/spanien/barcelona/forum/21154.aspx/spanien/barcelona/forum/21154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kallé
2008-04-24 07:25
Det var till och med "Jag TROR han rörde mig."
Barcelona Kataloniens stolhet
2008-04-24 00:34
Ämne: Vet inte om nån har ....
"Jag tyckte han (Marquez) rörde mig, så jag förstår inte varför jag inte fick straff"

Haha...sen när är det förbjudet med kroppskontakt i fotboll? Det var ju dessutom en klassisk axel-mot-axelsituation. Den andra situationen var närme straff om något.
Spanien Ichi
2008-04-24 00:31
Rambla: Ifjol hade vi sargad backlinje och AC MILAN hände, vi hade det mot Roma också...och det är likadant nu..i detta skedet. Därav den "vi måste iallfall hålla tätt,vinna tid", för helt ärligt så har ni bättre reserver därbak, åtminstonde centralt.

Med det sagt...blev förvånad själv av den ultra defensiv...

Men förvänta er inte massivt bollinnehav , inte ens på OT, det är sällan MU har det mot CL lag eller Big 4...ni kommer nog hålla 50/50...som Arsenal ungefär...

Kul blir det iallfall.. =)

Cup matcher är somdom är..kolla hela 2000 tills nu.
Valladolid Magnito_perez
2008-04-24 00:29
grejen är väl den att som någon skrev: klart Barca ser farliga ut när dem ställer upp med 5 mittfältare utanför straffområdet som springer i cirklar och passar till varandra men inte en enda boll hittade in. lite arsenalsyndrom över det hela. Det är därför nästa match kommer vara som milan-arsenal. Barca kommer likt arsenal få större ytor och lyckas med det som arsenal misslyckades med på hemmplan när milan backade tillbaka. Men på san siro så var milan tvungna att anfalla och arsenal hade 74-26 i bollinnehav halva andra halvlek. Ser inte hur någon kan tippa mot barca nu. Man gör en bra match bortsett från målen och united gör sin säsongs sämsta match kanske. Men tror fergie satte rooney där eftersom han vet hur det gick mot milan förra året. Nej barca är favoriter i mina ögon. En solklar paralell till arsenal-milan då alla trodde milan hade gett sig guldläge att vinna på hemmaplan. Nix blev det med den saken.
2008-04-24 00:29
Ämne: L.Messi19//

Jajam....Scholes "åt upp" Iniesta? Om Scholes åt upp Iniesta, så så hade Yaya Touré redan hunnit passera Ronaldo, Carrick, Park, och resten av Man U:s mittfält genom matsmältningen innan matchen var slut.

Touré gjorde en lysande match, vann tillbaka varenda boll. Scholes var inte i närheten av Yayas nivå i den här matchen.

Och det ramstarka försvaret som du pratar om var ju samtliga utespelare i dagens match. Trots det rann Eto'o & Co genom flera gånger.
2008-04-24 00:26
Ämne: Kataloniens stolhet/....
Om man ser på det Ronaldo presterade (eller snarare inte presterade) idag mot Barca, så har vi inget att vara rädda för.

Jag uppskattar Ronaldo som spelare, han är helt otrolig när han är som bäst, men han har fortfarande en allt för stor tendens att gnälla när han ramlar. Som i en situation i matchen där han föll något lätt nära Barcas straffområde, och spelet fortsätter efter inkast (kanske var inspark, kommer ej ihåg). Mer än tio sekunder senare zoomar kameran in på Ronaldo, som fortfarande sitter och tjurar och med armarna vädjande till domaren.

Om han håller på sådär i returen, anser jag inte att han är ett större hot än i dagens match.
Espanyol Bralle
2008-04-24 00:26
L.Messi19//

Jajamän och det står jag för än att vårt mittfält är bättre än erat vilket vi såg idag, scholes åt upp iniesta. På old trafford kommer vi att spela offensivt och matchen kommer att bli mer öppen vilket passar oss mer än väl med vårt ramstarka försvar. Er passar det nog inte, helst inte då till och med carrick kan dribbla sig igenom som inte är direkt känd för att vara teknisk...
Lacus Clyne
2008-04-24 00:24
Vet inte om nån har vissat denna länken tidigare, SVT text med C. Ronaldo som visar att han inte borde göra fler uttal om fotboll.
Barcelona Rambla
2008-04-24 00:23
Messis lilla chip över Evra som försvann upp på läktaren var matchens behållning. :)

Ja den och Yayas härliga mittfältsspel. Han var ju för fan överallt och rädda upp tappade bollar och stoppade kontringar. Vilket monster.
Barcelona L.Messi19
2008-04-24 00:19
Bralle

Det var du som kom igår och sa att vårt mittfält har ingen chans mot er och vår backlinje suger medan er är bäst i europa. Snacka går ju alltid, men förneka 64% bollinnehav och ManU's 1 skott på mål..Ynkligt :D
Det enda Ronaldo gjorde idag var att ramla och missa straff, men låt oss inte glömma att han klackade bollen en gång! Helt världsklass..
Espanyol Bralle
2008-04-24 00:18
Kataloniens stolhet//

Och ROFLCOPTER på dig med, har man gjort 36 mål så har man belägg för att säga sådana saker, någon mittfältare i barca som gjort 36 mål i år? nej skulle inte tro det.
Barcelona Rambla
2008-04-24 00:13
Ichi:

Mot Roma så hade United ett sylvass kontringsspel. Det lyste totalt med sin frånvaro i kväll. Som sagt, Fergie hade räknat med mer bollinnehav och eget spel. Inte så att han ville anfalla mer än hemmalaget men åtminstone hålla i bollen lite mer på offensiv planhalva. Detta misslyckades totalt. Tyvärr förr oss så räcker inte endast stort bollinnehav för att vinna matcherna nu för tiden. Vi är alldeles för ineffektiva den här säsongen. Jag tror att det var den fjärde raka matchen i rad på Camp Nou där vi lämnar mållösa.

Returen blir en helt annan femma. Ett rent helvete säkert med tanke på publiktrycket. Allt kan som sagt hända. Så här i efterhand är jag bara glad i fortfarande är med i matchserien för jag var rädd för att Barça skulle vara borta redan efter första matchen. Nu finns i alla fall ett litet hopp. :)
2008-04-24 00:13
Ämne: gruppen avgjord när ....Hmm...ber om ursäkt, formulerade mig lite dumt.

Knappast medgångsfan här, utan snarare en som tror starkt på sitt lag, hur mörkt det än ser ut ;). Vad jag menade var att som jag såg det den gången, var det självklart att Chelsea och Barcelona skulle gå vidare från den gruppen.

Och ROFLCOPTER åt Ronaldos uttalande. Jag skakar....vad är det värsta han kan göra? Ramla på egen planhalva och gnälla?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-24 00:08
Bralle

Skrämmande ^^
Valladolid Magnito_perez
2008-04-24 00:08
gruppen avgjord när ni mötte chelsea? Haha medgångsfan?. Du har ju inte ens koll på ert eget lag. Det var ju det INTE var. Det var DET som var grejen att Barca låg illa till! Man satte sig i en prekär situation där det avgjordes i absolut sista matchen då ronaldinho satte den där frisparken mot werder Bremen under deras mur. Hehe gruppen avgjord innan chelseamatchen.. Bäst att kolla fakta innan man skrev. Däremot för chelski såg det ganska lugnt ut.

Ni tar detta på OT. det är lugnt;-) Mer kontringsmöjligheter.
att united skulle vara defensiva visar ju sig från minut 1 då rooney direkt går ned som "back". Men men dem hade sin chans på straffen. sånt kan man inte missa på bortaplan. Ni går vidare helt enkelt.
Espanyol Bralle
2008-04-24 00:06
Cristiano Ronaldo has warned Barcelona that he will atone for his Nou Camp penalty miss in next week's semi-final decider at Old Trafford.

"Today I didn't score," he told Sky Sports. "No problem, now I'm going to score in Manchester. Nil-nil is a good result. Of course, if you score a goal it is better for us. We didn't score, but 0-0 is good.

akta er ;)
Spanien Ichi
2008-04-24 00:05
Ramla: Sant..annars skulle inte tevez varit på planen, men defensiven har 1 prioritet, Roma borta tex, (ifjol lite för valpiga på den stora scenen), även big 4 i PL.

Det är vidöppet, känns skönt att Media svänger över, Barca blir favorit och MU blir underdog på OT. Folk glömmer bort att MU är inget topplag i EU....10 års sen sist, 1 CL.

Jag ville ha mer offensiv...men kan inte vara missnöjd.

väl mött..vi ses på OT
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-24 00:04
Det värsta som kan hända är att vi ser imorn att de står att Messi har dragit på sig någon skada eller liknande.
2008-04-23 23:59
Ämne: Kataloniens stolthet....
Haha, ja du....det får du fråga UEFA om. Det där med konstiga reglement och lottningar är de ju bra på.

Jag har hört förklaringen, kommer bara inte ihåg den just nu.
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:57
No_Name:

Taktisk triumf för Ferguson kan du skippa med en gång. Ett lag som United är alltid ute efter att göra ett mål på bortaplan i CL, tveka inte på det. Nu var det ju visserligen knappast någon taktisk triumf för Rijkaard heller då ett hemmalag bör åtminstone göra ett mål. Det enda han kan vara nöjd med är väl att inte ha släppt in något mål hemma vilket kan vara förödande. Som sagt, United var ute efter bortamål, make no mistake about that. Lyssnar man på ManU Tv så inser man också att de är rätt besvikna på att ej ha fått med sig ett bortamål. Speciellt med tanke på att de brände en straff.
Barcelona Kimmpa_fcb
Kataloniens stolthet

Borde ändå inte vara så.
Varför kan det inte bara va så att tisdags matchen börjar även nästa tisdag, sedan samma sak med onsdags matchen. Så de får samma vila.
Ämne: Va? SEnast ni spelad....
Och hur gick det säsongen innan? Visst var det Barca som vann hela turneringen?

Gruppen förra året var ju i princip redan avgjord ändå.
Barcelona Ghazza
2008-04-23 23:52
Ämne: Va? SEnast ni spelad....
Jaha..?
Valladolid Magnito_perez
2008-04-23 23:50
Va? SEnast ni spelade i england på Stamford Bridge blev ni utspelade av Chelsea som vann med 1-0 som var väldigt i underkant. Sen blev det 2-2 i returen!

det var senast Barcaelona mötte chelsea!
2008-04-23 23:50
Ämne: Är det bara jag som ....
Det vänder ju varje vid varje ny gren i utslagsfasen, är väl rättvist så?
Barcelona L!VOZ
2008-04-23 23:49
Glenn "Fi*ta" Hysén citat, talesätt.
kolla länken
Spanien No_Name
2008-04-23 23:48
Ämne: No_name

Att spela....Akram
För det första så är jag ingen Unitedsupporter vart du nu fick det ifrån? United åkte ner för att få ett bra resultat och det fick dem... Tråkigt JA men en taktisk triumf oavsett vad du tycker.

Svar på din fråga angående att Getafe kanske är bättre än Man Utd

Har du sett dem spela under säsongen så vet du svaret på det själv förmodligen, inget ont om Getafe i övrigt dem har gjort en bra säsong.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-23 23:47
Är det bara jag som stör mig på att de som spelar på tisdagen får 7(!) vilodagar jämfört med de som spelar på onsdagen som får 5(!) vilodagar bara, RIKTIGT irriterande!
2008-04-23 23:46
Ämne: kubala // Senast ni ....Krossat=målvaktstabbe? Får inte ihop den ekvationen.

Nåja, Barca var i en riktig formsvacka under den perioden, och spelet var inte särskilt bra, det får man erkänna.
Spanien BlaZze
2008-04-23 23:46
Jo krossat var kanske att ta i men hur som helst så slog vi er och kunde gå på resultat på Anfield
Annons: