grym match på OT nästa tisdag som fortfarande är helt öppen. Med en kille som Henry i truppen kan jag aldrig känna mig säker, orkar inte ens tänka på alla ggr han har sänkt oss =)

Vi ses nästa vecka igen!
Barcelona Ravo
2008-04-23 23:07
Bralle

Jag ski*er i om vi inte vinner något, ok inte ski*er i men tro inte att jag kommer ta självmord av det. Det är inte så att världen går under om vi kommer "trea" bara så att du vet så är ligan inte slut än. Vi kan fortfarande komma 2:a. Jag får lite medgångfans vibbar av dig.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-23 23:07
Holländaren

Första gången jag kan hålla med dig om din betygsättning men jag tycker att Abidal borde fått en 4 och Marquez 3- :P.

FC-Barcelona

Såg vi samma match?
Deco var riiiiktigt seg och slarvade mycket, Eto'o är inte sig dugg lik längre.
Deportivo Denari
2008-04-23 23:06
FC-Barcelona

Betyget måste väl ändå baseras på hur bra spelaren var i matchen i fråga. Spelar ingen som helst roll om Deco har varit skadad, han var inte bättre än en 2:a eller möjligen en 3:a.
Barcelona Holländaren
2008-04-23 23:06
Ämne: Ämne: Det jag....
Jag håller med. Xavi borde ta fler frisparkar. Det var samma när Gio (Die Hard 2-Gio) var i Barca, han satte någon überläcker frispark och sen tog han typ aldrig mer någon trots att laget nästan helt saknar duktiga vänsterfotade spelare. Sådant är underligt ibland faktiskt.
Spanien No_Name
2008-04-23 23:04
Ämne: Det roliga är ju att....
Ja du Akram

Att spela "smart och taktiskt" är inte samma sak som att vara dålig. Tråkigt att se på kanske men man behöver inte vara dålig för det. Jag gillar ju självklart rolig fotboll med ett underbart passningsspel som Barca spelar men gör man inga mål hur kul är det då? Rent taktiskt skulle ni ha "lurat" upp United högre upp i banan då hade ni fått mer ytor men ni gick rakt i fällan tyvärr.
Espanyol Bralle
2008-04-23 23:01
Ravo//

Om du håller på ett lag för att dom ska komma trea i sin egen liga och åka ut ur cl pga ineffektivitet så tycker jag synd om dig. Jag ser hellre ett effektivt lag som vinner titlar. Visst barca har inte vunnit lite titlar men åker ni ur cl i år så är det en riktig flopp. Vi har chans på dubbeln fortfarande.
Barcelona Veintiséis
Messi vann över Ronaldo i matchen dem emellan. Är med all säkerhet inte den enda som tycker det heller...
Barcelona Xavi_(R.I.P. Puerta)
Ämne: Det jag älskar med E....
Xavi slog inga frisparkar i målchansläge. Däremot slog Marquez bort en vad jag minns. Alltså var det Deco och Marquez som slog bort alla fina lägen. Märkligt anser jag att Xavi aldrig fick ta en då jag anser att han är den vassaste av dem alla efter Dinho..
Sancho (AC Milan)
Ämne: Det roliga är ju att...."Det roliga är ju att lag som Getafe, Racing, Almeria med flera i spanska ligan kommer till bland annat Camp Nou och Bernabeu med sitt eget spel. De vågar anfalla."

Seriöst... det där är spanska ligan och detta är CHAMPIONS LEAGUE. Där kan man inte bara anfalla hela tiden utan man måste vara smart och bra taktiker. Benitez och Ancelotti är bäst på detta. :)
Barcelona Ghazza
Ämne: Holländaren...

As....
Hmm njae, jag är beredd att hålla med Holländarn. Faktiskt första gången alla betygen känns klockrena =)
Barcelona Caio
Henry var verkligen taggad.
Jag vill ha honom i startelvan i returen. Han vill vinna över Man United.
Ett mål räcker väl i returen, om vi kan hålla nollan.

J*kligt bra att de missade straffet. Ronaldo klarade inte pressen på Camp Nou.

Trots att det blev mållöst var det ändå intressant match, tycker jag.
Bra att Messi blev utbytt. Han behöver få fler matcher i kroppen. Sedan är han ett gult kort från avstängning.
Barcelona Jay-z
Akram //

Visst det är skit tråkigt att ett väldigt form starkt Man U inte vågar spela sitt spel. Mot ett Väldigt formsvagt Barcelona ganska kul att dom har en sån respekt för Barca.

Men men om jag ska va ärlig så har Spanska ligan inte heller rosat på marknaden. Och Real Madrid är inget udantag, ni leder ligan för att alla andra lag underpresterar, förutom villareal då. Men ni har spela många deffensiva matcher har alldrig kolla klart en Real match sen 2006. Du får det att framstå som Real lirar världens finaste fotboll men ni ligger LÅNGT därifrån.
Barcelona FCB :)
2008-04-23 23:00
Bra idag; Zambrotta(hur kan folk klaga?), Yaya Touré, Messi. Abidal, och Henry gör det också bra.

Mindre bra; Deco(slarvig), Iniesta, Eto'o, milito var också lite darrig.

Resten OK
Barcelona Holländaren
2008-04-23 22:59
Manchester United spelade inte taktiskt för fem öre. Om SAFs tanke var att backa hem med hela laget hade han knappast spelat med Tevez. Jag tror faktiskt han förväntade sig en helt annan matchbild.

Att spela defensivt brukar kallas för att man spelar taktiskt men enligt mig är det betydligt svårare att spela bra offensivt än defensivt. Barcelonas taktiska insats i dag bedömer jag däremot som god. Man gjorde i princip som man tänkt sig men misslyckades med de avgörande sakerna.
Barcelona Ravo
Ämne: Bralle

Hahahahaha....
Han såg nog inte matchen mot liverpool. Han fick lov att sova tidigare eftersom de blev för sent.
Barcelona FC-Barcelona
Holländaren...

Asså serilst lägg ner med Betyg sättande, Abidal lätt en 5:a, varför Ronney vad kunde han göra, sen Deco tänk lite 2 månader frånvaro, tycker att killen gör en Fett grym match, lätt en 4 för han!, Eto säg mig vad kunde han gör när han hade 3 man i ryggen hella tiden, han är ingen DINOH!!..
Atlético Optimo_Kun
2008-04-23 22:58
även om jag är atleti-fan så ÄLSKAR jag sättet ni spelar fotboll. Hoppas verkligen ni vinner CL
Barcelona Suñol
Det är grymt tråkigt med lag som spelar anti-fotboll som Man Utd gjorde idag, it "takes two to tango" men men dom engelska spelförstörarna är säkert nöjda.
Barcelona Ghazza
Nu vill jag egentligen inte gå in i ngn diskusion.. Men det är intressant att se hur herr Bralle definerar rolig fotboll.

"till och med pool spelar roligare."

- Say what?
Barcelona Ravo
Bralle

Jo vi vann i anfield? eller kommer ud inte ihåg det? Ok visst de spelar roll om man spelar hemma eller borta men har man ett så bra lag som du säger så ska man väl inte spela defensivt här eftersom ni kommer äga oss i OT och en idiot kan du väl vara :)ineffektivt ja men vi spelade väl roligare fotboll än er?^^
Barcelona Braxingen
2008-04-23 22:56
Bralle

Hahahahaha, snälla sluta. Hahahahaha du dödar mig.
Först säger man att vi inte är effektiva. I samma veva var United taktiskt skickliga. Hur går den ekvationen ens ihop? Vidare hävdar du att vi inte spelar någon rolig fotboll. Ja du... Gå och sov eller något. Ta medicinen!

Och du förresten: Vi vann på Anfield ifall du undrar.
Barcelona Xavi_(R.I.P. Puerta)
Ämne: Ämne: En intr....
Kallé/ Jag kan förstå ditt resonemang om det vore ett gammalt stabilt Barcelona vi pratade om. Men så som det sett ut i år och sättet Barca har lirat försvarsspel på, så har jag väldigt svårt för att se hur det ska kunna hållas tätt på Old Trafford. Därav min önskan att gå för vinst och knock i hemmamatchen. Scums gör minst ett mål på hemmaplan, minst! För att finalen ska bli ett faktum tror jag ärligt talat att vi måste göra två mål där borta och det vette faan om ens Messi lyckas med..
Barcelona Tompa
De s.k "experterna" ja. Men vad kan man vänta sig? Det är ju ingen hemlighet att svenska sportjournalistkåren med diverse experter i "släptåg" är överbefolkat med anglofiler...

Hur som helst, det är långt från avgjort. Kan vi spela lika bra nästa match + att effektitiviteten bara ökar lite grann ska det här kunna gå vägen.

FORCA BARCA!
Barcelona Barcelona #7
Bralle

Dra härifrån till dina Medkompisars Forum.(Uniteds)
Annons: