/spanien/barcelona/forum/21128.aspx/spanien/barcelona/forum/21128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 15:19
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 15:19
Några roliga saker!
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 15:16
Criff

Hahahaha, Fan vad skön han är.

Kolla på den här domaren!
Barcelona Asahina
2008-05-02 15:12
Om nu hela barcas (klubben, lagen under osv.) mentalitet är uppbyggt kring deras nuvarande spelssystem finns det inte många tränare som skulle komma in och göra ett bra jobb. Dock ser jag inget farligt med ett formationsbyte, samtidigt som lagen under (b-lag, ungdomslag) kan fortsätta fostras in i nuvarande. Det är ju trots allt proffisionella fotbollsspelara jag talar om!
Dessutom kommer nog kommande säsong vara en uppbyggnadssäsong, en ny era ska startas, ett nytt kapitel ska skrivas. Som jag har uppfattat det i och med alla blivande transfers och tränarbyten.
Skulle vara ett fatalt snedsteg att fortsätta med samma taktik ytterliggare ett år!!!

Vad hände med Lahm förresten?
Hans kontrakt får ut nästa säsong och han själv verkar vilja ta "nästa steg" så att säga.
Borde kunna få honom relativt billigt!

Visca Barca!

Barcelona Criff
2008-05-02 15:11
Den straffen är bättre ;)
Barcelona tarrak
2008-05-02 14:48
Ämne: Har för mig att El C....
Nej, det var en lördag.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 14:45
Haha kolla på den här räddningen =D
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 14:45
Barcelona-Valencia
Real Madrid-Barcelona

2 svåra matcher på 4 dagar!
Skulle vara bra om vi kunde ta minst 4 poäng
Barcelona SaM__-
2008-05-02 14:44
Har för mig att El Classico på Camp Nou spelades på en onsdag förra året också? Rätta mig om jag har fel!
Barcelona tarrak
2008-05-02 14:28
Ämne: På spelschemat så st....Spelschemat stämmer. Det är tack vare EM som schemat komprimeras, även om jag precis som du förvånas över att klassikern läggs mitt i veckan.
Barcelona Killuminati
2008-05-02 14:18
På spelschemat så står det att el clasico är 7:e maj och det är ju en onsdag, ska de verkligen vara på en onsdag?
Barcelona Messi-Lona
2008-05-02 13:55
Ut med några mätta stjärnor och in med hungriga spelare så ska det gå bra ska ni se..

Trots den här dåliga säsongen så fegade lag som Man U och vi spelade vårt eget spel och det säger väl hur stora vi är och hur mycket respect alla lag har för barcelona och att vi ska vara stolta Barca Fan.. Tänk er om vi var efektiva då hahaha vi skulle käka uppa andra lag levande..

Men ibland är det bra att det går dåligt så att man kan kämpa och bli änu starkare än man har varit.

Jag är mer ett Fotbolls fan än ett Barca fan om ni fattar vad jag menar så jag bryr mig inte så mycket om titlar jag ÄLSKAR BARCA för att dom spelar den vackraste fotbollen och att dom har en fin historia och att dom sammarbetar med Unicef och så är det skönt att åka till Barcelona och sitta på den mäktigaste arenan i europa och titta på den vackra bollbehandlingen som bara dom kan..

Barca för alltid
Barcelona Dizzy
2008-05-02 13:21
Hoshiar

Låter bra! Hoppas han kommer. Världens bästa högerback är han. Men Marca är väl en Madrid tidning va? Tror det är bara rykten.

Men hoppas han kommer!

Visca Barca!
Barcelona Messi-Lona
2008-05-02 13:19
akiljo

på söndag kväll kan du gå på natt cluben Sala Bikini, har du tur så kan du få träffa spelarna.
Barcelona akiljo
2008-05-02 12:59
Jag åker till Barcelona och ser Valenciamatchen i helgen. Är det någon som har ovärderliga tips som man som Barcanörd INTE får missa? (förutom matchen och Camp Nou tour förstås)??

Finns det några härliga pubar där barca-fansen träffas innan match? Någon extra bra souvenirbutik? etc.

Tacksam för alla tips jag kan få..
Kurdfot
2008-05-02 12:55
Hoppas verkligen barcelona behåller Zambrotta en säsong till.
Barcelona Hoshiar
2008-05-02 12:53
Dizzy.

På tryck på länktipksett

Här kan du också se .

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=680697
Barcelona barcadinho
2008-05-02 12:33
coco/

Vad menar du med avundsjuka?
Jag har aldrig varit avundsjuk och kommer inte vara avundsjuk på united eller nån annan klubb.
Jag är en stolt culés!

Vad många här menade är att matcherna mellan barca och Man U var ganska jämna (totalt sett på båda matcher).
Vi kan bara konstatera att Barca i ett väldigt dåligt år kunde spela jämnt mot Man U som är i en kanon säsong.
Det kan du hålla med iaf.
Därför är vi stolta. Vi fick inte stryk som Roma, trots att vi befinner oss i nästan kris.

Och jag börjar bli trött på alla red devils här som snackar skit och dåliga förlorare.
Mister Ferguson är en av de sämsta förlorare som jag har sett. Jag har sett honom på hundratals matcher sen han har börjat träna. Det där "fuck off" som han brukar slänga har jag sett så många gånger. Och att kalla honom för Sir, alltså.
Barcelona barcadinho
2008-05-02 12:16
Ämne: barcadino! skitsnack....
TageLevander/

Här får du några länkar, bara för att visa att beräkningarna inte alltid så lätta:
(jag har flera länkar med det räcker ändå).

Den totala värderingen är inte samma sak som omsättningen, och den i sin tur är inte samma sak som den totala vinsten (då man måste dra bort utgifterna).

Sen kan du också se med t ex Real Madrid som ena sidan är rikast och andra sidan har mest skulder.
De måste till banken alltså!

http://www.viasatsport.se/content/view/227/27/

http://www.idrottensaffarer.com/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=1247

http://www.sportal.nu/sport/fotboll/69802

http://www.eurosport.se/fotboll/la-liga/2007-2008/sport_sto1530171.shtml

Det är ganska komplicerad.
Barcelona Coco
2008-05-02 12:16
Kallé/

Ja, det vet jag.

Nu handlade det dock inte om det, utan om att det finns så fruktansvärt dåliga förlorare här inne som inte kan erkänna att Barca helt enkelt inte är tillräckligt bra den här säsongen.
Barcelona Dizzy
2008-05-02 12:10
Hoshiar

Vart läste du att Alves vill till Barca än Chelsea och Real? Hoppas verkligen Alves kommer!

Visca Barca!!
Barcelona Kallé
2008-05-02 11:56
Coco, "Ni"
Du vet att du har en Barca tröja på dig va?
Barcelona Coco
2008-05-02 11:30
Ojojojojoj...
Snacka om att folk här inne är avundsjuka på United. Säger att man borde "skjuta Ferguson" och liknande.
Det är väl bara att erkänna. Barca räcker inte till den här säsongen och ni fick helt enkelt stryk mot ett bättre lag.
Barcelona akiljo
2008-05-02 11:28
Åker till Barcelona och ser Valenciamatchen i helgen. Vad får man bara INTE MISSA om man är Barcanörd? (förutom matchen och Camp Nou tour)?? Finns det några härliga pubar där barca-fansen träffas innan match? Några bra souvenirbutik? etc.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 10:40
Hoshiar

Det skulle vara en väldigt bra ersättare.
Barcelona Hoshiar
2008-05-02 10:36
Det ryktas nu även om att Lucho Gonzalez från porto ska ersätta Deco. Jag skulle faktist inte ha nått emot det . Tung och passningssäker mittfälltare.

Läste nyss också att Alves väljer barca fören Chelsea och Real.

Men vad tycker ni om Lucho som ersättare för Deco.

Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 10:32
Myrran

Ok,Tack för informationen
Barcelona Myrran
2008-05-02 10:25
Thiago är mittfältare. Han är även uttagen till Spaniens U17 lag som ska spela EM i Turkiet nu i maj. Tror det va två spanien matcher som sändes på Eurosport. Barcelona har med 8 spelare i truppen om jag kommer ihåg rätt, Real Madrid har en. Kolla Atleticos artikel för mer info.
Barcelona PILMÀ
2008-05-02 10:25
Thiago lite förrrrr tidigt måste jag påstå.
Kolla gärna bloggen rösta lämmna gärna era kommentar tack!

http://kassimstankar.blogspot.com/

eller för inlägg
Barcelona PILMÀ
2008-05-02 10:13
Annons: