/spanien/barcelona/forum/21114.aspx/spanien/barcelona/forum/21114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2008-05-06 15:08
Alltså nån som vet om det finns nån bra Spansk torrentsida? Skulle vara kul att se om några av b-lagets matcher finns för nedladdning. Jag har alldeles för dålig koll på b-laget för att egentligen uttala mig om eventuella inköp till laget. Det kanske finns precis de spelartyperna vi letar efter att hämta upp där?

Förutom backlinjen så tycker jag att man skulle behöva en tydligare centertank. Etoo gör mål, och är bra. Men det saknas ändå något där. Nån som har 10 cm och 10 kg extra men ändå är teknisk nog för att passa in. De namn man tänker på då är ju t ex Zlatan och Drogba. Vilka andra spelare av den typen finns det egentligen som skulle kunna passa in i barcas spel?

När det gäller backar så vet jag inte riktigt. Om Edmilson lämnar behövs en backup till Yaya, och då tänker jag på Miguel Veloso, som dessutom har förlutet som mittback - inte helt olikt Marques. Men enligt mig en mycket mer konstruktiv och intressant spelare.

Men vi får se vad som händer i sommar.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 15:04
Kim

Elmander skulle säkert fungera mycket bra som inhoppare, men jag pratar om startspelare nu, då vill jag inte ha hit honom.
Barcelona Kim
2008-05-06 15:03
På tal om svenska spelare, tror ni inte att Petter Hansson skulle passa i mittlåset bredvid Puyol? ;)

För övrigt håller jag med NickName, varför skulle inte spelare som Elmander och Rosenberg kunna fungera i Barcelona? De är naturligtvis inte startmaterial normalt sett, men som alternativ för att få en förändring i en matchbild, så skulle de duga gott och väl, precis som så många andra anfallare, som bara har en lite annorlunda spelstil än den som vi normalt sett är vana vid i Barça.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 15:02
Visca_Barca

Hiddink är tränare för Ryssland, han är inte ledig.
Laporta vill väl satsa på Pep helt enkelt, får se hur det går.
Laporta tycker väl att t.ex. Mourinho är för defensiv, han vill ju spela offensivt så det är väl därför han satsar på Pep.
Barcelona Visca_Barca
2008-05-06 14:57
Vad gör Laporta?
Pepe tränare nästa sässong?
hur kan han bli det ? när det finns lippi ,Jose M o hidink ? ärligt talat så tror ja inte att vi kommer kunna ändra oss utan det blir samma shiit igen.

jag som trodde laporta ska satsa allvar
NickName
2008-05-06 14:52
Får jag fråga en sak, varje gång någon tar med en svensk spelare som värvnings alternativ, varför säger alla Neej hela tiden?

Undrar om ens många här ville ha Larsson till klubben när han skulle anlända till Barca, och kolla vad han gjorde för er i Paris.

Tycker några underskattar svenska spelare oerhört mycket, förutom Zlatan da - som jag anser vara överskattad:P
NickName
2008-05-06 14:49
Ämne: Salcini

Elmander,....
Elmander hade passat i Barcelona, skulle ge just det som Barca saknar - rörelse.

Dock har ju Barca gott om Anfallare.
Barcelona Suñol
2008-05-06 14:39
Salcini: Det där gamla dravlet om att katalaner och spanjorer inte skulle funka är ju rent skitsnack. Kolla på dreamteam en hel del basker skulle man kunna säga(txiki, Bakero, Alexenko till exempel). Andres Iniesta är ju spanior och inte katalan heller så ditt resonemang föll platt till marken.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 14:32
Salcini

Elmander, Nej tack. 11 mål i Frankrike, räcker det i Barcelona?
Källström, Nej tack.
Nasri, Ja men kommer aldrig att säljas av Marseille.
Barcelona Dizzy
2008-05-06 14:29
Salcini

Elmander skulle vara grym att se i Barca löpstark ger alltid 100 och ger aldrig upp. Såna spelare behöver Barca. Håller med dig!
Barcelona Salcini
2008-05-06 14:26
Dizzy

Börjar du inleda förhandlingar med mig? Jag tycker dock att Santos borde kunna få en säsong till på sig. Möjligtvis att man skulle byta mot Silva, men frågan är om han skulle acceptera att bara vara back-up till Messi.

Sälj Ronaldinho, Henry, Deco. In med Elmander, Källström, Nasri.
Barcelona Kim
2008-05-06 14:25
Ämne: Ämne: Man bör....
Jösses... Vete sjutton om du har sett en enda match med Barcelona i Champions League den här säsongen.
Barcelona Dizzy
2008-05-06 14:13
Kimmpa_fcb

Oj! Det tänkte jag inte på då tar jag hellre Etoo i form än Villa.

Men först av allt vill jag att allt blir klart med Dani Alves. Han och Messi på samma kant! De går fort då.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 14:11
Truppen mot Madrid:

Valdés, Pinto, Zambrotta, Oleguer, Thuram, Márquez, Puyol, Abidal, Sylvinho, Touré Yaya, Edmílson, Xavi, Gudjohnsen, Bojan, Ezquerro, Giovani, Henry i Messi.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 14:08
Dizzy

Så du vill att vi ska ha Villa, Henry, Eto'o och Bojan, lite väl mycket va?
Barcelona Dizzy
2008-05-06 14:04
Salcini

Vad sägs som att byta ut Santos mot Silva eller Villa? Tycker det är bra byte. Och Villa vill väl bort antar jag?
Barcelona Salcini
2008-05-06 14:01
Ämne: Salcini

Silva spe....
Frågan var inte hur de skulle prestera, utan huruvida truppen skulle enas. Sen så ropar många här inne efter andra spelartyper jämfört med dom vi har. Ändå vill man värva in Silva som jag ser nästan som identisk med Iniesta, Silva är dock vänsterfotad. Nej jag röstar hellre för inköp av lite större spelare, sådana spelare som vi inte lyckats utveckla själva i ungdomsakademin. Spelare som kan bryta mönster i matcherna och som kan skrämma slag i motståndarna fysiskt, just nu skrämmer vi bara slag i dom tekniskt.
Barcelona Barcafan
2008-05-06 13:56
Skulle inte Silva kunna spela i tremanna anfallet? Tänk er Silva Etoo Messi. Det låter rätt bra tycker jag.
Barcelona Dizzy
2008-05-06 13:54
Jag tackar inte nej till David villa och Silva. Välkommen till Barca om ni kommer!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-06 13:34
Salcini

Silva spelar ju på mittfältet med Xavi och Iniesta i landslaget så jag ser inte hur de inte skulle fungera tillsammans i Barcelona.

Sersari

Silva är offensiv mittfältare, han kan spela centralt, till vänster och i anfallet.
Barcelona Salcini
2008-05-06 13:28
Ämne: Silva är det bästa r....
Jag vette sjutton hur mycket värvningar av spanska spelare skulle ena truppen, med tanke på historien. Spanska landslagets problem har också ofta varit lite interna bråk där katalaner och basker kanske inte riktigt gör som dom andra. Tror det är bra som det är nu, med katalaner som enda "spanjorer" i truppen.
Barcelona Allendinho
2008-05-06 13:01
Asså de ska vara ett bra lag som dom va förut, men dom tappar verkligen självförtroendet bara för att ronaldinho har kritik? KOMIGEN! SKIT I HONOM, JA HAN E DUKTIG FAST VADÅ, SKA DOM DEPPA BARA FÖR DE!?
Krönika Glory Hunter
2008-05-06 12:25
Ämne: Man börjar undra hur....
Madrid 1902: Håller med, det är samma okunniga skitsnack som vanligt.

England har rikaste ligan som helhet, men bland de allra största lagen kommer det alltid att finnas pengar i Italien, Spanien och i viss mån Tyskland.

Sedan är det är alltid tillfälligheter som avgör Champions, domarmissar etc. Och så spelar man tightare i cupmatcher, inte som i ligan där man alltid måste göra mål - det blir mer makt åt slumpen på det viset än i ligamatcher. Det är alltid omöjligt att säga vem som skall vinna Champions.

Kims bortförklaring om "vackert spel" håller inte. Barca spelar lika tråkigt som alla andra i Champions, för det är det som funkar där. Det är i ligan man spelar snyggt (dvs offensiv och kreativ fotboll), för där vinner man på att göra det.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-06 12:15
härliga nyheter vår yaya är med imorgon mot real :D:D
Barcelona Suñol
2008-05-06 12:15
Silva är det bästa ryktet jag hört på länge då han är en av spaniens bästa spelare i form och väldigt ung. Det är dags att köpa lite spanska spelare tycker jag för att ena truppen. Varför inte satsa på Puyols gamla trätobroder Vicente? ;)
Barcelona Sersari
2008-05-06 12:12
Rambla

Du talar om Silva som ett eventuellt nyförvärv i sommar, men vart kommer han spela då exakt? Vad har han för position i Valencia? Ytter/Offensiv mittfältare eller? Har inte sett så mycket av honom.
Jag vet att Silva säkert skulle vara ett bra köp, men är han inte för lik våra andra kortväxta mittfältare? Skulle vilja ha lite mer fysiska spelare där.
Barcelona tribente_magico
2008-05-06 12:07
den startelva ja vill se 08-09 är:

valdes

alves puyol garay/milito abidal

diego yaya iniesta

messi etoo ronaldinho

men dom två platserna bredvid messi är ja väldigt tveksam till, ingen av dom är nära sin form, men om dom kommer o form ska dom spela, men annars flytta upp iniesta som vänster topp och in med xavi på mitten, eller köpa nån riktigt vass topp. men vilka spelare finns det som är köpbara och kapabla att ta etoo och ronaldinhos platser?
Real Madrid MADRID 1902
2008-05-06 11:51
Man börjar undra hur naiva folk är?

Hela världen har hypat upp Engelska ligan så mycke på grund av dom har haft 3 lag i semi final HALLÅ?
Vi har spelat oklokt i CL inte stängt mactherna och har haft otur med skador och sånt skit.
Ni för mig är inte bättre än så här utan än ersättare till Ronnie.
Milan hade kris år!
Inter åkte ut mot dommarn i Liverpool!
Juventus kommer komma till nästa år dom kan slå ut vilket lag som helst av Engelska lagen.
Bayern Munchen har haft knas dom är tillbaka nästa år.
Sevilla åkte ut på straffar tycker dom ägde hela sin macth hade otur.

Ok att i år var Engelska ligan mer attraktiv men att såga dom andra stora ligorna (Italien,Spanien) som folk gör är helt sjuckt för mig.
Hur många lag hade England med i Uefa Cupen?

Barcelona Rambla
2008-05-06 11:38
FCB_armin:

Om toppspelare lämnar så lär toppspelae komma in. Jag tror knappast att både Eto'o och Henry är kvar om Villa är tänkt att värvas. Silva kan behövas om spelare som Deco, Ronaldinho och kanske även Giovani lämnar. Mittfältet behöver förstärkas då.
Barcelona Kim
2008-05-06 11:34
Ämne: Kim

Du skriver (T....
Det slog dig aldrig någon endaste gång, att jag kanske syftade på att man grisar sig till segerpengar och sätter alla tidigare värderingar om vacker fotboll åt sidan? Spanska lag ska alltid spela så förbenat vackert hela tiden, och det är tyvärr sällan det belönas. Real Madrid fick säga tack och hej, samma med Sevilla, och nu Barcelona som åkte ut mot ett lag, som spelar ett spel, som hade fått skogskyrkogården i Flen att framstå som vacker och gemytlig.
Annons: