/spanien/barcelona/forum/21131.aspx/spanien/barcelona/forum/21131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KW
2008-09-15 11:28
Vi behöver ingen tank för att spela fantastisk fotboll.

04/05 och 05/06 talar sitt tydliga språk.

Sen kan man väl ha en tank på bänken o hutta in i 80'e minuten vid underläge.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-15 11:23
Som vi spelar idag, NEJ det är inte så jag vill se barcelona spela. vi har tagit kvickheten och tekniken till absurdum. det är som att den enda vägen till mål är att passa 30 gånger och hoppas på ett instick så att etoo/messi kan peta in den.

vi behöver kunna variera spelet men ibland verkar det som att vi inte har några spelare att göra det med. etoo är smått överskattad här på forumet, ja han är grymt bra men laget kan inte basera sitt spel runt etoo idag. i dom låsta matcherna får han inte ytorna han behöver och det händer ingenting där uppe.

liksom hur ofta lyckas barca skapa någonting genom ett inlägg idag? kan ni minnas senaste ligamatchen när vi gjorde ett nickmål?
Barcelona KW
2008-09-15 11:13
Ämne: media börjar para ih....
Håller med dig om att vi har många små kvicka spelare men det är också så som vi vill se vårat Barcelona spela väl?

Om Henry lämnar så skulle jag inte ogilla att vi värvade Aguero. Han är en fantastisk spelare och känner Messi väl, både på och utanför planen.

Barcelona A.Gaudi
2008-09-15 11:10
media börjar para ihop barca med aguero nu..
själv gillar jag inte tanken, visst han är fantastisk men lär vi oss aldrig!?

ännu en liten, snabb och teknisk anfallare, liksom är det ju inte det vi redan har rätt gott om? ifall henry lämnar kan jag tycka att det är okej, eftersom vi då lär handla in 2 anfallare, så kan aguero vara den ena.
jag kan erkänna att jag inte sett SÅ mkt med aguero, bara några enstaka matcher, men han är ju ingen biff direkt. Vi behöver en drogba-vieri typ.
Barcelona KW
2008-09-15 10:38
Blir väl lite som förra säsongen att vi spelar ut i första CL matchen och vinner med klara siffror.

Tror ni att Henry startar? Jag hoppas på det iaf. Tror att han är på g. Ser gärna att att han spelar till vänster med Eto'o centralt och Messi på högerkanten.

Låt Xavi och Iniesta starta på mitten framför Touré eller Keita.

Nära att Madrid tappa poäng igår också men de är starka på Bernabéu.

Känns som att Ronaldinho börjar närma sig sitt slut. Jag kan ha helt fel men han har inte börjat bra alls i Milan.

Blir besviken på Guardiola om det är som så att han vilar spelarna på grund av CL. CL är lite störe än ligan men jag personligen vinner nästan hellre ligan denna säsongen. En match hemma mot Racing är lika viktig/svår som en match hemma mot Sporting Lisabon i CL-gruppen.

Sen gillar jag inte Messis nya roll i laget riktigt. Känns som att han har en mer fri roll än under Franks tid. Ut med han på kanten där han är som bäst och låt Xavi/Iniesta/Eto'o sköta det centrala i anfallsspelet. Klart man ska ha variation men känns inte som att där är någon på högerkanten när han går in.

Visca Barca!
Real Madrid MADRID 1902
2008-09-15 09:17
Pep.G
Om du inte visste så har vi 8 spelare från Madrid i truppen.

Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-15 08:58
Burton

Varför kommer du hit och leker fotbollsexpert när du har noll koll på barcelona? 2-3 egna spelare...jo visst. Alla (utom du) vet att barcelona och Ajax har världens bästa ungdomsakademier.
Barcelona RQ7
2008-09-15 08:49
Kan ju passa på att länka den här nyheten också.
Barcelona RQ7
2008-09-15 08:34
Haha vilken dröm det hade varit(länk)
Spanien Clichy #22
2008-09-15 08:09
BlueRed.//

Tänker inte gå djupt in på diskussionen. Kan säga att jag inte har något emot Barca. Tycker det vara trist när ni köpte Hleb, men jag hoppas han och Henry ändå lyckas hos er.

Det jag inte riktigt förstod var det du skrev att Wenger 'döljer det ganska bra'. Vad är det han döljer? Är det något du har trovärdiga källor på?

Att följa varenda rykte under silly season ökar inte trovärdigheten. Vet inte varför det är så, men under hela sommaren verkar det som att folk på spanska forum har större tilltro till det som det ryktas om i pressen än engelska. Vet inte vad det beror på, kanske engelska pressen varit opålitlig en längre tid så att folk är mer härdade eller nåt.
Barcelona BlueRed.
2008-09-15 00:05
Pep.G

Det var inte han som sa det, Men i alla fall så har till och med Real Madrid förbättrat sig, och har ändå 5-6 spelare från sin skola.

Den personen du syftar på hade ingen koll på varken Barca eller sitt eget lag Arsenal. Måste säga att det var ganska roligt och se den där raden. Barca med bara 2-3 egna spelare, jo jo.

Nästa match vinner vi, jag menar, vi började med 0, fick 1 och nu kommer 3.an :).
God Natt!
Barcelona tribente_magico
2008-09-15 00:02

Helt SJUKT vilken bredd den spanska ligan har. eller spanska ligafotbollen kanske man ska säga, verkar som topplagen i segunda är riktigt bra dom med. helt fantastiska spelare i almeria och numancia ikväll, den tekniken vissa spelare i dom lagen håller är ju enorm lixom hela spanska ligan, tror det är väldigt få om ens nån i allsvenskan som håller dom kvaliteerna iallafall.
Barcelona Pep.G
2008-09-15 00:02
BlueRed

Haha det värsta måste nog vara att han leker fotbollsexpert. 2,3 egna produkter? Det är inte Real Madrid vi snackar om:S
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 23:55
Beenzii

Just det jag menar, att han döljer det ganska bra, hade flera personer haft ögonen på honom under Silly Season så tror jag att till och med du hade blivit överraskat över hur han ibland beter sig under Silly Season.

Jag håller med att han har lugnat ner sig lite nu, ni har ju trots allt ett ganska komplett lag, men blir inte förvånad om han hittar på något nytt till nästa Silly Season sommaren. Vem vet, kanske till och med händer under vintern.

Aja, ni spelar fin fotboll, Barca koncept i det hela ;), det är ju trots allt Fabregas som är stjärnan ;). God Natt.
Barcelona Beenzii
2008-09-14 23:46
BlueRed.//

Av vad jag kan minas är det bara Reijkard och AZ-tränaren som kritiserat Wenger.
Dock har Wenger blivit mer generösare i sina köp utav talanger då han kostar på sig mer än nödvändigt, till skillnad från andra Pl-klubbar.

Men även jag tycker att the Boss kan skicka lite dubbla budskap ibland.
Men att öppet, med hjälp av media, tala lögn för att värva en spelare tål jag bara inte.
Barcelona Saman.
2008-09-14 23:35
Dubble bubble..
Barcelona Saman.
2008-09-14 23:33
Ursäkta OT här nu men jag kan tyvärr inte posta i Milans sektion.

När och hur gick Shevchenko tillbaka till Milan från Chelsea det är något som jag har missat totalt...
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 23:23
Burton

Jag hatar inte Arsenal, hata är ändå ett starkt ord. Jag hatar många spelares agenter, men jag tycker bara inte om Wenger, speciellt när han gör sina uttalanden om hur andra stor klubbar gör fel när dem ska värva spelare, samtidigt som han själv inte är den mest respekterande tränaren under Silly Season.

Men han döljer det ganska bra, dock för oss som följer Silly Seasons varenda minut och rykte, vet vad som händer egentligen.
Barcelona Ciao-V
2008-09-14 23:20
Vi hade nio egna produkter i matchen igår.
Barcelona Messi(AH)
2008-09-14 23:20
2,3 spelare du måste ha problem med din hjärna...
Barcelona Ciao-V
2008-09-14 23:18
Burton:
"...av nån anledning verkar en stor del av er Barcelona-fans ogilla Arsenal, har aldrig fattat varför men det finns ju betydligt äckligare klubbar att tycka illa om :S..."

Det är väldig många av oss som inte ogillar Arsenal inklusive jag. Det finns absolut äckligare klubbar att tycka illa om i Preimier League, Chelsea till exempel.
Arsenal är den klubb som spelar bästa fotbollen i England, enligt mitt tycke.
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 23:14
Pep.G

Han är Örebroare också, som mig. Skulle gärna vilja sitta och diskutera fotboll med honom, hade varit som att titta på Mr.Bean(ja jag tycker han är rolig).
Barcelona Pep.G
2008-09-14 23:12
BlueRed

Han är 21 år och har noll fotbollskoll. Min 10-åriga lillebror vet mer om fotboll än vad han vet. Det kan jag garantera.
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 23:10
Pep.G

Det verkar som det, han måste ha släckt lampan i rummet och tryckt fel på tangenterna.

Burton

har inte följt med i diskussionen så mycket, men jag hoppas verkligen inte att ni inte diskuterar vilket lag som har den bästa ungdomsakademi, mellan Barca och Arsenal. För dem talanger ni köper (på ett fint sett, host) spelar inte äns i Arsenals ungdomsak; dem går ju direkt in i A-laget.
Barcelona Pep.G
2008-09-14 23:09
BlueRed.

HAHAHAHAHAH sa han verkligen bara 2,3 spelare ?
Barcelona Pep.G
2008-09-14 23:08
Burton

Säg en enda spelare från Arsenal ungdomsakedemi. En enda ? Tänkte väl det. Barcelona och Ajax har världens bästa ungdomsakedemier.

Xavi, Iniesta, Valdes, Oleguer, Messi, Puyol, Bojan, Dos Santos, Fabregas, Pique, Jeffren, Pedro är spelare med stjärnstatus som Barcas ungdomsakedemi har tillverkat bara under det senaste årtiondet, så vi behöver inte snacka om vilket lag som har välrdens bästa ungdomsakedemi. Du snackar om alla dessa titlat, Rijkard gav oss 2 liga-tilar samt en Cl-Titel på 5 säsonger, dessutom så var det Barca som gav Arsenal under Cl-finalen, eller ?
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 23:08
Burton

Det sista du skrev, du måste verkligen skoja?
Burton
2008-09-14 23:07
Ämne: Arsenal har heller i....
Criff// Och det har du god inblick i förstår jag? Att Arsenal scoutar unga spelare är en strategi i att bygga ett lag underifrån med små medel.
Sen ser jag inte ens din kommentar om 4+2 regeln som ett argument då den strider mot EU's arbetslagar, DEN KOMMER ALDRIG ATT GÅ IGENOM SÅ GLÖM!

Hur många av era spelare kommer från egna akademien? 2,3?
Barcelona Criff
2008-09-14 22:56
Arsenal har heller inte EN enda jävla egen talang från sin egen ungdomsakademi i sin startelva.
Hade dem infört 4+2 regeln eller vad fan det var så hade hela engelska fotbollen förfallit.
Kryp tillbaks till era hål nu!
Burton
2008-09-14 22:53
Ämne: varför pratar ni om ....
vet inte, jag fyller bara på diskussionen. Men jag antar den diskussionen slutar nu, av nån anledning verkar en stor del av er Barcelona-fans ogilla Arsenal, har aldrig fattat varför men det finns ju betydligt äckligare klubbar att tycka illa om :S
Annons: