/spanien/barcelona/forum/21148.aspx/spanien/barcelona/forum/21148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Qanii
2008-04-26 19:31
Tror inte mister ställer upp med Toure och Marquez i mitten. Det mer troligt att Deco för spela i mitten med Guddy för att få spel tid. Om du inte har källa lägg inte ut start 11 annars säg "jag tror..."
Lukas.RP
2008-04-26 19:29
Enligt våran officiella hemsida startar Jorquera, vilket jag antar är fel. ;)
Barcelona Kim
2008-04-26 19:29
Ämne: Ämne: Dagens ....
Hälsningar El mundo deportivo
Lukas.RP
2008-04-26 19:27
Ämne: Dagens lag:
Pinto
....
Källa? :-)
Barcelona *
2008-04-26 19:19
Dagens lag:
Pinto
Zambrotta Puyol Thuram Sylvinho
Marquez
Touré Guddy
Bojan Henry Gio
Barcelona Caio
2008-04-26 19:16
Man United fick en i försvaret skadad idag. Antar att det var han som saknades vid mötet i ondags. Han är otrolig viktigt försvarare.

Tror ni att det var en svårare skada? Är det någon som har hört hur illa skadan var?
Barcelona Qanii
2008-04-26 19:04
Quieroz är den mesta j*vla patetiska person som finns. "Against Barcelona in the Champions League on Wednesday, there should have been three penalties but only one was given."

Om Lejonet hade slängt sig så hade vi fått straff men stog kvar på sina ben. Till och med Ferdinand erkände att 10 av 10 spelare skulle slängt sig men att Etoo stog kvar! Ronaldo slänger sig hela tiden och grinar sen klagar dom på att de spelar fullt mot han.

Ska bli kul att se dagens match hoppas mister låter yaya vila han behöver det....Sen hoppas jag verkligen att Titti spelar upp sig och gör mål. Ska bli kul att se dos santos också..

United vilade Ronaldo,Evra och Carlos Tevez. Ronaldo kom in i 66 min.

Lukas.RP
2008-04-26 18:49
Rambla

Okej, då förstår jag hur läget ligger till. Tja, Silva skulle vara ett tillskott och det skulle göra vår trupp bredare. Killen har en spelstil som går rakt in i Barças, han skulle få det svårt att ta plats, men konkurrens är alltid bra. Sedan vet vi ju vid detta lager att spelare drar på sig skador, så ja varför inte?!
Barcelona Rambla
2008-04-26 18:45
Lukas.RP:

Jag har läst att de är villiga att låta både Villa och David Silva lämna för att kunna föryngra laget. Ja, även om de två knappast kan anses som gamla men de inbringar en hel del pengar. Nu är det bara tidningsrykten och det kan ju vara rätt så överdrivet.
Barcelona Abbe_
2008-04-26 18:43
L.Messi19

Tror att det handlar lite om hur angelägen Silva är i att lämna Valencia också om de åker ner. Behåller man en spelare som absolut inte vill spela för klubben så får man inte ut max av honom, vilket kan innebära att han går billigare.
Barcelona L.Messi19
2008-04-26 18:35
Lukas.RP

Ekonomin är det inget problem med i Valencia om dom åker ner så jag tror inte han går så mycket billigare isåfall. :)
Lukas.RP
2008-04-26 18:30
Rambla

Valencia lär väl inte släppa Sivla i första taget, annars bör han väl kosta en del. Eller om laget åker ur ligan lär han ju gå rätt billigt men. ;-)
Barcelona Rambla
2008-04-26 18:26
Suñol:

Franky är ganska kul ibland. Han ansåg att Oleguer och Belletti dög i defensiven men inte Alves. Skumt.

Jag tror personligen att vi kommer att jaga David Silva rätt intensivt. Om Valencia släpper honom eller att han vill hit är en annan sak.
Lukas.RP
2008-04-26 17:48
Känns som om Ronaldinho går, då kommer vi inte ha några problem med pengar. Sedan tror jag också vi kommer få in lite penger då jag förmodar att även Deco lämnar klubben.

Jag tycker att Dani Alves har visat att han håller klass nog för en klubb som Barça, helt klart. Visst han kanske har lite knackig defensiv, men vi har väl aldrig prioriterat defensiven speciellt högt när vi värvat ytterbackar?

Diego tycker jag verkligen man ska göra allt för att kontraktera!
Barcelona Suñol
2008-04-26 17:41
varken Garay eller Benzema kommer i år. Alves kommer troligen bli för dyr(jag minns att Txiki ville köpa honom för 3 år sedan men då sa Rijkaard nej för att han ansåg att Alves var för dålig defensivt.).
Diego? Kanske men det är många klubbar som vill ha honom. Lahm känns troligast och kommer han kan vi räkna bort alves.
Lukas.RP
2008-04-26 17:15
Dessa män tycker jag att klubben ska rikta in sig på först och främst:

Garay, Alves, Benzema, Lahm & Diego.

Jag är nöjd om vi skulle få två av de, tre hade varit en dröm. Vad tycker ni?
Barcelona Pau
2008-04-26 17:14
United förlorade idag och detta ser många som bra för Barca, självklart håller jag med.
Men frågan är om ett ligaguld idag hade varit den perfekta uppladdningen för United. De lite äldre minns nog 94 då Barca tog ligaguldet bara ett par dagar innan CL-finalen mot Milan. 4-0 slutade matchen till Milan.
Mirko
2008-04-26 17:08
Ämne: Uppenbarligen så had....
Dessutom mötte dom ju oss i onsdags, hade Chelsea idag och oss igen på tisdag.

Så han måste vila spelare.
Mirko
2008-04-26 17:07
Ämne: Uppenbarligen så had....
Om du har koll på PL så vet du att Utd fortfarande leder, har 2 matcher kvar där man borde ta alla poäng och vinna ligan.

Så varför ska han gå titellös?

Barcelona OkkaPokka1
2008-04-26 16:48
Uppenbarligen så hade Furguson vilat nyckelspelare mot Chelsea. Spelare som Ronaldo,Evra,Tevez spelade inte. Lägger fokus på CL semin mot barca mitt i ett titel race om ligan. Och motståndet var ju ändå Chelsea.

Om United gör sånt här igen så slutar dom titellös i år.
Real Madrid Hildoiu
2008-04-26 16:41
I intervjun berättar Ronaldinho också att hans mamma tar hand om alla hans medaljer och nyhetsartiklar från hans karriär.
- Den första artikeln kom när jag var runt 13 efter att laget jag spelat med vann med 23-0. Jag gjorde alla mål, konstaterar han.

Va???? är detta sant alltså??????? f* F** om detta är sant hahahahahahaha helt omöjligt
Barcelona A.Gaudi
2008-04-26 16:41
Man Utd förlorade mot Chelsea idag! 2-1 efter 2 mål av ballack och ett av rooney.

positiva nyheter för oss, man utd har fortfarande två tävlingar de måste ge allt i. sedan får man hopppas att de fick en törn i självförtroendet nu.

Lukas.RP
2008-04-26 16:30
En slutsats man kan dra är alltså att han kan börja träna vilken klubb som helst, men att han ser ett tränarjobb i Barça som positivt.

Jag anser som länge förr att man bör ta tillbaka Henk Ten Cate dock, ha ha. Vilket inte lär hända men.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-26 16:27
Lukar.RP
I en intervju med ABC så säger att han vill njuta av att vinna mer Barcelona återigen. Och att han inte har skrivit på för Inter eller något annat lag. Sedan frågar de också honom om han skulle vilja träna Real Madrid, vilket han svarar självklart, alla tränare vill träna Real Madrid, jag är inte den enda.
Barcelona Karlssoooon
2008-04-26 16:26
här har du den översatt till dålig engelska.
Lukas.RP
2008-04-26 16:21
Någon som kan tolka denna artikel lite mer tydligt? Min spanska är lite halvknackig.

Se länktips!

Edit: Kunde tolka att han tycker att Barça är en fantastisk klubb. Sen säger Mourinho något om de sex matcher han mött laget. Dock vet jag inte vad.
Barcelona barcadinho
2008-04-26 16:03
Jag ser att några tror på Xavi eller Yaya i mittfältet. Jag tror att båda två kommer vila och det ser ut mer som Deco, Edmilson och Guddi i mittfältet (i alla fall från start, sen kan man byta in).
Inga nyheter om värvningar än, utan att Modric är inte aktuell längre. En ny mittfältare till nästa år är ett måste. Man har snackat om massa namn här som Albelda och Silva från Valencia, Aquilani från Roma, Poulsen från Sivilla, men inga nya saker om dem. Jag läste igår att Benitez är efter Maxi Rodriquez. Kanske är bra variant för barca?
Vänsteranfallare är också ett måste tycker jag (även om R10 stannar).

Sen en sak om C.Ronaldo - säg vad ni tycker om honom, men jag är jäkla trött på att se en spelare som filmar otroligt mycket på en match.
Jag tappar all respekt för såna spelare när det blir en överdrift och så är det med Ronaldo. Så svag kropp har inte killen, så att han behöver falla ner när det blåser lite på planen.
Han kommer aldrig vara i närheten av elGaucho, hur mycket han än försöker.
Henke Larsson hade helt rätt om den här saken.
Grattis Chelski.
Barcááá
2008-04-26 15:49
Fan vad snyggt Ballack 2 jäkla mål!!
Barcelona El cule -19
2008-04-26 15:47
Chelsea VAANNN AHAHAHAHHA YEEEES !!! Hatar united mer så de var bra ! :)
Barcelona El cule -19
2008-04-26 15:47
Chelsea VAANNN AHAHAHAHHA YEEEES !!! Hatar united mer så de var bra ! :)
Annons: