/spanien/barcelona/forum/21142.aspx/spanien/barcelona/forum/21142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Madridistan A
2008-04-27 23:43
Ämne: Jag hatar att behöva....Barca har bättre spelare Real har bättre lag.
Real Madrid aRnEsBH
2008-04-27 23:34
Messidinho_10

Mannen bara för Ciao Ciao är man nog för att säga saningen.
Barcelona Jay-z
2008-04-27 23:33
Intressant intervjue med Henry där han säger att han inte kan komma på samma nivå som i arsenal. Om han fortsätter att lira på vänster kanten i stället för en friroll.

Inget nytt för oss han är lika långt i från sin form som dhinho är sin. Men grejen är dhinho tror iallefal att han kan komma tillbaks. Det verkar inte som Henry gör det.
Barcelona Jay-z
2008-04-27 23:30
Gudabenådad //

Jo det har du rätt i men grejen är jag säger inte att han är i kapp Wenger och Ferguson. Men därimot ser jag han som en bättre Tränare än Benitez.

Mourinho i Chelsea: 2 ligatitlar 1 Fa cup titel 1 Liga cup titel på 3 år. Mäktigt

Benitez i Liverpool: 1 cl titel 1 Fa cup titel på snart 4 år om det inte blir något i år. Också bra men ligan måste komma för det är det Liverpool längtar efter som mest.
Barcelona Ciao-Ciao
2008-04-27 23:25
El classico kommer dock alltid att vara El classico även om ligan är avgjort innan. Så räkna med att spelarna är sugna på revanch.
Barcelona Ciao-Ciao
2008-04-27 23:20
Personligen ser jag inget problem md att hylla mästarna, den klubb som vinner ligan. Hade FC Barcelona vunnit så hade rivalen gjort detsamma. Det är en kultur i den spanska ligan.
Så helst vill jag egentligen att hyllningen sker i El Classico.
Kan du inte hylla mästarna då får du väl skärpa dig och se till att vinna själv.
Barcelona Messidinho_10
2008-04-27 23:19
Ämne: Ämne: Mes que....
Aa du har rätt tyvärr.:(
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-27 23:15
1-1 mot manchester passar fint
Real Madrid Shi
2008-04-27 23:14
Ämne: Mes que un club 3
....
Det hänger på Villarreal också, kryssar eller förlorar Villarreal så kan Real förlora och ändå vinna ligan.
Barcelona Messidinho_10
2008-04-27 23:08
Mes que un club 3

Det där får inte hända då blir man totalt knäckt för alltid. Hoppas hoppas Osasuna vinner nästa helg!
Barcelona Mes que un club 3
2008-04-27 22:57
Ämne: Fyfan va man mår ill....
Kan bara hålla med dig, men det finns en ytterligare sak som lite salt på såret =/ att ifall madrid vinner ligan innan el clasico så är barca spelarna tvugna att hylla madrid spelarna på santiago bernabeu, kan ni ens föreställa er denna tanke? I fall detta skulle ske som är mycket möjligt så vore det bästa sättet att bestraffa madrid genom att vinna på bernabeu!
Real Madrid Dobber
2008-04-27 22:56
"gudabenådad" tycker du ska kolla pengarna arsenal och Man u har lagt på att köpa spelare å Sno unga tallanger från Spansien, speciellt Barcelona har blivit av med antal Exremt fina tallanger till Kolonialismens ursprung ENGLAND. inte bara med länder utan i fotboll med. därför jag avskyr england så mycket i fotboll, de har knappt några engelsmen i storklubbarna. och de anser de är bäst i värden med att spela tråkig fotboll, Arsenal spelar roligast och hur många engelsmen har de? 0?. Arsenal är bland de rikaste klubbarna med Man u.

Barcelona spelde riktigt fint mot man u i CL som låg med 10 i fösvar å 1 som fiska. hur jävla skoj är de?
Hoppas barca går till finlaen.
Real Madrid #Messinho#
2008-04-27 22:53
Ämne: Fyfan va man mår ill....
hahahaha skön du är!
Gudabenådad
2008-04-27 22:20
"tar du inte upp att Mourinho fick bygga upp ett nytt lag med nya spelare få dom att funka ihop. Det är nog lite svårare jobb än vad både Feguson och Wenger hade. Jag är en gonner hatar Chelsea som faan. Men jag kan ej dölja Mourinho's storhet"

Jay-z // Ferguson och Wenger har varit med och byggt två storlag från början de också. Utan pengarna.
Barcelona Legenden11
2008-04-27 21:36
Gaucho_10

jag håller med dig helt och hållet, vårt trupp e bredare och bättre men så e fotbollsvärlden.

jag säger inte garanterat mourinho kommer satsa på unga spelare, men han lär behöva göra det när det finns bra talanger. barca har inte heller den stilen som chelsea har, att spendera upp till 150-200m på spelareköp inom 1 eller två säsonger.
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 21:31
kolla länktips!
Sylvinho Accepterar nytt kontraktförslag.
Barcelona Rejinho
2008-04-27 21:16
FCB-messi
Jo, Absolut. Kanske skrev det konstigt, menade att han hjälper spelarna. Messi är inte bara den enda han hjälp under sin tid att bli världspelare, Inesta är också en.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-27 21:11
Jag hatar att behöva säga det, men real visar verkligen hjärta, de springer otroligt mkt, och skapar ytor för varandra, fastän i ärlighetens namn så är deras spelare inte bättre är våran
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 21:09
Rejinho
Tycker inte du att messi redan tagit de steget elr. Fast jag kan hålla med om att man måste utnyttja akademin. så det vore bra med en tränare som vågar satsa på unga talanger. Arsene Wenger är ett bra exempel.
Barcelona Rejinho
2008-04-27 21:05
Om vi nu ska fixa fram än bra tränare till dagens barca, ska det inte bara innebära att man bara ska vinna titlar, spela offensivt(roligt)m.m. Man ska också hjälpa de unga spelarna från B-laget, etc. Bojan, Gio, Messi, att ta steget från talang till världspelare. Vad är de för mening med att ha en ungdomsakademi när man inte utnyttjar den? Barca slösar mycket pengar och tid på ungdomarna. Detta har Rijkaard skött mycket bra under sin tid. Att just göra så att de yngre har det bra och utvecklats. Det finns andra tränare som kan skötta detta också, men är tex. Mourinho en av dom ?
Barcelona barcadinho
2008-04-27 20:44
Frågan för oss i barca är inte precis vem är världens bäste tränare.
Utan vem är det som är bäst av de som kan ta jobbet nu nästa säsong. Det finns många bra tränare runt om i världen, men de har kontrakt och klubb. Det är bara några få som är arbetssökande just nu.

Nourinho har inte vunnit bara CL med Porto och två gånger ligan med Chelsea. Han har flera titlar med dessa klubbar i fikan. Med Porto är det dessutom en eufacup titel samt två ligatitlar. Med Chelsea är det också 2 gånger ligacupen och en gång FA-cupen.
Han har hunnit alltså och vinna en del titlar, trots att han är 45 år.

Vi snackade förut om budgeten - barca har spenderat ca 70 milj euro inför säsongen 07/08 (Henry+Milito+Yaya+Abidal). Det kommer nog ligga på ungefär samma siffra i år, kan jag tänka mig.
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 20:35
ojoj vilket mål av senna
Barcelona Legenden11
2008-04-27 20:22
maurinho e grym tränare och kan vinna titlar för oss utan tvekan, vi ska absolut inte ha med benitez och göra för då kommer vi 4a varje år. men han lyckades vinna ligan för valencia, fattar inte varför det funkar så för hans del i england.

kan tänka mig att ha maurinho med guardiola som assisterande tränare, de skulle göra super grymt jobb tillsammans. ingen koeman för då har man inte gjort en ändring, det e samma att ha koeman och rijkard.

vi behöver starkt lag som 05-06, som tar ligan och cl. det sker genom en antingen rijkard eller maurinho, det e sant att messi e den nya ledande stjärnan i världen efter ronaldinho, kaka. cristiano kommer inte kunna konkurrera med messi nästa säsong.

men om vi har maurinho då kommer vi vinna titlar, och vi har ju bojan, santos, messi, pedrito, alcantara, talang målvakten, jag tror och säker på att maurinho kommer inte glömma bort barca talanger.

jag kan tänka mig han satsar på bojan och santos, så småningom lyfts upp andra bra talanger. antingen rijkard satsar på ett grymt lag nästa säsong och ger oss grova titlar, de får vara grymt fysiskt tränade så att de kör över engelska lag.

samt de ska vara väldigt disiplinerade på plan och utanför, nu får han jobba med det till nästa säsong. vi måste ha ett effektivt lag som vinner och vinner vilket lag som helst.

jag e säker på ledningen väntar på säsongens resultat, sen kommer de besluta om rijkard ska vara kvar eller blir sparkad. eller få se om de har hittat en ny grym tränare.

förresten juande ramos skulle vinna allt för oss
Barcelona Jay-z
2008-04-27 20:00
Gudabenådad // Hoppas verkligen inte att du menar att Mourinho är sämmre än benitez. Ok visst han har en lång väg att gå till Ferguson och Wenger men benitez är han förbi. Benitez är en cup tränare vi behöver en tränare som är bra i ligan. Hur bra går det i ligan för Pool att jämt få kriga om 4 platsen vill jag inte va med om.

Du säger att han vann 2 ligatitlar på grund av att Arsenal och Man U hade än generations växling hehe. Varför tar du inte upp att Mourinho fick bygga upp ett nytt lag med nya spelare få dom att funka ihop. Det är nog lite svårare jobb än vad både Feguson och Wenger hade. Jag är en gonner hatar Chelsea som faan. Men jag kan ej dölja Mourinho's storhet
Barcelona Gaucho_10
2008-04-27 19:50
Koeman?
Skojar du eller, du har visst glömt hur han sabbade valencia, stackarna måste få betala dyrt för hans misstag

Jag tycker att vi har världens bästa tränare, men om det blir så att han blir sparkad så tycker jag att Wenger vore drömkandidaten, han kan köra offensivt , och han är bra på att ta fram nya talanger, men det är inte särskilt troligt att han byter klubb

Mourinho verkar vara sugen, jag är 100 % säker på att vi kommer att vinna titlar med honom, men om vi kommer att köra offensivt och snyggt som 04-05 är osäkert, men har är usel på att ta fram talanger

Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-27 19:45
Ämne: Sitter och tittar på....
Senaste var i onsdags kompis...
Barcelona Barcamartin
2008-04-27 19:43
Sitter och tittar på Betis-Villarreal. Hade nästan glömt bort hur fint fotboll kan vara. Båda lagen spelar världsklasspassningspel och med mycket rörelse, det senare har jag inte sett från Barca på ett bra tag.
Barcelona Smogen
2008-04-27 19:41
Jag har hellre både Wenger och Rafael Benitez som tränare, nu är ju ingen av dessa direkt tillgänglig. Sir Alex är en mycket bra tränare men han ska ju pensionera sig.

De som finns lätttillgängliga enligt mig är Guardiola, Koeman, Maurinho, Lippi och ett par till. Av dessa anser jag att Maurinho är det klart bästa allternativet.

Enligt mig finns laget nästan helt klart i Barcelona, det gäller bara att få dom att kämpa, röra sig och få lite mer variation i spelet. Tror Maurinho varit perfekt för det.
Guardiola kanske skulle vara bra, men han är för oprövad.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-27 19:36
Villareal leder med 1-0,
Senna målskytt från halvaplan.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-27 19:30
Förvisso vann han Porto med CL - då också hela Europa hade ett mellanår. På andra sidan hade vi också Deschamps. Han blev inte hyllad av någon, även fall han tog Monaco till finalen. Visserligen hyllas hjältarna. Rijkaard och Henk Ten Cate bygge ett fantastiskt fotbolllag av Barcelona. Som slog Arsenal, Real Madrid, Chelsea. De vann ligan 2 gånger och Champions League en gång.

Mourinho är en duktig tränare, men han är inte bäst. Nu vill jag inte ta ifrån Chelsea deras två titlar - men United och Arsenal hade sin generationsväxling och kunde inte riktigt hänga med.

Sir Alex är en bättre tränare än Mourinho.
Annons: