/spanien/barcelona/forum/21117.aspx/spanien/barcelona/forum/21117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-06-16 20:47
Rambla

Nej, håller med dig till fullo att Trez inte är rätt man snarare en spelare som kan agera super-sub men det tror jag ingen an parterna är intresserade av.

David Villa är som sagt en perfekt lösning, en annan liten chansning är Lukas Podolski som knappast är förstaval i Bayern och är en uttalad Culé.
Barcelona Rambla
2008-06-16 20:39
Shi:

Det går inte att komma ifrån att Trez är en målskytt av rang, men nog börjar han bli till åren? Han är inte lika vass som tidigare och om Barça ska fortsätta med sitt 4-3-3, vem ska då ligga och pressa motståndarförsvaret? Kan du se Trez springa som en gnu i 90 min? Jag kan inte se honom göra det. Ska Henry ut på en kant igen? Trez 31 år, och man funderar på att slänga ut över 20 miljoner på honom. Jag ser verkligen inte logiken i detta.
FooTBaLL
2008-06-16 20:27
ska barca värkligen sälja ETO'O?????

Förstår mig inte på vad ledningen och pep tänker.. iså fall en bättre anfallare, det måste inte va trezeguet det finns många som te x Berbatov,Adriano,Villa,Benzema.. OSV
Real Madrid Shi
2008-06-16 20:22
Rambla

Trez är verkligen ingen ersättare åt Eto'o utan han är som du säger beroende av sina medspelare, men dock en målskytt av högsta rang. Enda ersättaren till Eto'o som jag ser det är David Villa, och de bör kosta lika mycket.

Tror även att Villa föredrar att gå till Barca eller Real.
Barcelona Rambla
2008-06-16 20:16
Shi:

Framför allt summan som skrämmer. De summorna du nämner kommer Juve aldrig att sälja honom för. I praktiken så finansierar Barça ett köp av Huntelaar för Juve. Här snackas det om en ersättare till Eto'o. Vilket skämt. En orörlig anfallare som hela tiden måste ha perfekta inlägg för att komma till sin rätt.
Barcelona Unicef
2008-06-16 20:11
Nej till Trez. den här killen borde vi dock kunna få ett bra pris på! klubben där Berbatov spelar borde vi kunna handla för netto priser=)
Real Madrid Shi
2008-06-16 20:08
Rambla

Är det bara summan på 20+ miljoner € som skrämmer eller? Trez skulle väl vara en bra värvning om man fick honom för 12-15 miljoner € för det är sannerligen en stor målskytt som hade tagit vara på chanserna som ni skapar.
Barcelona Rambla
2008-06-16 20:03
Jag är livrädd över att det kan ligga något i ryktena. Jag hoppas verkligen att det bara är en rökridå för att dölja ett värvningsförsök på en annan spelare. Hemska tanke om de värvar honom för de pengarna. Det är lika bra att ta tillbaka Gaspart som president igen, för samma idiotiska värvningar verkar ske nu. Fast han kanske trivs bra i Sant Andreau och stannar där, nu när även de gick upp till Segunda B.
Barcelona FCB10
2008-06-16 19:58
J.T....Hope Is...

Den presenteras tror jag nästa månad, dem låtar alla spelschemor ;)
Real Madrid reul madrid
2008-06-16 19:56
Vad tycker ni om en värvning av Trezeguet? Man blir alltid litet orolig när ni kommer med någon bra värvning. När man hör Trezeguet så känns det dock inte som något speciellt att oroa sig för. Dock är han i hyffsad form just nu och har ett ruggigt målfacit. Det är bara åldern som gör att värvningen inte känns som ett större hot. Men själv var jag skeptisk när vi värvade Ruud och det visade sig vara en succé så det är mycket möjligt att det vore en häftig värvning. Vad tycker ni om ryktet?
Barcelona Rambla
2008-06-16 19:52
Ämne: Hur kul det än är me....
För att inte tala om den som kom på den briljanta idén att värva en 31-årig, skadedrabbad, orörlig anfallare som sett sina bästa dagar, för €20m eller kanske tom mer. Även om han är en målspruta. Men herregud, priset! Jag fattar verkligen inte hur Pep och de andra resonerar. Ren och skär idioti.
Barcelona Myrran
2008-06-16 19:51
J.T....Hope IS...

Har ingen aning men det är garanterat samtidigt som Valencias.
Valencia J.T....Hope Is...
2008-06-16 19:49
När presenteras Barcelonas spelschema?
Min bror hejar på Barcelona och funderar på att se en match på plats.
Barcelona FCB10
2008-06-16 19:46
Jag tror att Barca nya hemmatröjor kommer att ha samma modell som Atléticos nya tröjor. Det brukar ju oftast vara så när det är från samma märke, alltså Nike
Barcelona Palle Kuling....
2008-06-16 19:42
Wooow!! Malaga har inte många fans här på Svenskafans. Kolla på sida 15 i deras forum, där är det inlägg från 2003!
Barcelona Captain Fantastic!
2008-06-16 19:41
Ska Hernanes vara vår nye Deco? Att dömma utav de VÄLDIGT få klipp jag sett på honom så ser han ut som en Keita, men det är egentligeningeting att dömma en spelare på....
Barcelona Sonde
2008-06-16 19:14
Hur kul det än är med relativt oprövade spelare som kan gå in och överraska, så kan man inte komma ifrån att det luktar lite Gaspart över årets värvningar, inte minst Caceres och Hernanes som tillsammans skulle kosta över 30m euro. Hoppas de kan leva upp till priset nu.
Barcelona Rambla
2008-06-16 18:45
Jag är också nyfiken på Hernanes, han verkar vara en spännande talang. Lika bra på båda fötterna, dessutom så klarar han att spela på alla mittfältspositionerna vilket är viktigt. Bara det inte blir ännu en Rochemback eller Geovanni.
Barcelona r.Hyder
2008-06-16 18:19
Hernanes verkar vara riktigt intressant. Av det lilla man har sett av honom kan man ju konstatera att han har talang, frågan är hur bra? Han ser naturligt tvåfotad ut och verkar ha en exeptionell spelförståelse.

23 år är en bra ålder och då fortsätter nybyggnaden av Barça med unga och hungriga spelare som ska blomma ut likt Deco, Ronaldinho och Eto'o gjorde under den tidigare eran.

Barcelona Ronaldiinho
2008-06-16 17:19
Skön intervju med Alves.

Kallé

Nej du har inte missat något, inget är helt officiellt än. Men övergången verkar helt klar, det fattas bara underskrift från Alves som just nu spelar VM-kval med Brasilien.
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-16 17:15
RonaldinhoKungen

där har du länken.
FooTBaLL
2008-06-16 17:02
Hernanes värkar klar snart.. (LÄNK)
Barcelona Kallé
2008-06-16 16:56
Huh? Är det 100% klart och påskrivet med Alves? Har jag missat något? Källor tack.

Visca el Barca!
Barcelona Salcini
2008-06-16 16:32
Ämne: Gud är störst/

Ja....
Grejen med brassarna kan också vara att alla är så utspridda över hela världen. Som du säger så spelar många i Europa, men dessutom spelar de också i olika länder i Europa. Spanien har väl endast 2-3 spelare som spelar utanför hemlandet, Italien har nästan hela truppen i det egna landet. Detta tror jag bidrar en hel del att man inte finner varandra lika lätt, alla är vana vid olika spelsätt, det engelska, italienska och det spanska. Dessutom var ju Dunga ingen typsik brasiliansk spelare, detta verkar också ha smittat av sig på hans spelstil, för sina lag som tränare. Det är inte lika fritt och kreativt i Brasilien längre, man har mer gått över på resultatmässigt spel.

Jag säger som rubriken löd i Offside: "Spanien är de sista brassarna"
Barcelona Barca Barca
2008-06-16 16:26
barcadinho/ Håller även med dig där. Brassar tappar glädjen verkar det som. Jag tror de är formkurvan för själva landslaget, även stornationer har sina perioder. För ett tag hade Brasilien Ronaldinho, Kaka, Ronaldo o Adriano samt uppstickare som Robinho och Diego. Nu verkar den eran dö ut totalt då dom alla är otränade feta och älskar att festa(förutom kaka, som vet hur man sköter sig i fotbollsvärlden). Så dom nya "talangerna" som kommer får nästan allt för stor press på sig och som du nämner att dom lämnar väldigt tidigt till Europa där festandet tar över och dom tappar glädje då man lever för det mesta utan sin familj. Sen måste dunga även få lite kritik, vad i hel**tte försöker killen göra med landslaget, spela organiserad fotboll med brassar? gör en uppställning på 4-4-2 och säg till spelarna att spela så som man gör på gatan och ja lovar att dom lär köra skiten ur alla lag. Hoppas brasseglädjen kommer tillbaka, fotbollen behöver det.
Barcelona barcadinho
2008-06-16 16:21
tribente_magico/

Båda är maktsugna personer. Jag ser inte en stor fördel med den ena jämfört med den andra. Jag vill ha Laporta kvar för att slippa ha nya människor i ledningen, precis när säsongen har startat. Det kommer att störa klubben. Rosell säger tex att Txiki blir inte heller kvar om han vinner. Det blir en stor röra alltså.

Rosell lovar nu Pato och C.Ronaldo för att vara populärt. Men vi kommer ihåg att han inte lyckats vävra David Beckham förut, trots massa med kontakter med United (som tur är! vi har fått Ronaldinho istället...).

Laporta gör från sin sida massa med värvningar nu också för att vara mer populär i ögonen av medlemmarna. Han kommer att värva flera så snabbt som möjligt.

Den ena som inte har makten lovar mycket och den andra som har makten köper och värvar.
Men igen. Jag vill att nästa säsong ska börja lugnt.
Men det kan vara en jämnt fight här. Jobbigt faktiskt.
Barcelona Barca!.!.!
2008-06-16 16:12
Guardiola verkar synnerligen vara intresserad utav att knyta till sig Trezeguet

Se länktips

BHFanaticos10
2008-06-16 15:45
Roman Pavlyuchenko (26) är en grymm spelare.Såg Rysslands matcher mot både Spanien och Grekland och om det var nån som oroade motståndarna och som gjorde mål för Ryssland det var han..Grymmt skott och spel stil har han..Kan vara någon att satsa på !!! ELLER ??????
Barcelona tribente_magico
2008-06-16 15:16
vem vill ni helst att vi har som president, rosell eller laporta?

jag är kluven, laporta känner så mycket för klubben, men rosell är väl vassare på att värva spelare?
Barcelona barcadinho
2008-06-16 15:15
Gud är störst/

Jag håller med dig ang Brazil. De har tappat sin sydamerikansa stil på de sista 15-20 år. Sakta med säkert. Jag tror att det beror lite grant på att många spelare spelar i europa (redan som unga ibland) och de lär sig mer den europeiska organiserade fotbollsstilen.
Det var skönt att se Ronaldinho påminna oss hur det kan se ut ibland, men många blir för "europier", så tycker jag i alla fall.
Tränarna har också ibland erfarenheter från Europa.

Sen om VM kval matcherna som spelas i sydamerika. Det är lite svårt för Brasilien och Argentina att hitta en stor motivation. De första fyra i tabellen, samt femte plats kvalar vidare med N.A är klara. De vet att de behöver inte anstränga sig aldelles för mycket för att avancera sig till VM.
Några gånger förut levde de farligt, men då var det skärpning till slut och allt var som vanligt.
Klart att Argentina vill alltid slå Brazil och tvärtom, men båda länder är nästan helt säkra på att det ordanr sig till slut.
De ska vara med i VM.
Annons: