/spanien/barcelona/forum/21130.aspx/spanien/barcelona/forum/21130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-05-01 13:06
Sir Johan

Inget ont om United jag har alltid gillat eran offensiva spel. Riktig kul att se men när Scholes gör målet och ni bakar hem som handbolls försvare. Sjunk jag där som Titanic.

Men men ni var smarta i första matchen. Men tråkigt vad det att se ett sånt lag som United.
Barcelona tarrak
2008-05-01 13:02
Ämne: Skillnad på att anmä....
Skillnad på att beklaga att ni inte vågade spela erat normala spel och att föra så hätska ordkrig i media att polisen känner sig tvingade att ingripa. Det borde du väl inse, du dubbelmoralens bekämpare!
Real Betis Sir Johan
2008-05-01 12:57
Skillnad på att anmärka på specifika matchsituationer och att gråta som småbarn över att "jag förtjänar finalen för jag kan spela passningar i sidled och se graciös ut samtidigt"

Men men i trångsinta huvuden finns små hjärnor
Barcelona tarrak
2008-05-01 12:55
Captain Fantastic!

Jag håller med! Om de sportsliga framgånarna fortsätter att utebli, så lär intänkterna från jippo-turneérna minska betänkligt också. Det bästa sättet att tjäna pengar i längden är att proritera det sportsliga, eller sätta Beckham på bänken.

Laporta har verkligen sänkt sig i mina ögon. I början av sin presidentperiod så pratade han mycket om vikten av insyn i klubben vilket jhag även tyckte att han genomförde på ett tillfredställande sätt. Nu tycker jag mest att man anstränger sig för att dölja problemen istället för att göra något åt dem. Makt korrumperar.
Barcelona Gaucho_10
2008-05-01 12:49
Jag tror att mourinho och guardiola skulle funka alldeles utmärkt, den ena är tränare som har vunnit många titlar, men han har ingen direkt erfarenhet av att spela fotboll, sen har vi guardiola som är en nybörjare (vi får väl kalla honom för en nybörjare) när det gäller att coacha, men han är en legend,så spelarna kommer att respektera allt han säger
Barcelona PILMÀ
2008-05-01 12:47
Känns inte det nog lite konstigt bra att sasöngen tar sitt slut snart.
Kolla länken hoppas att det här!
Silly Season! I can't wait you.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-05-01 12:42
tarrak/

Jag är inte den människan som tycker om att överkritisrea folk, detta varandes en av anledningarna till att jag står vid Rijkaards sida, men dessa Amerika och Japan turneer gör knappast någon nytta. Visst tjänar vi lite pengar, men det är inte precis som vi är en fattig klubb, detta lag skulle enkelt och mycket bättre bara dra någonstans ut på landet i Spanien där ingen människa befinner sig och bara träna, men istället ska vi dra med dessa matcher.

Och om Laporta verkligen vill stå bakom Unicef och allt det han predikar Barcelona för att vara, så skulle vi kunna träna i ett par veckor i ett land som Senegal istället för Japan. Nu där har du människor och barn som skulle dö av lycka för att se dessa spelare.

Laporta tycks dock aldrig lära sig av sina misstag, trots en till dålig säsong så insisterar han på en ny jippo-turnee. Bröjar bli smått irriterade...
Barcelona Rambla
2008-05-01 12:34
Ämne: Ämne: Man tap....
Haha, spot on.

Jag såg och hörde den intervjun. Grinigare människa som skyller på allt och alla andra för det egna lagets misslyckande än Sur-Alex får man leta efter.
Barcelona tarrak
2008-05-01 12:31
Captain Fantastic!

Jag hade också hoppats att en tredjeplats skulle göra att vi slapp dessa jippoturneér, men enligt dagens Sport så verkar det mest handla om att förkorta Amerika-resan.
Barcelona tarrak
2008-05-01 12:28
Ämne: Man tappar lite resp....
Du menar som Fergie gjorde efter förlusten mot Chelsea senast?
Barcelona Rambla
2008-05-01 12:28
Ämne: Man tappar lite resp....
Varför ringer du inte upp dem och påtalar detta? Efter alla förluster i stora turneringar får man läsa kommentarer från spelare och tränare som överdrivs och förvrängs av media. Ta det som en man herregud.
Real Betis Sir Johan
2008-05-01 12:23
Man tappar lite respekt för Rijkaard och xavi med deras bittra uttalanden efter CL förlusten.

Ta det som män gode gud
Barcelona Ciao-V
2008-05-01 12:21
Philip Cocu:
Fantastisk bra analys han gör i Barcelonas nuvarande situation. Håller speciellt med om att det som har hänt runt omkring spelarna har haft en stor effekt. Tyvärr.
Barcelona Rambla
2008-05-01 12:19
De två närmaste omgångarna har vi Valencia hemma och Madrid borta. Ett inte helt otänkbart scenario med tanke på den form vi befinner oss i är att vi tappar 6p. Det är 8p ner till 5:e platsen. Det är dags att börja känna oro.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-05-01 12:15
Enligt mig så ska vi skita i andra platsen fullt ut (inte så troligt) och bara köra på med den tredje, fördelarna är många, speciellt om man inte bor i Spanien.

Den klaraste fördelen som boende i Sverige är ju att man bara kan hoppas på att IFK lyckas komma till den tredje kvalrundan och möta Barcelona, att se Barcelona spela en riktig tävlingsmatch med fullt manskap på svensk mark skulle vara roligt.

Den andra fördelen är självklart att vi slipper dessa jävla turneer till andra sidan världen för att tillfredställa Japaner/Jänkare o.s.v. som ändå får se vårat lag varje år. Skona spelarna trötthet och skona klubben komersialism, Laporta har fan tagit det för långt.

Den tredje fördelen är att vår säsong blir än mer katastrofal som i sin tur kommer att leda till att den renovation som krävs verkligen fullföljs, Txiki och co kommer inte att kunna undvika den och fortfarande tro att cykeln inte är över.
Barcelona Holländaren
2008-05-01 12:04
Philip Cocu:

"Det är uppenbart att Barca har några problem. Antagligen med Ronaldinho, men det går nog djupare än så tror jag. För att spela toppfotboll och vinna saker måste allt fokuseras på det. Inte bara spelarna, allting. Teknisk och medicinsk personal, infrastrukturen, ledningen... Du behöver hunger för framgång och passion för spelet. Om du inte har det kan du fortfarande vinna matcher, men om du vill spela världens bästa fotboll behöver allting vara perfekt.

Jag tror Barcelona är i ett vägskäl. Vissa kan inte göra 100% längre och då stannar maskinen. Den här säsongen känns det som att det roliga är borta. Om du tittar på kroppsspråket hos spelarna och även tränare Rijkaard så kan du se att det varit för mycket press på sistonde. Du kan bara spela väldigt bra om du vet att allt är bra, att alla detaljer är klara.

Som spelare vill du bara tänka på fotboll. När du börjar bli involverad i saker runt fotbollen blir du distraherad. Och till och med Barcelona blir sårbara. För mig ser det ut som att spelare kommer för att utföra sitt jobb. När jag spelade i Barca, när det var som den där sista säsongen, kändes det inte som ett jobb. Det var mer som att gå till en fest eller att vara som ett barn när man bara går ut och spelar lite fotboll.

Vi testade nya saker på träningen, vi lekte lekar, satte rekord... vi diskuterade varandras styrkor och svagheter. Du kan bara ge all den energi och det fokuset när du mår bra.

Jag tror det är omöjligt för en coach att sköta alla de elementen. Det är psykologi, men det är också som att gå på lina. Du måste göra så många saker i en klubb, och utanför klubben. Media, sponsorer, välgörenhet, styrelsen, spelare, de som spelar och de som inte gör det... medincarna, fysiologerna, resor...

Det är inte matematik. Det är inte så att 2+2 = 4. Ibland blir det 5, en dålig säsong kan det vara 3. Men jag kan klubben bra och jag känner Rijkaard bra. Det här är inte en förlorad säsong, inte en säsong att vara missnöjd. Det vore underligt. Semifinal i Champions League och topp 3 i La Liga. Det är inte den bästa säsongen, men definitivt inte den värsta. Klubben har alltid varit bra på att lösa problem på planen. När Cruyff hade sitt dreamteam trodde folk att det inte kunde bli bättre. Men det blev det. Och det kommer det igen. Jag råkar veta vilka talanger Barca har just nu. Jag är inte alls oroad."
Barcelona Dizzy
2008-05-01 11:59
Myrran

Ok tack:) Jag ser hellre Mourinho som är mer erfaren. Än vad Guardiola är.
Barcelona Myrran
2008-05-01 11:53
Dizzy

Handlar om vem som ska träna Barca nästa säsong. Enligt Sport ligger Guardiola bäst till.

Guardiola 50%
Mourinho 30%
Pellegrini 20%

Barcelona Dizzy
2008-05-01 11:50
Nån som kan översätta det? Tack!
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-01 11:48
Guardiola Och Mourinho tillsammans, tror ni det hade funkat?
Barcelona Holländaren
2008-05-01 11:47
Vem bryr sig om vad som är bäst... PL är kanske bäst men definitivt inte roligast, och det är det som är det viktiga.
Barcelona Ciao-V
2008-05-01 11:43
FC Barcelona förbereder försäljning av 10 spelare. Se länk.
Det är vad vi alla hoppades på om det nu sker i sommar.
Henry borde nog säljas till amerikanska ligan då han inte vill tillbaka till England och spela i en annan klubb än i Arsenal. Typ LA Galaxy. De brukar betala bra för stora stjärnor.

Skulle denna försäljning av 10 spelare gå igenom, vill vi ha naturligtvis ett antal nya spelare som stärker laget.
Det ser ljust ut.
Drogba? Nä... Han är otrolig skicklig spelare som gör många mål och som levererar i stora matcher men han är ingen bra att ha i truppen. Han är för egocentrerad och sprider osämja i truppen. Han passar nog bättre i Real Madrid mer än Barcelona. Schuster är nog rätt man att styra honom bäst, om han ska till Spanien.
Hellre David Villa eller Guisa(stavning?) från Mallorca i den positionen.

Vad säger ni om denna försäljning? Är det något nytt för oss?
Sevilla Nedde #11
2008-05-01 11:40
Måste bara lägga in ett gott skratt här på ert kära forum. Känns som att ni har seriöst folk som skriver krönikan. Rätt mkt till tunnelseende om du frågar mig. Man ska inte kasta sten i glashus brukar det också heta.

Barca: 4 spanjorer
United: 5 engelsmän
Mer än så behöver man inte säga.

Sen spelar det väll fan ingen roll om Premier Leauge inte haft en enda britt, det är ändå den bästa ligan!
Barcelona Gaucho_10
2008-05-01 11:33
Av vad jag har hört så blir det sista säsongen för xabi alonso i liverpool....nå varför inte köpa honom?

Han kan inte vara särskilt dyr, och jag tror att han skulle kunna hantera den spanska spelstilen, han är grymt bra på att slå krossbollar och att passa , och han är väldigt bra defensivt
Barcelona De Assis
2008-05-01 11:25
kan nån skicka ett länktips på ett najce barca tema i mobilen , vet att de off topic men skulle vara tacksam ifall ni kunde hjälpa mig lite.
Visca El Barca !!
Barcelona Holländaren
2008-05-01 11:20
Ämne: Ämne: Jag vil....
Que?
Barcelona Killuminati
2008-05-01 11:10
Efter en tung bitterhet så känns det nu bara som om de bättre att Barca inte gick vidare united förtjänade de så som vi förtjänade de mot Milan säsongen vi vann. Och spelarna skulle kanske tro de räcker med det där spelet för att gå vidare nej bättre vi lär oss en läxa och kommer tillbaka starkt nästa säsong!
Barcelona Rambla
2008-05-01 11:01
Det är en solklar straff, ja om det nu skett innanför linjen. Laporta från sin position upp på läktaren ser knappast att situationen sker någon decimeter utanför. Med tanke på den tidiga straff United fick på Camp Nou så tyckte han väl det hade varit någon slags rättvisa om Barça fått en tidig straff.
Barcelona Kallé
2008-05-01 10:40
Han tyckte kanske att det var skitfult (vilket det är) eller solklar straff. Fast jag vet inte, matchen betydde oerhört mycket för honom, rijkaard och hela Barcelona så det är inte så konstigt att känslorna står i brand.

Längtar tills 08/09.
Barcelona LionelMessi
2008-05-01 10:26
Varför blev han arg?
Annons: