/spanien/barcelona/forum/21120.aspx/spanien/barcelona/forum/21120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2008-04-30 22:25
Messi-Lona

Ditt inlägg tar inga priser.

Du säger att vi åkte ut på grund av ett misstag, och det Zambrotta snespark. För mig låter det hela bara komiskt. Jag kände ingen direkt tröst efter att vi hade åkt ut, varför? Jag anser inte att vi ens var värda att gå vidare. Vi kunde inte sätta dit bollen på Camp Nou, och vi var inte närmare på Old Trafford.

Vi har glidit på en räkmacka genom CL i år, och vi har inte stått för några fantastiska laginsatsar som har tagit oss vidare. Motstånd som Celtic och Schalke är, har aldrig varit, och kommer aldrig att vara riktigt tuffa motståndare så länge klubben Barcelona finns. Visst, inga matcher är lätta och vi har levererat och gjort det vi ska i matcherna.

Man kan gnälla på olika lagdelar, spelare osv. Dock vill jag säga att våran organisation har knackat. Motivation bland spelare han jag ett sett ett dugg av, inte heller viljan att vinna.

Detta är något vi bör infinna innan nästa säsong, annars kan vi fira titellöshet för tredje året i rad, redan nu.
Barcelona lovebarca_megi
2008-04-30 22:21
du messi-lona jag håller med dig där när ronaldino inte va så bra i el callsico så gick folk å sa vart e messi å när vi förlorade sm finalen i cl gick alla å fråga vart va ronaldinho det e barn du hart helt rätt messi-lona jag hoppas vi får en bättre säsong nästa år

Visca el Barca3
Barcelona Messi-Lona
2008-04-30 22:15
jag är fortfarande deppig efter matchen igår så jag kom hit och tänkte det finns säkert några som är possetiva och tänker framåt men jag har bara läst negativa inlägg och jag är så jävla trött på negativa människor här inne ,, nu när det går dåligt så ser man vilka ni är,,

Vi spelade ut laget som ska föreställa englands/europas bästa lag just nu och ni sitter här och snackar skit bara .. vi åkte ut p g a ett misstag av zambrotta och inte utav att Man U var bra..

Och ni som säger att barca är skit utan ronaldinho kan fan inget om fotboll alls

1. Allt ronaldinho gjorde då var nytt men efter ett tag så var han ganska lätt läst och motståndarna vissade inte lika mycke respect.

2. Barca var Jävligt efektiva och vi hade inte lika många/långa skador.

3. Vi hade bra ersättare

4. Viktigast av allt Barca var HUNGRIGA

Så jag vill säga Utan ett efektivt barca så är inte ronaldinho så jävla grym som ni tror.. Beviset såg jag när han spela i landslaget samma år då han blev vald till bästa spelaren..

R10 var ju med i el clasico då förlorade vi på samma sätt och då ropade ni efter messi och nu när det inte gick bra med messi så ropar ni på R10..

ni är barn ni är förvirade ni vet inte vad ni vill med andar ord så liknar ni real fansen.

Barca 4 life
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-30 20:44
#Messinho#

Seriöst hur gammal är du?
Det finns nåt som heter solidaritet vet du ens vad det betyder?

Alla må inte se det på detta vis, men hade det varit ni som var i denna sits hade jag velat att ni går vidare då ni representerar den spanska ligan....

Iker/cassillas

vi vann ligan och cl med eto, saken är att han inte varit sig själv riktig efter sin skada. Men han skeppar man bara inte iväg kors och tvärs. Vi älskar vår kamerun.Därimot har nog vår tränare gjort sitt, bra tränaren helt klart men han är ingen ferguson som kan vara kvar i evigheter.

Det som måste ske är att vi måste bli av med mätta spelarna och inte göra alltför många förändringar, högst 2 köp och 3,4 försäljningar skulle vi må bra utav. Vår truppen är inte dålig.
Real Madrid #Messinho#
2008-04-30 20:38
Alla Madristas försvin ifrån det hära Les Rambles!! lek inte att ni har medlidande jag lovar ifall vi hade varit i Barcas sitts skulle dem skratta åt oss!
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2008-04-30 20:35
Rambla

Visst kan du ha rätt men jag vill att man ska vinna rättvist på fotboll. Ni hade mer bollinehav i båda matcherna och i första så dominerade ni totalt, kanske för att Man U backa men det är inte det som är problemet för er. Ni måste att en riktig striker som Van Nistelrooy som kan vara osynlig i 89 minuter för att sedan komma och göra 2 mål på en minut. Med det menar jag inte att Ruud kan göra men det behöv en sån i varje lag. Eto´o i all ära men han tänker bara på pengar just nu, Henry aa sådär men passar inte in i ert system. Sedan till Bojan som har hundra år framför sig. Men man kan inte byta in honom i sådana lägen som igår. C.L final står på spel och en 17 åring ska komma in å försöka göra mål, det går inte om ni frågar mig. I detta läge krävs rutinerade herrar som kan ta pressen.

Jag säger att ni förtjänade segern eftersom ni spelade den bästa fotbollen. Men visst Uniteds taktik gick hem och dom vann. Även om jag är Madrista så sörjer jag med er eftersom jag vill att fotbollsmatcher ska avgöras där det är en fin fotbollsmatch där det lag som håller i bollen och spelar finast boll vinner. Det ska inte behöva vara så att ett lag skjuter 7 ramträffar o så komemr motståndarna och får inte ett skitmål. Men igår var det ett väldigt fint mål :D.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-30 20:33
Tack till de som gett laget eloge, även om jag tycker att vi gör gör 2 bra matcher så var united värda att gå vidare då de gjorde de mesta rätt.

Jag är igentligen inte förvånad att andra lag supporter ifrån spanska ligan tycker vi var bättre, för i spanien ska man både spela bra och vinna.

United gjorde mål och förtjänar gå vidare så enkelt är det.

Sett till säsongen så trodde jag vi skulle bli utspelade då laget knappast agerat som ett lag, men jag är stolt att vi stod upp och inte skämde ut oss...

Det är inte att vi är i en svacka utan att vårt lag är splittrad av en massa skitgrejer,sen så har frank inte kunnat få enheten att kämpa tillsammans, alldeles för få som krigat för laget och därav den dåliga säsongen.

Aja bara att blicka framåt. Inga massa köp men därimot bör vi göra av med mätta spelare, 1-2 hungriga spelare och bli av med 3-4 mätta vore bra för laget.

Nästa år ska spanska lag dominera cl!
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-30 20:19
Rambla

(Du inleder med ett inlägg där du skriver att du är trött på att höra vårt snack om vår formsvacka och att vi ska komma ner på jorden. Hela det inlägget handlade om att Vi tror att vi är så jävla bra men i själva verket är kassa. Alltså, du ville trycka ner oss)

Du tolkar fel jag menar att ni är ingen super överlägset lag som ni verkar tro för ni var väl oslagbara ett tag med Ronnie i spetsen.
Igår att ni torskade mot ett starkt Man U med 1 enda mål är väl inget dåligt men du verkar tro att ni borde ha vunnit med 6 mål annars är det kris för dig?!Sen var det inte precis i gruppspelet ni åkte ut det var i semi.

Sen hyllade jag era spelare och tycker inte någon har varit sämre än förut snarare bättre bara Deco fast han och Ronnie har knappt spelat.
Vad är det för provocering då?
Sen har ni förstärkt med flera nya spelare
också.
Jag frågade dig vem har varit sämre än föra säsongen och då bad du mig dra åt pluto
ge mig ett svar istället.

Barcelona kevina
2008-04-30 20:10
bakaslag.. faan vadsvag an känner sig efter en sån match..

precis som många har sagt, vrf skjuter dem inte????.. många onödiga passningar.. ack.. vad sur man blir.
Barcelona Rambla
2008-04-30 20:02
MADRID 1902:

Du inleder med ett inlägg där du skriver att du är trött på att höra vårt snack om vår formsvacka och att vi ska komma ner på jorden. Hela det inlägget handlade om att Vi tror att vi är så jävla bra men i själva verket är kassa. Alltså, du ville trycka ner oss. Sen i nästa inlägg intar du en försvarsposition och utbrister: Öhh, nä jag är inte här för att provocera eller gotta mig i ert misslyckande. Nä just det. Jävla fåntratt, gör oss alla en tjänst och håll dig borta härifrån. Vi vet att du njuter i fulla drag så låtsas inte om något annat.

Hade du bemödat dig att läsa de senaste veckornas seriösa diskussioner bland culés så hade du sett att många handlat om att det verkligen inte har varit någon bra säsong. Det har skrivits inlägg om att allt inte står rätt till i klubben. Att spelarna verkar otränade, omotiverade och helt ur form. Det är ingen seriös som skyller på endast formsvacka.

Fast det är ju klart, du har antagligen helt missat de inläggen för de drunkar ju bort och försvinner i mängden av all jävla smörja som skrivs här från sådana som du.

| IKER | CASILLAS | & Marcelo#12:

Tack till försök till seriösa och respektfulla inlägg. Fast ni har fel, vi förtjänade inte att gå vidare sett till två möten. Vi klarade inte av att göra mål på Camp Nou. Det kan man ha överseende med, men vi klarade heller inte att göra mål när United tagit ledningen och det var vi tvugna till. Ska vi vara ärliga så kändes det som om vi kunde ha spelat i 90 min utan att göra mål. Ska sanningen fram så har Eto'o och Henry varit helt iskalla framför mål.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-30 19:55
Ämne: Läste en rolig grej ....
Haha ja, faktiskt. Har läst det här o där :)
Real Madrid Marcelo#12
2008-04-30 19:54
Ville bara säga ni spelade mycket bättre fotboll än Man.Utd och att ni var mer värda att spela fotboll än dem... men fotboll är orättviss.. Sen ville jag med säga Etoó han har dåliga mottagningar och synd att ni inte spela med Henry hela matchen iställt för Eto´o .... Henry kunde ju engelska spelet... Men mycket bra spelat ändå ;)
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-30 19:24
Läste en rolig grej på Wikipedia nyss:
On 22 October 1899 Joan Gamper placed an advert in Los Deportes declaring his wish to form a football club. A positive response resulted in a meeting at the Gimnasio Solé on November 29. Eleven players attended: Walter Wild, Lluís d'Ossó, Bartomeu Terradas, Otto Kunzle, Otto Maier, Enric Ducal, Pere Cabot, Carles Pujol, Josep Llobet, John Parsons and William Parsons.

Någon som visste om det? :)
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2008-04-30 19:23
Jag vill bara säga att enligt mig så var ni mycket mer värda segern än Man U. Ni spelade väldigt fin fotboll stundtals men spelarna måste också ha kyla framför målet och det har ni tyvär inte haft dom senaste 2 åren. Det känns som att ni är helt beroende på hur Ronaldinho spelar. Om han spelar som bäst kan inget lag i världen ta er men om han inte presterar känns det som att ni kan förlora mot vilka som helst. Nu säger jag inte att alla andra i Barcelona är sämst. Titta bara på Messi, vilken kille. Folk kan säga hur mycket dom vill om hur han fuskar men killen är gjord för fotboll. Ingen kan ta bollen från honom även om han gör samma sak hela tiden. Han är otrlogt kvick så det kan vara svårt att hänga med men han utnyttjar det på bästa sätt. Avundsjuk för att ni har Messi.

Vill bara tacka er för mycket bra införda matcher mot det lag jag tror kommer vinna C.L
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-30 19:22
Smogen
Ronnie gjorde så spelarna tog löpningar han var en ledare han tog själv löpningar han var inblandat i allt.
Förra säsongen som många klagade på han tyckte jag var fel också han var bland dom bästa spelarna hur många mål gjorde han 16 i ligan eller har jag fel?
Sista macthen jag såg med han var väl EL Classico och till och med då tyckte jag han var bäst i ert lag.
Jag vill inte provocera men det fattas en ersättare till han och ni är en omtyckt klubb så det finns säkert många spelare som kommer vilja komma till er.

Lukas.RP
2008-04-30 19:15
Läst igenom de senaste inläggen och förstår fortfarande inte vad diskussionen är. Tja, konstigt, det är inte ens någon diskussion, bara en massa dyngtråkigt tjabb.

Matchen igår, hmm. Jag tycker inte att vi är alls lika kliniska som vi var för två år sedan, för att säga sanningen. Det är för mycket bolldrillande utanför straffområdet, skjut!

Förändringar som bör ske?
Barcelona Smogen
2008-04-30 18:31
Akram

Tack!

MADRID 1902

Titta på våra matcher nu och för två år sedan. Det var inte bara Ronaldinho som var bättre då.
Visst, nu är Messi bättre än vad han va innan, men på den tiden sprang spelarna, direktpassade, gjorde genomskärare, kombinationer etc. Vi gör ingenting sådant idag. Alla som inte har bollen står bara och tittar på den som har den. Det handlar inte om formsvackor individuellt, det handlar om hur vi spelar som ett lag, nu och då. Barcelona kan spela otroligt mycket bättre. Det visar sig ibland, men aldeles för sällan.
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-30 18:26
Bara för att man heter Barca eller Real Madrid betyder det inte att man ska vinna allt annars är det flopp ni som tror det vakna istället.

När vi hade kris i flera år jag höll med allt mina cules vänner sa till mig för jag lever i verkligheten.
Sen om man vill tro att man blir provocerad ja då kan vi inte ens säga hej till varandra Real vrs Bara.

Barcelona tarrak
2008-04-30 18:23
Ciao-V

Vi vill helst undvika en stängning av forumet, men det är klart att det är något att ta i beaktande om inte nivån höjs. Vi får helt enkelt se till att vara hårdare med spärrar för utomstående provokatörer.
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-30 18:19
Akram
Om du tycker jag provocerar spärra mig nu!

Real Madrid MADRID 1902
2008-04-30 18:18
Varför dryg när jag säger era spelare har varit bra fast er effektivitet är inte alls samma sak utan Ronnie fast ni har Messi som är en kanon spelare.
Messi kan göra mycke på egen hand men Ronnie gjorde inte bara mål han passade sjucka passningar han la sjucka frissparkar ja han var som Michel Jordan var i sin kariär han var fenomenal.
Iniesta har gjort sin bästa säsong på länge Xavi har varit stabil som vanligt och avgjort många macther med sina mål och era nya spelare har varit bara förstärkning.
Till och med Gudjenson som jag aldrig har tyckt är bra har gjort en bra säsong.

Real Madrid Akram
2008-04-30 18:17
Madrid_1902

Provocera folk härinne så blir du spärrad hos oss också. Förstått? Diskutera gärna på ett vettigt sätt. Är du ute efter onödigt tjafs så kan du säga det, vi ger dig en månadslång spärr direkt så slipper vi skiten.
Barcelona Ciao-V
2008-04-30 18:11
Till moderatorn
Kan man tänka sig att inte låta de som inte är medlemmar att skriva på forumet? I alla fall under en kortare period?`
Har precis loggat in och ser att det ser illa ut. För att slippa alla dessa intelligensbefriade inläggen som bara ute efter att provocera.
Barcelona SaM__-
2008-04-30 18:06
Oj vad rolig du va nu MADRID 1902

Snacka om att vara uttråkad då du måste komma hit och vara dryg. Pinsamt!
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-30 18:03
Hur vet du att jag tillhör planeten pluto kan det vara så att du är där nu och vill inte komma ner på jorden?
Spela inte akademiker när du i själva verket kör svart taxi.;)

Barcelona Rambla
2008-04-30 17:50
Ämne: Man börjar tröttna p....
Stick iväg till planeten Pluto där du hör hemma.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-30 17:42
Komigen nu alla Clués, vad ska vi göra vi gjorde en Tabbe och Man U tog den, vi alla här och resten av Världen som såg matchen vet att vi var det bättre lag, men det inte alltid rättvist, men i en sån här säsong så ska vi inte vara chockade om vad som hände.
Det ennda jag vet om MAN U, dem må ha slagit oss ur CL men nästa gång, dem komer inte kuna köra ofensift eller denfesivt mot oss.
Nu tar vi och säkrar 2:a platsen och bygger upp en ny ERA som komer att vara starkare,stabilare,snabbare och EFEKTIVARE änn någonsin!!!.. Sen glöm inte Grabbar nästa vecka REAL MADRID :D
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-30 17:37
Man börjar tröttna på er snack om formsvacka!

Eto har inte gjort mål senaste mactherna annars har han väl varit topp form för att vara Eto eller har jag fel?
Ni verkar inte förstå hur viktig Ronnie är för er när han är i topp form därför skyller ni på Reijkard eller spelarna inse istället vad Ronnie betyder för er när han spelar och är i form.

Era spelare kämpar och gör sitt bästa fast fansen förstår inte att laget är inte bättre än så här.
Om ni vill motbevisa mig säg då vilka spelarna som har startat och spelat mycke har varit sämre än säsongerna innan?
Sen fick ni Yaya,Abidal och Bojan som har varit mycke bra hela säsongen.
Henry är inte bättre än så här om man inte ger han all uppmärksamhet som han fick i Arsenal och Milito är väl lika bra som han var i Zaragoza.

Kom ner till jorden!

Barcelona Puyol, el capitano!
2008-04-30 17:34
Finns inget man kan göra åt att Man utd är i final, dom förtjänar de! Spelarna i barca i är nog lite mätta. RONALDINHO, VAR E DU? :/
Barcelona Ordem e Progresso
2008-04-30 17:31
Moe-_-

Helst vill jag faktiskt att vi ska komma trea nu när guldet är borta. Så att vi för en gångs skull kan få en riktig försäsong med hårdträning till C.L kvalet.

Istället för att komma tvåa och åka på samma lattjolajban-turnéer som föregående försäsonger.
Annons: