/spanien/barcelona/forum/21124.aspx/spanien/barcelona/forum/21124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_armin
2008-04-30 12:03
LIONEL-MESSI

Om du är seriös vet jag inte, men du måste vara helt sjuk i huvudet. Du är högst 13 år gammal, det märks.
Om du inte är det, vill du dö?
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-04-30 11:59
LIONEL-MESSI

Du måste skoja?, annars mår jag riktigt illa av dig...

Habs

Evra är ett svin för att han låg ner o gnällde i 3 minuter innan båren fick ta ut honom. Minuterna lades till, helt rätt. MEN att United bytte ut honom pga av skadan är skitsnack, det var 2-3 minuter kvar och istället för att han skulle ta sig upp och behöva vänta på att få komma in i spel igen, kastade man in Silvestre. Jag grundar detta på att jag såg Evra-svintet fira värre än någon annan direkt efter slutsignalen. Jävlar vad groggy han måste varit...

Nästa år då jävlar!
Barcelona Barcelona #7
2008-04-30 11:55
L.Messi19

Aa det är sant + att Getafe var väldigt nära att slå ut Bayern Munchen som inte är något litet lag. Bayern Munchen är ett Champions League lag.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-30 11:52
Alla är besvikna och det är 4 matcher kvar av Ligan och nästa match måste vi vinna för att vi inte ska gå ner i tabellen och för att vi måste gå förbi Villarreal.

Det är 4 poäng till Villarreal
Barcelona L.Messi19
2008-04-30 11:52
Jay-Z
Ok, men vi tar UEFA-cupen istället. Där har Spanien nu kommit längre än engelska lag 2 år på raken (räknar inte med iår). Och den cuppen borde väl representera mittenlag? Där har Espanyol, Sevilla och Getafe varit bättre än Everton och T'ham.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-30 11:51
LIONEL-MESSI

Du måste vara sjuk och jag fattar inte att man byter klubb för att dom åker ut ur Champions League!!

Més Que Un Club
fRn
2008-04-30 11:46
Haha, Linel-messi.. j*vla medgångs-supporter..

Det är finare att älska i motgång, än att älska i medgång..

Sopa, ut från detta forum illa kvickt.
Barcelona El cule -19
2008-04-30 11:44
Vafan gör du här då pajas, väx upp
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-04-30 11:39
TJENA ALLA BARCA FANS JAG ÄR INGEN BARCA FAN LÄNGRE FÖR ATT DEM FÖRLORADE MOT MAN UTD OCH MOT DEPORTIVO NU HEJAR JAG PÅ REAL MADRID.

HALA MADRID
Barcelona Jay-z
2008-04-30 11:38
L.Messi19 //

Så du vet så är Derby värst i engelsk historia. Varför det är så att inga andra lag kommer med i CL än det 4 stora beror på att det 4 stora är överlägsna. Men det betyder inte att Lag som Tottenham Everton inte pltsar i CL. Grejen är vi har inga 4 stor lag drf ändras det hela tiden på topp 4.
Barcelona Jay-z
2008-04-30 11:32
Haj Fajv //

Det roliga är väl dom här fosmsvackorna som stor lag i spenaien hamnar i. Exempelvis valencia en topklubb i PL hade alldrig hamnat i en sån formsvacka.

Ok visst Leeds är ju värst i historien men dom hamna i ekonmisk kris. Det va ju den främsta annledningen. Men tex Real sociedad Zargoza Valencia, shiit det helt sjukt. Och sen Barca och även Real har hamna i små form svackor i 2 år respektive 3 år.
Barcelona L.Messi19
Haj Fajv

Du glömmer helt resten av ligan. Levante skulle spöa Derby närsomhelst. Samma sak gäller lagen som ligger från 5-20. En liga bestäms inte att den är bäst baserat på vilka lag som kommer till CL final. I Spanien så var vi oftast flera olika lag med t ex Celta, Sevilla, Valencia, Villareal, Barca och RM. Medan PL alltid har samma lag med. Det tycker jag att betyder att La Liga är bättre eftersom ett lag som Alméria kan slå ett lag som Real Madrid.
Real Madrid Davv15
De flesta toppklubbarna i PL har ju en del tongivande engelsmänn. Om Spanien hade så pass stenhård konkurrens som Chelsea, Arsenal, ManUtd och Liverpool har, skulle det nog vara samma dilemma i Spanien. Alla lag har ju minst 2 tongivande engelsmänn. Liverpool har Carragher och Gerrard, Chelsea har J. och A. Cole, SWP, Lampard och Terry och ManUtd har Rooney, Ferdinand, Neville, Carrick, Hargreavs och inom parentes Scholes. Tillsammans utger dessa en hög procentuell del av det engelska landslaget.
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 11:27
De fyra sista CL finalerna har varit och är...

07/08 Man United - Chelsea/Liverpool
06/07 Liverpool - Milan
05/06 Barcelona - Arsenal
04/05 Liverpool - Milan

Vilken liga som är starkast talar sitt tydliga språk.
Barcelona Jay-z
2008-04-30 11:22
-Disaster- //

Nej bojan är inte spanjor han är katalan med en katalansk mamma. Född i katalonien. Som bojan sa ser mig främst som Katalan sen som serb sen som spanjor.

Jag anser att man hör till där man är född. Alltså är man född och uppväxt i Frankrike så är man fransman. Är man född i senegal så är man fransk med senegalesisk bakrund som Viera
Real Madrid Gunner-TH14-Barca
2008-04-30 11:22
Angående krönikan "Stolt och Tom":

Att premierleague är bästa ligan kan man inte ta ifrån den bara för att det inte spelar så många engelskmän där. Det är förtfarande bästa ligan,.
Barcelona Sürer
2008-04-30 11:21
Gato Blanco

du säger att sevilla barca zaragoza valencia floppat i år det är anledningen till spanska ligans fall, håller med dig delvis men en avgörande faktor är också att mästarna i spanien åkte ut mot lilla roma i åttondelsfinalen. Att real madrid som är spaniens största klubb inte gått vidare från en åttondelsfinal i CL på 4 år. Nästa säsong måste både barca o real komma minst till semin om vi vår liga ska få tillbaka respekten
Barcelona Jay-z
2008-04-30 11:17
Gato Blanco //

Real Madrid har inte heller rosat på marknaden min vän. Ok ni är bästa i spanien men alla topp lag i PL kom längre än er i CL. Så ni är långt i från att motsvara era förväntningar. Det hade anske vart godkänt att åka ut så tidgigt om ni kom längre förra men att åka ut tidgt i 4 år i rad. Det är inte Real som är bra det är Barcelona Valencia osv som är ovaligt dåliga.

Måste tilläga att Eto'o shiit har tappat självfötroden för ännu en stjärna. Först Dhinho sen Henry nu Eto'o. Shiit vi behöver en tränare som kan sätta dessa gossar på plats.
Oze
2008-04-30 11:17
Utan Ronaldinho,, Barca är ingeting,, ok dem har Messi men han är den typen som går själv inte levererar som Ronaldinho,,Etoó inesta xavi messi alla serverades på guld fat av Ronaldinho dem behövde inte göra nåt bara stå och vänta, nu när han inte är bra så ser vi hur det går för Barca ingen titel i år,,
Barcelona A.Gaudi
2008-04-30 11:15
Man UTd var bättre, vi rullade mer, dom skapade mer.

Länktips, Etoo mot Berbatov. en deal jag inte tycker är helt galen iaf. etoo borde dock få lite mer tid att nå tillbaka till gamla höjder. för en peakad etoo är väl bättre än en peakad berbatov. Men berbatov erbjuder mkt av det vi saknat i anfallet. stor och stark men samtidigt teknisk nog för att klara av barcas spel.
Barcelona barcadinho
2008-04-30 11:12
Men, vad ni blandar ihop massa små detaljer hit och dit som inte har med Cl semin alls att göra. Spanjorer i englad, 3 minuter tilläggs bla bla.

Båda matcher visade att lagen är ganksa jämna. De har olika spelstil, men i det totala ganska jämna lag. Det är väldigt ofta små marginaler som avgör sådana matcher. Jag hoppades på lite tur, men det gjörde det inte.
Barca och Man var väldigt jämna, sett på de två matcherna. Jag skiter nu i all gamal histora och om det var si eller så.
De är vidare och vi får hoppas på bättre resultat nästa säsong.
Las Palmas Pio pio
2008-04-30 11:10
-Disaster-

Bojan är född i Spanien och Linyola, Katalonien. Zlatan är född i Malmö, som sist jag såg tillhörde Sverige. Henry är född i Paris som tillhör Frankrike. Men det har ändå inte med saken att göra. Det jag även var inne på att är Premier League har mer ekonomiska krafter än vad La Liga har vilket även gör det svårt för inhemska spelare att ta plats i lagen.
-Disaster-
2008-04-30 11:05
Garcia

Du säger att Hargo inte är engelsman, men då är väl inte Henry, Abidal, Vieira fransmän?
Zlatan är ju inte svensk men representerar Sverige samma sak med dom andra spelarna.

I spanien spelar ju Senna han är ju inte spanjor, Bojan är inte spanjor?

Så din argument håller inte om att Hargo är kanadensare
Real Madrid Gato Blanco
2008-04-30 11:01
Tråkigt med förlusten igår men huvudorsaken till förlusten är Noll mål på två matcher. Barca fabricerar inte mål som man skall, 4 mål på de senaste fem liga matcherna t.ex. Och vilken ursäkt har man att ha Etoo på plan ? Må vara att Henry varit en flopp men kan skapade troits allt mer på sitt inhopp än vad Etoo gjorde på sina 60 minuter.

Sedan anser jag att spanska ligan varit en missräkning i år och det kröntes av att Barcelona blev utslagna igår. Oavsett antalet engelsmän i PL kontra spanjorer i den spanska så kan man bara konstatera att PL är bättre än La Liga just nu. Lag som Zaragoza, Valencia och Sevilla men även Barca har inte på långa vägar motsvarat förväntningarna i år.

Vad gäller Landslaget så kan man givetvis diskutera men faktum är dock att alla Engelsmän oavsett om de spelar i PL eller inte kommer att följa EM från TV soffan...
Las Palmas Pio pio
2008-04-30 10:53
SveJävel

Tack tack! Bitter vet jag inte, men jag har väl all rätt att vara det isåfall. Men bitter var jag inte när jag skrev det.

Sen vet jag inte om jag håller med om att ni dikterar villkoren. Läser man ditt inlägg så får man uppfattningen om att ni gjorde vad fan ni ville under båda matcherna vilket definitivt inte stämmer. Om detta var en av dem bästa fotbollsmatcherna du har sett så lär du inte har sett så mkt matcher i ditt liv. Men men, åter igen som jag skrev i artikeln: Grattis till Manchester!
Barcelona Hoshiar
2008-04-30 10:53
De afrikanska spelarna har varit rejällt floppade med Abidal och Etoo i top. Sedan var toure så jävla seg igår och missade varje tackling. Han är för slöö.
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 10:52
Ämne: Habs

Det jag vil....
Det är för att alla vill spelar i PL. Till och med spanjorer. Torres, Alonso är några av dem!
Barcelona FCB_armin
2008-04-30 10:49
Varför stängdes forumet ner förut?
SveJävel
2008-04-30 10:47
För övrigt. Jag är född i Stockholm, men har bott i Nyköping hela mitt 23-åriga liv. Är jag stockholmare då?
Barcelona Tompa
2008-04-30 10:46
LennyRomario:
Jag har inte sagt att vi ska satsa på att köpa Luca Toni. Han är väl gammal nu för att satsa på när vi ska bygga upp ett nytt kanonlag (fyller 31 i år om jag minns rätt). Han är emellertid en jäkligt vass avslutare i straffområdet om man pratar centerforwards i allmänhet men det verkar vi vara överens om.
Annons: