/spanien/barcelona/forum/21150.aspx/spanien/barcelona/forum/21150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho_10
2008-04-29 22:55
Om man nu är en fotbollsälskare utan något favo lag så kommer CL finalen att bli rena sömnpillret
Barcelona 87an

Ronaldo tog ett stort ansvar i försvaret och otur att han missade straff. Men det var ju en hands på barca idag så det skulle varit straff men det är som det är.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
Ämne: Ämne: Eto'....
för jag skriver sanningen?

om d inte gillar det jag skriver sluta läs
Spanien BlaZze
Helt otroligt att ni blir utslagna med era stjärnspelare. Förra året mot Liverpool och nu mot ManU. Fatta vad Sir Alex, Rafa Benitez, Wenger, Mourinho skulle dominera världen med det lag ni egentligen har. Gör som flera av er säger, byt hela ledningen hos er så blir det nog bättre.

Hoppas nu bara att Liverpool slår ut Chelsea i morgon. Hade varit roligare med er i en final för vi (Liverpool) har jävligt svårt för United men nu sket sig det!
Barcelona Gaucho!
Anledningen till att det blir en "Engelsk Final" är för att både italien o framförallt spanien har haft en riktigt dålig säsong. Kolla bara spanska ligan, ett lag som Valencia ligger på 15e plats
Barcelona Kim
Hur kan vi vara så värdelösa nu och så bra för två år sen? Jag tror svaret är enklare än vi tror. Skillnaden stavas inte Ronaldinho, Larsson eller Saviola. Den som stod för taktiken och som hade förmågan att ändra en matchbild efter hur spelet såg ut var ingen annan än en annan holländare, Hen Ten Cate. Han ställde om hela defensiven, se matcherna mot Milan och Chelsea. När motståndarna har läst sönder vårt spel idag, så står vi där handfallna och vet inte vad vi ska göra. Ingen säger si, ingen säger så. Frank stoppar åtta fingrar i munnen, busvisslar och menar på att spelarna ska ligga tätare. Det krävs mer än så, och kunskapen finns idag inte i klubben.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-29 22:54
Det kändes hela tiden sjukt om vi skulle nått en CL-final. det skulle ändå vart en stor "lögn". vi har vart urusla sett till säsongen som helhet och ska bli krönade som bäst i europa. det kändes hela tiden lite underligt. 08/09 blir en spännande säsong med ett väldigt annorlunda barcelona.
Barcelona Messidinho_10
Se det på det postiva sättet grabbar bye bye Rejkaard!!!! Och fan ta dom om dom släpper Ronaldinho vår bästa spelare han är skillnaden mellan en förlust och seger. Jag kommer ihåg när han avgjorde matcher på egen hand. Ronaldinhooooooooooo

Visca Barca
Sänt: 2008-04-29 22:51 - Ändrat 2008-04-29 22:52
Eto'o som gillar att göra idiot utalande på media verkar bara kunna snacka o inte leverera, om du vill lämna Barça gör klubben en tjänst o lämna imorgon. du kanske kan bli reals hund igen

Vill bara tillägga att utan Ronaldinho så är Eto'o INGETING
Barcelona Boixos Nois 81
Ämne: Eto'o som gillar ....
sånna som du borde spärras!
Barcelona Messinales
2008-04-29 22:53
fotboll är inte alltid rättvist,, alla som möter barca spelar med 10 man i bakclinjen,, har verkligen gillat United den här året tyckt att dom har spelat grym men efter dom här två matcherna så i mina ögon är dom skit den formen dom har varit i o backar så mycket fyfan liverpool nr 2 o så vidare vi får ta o vänja oss vid att alla som möter oss kommer att ha hela laget i straffområdet,, men ett lag som United o backar så mycket skam fattar inte hur dom spelar så,, inget roligt me fotboll när lag spelar så,, tack för mig barca har varit bäst kommer allti att vara bäst!!
Spanien Ichi
Skönt att det finns några "halvobjektiva" iallafall..jag skäms inte för att vi är i final..2 bästa borta...i dålig form, och möter ett BARCA som bara har CL kvar.....

nej nej..vi lirade grymt bra mot världens bollskickligastelag..
Barcelona FCB :)
Visst, vi är kanske världens bollskickligaste lag. Men vad skapar vi? Ingenting. Med de spelare vi har borde vi kunna skapa 3-4 bra lägen varje halvlek. Innan säsongen var det snack om våran superoffensiv, men den har man ju inte direkt märkt av. Vi är för enformiga i vårt spel. Det är nog tyvärr god natt för Rijkaard nu, även om spelarna gör det ganska dåligt också. Vi kanske inte behöver spela oss igenom till mållinjen och göra mål, utan måste våga skjuta lite också. Förövrigt tycker jag Henry borde få en fri roll, så att han kan möta boll, skarva och få tillbaka. Vi måste utnyttja en sådan spelare maximalt, annars är det ingen idé.

jaja, snart ny säsong.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-29 22:52
snälla ta inte upp ämnet ronaldo! ni som såg båda matcherna såg att messi var i högra klass när det verkligen gäller!

men messi hade inte scholes vid sin sida som kunde skjuta.
Barcelona Koeman!!
En taggad Ronaldinho nästa säsong är min dröm.
Barcelona Xavi_(R.I.P. Puerta)
87an/ Ronaldo.. vem är det? Var han med? Ja just ja.. det är han med handväskan som bölar så fort en motståndare tittar på honom. Patetiskt!!
Grattis Tevez, grattis Van der Saar och grattis Park! Men Ronaldo? Nja, världens mest löjliga fotbollsspelare..!!
Real Madrid Hassan
Jag kan redan föreställa mig morgondagens rubriker:

1. "Reijkaard sparkad"

eller

2. "Reijkaar avgår efter säsongen"
Barcelona 87an

Ja det är ju en engelsk final så det måste ju betyda något?
Dojjan
Måste bara få skriva några rader om Messi. Inte nog med att han är en gudabenådad fotbollsspelare, han är också en förebild på fotbollsplanen, till skillnad mot Ronaldo som alltid gestikulerar när han inte får domsluten med sig. Messi däremot bara spelar vidare utan att gestikulera när han inte får domsluten med sig. Mycket stort!
Måste också tillägga att Messi överglänst Ronaldo i båda matcherna. Killen kommer bli hur stor som helst.
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-29 22:51
jag vill berömma laget för deras insats. Det har varit ett jobbigt år för Barcas fans och spelare och nu förlorade vi tack vare eget misstag och inte för att vi var sämre. Grabbarna visade ändå att de ville vinna och jag tycker att de förtjänar beröm. Vet ni varför jag ÄLSKAR Barca? för att de är det enda laget i världen som spelar offensivt både på hemma och borta. Folk säger att Manchester U är bäst i världen men kolla respekten som de visade när de kom till Barca..de var tvugna att spela med 9 backar. Barca kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Nästa år är vi tillbaka igen.

Denna match spelade vi bra och det var rätt taktik..men vi gjorde inte mål... o för det kan inte Rijkaard beskyllas för.

VISCA EL BARCA!!!!!

P.S imorn kommer jag att bära Barca halsduken med stolthet till jobbet....Vi förlorade som män idag.
Barcelona the culé
Så typisk för hela året. Först pressar barca på och Man u ser ganska överraskade ut och sen så kommer det, ett inviduelt mistag och BAMM ! första målchangsen för det andra laget och det blir nästan alltid mål.
Barcelona Gaucho!
Ämne:
Bästa laget i fina....
Ja för ronaldo va riktigt bra idag ju? ...
Barcelona BlueRed
Ämne: Ämne: Messi v....
Tänkte precis skriva det samma... hade vart skönt om alla började röra på sig så att messi kanske kunde lägga en fin pass.. men nej. Iniesta? trode faktiskt han skulle bli den bäste bredvid messi då.. han fick till några finter men men.. hoppas på ny tränar stabb och en brasse med ett leende som möts i pannan!
Eto'o som gillar att göra idiot utalande på media verkar bara kunna snacka o inte leverera, om du vill lämna Barça gör klubben en tjänst o lämna imorgon. du kanske kan bli reals hund igen
Barcelona A.Gaudi
2008-04-29 22:50
Ja Man Utd var bättre. men ingen stor skillnad, överskattade är ni dock. Det sämsta barcelona årsgången på flera år och ni vinner med 1-0 över 2 matcher efter ett riktigt klantmål.
Barcelona Criff
87an, ja en missad straff och helt osynlig i dagens match. Jovisst Ronaldo regerar! Mot Derby.
Barcelona Tompa
Vi kan inte skylla på att Manchester United spelade ultradefensivt på Camp Nou, vi hade marginalerna mot oss, vi spelade finare fotboll etcetera. Den bistra sanningen är att Barcelona helt enkelt varit för dåliga. Gör man inget mål på 2 matcher e en semifinal i C.L förtjänar man inte att spela finalen heller. Det finns helt enkelt inga bortförklaringar.

Samuel Etóo - vad ska man säga? Fullständigt iskall i båda semifinalmatcherna och efter utspelen man läst är det berättigat och ifrågasätta om Etóo ska vara kvar nästa säsong. Rijkaard ja du borde genast meddela att du avgår när sista ligamatchen är spelad.
Barcelona Palle Kuling....
Ämne: svär på gud.. jag vi....
Jag håller med! Men vad i helvete är det som har hänt med Barcelona? Jag fattar ingenting. Hur kan man ha varit så jävla överlägsna för två år sedan och så värdelösa nu? Fotboll handlar om att göra mål, inte att gå runt straffområdet och passa runt bollen i en timme. Det verkar ju inte Barcaspelarna fatta.
Barcelona Xavi_(R.I.P. Puerta)
2008-04-29 22:49
Våga skjut, tufft att göra mål...
Real Madrid Keffoo
2008-04-29 22:49
Hoppas ledningen har lärt sig en nyttig läxa nu och låter kvastskaftet Rijkaard gå illa kvickt. Det kan bara bli bättre på sikt.
Annons: