/spanien/barcelona/forum/21139.aspx/spanien/barcelona/forum/21139.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-29 23:28
Ämne: Messi till United ;)....
eehhe skit kul.. Vill han verligen till en grisklubb där man inte ens spelar riktig fotboll inför sina fans? Grisar gillar att vara grisar. Messi är ingen gris din prick
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-29 23:27
Riijkard-eran är över. Den var väldigt fin!

helt rätt Braxingen

är tacksam för allt han har gjort för klubben med det är nog dags att åka hem till Holland eller om han tänker stanna kvar i spanien, i vilket som så är det dags att han lämnar
Barcelona Gudabenådad
2008-04-29 23:27
Med tanke på att hela säsongen har gått åt helvete så är jag nöjd att vi åtminstonde inte blev utspelade.

Nya tag nästa säsong. What is defeat? - Nothing but the first step to something better.
Barcelona Ghazza
2008-04-29 23:25
Ämne: Ämne: Hassan ....
Men snälla, vad är du ute efter? Sympati från oss?

Klart som fan att United gör ett taktiskt lyckat dubbelmöte, de håller ju nollan. MEN det beror mer på vår oförmåga att få in bollen än ett bra försvarsspel. Iallafall i mötet på Campen.

Det är inte vårt år helt enkelt.
Ja sam Aca
2008-04-29 23:25
Messi till United ;)
Jamie_Carragher
2008-04-29 23:24
Barçaa - Mas Que Un Club /

jag hoppas verkligen vi kan göra det :)
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-29 23:23
Tycker synd om Messi.. Han är i stort sätt den enda spelaren som kämpar igenom hela säsongen. Hans vilja att spela fotboll och hr mycket han gillar det kan man bara se de på han. Sen när han full i gråt mot Celtic i åttondelen.

Han förtjänar bättre omgivning.

Messi tack för idag.
Real Madrid Hassan
Ämne: Hassan

Titta på ....
Det här är löjligt..

Att spela defensivt på ett Camp nou i match ett av två är det ohederligt?

I fotboll gäller det att vara taktisk drillad, något som man är och varit svag i Spanien under åren eftersom vi inte har dem tränarna som tänker mer.

United går vidare tack vare Fergusons kunnighet vs Rijkaards okunnighet skulle jag vilja säga.
Jamie_Carragher
Boixos Nois 81 /

jo, jag håller med dig. i matcherna mot er så är inte Uniteds anfallare särskilt imponerande. Men fotboll är en lagsport, och som lag spelade dom väldigt bra mot er. att dom sedan inte skapar mycket i den här matchen beror säkerligen på att dom fick ett relativt tidigt ledningsmål, det finns ingen anledning att attackera då.

på camp nou var dock United otroligt bleka, och där tycker jag ni absolut var värda ett mål. Men som jag sa tidigare, ni spelar bra fotboll, äger mycket boll. med det är den sisa biten som fattas, dom riktigt vassa chanserna vill inte infinna sig. tråkigt, då jag helt klart höll på er.

jaa, ronaldo var ganska gnällig idag. ganaska patetiskt att se hans armbåge på zambrotta och sedan försöka få det till en filming...
Barcelona Barcanist
2008-04-29 23:22
Ämne: Ämne: Ghazza:....
Jag tror och hoppas på att det blir Mourinho som efterträder Frank Rijkard .. Och JA .. Det är sant till er som undrar, Rijkard har sagt i en intervju att vad som än händer slutar han till sommarn, han pallar inte med all kritik
Barcelona Barcanist
Ämne: Ämne: Ghazza:....
Jag tror och hoppas på att det blir Mourinho som efterträder Frank Rijkard .. Och JA .. Det är sant till er som undrar, Rijkard har sagt i en intervju att vad som än händer slutar han till sommarn, han pallar inte med all kritik
Barcelona Braxingen
Har ingenting emot Riijkard. Det han gjort för Barcelona är väldigt väldigt stort. Men även jag anser att han bör avgå. Han har liksom gjort sitt. Han ser handlingsförlamad ut och är sönderläst. Det är ett resultat av ett långt och hårt arbete och det är ett resultat av att man alltid betraktas som nummer 1.

Riijkard-eran är över. Den var väldigt fin!
Barcelona Ciao-V
2008-04-29 23:21
Rambla//
Bra sagt. Håller med.
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-29 23:20
Ämne: Man vill slå Ferguss....
han är alkis d är därför han har en röd näsa... :d
Real Madrid Hassan
Ämne: Ämne: Seriöst....
Du kan inte sitta där och ändå säga att United spelade defensivt?

Dem tryckte på bollhollaren och försökte till offensivt spel sen ju mer andra halvlek pågick så backade man hem med förstårliga skäl.

Nåja jag hade faktiskt trott att ni skulle ta er vidare men United möter nog Chelskii och får spö där.
Barcelona Braxingen
Hassan

Titta på de italienska lagens rykte och marknadsföring i förhållande till Uniteds. Har du någonsin hört United i samma mening som "taktisk fotboll" innan detta möte? Förmodligen inte. För att det inte är så de marknadsför sig. Det är att ge upp sin heder, moral, värderingar osv när man bortser från det man egentligen står för.
Barcelona the culé
Salcini

Ja för vem var det som gorde målet som gav oss Cl guld, Belleti som var inne i boxen! Dani Alves hadde vart en dröm, tror dock inte att kommer till katalonien i sommer men man kan ju alltid hoppas.
Barcelona Boixos Nois 81
Ämne: Att folk skyller på ....
Jag hade gjort samma byte idag som Rijkaard gjorde... jag sa till o med till min kompis hur byten skulle se ut o jag fick rätt på 2 av 3...men jag hade lagt in Guddy tidigare...han kom in lite för sent...Bojan är både för LITEN och för UNG...
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-29 23:19
Man vill slå Fergussons näsa mer blå.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
Ämne: beklagar grabbar. må....Jamie_Carragher

Kom igen ta chelski imorgon, och visa manchester kuknited hur man spelar fotboll i inalen
Barcelona Ghazza
Ämne: Ghazza:
Det finns a....
Jo, jag vet. Det är lätt i efterhand att försöka analysera med en massa "om". Precis som du säger kan det omöjligt bli sämre till nästa år. Håller Messi sig skadefri samtidigt som om truppen förnyas lite tror jag det kan bli ett roligt år.

Det intressanta nu är, vem tar över efter Rijkaard?
Real Madrid Robson10
Tjena alla Barca fans!

vill bara säga att jag är väldigt ledsen att barca inte kunde komma längre ikväll, det var kul att något spanskt lag kunde komma så långt.

Vill även tillägga att Lionel Messi kommer visa vad han går för nästa säsong! När jag jämför med vad han och Ronaldo kan så föredrar jag messi, som alltid gång på gång levererar. Ronaldo kanske glänser mot Birmingham eller Watford, medans Messi gör ett hatrick mot Real Madrid och räddar en poäng för Barca! killen är grym, och ni har en skatt i form av Messi! Nästa år vinner ett spanskt lag CL, det kan jag lova er!
Bra kämpat!
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-29 23:18
Ämne: beklagar grabbar. må....
imponerad av deras backar..men deras anfallare INTE ALLS! De hade ingenting på två matcher. Ronaldo gick o klagade på allting istället för att spela...
Barcelona Ravo
2008-04-29 23:17
Att folk skyller på en tränare efter en förlust är dåligt igentligen. Är det någon man ska skylla på så är det spelarna, visst han gör väl ett par konstiga byten men ändå. Det är ju spelarna som inte springer och Deco stannar ju upp me bollen för det mesta. Han borde ha gått ut för länge sen. Saknar den tiden då alla löpte för att öppna luckor.
Barcelona kluivert9
2008-04-29 23:16
är det nån som hörde kommentatören säga " rijkaad sa oavsett vad som händer så kommer han att lämna i sommarn"
Barcelona Rambla
2008-04-29 23:15
Ämne: Seriöst så kan jag i....
Tycker du att United spelade offensivt idag? Nej, nej och åter nej. De fick ett gratismål och kunde därför spela på det resultatet. Barça började riktigt bra men fick tack vare målet vara det jagade laget. Det öppnar självklart upp ytor och omställningar för United. Trots det så påstår jag inte på något vis att de ej förtjänar att gå till final. All heder till dem.
Barcelona Boixos Nois 81
2008-04-29 23:15
Ämne: amn: Hassan Real Mad....
Bra inlägg! Håller med dig helt o hållet... Det var tack vare honom som vi vann allting 2 år i rad.. o nu det här
Barcelona Tompa
2008-04-29 23:14
Ghazza:
Det finns alltid i alla matcher femtielva "om" det laget eller den eller de spelarna gjort si och så så hade det gått anorlunda. Men nu var det ju ingen tillfällighet att vi åter var extremt inneffektiva.

Alla mina förhoppningar på ett evancemang byggde på att vi trots allt kunde ta oss samman och verkligen prestera när det gällde. Jag hade fel och min "förhandskalkyl" som sa att United var favoriter och skulle gå vidare besannades desvärre. Det enda positiva jag kan se av det här är att det omöjligt kan bli sämre nästa år. Att Rijkaard försvinner tillsammans med 6-7 spelare utgår jag från.
Jamie_Carragher
beklagar grabbar. måste kännas riktigt tungt.har själv en nervös semi att se fram emot imorrn.

ni spelar bra fotboll, men har förtvivlat svårt att komma till vassa avslut. O man kan tycka vad man vill om Uniteds sätt att genomföra matchen, men efter deras ledningsmål är det ganska naturligt att dom sjunker ner lite. dom försvarar sig faktiskt väldigt bra. Synd att inte Messi kunde få göra mål, han var riktigt dukitg. helt klart den mest kreativa spelaren, överglänsde Ronaldo ordentligt...

Lider med er, hade mkt hellre sett Barca i final än sur alex grabbar..

YNWA
Barcelona Smogen
Viking, håller med dig.
Säg att vi kommer trea i ligan i år, det och en semifinal i CL är inte fyskam.
Det är inte därför Rijkaard bör avgå.
Han bör avgå därför att sen Ronnaldindo hamnade i sin formsvacka för två år sedan har inte Barcelona kunnat prestera någonting.
Det är så otroligt klart att det var Ronaldino som gjorde det mesta i Barcelona, ingen annan.
De senaste två säsongerna har spelat bara sett sämre och sämre ut. Säsongen 08 har varit under all kritik. Det är så uselt spel numera att man skäms när man ser laget.
Visst, idag kämpade Barcelona stundtals, dom sprang och slet...inte hela tiden, men ofta. Men att det ska krävas en semifinal i CL mot Man United på Old Trafford för att man ska springa och sluta, det är pinsamt. Man ska kämpa och slita varenda jävla match.
Det behövs en förändring och den förändringen behöver vara en ny tränare. Jag vet inte om Maurinho är rätt person, men jag tror och hoppas det blir han.

Sen, visst, stundtals har Barcelona varit bra de senaste två säsongerna. Men i det stora hela har det sett ut så här. en dalande formkurva. nedåtgången måste brytas.

och Holländaren, sluta försvara Rijkaard hela tiden. Han har ansvaret för hur laget presterar, det säger t.o.m. han själv.
Annons: