/spanien/barcelona/forum/21149.aspx/spanien/barcelona/forum/21149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gudabenådad
2008-04-29 09:42
Godmorgon. Jag hatar matchdagar, för att nervositeten brukar alltid komma vid 20:00 och man kan inte koncentrera sig på något heller.

Att ta ledigt från skolan är helt okej. :-)

Många pratar om att vi ska vara offensiva och spela ut United, för gudsskull tappa inte huvudena. Någon gång kan vi väl ligga rätt i våra positioner och kanske värdera lägen mer.

Vamos Barcelona!
Barcelona Gudabenådad
2008-04-29 09:34
Davinho / Älskar den filmen. Hoppas bara Rijkaard kan hålla ett sånt tal i halvtid:-)

VI ska göra vårat bästa!
Atlético Davinho
2008-04-29 03:29
Lite mycket Any given sunday över artikeln? :) Bra skrivet dock.

Se till o vinn mot Scumsen!
Barcelona FCB10
2008-04-29 01:44
Gudabenådad

Tack!

åhh kan inte sova.. längtar så oerhört mycket till imorn!! :') FORCA BARCA!
Barcelona Gudabenådad
2008-04-29 01:14
Artikeln är menad till att tagga fansen. Ge inte upp hoppet!

Hur många Liverpoolfans tappade inte hoppet efter 0-3 mot Milan i första halvlek? :-)

FCB10/ 21 maj, Moskva.
Barcelona FCB10
2008-04-29 01:13
En fråga! När spelas finalen i CL?
Barcelona Dizzy
2008-04-29 01:12
Riktig fint skrivit Mohamed Ahmed. Är riktigt taggad för imorn 1-1.

Visca Barcelona!
Barcelona Gudabenådad
2008-04-29 01:11
Säkerligen, det såg vi när han fick till det dunderskottet mot Van der sar, men att spela med honom pga han hatar United är dåligt coachande, han verkar inte vara matchfit än och jag tycker att samma lag som startade senast mot United ska spela. Iniesta med defensiva uppgifter.

Stängde hela högerkanten, med god hjälp av Abidal.
Barcelona FCB10
2008-04-29 00:53
Jag tror att Henry kommer vara superdupperpeppad! Det är ju den ända titeln som fattas för han! Och så tror jag vi vinner imorn med 2målskillnad eller mer!

Eto'o Henry Messi! ojojoj!

LÄNGTAR!!!
Barcelona Dizzy
2008-04-29 00:34
Ni får inte glömma att imorn så kommer Henry vara riktig taggad. United Fansen kommer bua ut Henry för han har juh spelat i Arsenal och dom är väl rivaler? Så han kommer ge allt. Henry gör mål imorn.

Visca Barca! 1-1 imorn.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-29 00:12
Rambla. Självklart ska Deco spela. Förstår inte hur många kan vara emot honom. Tyckte han var enorm mot United. Fixade frisparkar, gick in i dueller. Visserligen ser han lite långsam ut och kan verka lite ovårdad i sitt passningsspel. Men han vågar, det gillar jag.

Undra om han imorgon kan sikta in sig på Ferdinands ben så bollen byter riktning i mål. :-)
Barcelona Rambla
2008-04-28 23:49
Deco måste spela, även om han oftast är medioker offensivt nu för tiden, så är det han som styr upp positionspelet och pressen på motståndarna. De andra springer annars vilse i sina positioner. Xavi och Iniesta är alldeles för dåliga utan boll och blir allt som oftast förbispelade på mittfältet. Ok, lite överdrivet här när det gäller Xavi och Iniesta men faktum är att de förlorar allt för många närkamper. Deco är smart, han fixar oftast till en frispark när det ser ut att bli omställningar. Antingen så tar han en frispark eller faller själv lätt och får en frispark.

Jag kan nästan garantera att både Vidic och Rooney kommer att starta matchen. Det pågår psykning på hög nivå nu från Ferguson. :)
Barcelona Gudabenådad
2008-04-28 23:35
Vidic och Rooney var inte med på träningen idag och missar med all säkerhet matchen imorgon. Tråkigt att det inte blir de bästa lagen.

Samtidigt sätter Rijkaard press på Ronaldo. Han menar att straffmissen kan bli dyrbar för Ronaldo.
Gudabenådad
2008-04-28 23:05
Räkna inte ut oss än. Vi har också bra spelare, och de har en tuff uppgift mot oss. Kom ihåg gör vi ett måste de göra två. Vi har bra individer, men glöm dem. Vi måste spela som ett lag.
Getafe Rooooonaldinho
2008-04-28 22:19
Ämne: "gudabenådad&qu....
Enligt mig så spelar United och Arsenal helt klart roligast i England, skillnaden är att United är ett mer effektivt och tungt lag än vad Arsenal har. De har mer spets. Att du säger att United inte har några engelsmän och att de spelar tråkigt bevisar bara att du faktiskt inte kollat några matcher, förutom den mot oss kanske. Tyvärr så snackas det mycket om nationaliteterna, United hade sju st engelsmän mot oss i sin startelva, vi hade tre spanjorer. Så det är lite av en myt att de inte har några engelsmän.

United har tolv raka vinster på Old Trafford i CL, inte en enda oavgjord så det blir helt klart en tuff uppgift för oss, men vi har bra individer som kan avgöra, återstår att se hur det blir.
Barcelona Ciao-V
2008-04-28 22:09
VIKTOR GREDIN//
Mycket bra krönika du skriver inför matchen. Väl balanserad. Tack.

Vi är inte favorit med tanke på formen i ligan, men visst kan vi slå dem på Old Trafford och gå vidare till final.
Som du skriver, vi har spelat med annorlunda i CL.

Vamos, vamos, vamos amigos!! :)-.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-28 22:02
"är så oroliga".. ehm...

vi möter man Utd på old trafford, tror det är ganska logiskt ^^

sedan håller jag med er. föredrar iniesta och xavi i mitten tillsammans med toure över att deco ska in i mitten. Låt Henry spela och om forwardsplatsen skulle stå mellan etoo Och henry vill jag hellre ha henry än etoo där uppe.

fast det ultimata vore ju :

henry-etoo-messi

Iniesta-toure-xavi
Gudabenådad
2008-04-28 21:58
Det bästa med imorgon är att gör vi första målet så blir det helt andra förutsättningar i matchen. Förstår inte varför alla är så oroliga.
Barcelona FCB-messi
2008-04-28 21:30
Hoppas vi får se ett spelglatt och rörligt barca imorgon. Man utd kommer inte backa ner och parkera hela laget framför mål så det kommer bli en mycket öppnare match en föra veckan. tippar
2-1 till oss messi och inesta gör varsitt.
Barcelona Der Afro
2008-04-28 21:28
Om Rijkard envisas med låta den usle Deco spela i morgon förlorar vi garanterat. Nej låt Iniesta spela där då han inte varit lyckad som anfallare de få gånger han startat där på senaste halvåret. Henry fram till vänster skulle sitta fint, han lär vara supertaggad av att få spela på Engelsk mark igen. Utan Deco blir vi livsfarliga!
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-28 21:21
De Assis

Jag håller faktist med om att dem borde starta på de viset och jag hoppas att vi startar aggresivt och gör mål innan 20 min sen måste vi bara hålla i ledningen och kontra någon gång. Det kanske slutar 1-1 det tror jag faktist
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-28 20:47
Vill själv se United skadefri. Annars om vi vinner så kommer dom ha massa bortförklaringar om dom losar. Kommer inte klara de.

Men jag vill också se högsta möjliga kvalité på morgondagens match.
Barcelona De Assis
2008-04-28 20:45
Visca EL barca

30 % chans att Rooney deltar imon, bra odds för oss barca fans.

tkr att vi ska ställa upp med ett 4-3-3 uppställning o jag tkr att vi borde anfalla på en gång ist för att vara hemma o låta ronaldo o Rooney/Tevez driva runt vårt försvar så måste vi hota ochså framåt
Målvakt ; Valdes
Backar ; Zam Puy Mil Abi
Mittfältet ; Iniesta Toure Xavi
Anfallet ; Messi Eto´o Henry
kommentarer till detta ?
ändra gärna o visa hur ni skulle ställa upp.
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-28 20:22
ska rooney spela imoron?
Barcelona BARCA Life
2008-04-28 19:33
lite info om Roonay, Vidic läget i Man Utd
Barcelona Ciao-V
2008-04-28 19:13
barca__elve//
Inte mycket att tro på det där. Det är bara rykte. Eto'o kommer nog att stanna i FC Barcelona ett bra tag till. Dock ingen tvekan om FC Barcelona behöver förändra truppen inför kommande säsonger. Sälja några och köpa in några och framförallt byta ut tränaren.

Angående kommande matchen.
Vågar man tro på en vinst, eftersom det kommer att bli en svår match?
Man United lär ju ha blivit skakad i lördags mot Chelsea. Nu riskerar dem att tappa ligan. De måste vara fullt fokuserade på att inte tappa poäng i de kvarvarande matcherna i ligan.
Tror att det kan ha en viss effekt på utgången av tisdagens match. Pressen är på Man United medan FC Barcelona har lagt allt på ett kort. Det är vinna eller försvinna som gäller. Det vet Rijkaard och spelarna.
Vid en förlust imorgon kommer de inte att ha med sig supporterna på Camp Nou i nästa match mot Valencia.

Mitt tips är 1-1. ….Vi tar oss vidare.
Barcelona Shidenn
2008-04-28 18:31
Henry Eto och messi är bra, men jag är rädd att det blir samma problem som i ligan, att det inte skapas något då Henry och Eto står i vägen för varandra. Iniesta kan också vara ett alternativ.
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-28 17:58
hoppas på att henry får starta mot manchester tillsamans med messi o eto´o
Barcelona Smogen
2008-04-28 17:43
Jag tror vi kommer starta som sist, med Henry på avbytarbänken och Iniesta som vänsteranfallare. Bygger det på Rijkaards förutsägbarhet, att han inte verkar vara förtjust i Henry och och Henry fick spela hela matchen i helgen. Hade han tänkt starta med Herny hade han nog blivit utbytt i lördags.

Själv tycker jag det är ett misstag, tror Henry hade varit grym mot Man U. Det är ju dom matcherna han älskar, hans dröm är att vinna CL och Man U spelarna har en enorm respekt för Henry, han hade tagit på sig bevakning och gett de andra spelarna utrymme.
Hoppas verkligen Henry får starta.
Personligen hade jag bänkat Iniesta och låtit Deco, Xavi köra på mitten. De har gjort det förr och kan göra det igen. Dom verkar fungera bättre tillsammans än vad Iniesta, Xavi gör, även om jag tycker att Iniesta individuellt är bättre.
Tror dessutom att Iniesta skulle kunna komma in i andra halvlek som den superinhoppare han var förr i tiden.
Barcelona barca__elve
2008-04-28 17:40
Ser ut som om Laporta vill sälja lejonet..
Annons: