/spanien/barcelona/forum/21151.aspx/spanien/barcelona/forum/21151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mirko
2008-04-25 17:03
Jag tror tyvärr vi kommer förlora ihelgen, med tanke på dom som är utanför truppen. Och att ligan är körd(snart iallafall)

Men man kan ju alltid hoppas på vinst.
Barcelona barca__elve
2008-04-25 16:54
Även Laporta blev bestulen i onsdags...
Barcelona barcadinho
2008-04-25 16:26
Månge rykten igen om inköp/försäljningar.
Laporta och Txiki sa för typ en månad sen att de ska göra i slutet på säsongen en summering av alla i truppen och de ska titta på hur formen var för var och en. Enligt den här resonemangen så tror jag att Zambrotta kommer att stanna kvar ett år till. Han har ju spelat bra på många matcher (mycket bättre än de flesta). Lahm kan vara en bra inköp och de två kan ta hand om vänster positionen. Det betyder förstås att man drar bort fråm Alves affär i så fall.

Sen är det många andra rykten, men det smartaste vore att vänta först och se vem blir tränaren.
Det är inte så bra att städa och renovera för mycket innan man har fått den nya tränaren, om vi kommer och få en ny. Den nya kommer att ha förstås egna önskemål och tankar och det är nog smartare att lyssna och bestäma ihop. De flesta stora tränaren vill ha nåt och säga åtminstone kring truppen. Men det är bra att börja med första kontakter med intressanta seplare.

Det ryktas om att ledningen har träffats Mourinho och de var imponerade av honom. Han hade mycket att berätta och massa med ideer och sa också att han kan anpassa allt enligt barcas tradition. Som sagt - den här manen jobbar som en proffs och jag är inte ett dugg förvånad om han lyckades imponera ledningen.
Lukas.RP
2008-04-25 16:15
Bra gjort av Rijkaard att vila flera spelare mot Depor. Vi behöver starkaste möjliga manskap mot United!

Härligt att Puyi kommer tillbaka och säkrar upp på Old Trafford också. Alltid viktig.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-25 15:47
LIONEL-MESSI

Jag tror Aldrig att Rijkaard skulle spela Thuram som högerback, och Thuram passar inte in där när han är så seg och slö.

Och Rijkaard har envisats med att spela Toure hela tiden så jag tror han kommer få starta, men hoppas att han börjar med Edmilson.
Barcelona petersays
2008-04-25 15:45
Grejen är den att jag tror vi har större chans att klå Deportivo med den startelvan än med den stjärnspäckade. Ska bli spännande att se en annan typ av spel som motståndarna inte kan läsa så väl.
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-04-25 15:40
jag tror Rijkard startar matchen så här:

Valdes
Thuram Puyol Marquez Sylvinho
Deco Edmilson Gudjohnsen
Giovani Bojan Henry

Inhopp: Zambrotta Pedrito Ezquerro

Utbytta: Puyol Henry Bojan
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-25 15:29
Kanske ger han Pinto också en chans? :P men de vore bra om Henry och Deco fick lite speltid inför Man united matchen, sedan tycker jag att vi ska vila Toure också, för han är mkt viktig.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-25 15:05
Rambla

Bra att Rijkaard vågar vila folk, jag tror vi kan ta ett kryss i matchen.
Rijkaard har väl förstått att ligan är över, bra gjort av honom att vila nyckelspelarna.
Barcelona Rambla
2008-04-25 14:39
Truppen mot Deportivo i morgon:

Porteros: Valdés y Pinto

Defensas: Oleguer, Zambrotta, Puyol, Thuram, Márquez, Sylvinho, Abidal

Centrocampistas: Touré, Deco, Gudjohnsen, Edmílson

Delanteros: Giovani, Bojan, Henry, Ezquerro, Pedrito

Hehe, ingen Messi, Eto'o, Iniesta, Xavi och Milito. Tar vi poäng på Riazor med den truppen så är det nästan en sensation. Hade hellre haft med Victor Vasquez än Pedrito från Barcelona B, han är bra mycket bättre.
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-04-25 14:34
Criff , du har rätt faktiskt det mesta är rykten men hoppas att deco lämnar och ronaldinho för deras tid är över i barca. man måste börja om från nytt och det måste faktiskt barca göra. dem måste handla rejält och sälja.
Barcelona Criff
2008-04-25 12:07
LIONEL-MESSI, ja men allting är fortfarande rykten. Då menar jag verkligen allt. Man kan sitta och spekulera i det hur länge som helst men sanningen är att INGET är bekräftat någonstans.
Jag kan sitta och måla upp en startelva som jag tror kommer vara Barcelonas nästa år, men jag har inget att backa upp den med förutom lösa rykten.
Då är det bättre att vara tyst och invänta klara besked.
Barcelona Dizzy
2008-04-25 11:57
Men vad händer med Dani Alves om Lahm kommer? Ser hellre Alves men han är dyrare men mycket bättre. In med Alves!
Barcelona Saman.
2008-04-25 11:55
Lahm är ytterst välkommen om ryktet nu stämmer.
Barcelona petersays
2008-04-25 11:54
Annars var nog Yaya och Zambrotta faktiskt de som var bäst i matchen. Messi och Henrys inhopp inte långt bakom. Kanske skulle man våga starta med Henry borta? Abidal var absolut inte dålig, men jag tror att Synvinho passar bättre i ett offensivt Barca. Absolut mer kreativ i anfallsspelet och bättre precision på foten. Heller inte rädd för att ta ett skott då och då.
Barcelona petersays
2008-04-25 11:51
Alltså jag tycker att Deco fick oförtjänt mycket skit för sin insats. Han storspelade absolut inte. Jag skulle ge honom knappt godkänt. Men folk verkar nästan såga hans insats. Och kommentatorerna var helt blinda för allt som han faktiskt tillförde.

Dels så slog han jättamånga fina crossbollar och lyftningar ut på kanterna. Alltid med bra adress. Har det hänt under hans frånvaro? Crossboll? Inte sett nån på många matcher. Sedan fanns han alltid där nere för att plocka upp boll och sätta igång spelet. Sedan sprang han inte så mycket som han borde, och var lite långsam i fötterna. Men tyckte att han blev piggare i andra så jag antar att han fick en tillsägelse av Rijkaard att rör sig mer. Men glöm inte att han vart borta ett bra tag. Jag hoppas El Magico startar nästa match med och får en chans att visa att han kan komma tillbaks i form.
Barcelona R_10_ME
2008-04-25 11:31
rykte
Barcelona Dizzy
2008-04-25 11:23
Kolla vilken teknik Messi har!

Visca Messi!
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-04-25 10:01
mourinho är ju typ klar för inter
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-04-25 10:00
vi får se om henry lämnar men jag tror han lämnar till newcastle
Barcelona Criff
2008-04-25 09:38
LIONEL-MESSI, Okej, hur vet du att Deco kommer säljas? Eller det är bara något du tror? Hur vet du att vi ens kommer spela 4-3-3 nästa år?
Tänk om Mourinho sitter på bänken tills nästa säsong.
Tror du fortfarande t.ex Deco kommer gå då?
Henry kommer absolut inte gå någonstans, inte en chans en spelare köps för 24 miljoner euro för att sen säljas iväg efter en säsong.

Tänk lite innan du skriver en massa dynga.
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-04-25 09:34
glömde att säga att deco kommer också säljas
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-04-25 09:33
Ut: Edmilson,Zambrotta,Ronaldinho,Henry
In: Alves,2 innermittfälltare och 1 offensive mittfälltare och kanske en anfallare och en mittback. då blir det så här barca spela.

valdes
Alves Puyol Marquez/Milito/ny back abidal
Toure
Xavi Iniesta
Messi och en ny istället för ronaldinho
Eto och så kommer bojan hoppa in när eto är trött elr skadad. giovanni kommer hoppa in istället för messi eller den nya istället för ronaldinho.
Hoppas Modric kommer till barca då iniesta kan flytta up med messi och modric tar plats bredvid xavi. kanske måste vi köpa en defensive mittfältare som triv att vara på bänken och hoppar in istället för yaya när han är skadad eller trött. Hoppas på poulsen.
Barcelona Forza_Barca7
2008-04-25 09:02
Hej jag undrar om ngn vet om Guray eller vad han heter från Racing Santander ska komma till barca?han var på väg till oss i vintras hade jag läst någon stans, men hoppas iaf att han kommer. En riktigt bra ung mittbacks talang !? FORZA BARCA !!
Barcelona Rambla
2008-04-25 08:33
Edmilson på väg till Villarreal till nästa säsong. I måndags var han där och gjorde ett läkartest. Hans kontrakt går ut 30 juni så det blir ju på fri transfer.

Tyvärr så räcker han inte till i Barça längre men tack för allt Edmilson. Som bäst under 2006 i CL.
Rico the Nerazzuri
2008-04-25 00:14
Grabbar tycker inte ni att det är C.RONALDO!

Kolla länk!

Fan vad synd att ni inte vann! Hoppas ni visar engelsmännen att de e inte såå jävla överklassiga.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-24 22:38
Va roligt de kan vara med fakta ibland. Statestiken är helt identisk mellan United och Barca i årets upplaga av CL.

Lagen har släppt in, och gjort lika många mål. Dom har vunnit lika många matcher och dragit enpoängare lika mycket.

Men nu på tisdagen så måste ett av lagen bli bättre än de andra. Oavsett hur de slutar. Och jag hoppas Flytet,Turen,Gud och allt som förknippas med ren glädje och tur är med oss då.

På Tisdagen den 29/04/08.
Barcelona fcs
2008-04-24 22:01
Ämne: Dizzy:

Ja du, man....
Vi får se om det finns någon sanning i rykten om Pjanic och bud från Barca. För honom behöver vi bara €10m och tillräckligt med tålamod. Han är 18 år och behöver tid, men han är förmodligen (tillsammnans med Krkic) Europas bästa 18-åring...

Jag vet att det är lite chans att Barca köper någon spelare som kommer från ingenstans (det här är hans första profs säsong)och att uppvisning i en match räcker inte att övertyga Txiki, men man vet aldrig...
Barcelona fcs
2008-04-24 21:59
-----
Barcelona barcadinho
2008-04-24 21:46
Många united fans tänker på deras fina spel och resultat. Visst är de kanon duktiga, men jag själv tänker mest på två macher som du har haft hemma i CL. Den första mot Sporting som ledde 1 -0 och united kvitterade sen och gjorde segermålet i tillägstiden (93 min eller så). En annan match mot Lyon där de vann 1-0. De var ganska darriga i slutet där och Keita skott mot stolpen var nära att kvittera. United spelade inte särskillt bra på de två matcherna, trots att det var hemma på OT. Vad jag vill säga med det är att det finns chans. Vi är också bättre än Lyon och Sporting om vi har en bra dag.
Annons: