/spanien/barcelona/forum/2113.aspx/spanien/barcelona/forum/2113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-14 18:11
står det nånstans hur mkt hans buy back ligger på?
Barcelona Erik Satie
2015-08-14 17:43
Jäkligt kul om Adama kan lyckas i Aston Villa. Verkar vara en hyvens kille. Ödmjukhet kan räcka långt. För att inte tala om hans fotbollskunskaper. :)
Barcelona LeoMessi
2015-08-14 17:23
Flavia Munir har inte gjort någon glad sedan dom första veckorna i början av förra säsongen. Man kan inte ge honom förtroende när han gång på gång misslyckas med att leverera. Spelare som sandro har faktiskt bidragit mer men han får inte chansen lika ofta som Munir. Jag tycker att Munir besitter en stor talang och att han i det långa loppet är en bättre spelare än Sandro, det vill säga om han lyckas nå sin fulla potential. Men hans utvecklingen har inte gått framåt och det är inte hans fel! Men jag tycker fortfarande att han får oförtjänt mycket förtroende. Det senaste året har han inte gjort annat än att tappa boll och förlora närkamper. Han var väldigt bra under youth league men Adama var mycket mer dominant. Det var han som skapade alla chanser åt Munir och utan Adama hade laget aldrig vunnit cupen. Men ja Munir var bra, men Adama var stjärnan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-08-14 16:59
Måste säga att jag är imponerad av hur klubben skötte Adama försäljningen. Det verkade ju vara mycket värre av de rapporter man läst, att han skulle säljas uta någon återköpsklausuö osv. Nu har man iaf det i 3 år vilket är väldigt bra. Också ett helt okej pris för Adama som inte spelat en minut i La Liga. Önskar Adama all lycka i världen.
Barcelona the cameroonians
2015-08-14 16:55
Hello Aston Villa - tell me how you doin´ :-) Adama är sååå skön. Attans att man inte får se honom göra underverk i Barca.
2015-08-14 16:31
Speltid i all ära, men jag ser en stor risk med att låna ut spelare till bottenlag.

Det första skälet handla rom risken att tränaren får sparken om/när det går dåligt. Den nya tränaren har kanske inte samma intresse av att spela Alen.

Det andra skälet handlar om själva miljön som lätt kan bli negativ vid motgångar och inte gynnar spelarnas utveckling. Att må bra är viktigt.

Det sista skälet är att Alen har kapacitet att spela i bättre lag och även om speltiden kan bli något mindre tror jag han gynnas av lite mer konkurrens.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-14 16:21
the cameroonians Sporting är väl ett defensivt balanserat lag som knappast kommer spela på ett sätt som är speciellt likt Barcelona. Däremot kan det vara lärorikt och nyttigt med lite defensiv skolning för att på så sätt kunna bli så komplett som möjligt. En redan såpass teknisk begåvad spelare är inte i lika stort behov av att spela i ett tekniskt spelande lag, enligt mig. Hans close control, driv med boll etc är redan på en hög nivå. På frågan om han skulle få speltid är jag ganska säker på att han skulle kunna slå sig in i startelvan.
Barcelona DM1982
2015-08-14 16:20
[QUOTE=the cameroonians]Förre Barcelona-mittbacken och nuvarande Sporting Gijon-tränaren Abelardo har kontaktat Barcelona och Halilovic för att få till stånd en affär (lån). Han säger att det kommer bli tufft och att den klausul som Barcelona vill ha in i ett låneavtal på 60% speltid är inget han egentligen gillar eftersom "speltid ska förtjänas under träning och matcher". "Jag har pratat med spelaren och förklarat hur jag resonerar angående honom" "Han är en spelartyp vi saknar - det är upp till honom att bestämma sig nu" Ett (förmodat) bottenlag är inget Alen ska sikta mot om jag får bestämma. [/QUOTE] Han har väl större chans att få speltid i ett sämre lag? Fast jag förstår vad du menar.
2015-08-14 15:52
Förre Barcelona-mittbacken och nuvarande Sporting Gijon-tränaren Abelardo har kontaktat Barcelona och Halilovic för att få till stånd en affär (lån). Han säger att det kommer bli tufft och att den klausul som Barcelona vill ha in i ett låneavtal på 60% speltid är inget han egentligen gillar eftersom "speltid ska förtjänas under träning och matcher". "Jag har pratat med spelaren och förklarat hur jag resonerar angående honom" "Han är en spelartyp vi saknar - det är upp till honom att bestämma sig nu" Ett (förmodat) bottenlag är inget Alen ska sikta mot om jag får bestämma.
2015-08-14 15:48
Otamendi för övrigt på väg till Man City.

Han ryktas lämnas utanför Valencias trupp till CL-kvalet mot Monaco.

Tråkigt för ligan och Valencia som förlorar en av de bästa försvararna.

2015-08-14 15:45
Om jag förstått det rätt var Aston Villa beredda att betala Adams klausul på €15 miljoner (inte €6 miljoner som Roberto felaktigt sa (bra koll)) men Barcelona ville förhandla in buy-back (vilket jag tror även Adama ville)

Detta ledde till att köpesumman sänktes till €10+2 miljoner där Barcelona nu har buy-back i tre år framåt på runt €18-20 miljoner. Antar att summan höjs med €1 miljon per år som går eller liknande.

Hur som helst - spännande för Adama och som flera varit inne på tidigare så är det en väldigt ödmjuk kille med fötterna på jorden. Önskar att vår tränare och klubb hade gett honom mer förtroende - men så länge Adama är nöjd så är det inte lönt att gråta över spilld mjölk.

Förresten, om någon hade sagt till mig i våras att jag skulle följa Aston Villas matcher denna säsong så hade jag bara skrattat och ifrågasatt den personens mentala hälsa. Roligt hur saker och ting kan utvecklas...
Barcelona zick9
2015-08-14 14:44
@Yaya24:

Eurosport 2
Barcelona Yaya24
2015-08-14 14:18
var kan man se matchen ikväll?
Barcelona enkos
2015-08-14 13:30
De tre nominerade till Europas bästa, är det redan känt vem som är vinnaren (som fallet är med guldbollen) eller ska journalister rösta igen den 27 ?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-08-14 13:08
Kan man hoppas Pedro gör sin absoluta bästa match ikväll och lika gärna stanna i klubben efter det, om inte han säljs för 30 mile som Barca kräver.

Blir intressant och se startuppställningen ikväll.
Barcelona ElRaval
2015-08-14 13:07
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]fan vad glad jag är att det finns en buy back på adama! [/QUOTE] håller med. detta gör min dag. att få se Adama i PL...sjukt kul!
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 12:52
@barcastuff: Barcelona stick to the 30M buyout fee of Pedro (28). They are not willing to enter talks to lower that fee. [md] Haha dom tycks faktiskt hålla sig till sitt ord denna gången. Man u är desperata och då ska vi fan mjölka så mycket som möjligt
Barcelona enkos
2015-08-14 12:46
Pep Guardiola inför matchen mot Hamburg ikväll " Det finns bara en spelare i världen som inte behöver lyssna på mig och mina instruktioner och det är Messi". Pep har vidare sagt till sina spelare att "jag är den som bestämmer och ni ska bara lyssna".
Barcelona enkos
2015-08-14 12:37
En fundering: När man skriver artiklar som BEHNAM HASHEMI BANI skrev sist kan ni då skriva bredvid vilket nick på forumet ni har så man vet vem det är som skriver.. så vilket nick har BEHNAM HASHEMI BAN ? :)
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 12:17
Nu verkar även klubbvalet var helt och hållets Adamas förtjänst och även det säger mycket om spelaren. Han har haft betydligt bättre klubbar efter sig och säkert bättre kontrakt men han väljer att satsa på sin fotboll Han verkar ha tagit till la masia andan ändå ut till fingerspetsarna med sin ödmjukhet och professionalism. Detta är ingen dussinlirare utan en riktig diamant med fötterna på jorden
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-14 12:15
Jag tänkte på det också.

Varför säger inte Barca ifrån såna orättvisor som laget råkar ut för varje säsong.

Vad är meningen med det här upplägget? Om du frågar mig så tycker jag att Barca borde skylla sig själva. När var det sist man hörde Barca säga ifrån när de blir anklagade och pissade på av spanska fotbollsförbundet, R.Madrid median, domarförbundet och självaste R.Madrid.
2015-08-14 12:06
11-9-10

Ser att jag är 2.a på bollen :-)
2015-08-14 12:06
@Flavía:

kan du definera C spelare tack?=)
2015-08-14 12:05
Sherwood (coach Villa): "Adama's a big powerful boy, very quick, dynamic and a maverick-type player. Those players are few and far between." Roligt att han uppskattar Adama. Sherwood gillar tydligen samma spelare som Les Rambles :-). Undrar om han är medlem här inne. Adama: "I would also like to express my gratitude to everyone at FC Barcelona for helping me develop as a player and as a person." [avfc] Så ödmjuk han är. Trots att spelare som Munir går före honom så håller han en god ton. Såna spelare som honom borde åtminstone få chansen innan de skeppas iväg. Jag väntar fortfarande på förklaringen om varför Munir får gå före Adama. Kan det vara så enkelt som att ingen är intresserad av Munir med tanke på hur han har spelat senaste säsongen ? Jag önskar Adama all lycka i världen. Om han inte åker på taskiga skador så kommer han bli en av de stora spelare så där om 3 till 4 år. Nu får man hålla koll på Aston V macherna. Jag gjorde det innan p.g.a Benteke. Någon som har koll på om de har värvat bra spelare.
2015-08-14 12:03
frågan är hur mkt är han buy back på.

måste säga att jag är grymt imponerad hur adama skött hela situationen, trots hur Lucho behandlade han. och hans klubbval är så klockren enligt mig. han vill inte stänga dörren för barca. härligt adama!

"I would also like to express my gratitude to everyone at FC Barcelona for helping me develop as a player and as a person."

du ska hem! o närkampa sönder marcelo! haha
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 12:03
@barcastuff: Adama: "I would also like to express my gratitude to everyone at FC Barcelona for helping me develop as a player and as a person." [avfc] Se och lär så här beter man sig efter man har lämnat klubben
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-14 12:01
Av det man läst ser denna försäljning betydligt bättre ut än många andra vi stått för. Det enda jag tycker saknas är information om summan återköpsklausulen ligger på. Man kan väl tänka sig att ca 15 miljoner hade varit rimligt. Annars är det bra att klausulen gäller under tre år, det ger Adama, ung som han är, tillräckligt med tid för att komma till rätta i sin nya klubb innan han förhoppningsvis hinner prestera under en viss tid, tillräckligt för att vi ska vilja köpa tillbaka.
Barcelona Rambla~
2015-08-14 11:54
Tror dock vi hat sett det sista av Adama i Barca. Ser inte hur tactical Tim ska klara av att utveckla honom som spelare för att sen passa in i Barcas fotboll. Till en duglig PL-spelare? Det är mycket möjligt, fast det gynnar ju knappast Barca.
Flavía
2015-08-14 11:47
Mycket bra jobbat av vår ledning att få €10M + €2M för en one trick pony :)
Barcelona 11-9-10
2015-08-14 11:46
Sen måste jag hålla med klubben när dom tackar Adama för hur bra Adama/hans agent har skött detta. Inget lipande i media och skött detta tysta samt gjort rätt för klubben och sig själv Hoppet om Adama i Barcelona överlever Inom 3 år är Messi 31 och säkert tagit klivit ner till mittfältet så om det vill sig så kommer vi ha ett monster på högerkanten
Annons: