/spanien/barcelona/forum/21125.aspx/spanien/barcelona/forum/21125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kallé
2008-05-02 11:56
Coco, "Ni"
Du vet att du har en Barca tröja på dig va?
Barcelona Coco
2008-05-02 11:30
Ojojojojoj...
Snacka om att folk här inne är avundsjuka på United. Säger att man borde "skjuta Ferguson" och liknande.
Det är väl bara att erkänna. Barca räcker inte till den här säsongen och ni fick helt enkelt stryk mot ett bättre lag.
Barcelona akiljo
2008-05-02 11:28
Åker till Barcelona och ser Valenciamatchen i helgen. Vad får man bara INTE MISSA om man är Barcanörd? (förutom matchen och Camp Nou tour)?? Finns det några härliga pubar där barca-fansen träffas innan match? Några bra souvenirbutik? etc.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 10:40
Hoshiar

Det skulle vara en väldigt bra ersättare.
Barcelona Hoshiar
2008-05-02 10:36
Det ryktas nu även om att Lucho Gonzalez från porto ska ersätta Deco. Jag skulle faktist inte ha nått emot det . Tung och passningssäker mittfälltare.

Läste nyss också att Alves väljer barca fören Chelsea och Real.

Men vad tycker ni om Lucho som ersättare för Deco.

Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 10:32
Myrran

Ok,Tack för informationen
Barcelona Myrran
2008-05-02 10:25
Thiago är mittfältare. Han är även uttagen till Spaniens U17 lag som ska spela EM i Turkiet nu i maj. Tror det va två spanien matcher som sändes på Eurosport. Barcelona har med 8 spelare i truppen om jag kommer ihåg rätt, Real Madrid har en. Kolla Atleticos artikel för mer info.
Barcelona PILMÀ
2008-05-02 10:25
Thiago lite förrrrr tidigt måste jag påstå.
Kolla gärna bloggen rösta lämmna gärna era kommentar tack!

http://kassimstankar.blogspot.com/

eller för inlägg
Barcelona PILMÀ
2008-05-02 10:13
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 10:07
Aa :D

Men då kommer säkert 2 anfallare lämna till sommaren??
Vilken Position är Thiago?
Mittfältare?
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-05-02 09:35
Gai och Thiago blir uppflyttade till A-laget!
Barcelona Barcelona #7
2008-05-02 08:45
Bojan Krkic#27

Det är lättare för Fabregas att slå djupledsbollar och gryma inspelen för att Han har medspelare som springer i djupled och försöker att visa sig och det är något som Henry/Eto'o inte gör, Det är svårare för Xavi och Iniesta att få Assister om anfallarna inte springer.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-05-02 03:29
Barcelona behöver en ny motor i laget och Cesc Fabregas skulle passa in perfekt. Han har gjort 19 assist i premier league! Inte ens om vi lägger ihop allas assist i barca kommer det nära Fabregas. Hans spelförstålse är bättre än Iniestas och Xavis. Xavi är bättre på att styra spelet men inte lika bra på att ge dom dära passningar som ger mål. Iniesta är kvickare och bättre en mot en och har mycket bättre teknik.
Spinbad
2008-05-02 03:14
TageLevander:
Precis som tidigare redan nämnts är det knappast värderingen av klubben som är relevant. Det som är intressant är revenue och operating income. För ett företag är operating income det viktigaste eftersom målet är att gå med vinst. För FCB, som är ägd av medlemmarna och inte har som mål att gå med ekonomisk vinst, är det snarare att ha en hög omsättning som är relevant, dvs revenues. Där ligger Barca på tredjeplats precis efter Man Utd.
Barcelona Barcelonito
2008-05-02 01:44
Sen Glazer har tagit över majoriteten av aktierna i Manchester så har han skuldsatt klubben. Det är stor skillnad mellan klubbens omsättning och lånbetalning som Glazer får stå för. Abramovich har köpt hela klubben med egna pengar och de har lättare att inom kort börja tjäna pengar oberoende av Abramovichs egna pengar.

Barcelona var skuldsatt länge men nu har de äntligen börjat betala av allt. Annars skulle de inte bygga om arenan och även bygga om laget som Txiki säger. Alla uppgifter som kommer fram om vilket lag som är rikast och alla liknande listor är fel.
Barcelona Dizzy
2008-05-02 01:27
Jag hoppas verkligen Barcelona gör allt för att få Daniel Alves. Han skulle passa perfekt i Barca. Men jag har en känsla av att Barcelona kommer satsa på Philip Lahm istället för han är billigare.

Tänk er Alves och Messi på samma kant. Vilken fotboll!
Barcelona Gudabenådad
2008-05-01 23:27
Ämne: Ämne: Skulle ....
Ja, precis som du säger han har andra klubbar också. Men jag tror Chelsea är klubben han ska erövra Europa med. Frågan är hur Chelsea klarar sig utan Romans pengar. Peter Kenyon är väldigt duktig, det såg vi redan i Man U.

Men Chelsea och alla de andra klubbarna med rika ägare borde aktas sig fort som attan. Intressant att se vilken utländsk ägare som gör bort sig först.
Simple as that(Utd)
2008-05-01 23:05
Ämne: Skulle Roman lägga s....
Chelsea skulle inte ens ligga topp 100 om dom inte Abramovich var där. Chelsea har inga pengar utan Abramovich.

Men nej, han äger ju halva Europa så det klart att allt inte går till Chelsea.

Barcelona Gudabenådad
2008-05-01 22:57
Skulle Roman lägga sig in i leken och lägga alla sina pengar inom klubben - då har ingen av europas klubbar någon chans.
Barcelona barca__elve
2008-05-01 22:57
enb lista på top 10 största värvningar genom tiderna som ni ser så hände det mesta under
2000-2002 förutom Shevas övergång till Chelsea 2006 :)
Barcelona Suñol
2008-05-01 22:45
TageLevander: Läs om tabellen så ser du att arsenal bara ligger före i klubbens uppskattade värde vilket inte är samma sak som ekonomiska resurser. Det är du som inte kan läsa av tabellen ordentligt.
TageLevander
2008-05-01 22:34
barcadino! skitsnack. Barca ligger en bra bit efter Man UTD, Arsenal osv. Se länktips för bevis =)

Sist men inte minst, litar du inte på forbes när det gäller ekonomi, ja då vet jag inte ens vad jag ska säga.
Barcelona Visca EL Barca
2008-05-01 22:24
vem tror ni tar över efter rijkaard om han nu lämnar som det värkar?
Barcelona Gudabenådad
2008-05-01 21:23
Ska vi köpa nya spelare så hoppas jag att vi har samma strategi som för några år sedan. Unga spelare, som kan bli något alldeles extra. Att köpa en färdig världsstjärna är inte bara farligt för ekonomin utan truppen också.
Barcelona barcadinho
2008-05-01 21:11
Fc Zenit från Rysland 4 - Bayern från Tyskland 0.

En liten varningssignal för de som underskattar toppklubbar från andra länder och som önskar sig kval inför CL.
Barcelona FCB-messi
2008-05-01 21:01
Alltså en startelva som ser ut så här.
valdes
alves-poyol-milito/garay-adidal
yaya/keita
inesta/cesc/xavi
messi-eto-silva

Yaya toure och keita delar på privotesrollen Och xavi, cesc och inesta roterar på de kvarlämmnade platserna på mittfältet.milito och garay roterar på mittbacksplatsen jämte poyol. sitter och drömer lite nu men inte så tokigt endå:)
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-05-01 21:01
Jag vill att Barça ska köpa:Alves,Cesc ,Garay,Keita,Drobga .Sälja;Zambrotta,Gudjohnsen,Edmilson,Deco,Henry och Eto*o.FORÇA BARÇA
Barcelona FCB-messi
2008-05-01 20:45
Skulle gärna vilja se alves, cesc, silva, garay och mourinho och pep. En som jag också skulle gillat är keita i sevilla perfekt till våran privotesroll.
Barcelona FCB10
2008-05-01 19:43
Nya i Barca jag skulle vilja se är: Alves, Cesc, Mourinho!, Drogba eller Benzema, en mycket bra mittback (tycker inte att Milito är så bra)

och nån bra till
Barcelona Ciao-V
2008-05-01 19:31
Det har snackats en del om att hälsa R Madrid som mästare den 7 maj och om de säkrar titeln innan.
Det är klart att spelarna i Barcelona ska hälsa dem.
Eto'o säger så här om den saken:

“In Spain you always give a guard of honour to the champions. Barça is a gentlemen’s club and if they deserve a guard of honour, they will get one. FC Barcelona is not any old thing, we are a model club. We always have to present a good image so that others can copy what Barça do. If Madrid win the league, we will have no problem with the guard of honour, because they will have earned it”.
Bra sagt Eto'o.
Mer om det läs länken.
Annons: