/spanien/barcelona/forum/21132.aspx/spanien/barcelona/forum/21132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lovebarca_megi
2008-05-03 23:58
varför e inte inesta med i truppen han och milito och vf står det att din missar el classcio ?
Barcelona lovebarca_megi
2008-05-03 23:58
varför e inte inesta med i truppen han och milito och vf står det att din missar el classcio ?
Barcelona Mot Nya Tider
2008-05-03 23:57
Ja riktigt skoj, kan bara föreställa mig vilken känsla och otrolig lättnad spelarna i Zaragoza känner just nu. Ayala också som målskytt..:D
Barcelona FCB10
2008-05-03 23:57
JAAA AYALA!! hahahaha! SJUKT!! sista sekunden!
Barcelona Gaucho_10
2008-05-03 23:56
Vilken härlig match, är otroligt glad för zaragoza, titta bara hur glada spelarna blev, som om de hade vunnit CL
Barcelona Mot Nya Tider
2008-05-03 22:57
4 matcher kvar och vi alla vet att Real tar hem ligan i år med. Det hade dock varit lite roligt ifall de förlorade imorgon kväll och även i el Clasìco där de har chans att punktera ligan återigen. Men så kul att de även förlorar de resterande två matcherna och att Villareal samtidigt vinner alla sina kvarvarande kommer inte vi ha tyvärr :)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-05-03 22:52
1. Casillias
2. Puyol
3.Iniesta
3.Messi
Barcelona BarcaFan!
2008-05-03 22:32
Tjena ..ser att nästan alla svarar på allas frågor..det e ju bra så ja ställer 4 frågor.

Vem e den bästa målvakten i La Liga ?

Vem e den bästa backen i La Liga ?

Vem e den bästa Mittfältaren i La Liga ?

Vem e den bästa anfallaren i La Liga ?

Tacksam för svar!

Peace Out!
Barcelona Rambla
2008-05-03 21:58
En del av er känner er säkra och hävdar att Barça inte har något att spela för. Själv är jag orolig att laget ska falla igenom helt och tappa CL-platsen. Det är bara 8p ner till 5:e plats, Racing i dagsläget. Atlético är nu 3p efter oss och skulle de ta sig förbi struntar jag personligen i det, 3 eller 4 kan kvitta vilket.

Förlust i morgon, vilket faktiskt inte är orealistiskt med tanke på vår måltorka och sen el clasico på onsdag. Det är 6p Barça kan tappa om de inte är fokuserade. Då lär det bli rejält nervöst under de två sista omgångarna. Vi behöver 4p till för att garantera en CL-plats. Se till att ta dem bara oavsett hur det ser ut på planen.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-03 21:39
Ligan kändes poänglös och tråkig, men nu har det blivit spännande, vi MÅSTE verkligen vinna mot valencia
Barcelona De Assis
2008-05-03 20:56
läste nyss på barcas hemsida att toure dragit på sig en till skada. tur att han skada sig nu när vi har inget att spela för, elr jo den direkta platsen till cl behöver vi, så vi inte behöver starta vår försäsong med att åka runt o kvala oss till cl.
glad att han är skadad nu o inte för te.x 4-5 månader sen då vi var med i titel racet, nu tyvärr så är racet redan över ..
Barcelona barcadinho
2008-05-03 20:54
Ämne: 1 - 0 Atl.Madrid, ba....
Criff7

Matchen är inte slut än. Vi får väl se andrahalvleken.
Trea eller fyra i tabellen är egentligen samma sak. Kval till CL.
Vi ska "hotas" av racing i så fall.
Barcelona barcadinho
2008-05-03 20:47
Ämne: barcadinho//
Du som....
Ciao-V/

Nej, nej ,nej - inte en ersättare för Ronaldinho.
Jag läste också den här artikeln och jag små skarttade.

Det finns inte en ersättare för Ronaldiho (i form förstås) på den här jorden. Han är inte födds än, eller han är en femårig som leker boll på copacabana i Rio.

Vi ska försöka ersätta elGaucho med flera hungriga och tekniska spelare - inte med en enda.
Vi ska ersätta honom genom att bygga ett komplett och fungerade lag.

Van der vaart är duktig. Jag har sett honom några gånger, inte mycket, men man märker att han har en viktig roll i Hamburg. Han kan ersätta Deco (nästan i alla fall), men absolut inte Ronaldinho.
Ingen på jorden kan ersätta honom just nu, så vet jag vet.
Van der Vaart är väldigt duktig på frisparkar och det är något som vi saknar nu utan ronnie.
Å andra sidan har han på sig han med många skador och det är inte riktigt bra.

Men jag tar honom gärna. Det finns bättre på marknaden som t ex Diego, men jag försöker vara lite realistisk. Jag tänker mer på om värvningen är möjlig eller inte. Diego är väldigt eftertraktad och är mycket svårare att få till Camp Nou.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-03 20:44
Criff

Aa,verkligen.
Barcelona Criff
2008-05-03 20:27
1 - 0 Atl.Madrid, bara 3 poäng bakom oss just nu. Ska vi börja bli nervösa eller?
Barcelona Dizzy
2008-05-03 20:06
OkkaPokka1

Tackar! Ser ut som att Barcelona kommer köpa Alves då! Härligt.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-03 19:57
Dizzy, här har du.
Barcelona Dizzy
2008-05-03 19:40
Nån som kan översätta det. Tack:)
Barcelona Criff
2008-05-03 19:30
Smogen, frågan är om det är värt att chansa i ett sådant delikat läge?
Om nu Ronaldinho säljs tror jag det blir ett stort avlast för de andra spelarna i klubben som då faktiskt kan börja koncentrera sig på fotbollen utan att få 7898 frågor om Ronaldinho hela tiden.
Sen ska där komma in en ny typ som också kommer dra på sig en massa media och då kanske laget faller in i samma trend igen.
Jag vill ha in fullblodsproffs som helst har fru & barn eller som är religiösa som Kaka.
Även om dem spelar sämre då & då får dem inga totala kollapser i livet.

Kolla Lampard, hans mor dog för någon vecka sen men han spelade i semifinalen i CL.

Enligt mig, fel tillfälle att satsa på en Adriano med ett så mentalt KLENT lag som vi faktiskt blivit.
Barcelona Smogen
2008-05-03 19:10
Jag tror faktiskt inte att Adriano hade varit helt fel. Nu är jag ingen expert när det gäller honom, men vad jag förstått började väl alla hans diciplinproblem när hans mamma (eller var det pappa) gick bort. Han gick ned i en depression och började missköta sig, knarka etc...
Alla kan mogna och skärpa sig. det tror jag Adriano gjort.
Adriano är dessutom exakt den spelare Barcelona behöver. Stor, stark, teknisk, rakt på mål. Jag bortser här dock från de sista åren i europa då han mest lunkade runt på planen och drömde om pizza och bättre tider.

Nackdelen är väl om han inte mognat och att Barcelona knappast behöver en ny skvallerpress favorit som Adriano lär bli.
Barcelona Smogen
2008-05-03 19:04
Läste just den här krönikan, skriven i onsdags.
Riktigt bra och intressant läsning. Håller helt och fullt med krönikören...
Barcelona Ghazza
2008-05-03 18:44
Ämne: Jag tror att de fles....
"Går rykten om att barca är sugna på adriano"

Visa gärna det ryktet.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-03 18:42
Jag tror att de flesta håller med mig om en grej....kaka vore en jävligt bra ersättare om ronaldinho/deco försvinner

Håller med om att diego vore ett mycket bra köp, han är teknisk osv

Går rykten om att barca är sugna på adriano, kanske som ett byte mellan inter och barca...varför inte?
Har sagt det förr, och säger det igen, adriano är förmodligen världens bästa striker i topp form

Verkar som om han är på gång, nu när han har börjat att spela fotboll igen..
Barcelona Ciao-V
2008-05-03 18:37
barcadinho//
Du som har säkert bättre koll på spelare ute i Europa, mer än jag; vad tycker du om van dar Vaart? Har du sett honom spela i stora matcher? Skulle han kunna vara en bra ersättare av Ronaldinhos position?
Barcelona barcadinho
2008-05-03 18:26
Ämne: barcadinho//
Vem tä....
Lionel Messi 19/

Med en "inteligent" spelare menar jag en spelare som har en bra spelförståelse och som kan dirigera spelet. Det är ett gamalt begrepp. Det är inte jag som har hittat på begreppet "inteligent" inom fotbollen, men jag använder det som många andra.

Jag har ju nämnt två exempel från barca: Xavi och Deco är intilegenta spelare. det finns många flera sådana i andra klubbar. Cruyff var en inteligent spelare osv.
Barcelona Ciao-V
2008-05-03 17:59
Vad säger ni om detta rykte. Van Der Vaart som sägs ska ersätta Ronaldinho. Se länken ovan och nedan.
Ska FC Barcelona gå in i en ny holländsk era från och med nästa säsong då det ryktas också om andra från Holland.
Länkar:
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=681880
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=681484

Kanske något?

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-03 17:49
Lionel Messi 19

Finns bara en ersättare till deco och han heter diego, ingen kommer närmare deco i sin spelstil,spelsinne, tillslag på bollen.

Och han har åtminstånde visat sitt värde till skillnad från de andra som ryktats som deco ersättare. Diego har även börjat ta deffensivt ansvar då han är som deco i sitt sätt att slarva men vågar slå den dära bollen som xavi inte gör ofta.

Diego i werder bremen vore en grym bra ersättare, och det bästa är han har inte vunnit så mycket och kan knappast ha den dära världsstjärna stämpel som vi har tillräckligt med, spelare som inte är klara i sin uteckling ska vi ha som samtidigt är mogna i sitt spel...

Tyck till tryck till gör vafan ni vill..
=)
Barcelona Jay-z
2008-05-03 17:48
Om inte Rejkard vill avgå då ska Barca ledningen sparka han punkt slut.

Om spelare som Henry Dhinho Eto'o spelar som alsvenska spelare match efter match. Och Rejkard inte kan ge dom en gnutta motivation måste vi hitta en ny tränare punkt slut.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-03 17:36
Oooh nej , inte Laudrup, han har 0 erfarenhet, kom igen fan, mourinho och lippi är arbetslösa....

Laudrup har gjort stor succe med getafe???

Snälla, det var schuster som gjorde getafe till laget de är, inte laudrup, han tog bara över den självspelande pianot

Jag respekterar Laudrup, men att han ska ta över barca är väl för fan ett skämt, han är inte redo att ta över världens bästa lag...nej tack

Behåll rijkaard, eller ta in mourinho
Barcelona Barcelona #7
2008-05-03 17:32
Annons: